Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   0 promille (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200947)

Garry 16 april 2014 22:50

0 promille
 
Vandaag op de radio. Men wenst dat voortaan voor de veiligheid de regel van 0 promille ingevoerd zou worden.

Nu ben ik helemaal geen voorstander van onder invloed van alcohol achter het stuur te gaan, maar deze maatregel vind ik toch te vergelijken met een vlag op een modderschuit. Als het om de veiligheid te doen is, is er dan niet eerder een andere maatregel efficiënter? Ik ben er zeker van dat er heel wat automobilisten zijn die na het drinken van één �* twee glazen nog honderd keer beter rijden dan dat er een boel andere op de baan zijn die hun rijbewijs niet in het minste waard zijn. Dat ze daar dan maar eens eerst werk van maken. Vlot deelnemen aan het verkeer wordt vandaag de dag afgestraft ten behoeve van zij die niet eens binnen een kwartier hun auto geparkeerd krijgen.

Demper 16 april 2014 22:55

Dan kunnen ze meer boetes uitdelen.

zonbron 16 april 2014 23:01

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7101956)
Vandaag op de radio. Men wenst dat voortaan voor de veiligheid de regel van 0 promille ingevoerd zou worden.

Nu ben ik helemaal geen voorstander van onder invloed van alcohol achter het stuur te gaan, maar deze maatregel vind ik toch te vergelijken met een vlag op een modderschuit. Als het om de veiligheid te doen is, is er dan niet eerder een andere maatregel efficiënter? Ik ben er zeker van dat er heel wat automobilisten zijn die na het drinken van één �* twee glazen nog honderd keer beter rijden dan dat er een boel andere op de baan zijn die hun rijbewijs niet in het minste waard zijn. Dat ze daar dan maar eens eerst werk van maken. Vlot deelnemen aan het verkeer wordt vandaag de dag afgestraft ten behoeve van zij die niet eens binnen een kwartier hun auto geparkeerd krijgen.

0 promiljard, idioot gezeik. Maar laat ze maar regeltjes opleggen, wat mij betreft hoe vlugger, hoe beter.

Nogal cru gesteld, maar het voldoet:

Garry 16 april 2014 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7101962)
Dan kunnen ze meer boetes uitdelen.

Daar heb je een punt.

Kaaskoppie 16 april 2014 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7101969)
Daar heb je een punt.

of dacht je misschien dat men bezorgt is om de verkeersslachtoffers:-)

Demper 16 april 2014 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7101969)
Daar heb je een punt.

Ze zijn op zoek naar geld, en ze zullen het vinden ook.

Ook als dat complete verzuring onder de bevolking teweegbrengt.

manta 16 april 2014 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7102000)
Ze zijn op zoek naar geld, en ze zullen het vinden ook.

Ook als dat complete verzuring onder de bevolking teweegbrengt.

't Is op.

Demper 16 april 2014 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7102003)
't Is op.

Dat is raar want iemand als Raf zegt dat er hier geld genoeg is.

Mambo 16 april 2014 23:51

0 promille is het beste.
Maar ja...who cares bij 5 promille?

Garry 16 april 2014 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7102004)
Dat is raar want iemand als Raf zegt dat er hier geld genoeg is.

Maar hoe lang nog, want ook Europa ligt op de loer om het ons af te pakken. Wees maar alert of ze trekken je nog de broek van je kont.

Garry 16 april 2014 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7102010)
0 promille is het beste.
Maar ja...who cares bij 5 promille?

Willen we eens een proef doen, ik met vijf promille tegen een van de vele kiekes die schijnbaar hun rijbewijs per briefwisseling behaald hebben, zij tegen 30 km/u en ik tegen 70 km/u en om het eerste stil staan bij een onverwachte hindernis? En dan moet het voor mij niet eens een voertuig met ABS zijn. Maar ja, ik ben er 65 en rij al van mijn 18 en een groot deel van mijn leven deed ik zo tussen de 50.000 en de 80.000 km per jaar, en dit zonder één ongeval in fout. En ik moet toegeven, 't zou niet mogen daarmee ben ik het eens, maar ik had ook van tijd wel eens een glas en meer op.

Mambo 17 april 2014 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7102014)
Willen we eens een proef doen, ik met vijf promille tegen een van de vele kiekes die schijnbaar hun rijbewijs per briefwisseling behaald hebben, zij tegen 30 km/u en ik tegen 70 km/u en om het eerste stil staan bij een onverwachte hindernis? En dan moet het voor mij niet eens een voertuig met ABS zijn. Maar ja, ik ben er 65 en rij al van mijn 18 en een groot deel van mijn leven deed ik zo tussen de 50.000 en de 80.000 km per jaar, en dit zonder één ongeval in fout. En ik moet toegeven, 't zou niet mogen daarmee ben ik het eens, maar ik had ook van tijd wel eens een glas en meer op.

Ah ja, moderne tijden en het drinken moet er uit.
Niet geheel ten onrechte denk ik.

Garry 17 april 2014 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7102031)
Ah ja, moderne tijden en het drinken moet er uit.
Niet geheel ten onrechte denk ik.

Dat is waar, maar men moet nu ook niet gaan overdrijven. Ben jij bij een etentje dronken van twee glaasjes wijn? Wel ik in ieder geval niet. En dan noem ik een dergelijke maatregel als gelijk zijn aan een vlag op een modderschuit in ons huidig verkeer.
http://www.youtube.com/watch?v=U29EHUghars&gl=BE
http://www.youtube.com/watch?v=-1qfYDRXCx0&gl=BE
http://www.vandaag.be/bizar/124049_v...hit-video.html
http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=xufd8w4NGSM
http://www.youtube.com/watch?v=XQLPFfwY6wE
https://www.google.be/search?q=youtu...FYjm-gbov4DABQ

cookie monster 17 april 2014 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie (Bericht 7101973)
of dacht je misschien dat men bezorgt is om de verkeersslachtoffers:-)

Daar ben ik ook rotsvast van overtuigd !!

Maar , glaasje op ?? Laat je rijden ;)

Xenophon 17 april 2014 01:02

Eerst nul promille, gevolgd door een verbod op wine gums te eten als je met de wagen bent.

Daarna zware gevangenisstraffen voor chauffeurs die een mon cherieke hebben gegeten.
Mon cherieke op, laat je rijden.

Nierika 17 april 2014 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7102000)
Ze zijn op zoek naar geld, en ze zullen het vinden ook.

Ook als dat complete verzuring onder de bevolking teweegbrengt.

Als ik jouw berichten lees kan ik me steevast niet van de indruk ontdoen dat die verzuring allang ingetreden is...

Nierika 17 april 2014 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7101956)
Vandaag op de radio. Men wenst dat voortaan voor de veiligheid de regel van 0 promille ingevoerd zou worden.

Nu ben ik helemaal geen voorstander van onder invloed van alcohol achter het stuur te gaan, maar deze maatregel vind ik toch te vergelijken met een vlag op een modderschuit. Als het om de veiligheid te doen is, is er dan niet eerder een andere maatregel efficiënter? Ik ben er zeker van dat er heel wat automobilisten zijn die na het drinken van één �* twee glazen nog honderd keer beter rijden dan dat er een boel andere op de baan zijn die hun rijbewijs niet in het minste waard zijn. Dat ze daar dan maar eens eerst werk van maken. Vlot deelnemen aan het verkeer wordt vandaag de dag afgestraft ten behoeve van zij die niet eens binnen een kwartier hun auto geparkeerd krijgen.

Wie was die "wenser"?

Ze zouden beter de wegpiraten en straalbezopen bestuurders die ze nu al snappen wat strenger straffen.
Ik ken er genoeg die al meerdere keren zijn betrapt en toch nog makkelijk hun rijbewijs terug krijgen. Als je dan weet dat ze één keer prijs hebben op tig keer lazarus naar huis rijden...

Ik zie het niet gebeuren.

En mocht het toch ooit in voege treden, zal ik die wet met plezier met de voeten treden. De simpelste "drankpraline" laat je al tekenen...

Skobelev 17 april 2014 05:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7102014)
Willen we eens een proef doen, ik met vijf promille tegen een van de vele kiekes die schijnbaar hun rijbewijs per briefwisseling behaald hebben, zij tegen 30 km/u en ik tegen 70 km/u en om het eerste stil staan bij een onverwachte hindernis? En dan moet het voor mij niet eens een voertuig met ABS zijn. Maar ja, ik ben er 65 en rij al van mijn 18 en een groot deel van mijn leven deed ik zo tussen de 50.000 en de 80.000 km per jaar, en dit zonder één ongeval in fout. En ik moet toegeven, 't zou niet mogen daarmee ben ik het eens, maar ik had ook van tijd wel eens een glas en meer op.

No offence Garry, maar ik vrees dat zelfs jij met 5 promille niet meer in staat bent gewoon recht te zitten en eerder vergiftigingsverschijnselen zal vertonen of gewoon dood zal liggen. ;-)

Wat dat rijbewijs betreft, gisteren nog, een negerin op de middenstrook, aan bijna 90....die krijgen in hun homeland dan ook hun rijbewijs bij een tros bananen om het vervolgens hier in te wisselen tegen eentje van hier.

Eduard Khil 17 april 2014 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7102101)
No offence Garry, maar ik vrees dat zelfs jij met 5 promille niet meer in staat bent gewoon recht te zitten en eerder vergiftigingsverschijnselen zal vertonen of gewoon dood zal liggen. ;-)

.

dacht ik ook :lol:

volgens mij kan je al in coma gaan bij 3 a 4 promille :lol:


Eerlijk gezegd: ik vind dat nog geen zo'n slecht idee, die nultolerantie. Dan ist simpel: wie rijdt, drinkt niets. En niet "slechts eentje" of "allez twee pintjes mag toch?" om er dan toch vier te drinken of zo.

Ikzelf ben daar ook teer aan. Vandaar dat het veel gemakkelijker zou zijn dat het gewoon nul is: rijden is niets drinken.

P.S.: voor zij die dan afkomen :" en je mag dan geen wijnsaus meer eten bij uw steak" ==> er zit geen alcohol meer in dergelijk eten, allemaal wegverdampt

araneus 17 april 2014 08:32

Die nul promille is iets dat geregeld terugkomt in de media. Ze denken daar het verkeer plots veel veiliger mee te maken. Blijkbaar vergeet men dan dat één van de veiligste landen in Europa nog altijd de norm van 0,8 promille hanteert (UK) en dat de andere zeer veilige landen allemaal 0,5 promille hanteren (NL, D). Voor mij mag 0,5 promille gerust blijven (geen 5 promille zoals door een onwetende hier wordt gezegd, dan ligt >99% van de mensen dood).
In Belziek zijn er maar twee zaken die men controleert in het verkeer, snelheid en alcohol. Bij snelheid is men al tot absurd lage max. snelheden gegaan en het resultaat is er duidelijk niet. Met de laagste snelheden van Europa bungelen we achteraan in het lijstje van verkeersveiligheid. Nog trager rijden of toegeven dat er ook andere oorzaken van verkeersonveiligheid zijn die belangrijk zijn? Nog een lagere alcohollimiet of andere oorzaken aanpakken?
In de ons omringende landen wordt voorrangsnegatie als de grootste factor bij ongevallen gezien. Ik raad dus aan om zeker de voorrangsnegatie veel feller aan te pakken. De Belgen kennen gewoon de voorrangsregels niet, hoe zouden ze ze kunnen naleven. De meeste mensen denken nog altijd dat ze voorrang hebben omdat ze op de 'hoofdbaan' rijden. Dat laatste begrip komt zelfs niet voor in de wegcode.
Een andere factor waar we slecht scoren is gordeldracht. Als we deze op een Europees niveau zouden krijgen zie je echt resultaat. Hetzelfde geldt voor het niet-handsfree GSM-gebruik in de wagen.
Als je dan nog ziet dat onze rijopleiding eigenlijk een lachtertje is en dat er nog altijd mensen rondrijden die nooit hebben aangetoond dat ze de wegcode kennen laat staan een voertuig kunnen besturen dan denk ik dat je inziet waar het probleem op de weg in Belziek gesitueerd is!

Nog even het absurde van de 0 promille verder uitwerken.

Het is bijzonder lastig om 0 promille vast te stellen. De meeste meettoestellen hebben een kleine meetfout. Zelfs met 0 promille zou zo'n toestelletje 0,05 promille kunnen aanduiden. Deze norm is dus moeilijk te handhaven, men zal hoe dan ook een marge moeten inbouwen.

Verder zou je met een dergelijke regeling na een avondje stappen 's morgens wel erg lang moeten wachten om in de auto te stappen. Er blijft nog lange tijd restalcohol in je bloed over, onder de huidige limiet van 0.5 promille, maar te hoog voor 0 promille, zelfs met marge.

Veel voedingsmiddelen bevatten verborgen alcohol. De meest gekende zijn al opgenoemd, al zou ik de alcohol in een 'mon cherie' niet als verborgen beschouwen. Ik denk eerder aan fruitsappen. De wetgeving houdt er al rekening mee dat deze sporen van alcohol mogen bevatten. Als je echter een glas drinkt van een fles of pak dat al even open is dan is 0,5% of meer alcohol geen uitzondering!
Stel je eet een gezonde kéfir (op yoghurt gelijkende drank op basis van melk). De commercieel verkrijgbare kéfir bevat snel 1% alcohol. Als je die drank zelf fermenteerd kan dat zelfs meer zijn. Zelfs niet volledig afgebakken brood bevat nog sporen alcohol.

Nul promille is een utopie en een gebrek aan realiteitszin van de mensen die dit nog altijd blijven promoten.

Distel 17 april 2014 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 7102151)
In de ons omringende landen wordt voorrangsnegatie als de grootste factor bij ongevallen gezien. Ik raad dus aan om zeker de voorrangsnegatie veel feller aan te pakken. De Belgen kennen gewoon de voorrangsregels niet, hoe zouden ze ze kunnen naleven. De meeste mensen denken nog altijd dat ze voorrang hebben omdat ze op de 'hoofdbaan' rijden. Dat laatste begrip komt zelfs niet voor in de wegcode.

Helemaal akkoord, maar daar zijn nog andere factoren mee gemoeid:

- Ik vermoed dat er ook heel wat ongevallen gebeuren wanneer mensen van rijvak wisselen. Dagelijks zie ik mensen van rijvak veranderen zonder de richtingaanwijzer te gebruiken, liefst dan nog vlak voor de neus van iemand anders (wat wilt zeggen dat achteruitkijkspiegels blijkbaar ook maar versiering zijn). Of mensen die wel de richtingaanwijzers gebruiken en dan denken dat ze meteen mogen gaan, de rest moet maar remmen of uitwijken.

- Op heel wat plaatsen zit je inderdaad met een grote baan, maar moet er voorrang verleend worden aan de kleine pisstraatjes die erop uitkomen en waar je nooit een mens ziet verschijnen. Dan is het niet verwonderlijk dat mensen er steeds minder op gaan letten.

araneus 17 april 2014 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7102230)
Helemaal akkoord, maar daar zijn nog andere factoren mee gemoeid:

- Ik vermoed dat er ook heel wat ongevallen gebeuren wanneer mensen van rijvak wisselen. Dagelijks zie ik mensen van rijvak veranderen zonder de richtingaanwijzer te gebruiken, liefst dan nog vlak voor de neus van iemand anders (wat wilt zeggen dat achteruitkijkspiegels blijkbaar ook maar versiering zijn). Of mensen die wel de richtingaanwijzers gebruiken en dan denken dat ze meteen mogen gaan, de rest moet maar remmen of uitwijken.

- Op heel wat plaatsen zit je inderdaad met een grote baan, maar moet er voorrang verleend worden aan de kleine pisstraatjes die erop uitkomen en waar je nooit een mens ziet verschijnen. Dan is het niet verwonderlijk dat mensen er steeds minder op gaan letten.

Wat betreft dat eerste, dat is toch een puur voorbeeld van voorrangsnegatie! Als je van rijstrook wisselt is dit een manoeuvre waardoor je voorrang moet verlenen. Natuurlijk moet je hierbij je richtingsaanwijzers gebruiken. De weinigen die ze dan gebruiken denken dat ze daardoor voorrang krijgen.

Wat betreft de kleine straatjes met voorrang. Het is aan de wegbeheerder om hier in te grijpen. Dit kan perfect opgelost worden door het plaatsen van de juiste verkeersborden.

Eduard Khil 17 april 2014 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 7102367)
Wat betreft de kleine straatjes met voorrang. Het is aan de wegbeheerder om hier in te grijpen. Dit kan perfect opgelost worden door het plaatsen van de juiste verkeersborden.

geen borden = voorrang van rechts. Dus het is niet noodzakelijk om overal borden te zetten, er staan er al meer dan genoeg (waar een groot deel van de bevolking toch niet naar kijkt)

Het Verzet 17 april 2014 10:58

Waar houden ze zich mee bezig. Alsof die ene of twee pinten zo'n impact gaan hebben op het aantal verkeersdoden. Nu gaat dienen die strontzat in zijnen auto kruipt het gaan beseffen.

Skobelev 17 april 2014 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7102385)
geen borden = voorrang van rechts. Dus het is niet noodzakelijk om overal borden te zetten, er staan er al meer dan genoeg (waar een groot deel van de bevolking toch niet naar kijkt)

Eigenlijk is dat ook moorddadig, zeker voor iemand die de situatie ter plekke niet kent. Soms zie je niet dat er een baantje rechts is tot er eentje komt uitgevlogen die zijn voorrang neemt.
Nu kan je natuurlijk afkomen dat dergelijke snelheidsremmend werkt....

Zou het niet beter zijn dat, op T-kruisingen, wie rechtdoor gaat voorrang heeft?

omaplop 17 april 2014 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7102413)
En als beiden rechtdoor gaan? ... :s :s :s

Op een T-kruispunt??? Dan is het BOEM!!

Skobelev 17 april 2014 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7102413)
En als beiden rechtdoor gaan? ... :s :s :s

Op een T-kruispunt lijkt me dat niet evident maar dan nog, dan kan je signalisatie plaatsen voor die specifieke plaats.

Xenophon 17 april 2014 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7102385)
geen borden = voorrang van rechts. Dus het is niet noodzakelijk om overal borden te zetten, er staan er al meer dan genoeg (waar een groot deel van de bevolking toch niet naar kijkt)

Indien het kruispunt vrij is.

fred vanhove 17 april 2014 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 7102151)
Die nul promille is iets dat geregeld terugkomt in de media. Ze denken daar het verkeer plots veel veiliger mee te maken. Blijkbaar vergeet men dan dat één van de veiligste landen in Europa nog altijd de norm van 0,8 promille hanteert (UK) en dat de andere zeer veilige landen allemaal 0,5 promille hanteren (NL, D). Voor mij mag 0,5 promille gerust blijven (geen 5 promille zoals door een onwetende hier wordt gezegd, dan ligt >99% van de mensen dood).
In Belziek zijn er maar twee zaken die men controleert in het verkeer, snelheid en alcohol. Bij snelheid is men al tot absurd lage max. snelheden gegaan en het resultaat is er duidelijk niet. Met de laagste snelheden van Europa bungelen we achteraan in het lijstje van verkeersveiligheid. Nog trager rijden of toegeven dat er ook andere oorzaken van verkeersonveiligheid zijn die belangrijk zijn? Nog een lagere alcohollimiet of andere oorzaken aanpakken?
In de ons omringende landen wordt voorrangsnegatie als de grootste factor bij ongevallen gezien. Ik raad dus aan om zeker de voorrangsnegatie veel feller aan te pakken. De Belgen kennen gewoon de voorrangsregels niet, hoe zouden ze ze kunnen naleven. De meeste mensen denken nog altijd dat ze voorrang hebben omdat ze op de 'hoofdbaan' rijden. Dat laatste begrip komt zelfs niet voor in de wegcode.
Een andere factor waar we slecht scoren is gordeldracht. Als we deze op een Europees niveau zouden krijgen zie je echt resultaat. Hetzelfde geldt voor het niet-handsfree GSM-gebruik in de wagen.
Als je dan nog ziet dat onze rijopleiding eigenlijk een lachtertje is en dat er nog altijd mensen rondrijden die nooit hebben aangetoond dat ze de wegcode kennen laat staan een voertuig kunnen besturen dan denk ik dat je inziet waar het probleem op de weg in Belziek gesitueerd is!

Nog even het absurde van de 0 promille verder uitwerken.

Het is bijzonder lastig om 0 promille vast te stellen. De meeste meettoestellen hebben een kleine meetfout. Zelfs met 0 promille zou zo'n toestelletje 0,05 promille kunnen aanduiden. Deze norm is dus moeilijk te handhaven, men zal hoe dan ook een marge moeten inbouwen.

Verder zou je met een dergelijke regeling na een avondje stappen 's morgens wel erg lang moeten wachten om in de auto te stappen. Er blijft nog lange tijd restalcohol in je bloed over, onder de huidige limiet van 0.5 promille, maar te hoog voor 0 promille, zelfs met marge.

Veel voedingsmiddelen bevatten verborgen alcohol. De meest gekende zijn al opgenoemd, al zou ik de alcohol in een 'mon cherie' niet als verborgen beschouwen. Ik denk eerder aan fruitsappen. De wetgeving houdt er al rekening mee dat deze sporen van alcohol mogen bevatten. Als je echter een glas drinkt van een fles of pak dat al even open is dan is 0,5% of meer alcohol geen uitzondering!
Stel je eet een gezonde kéfir (op yoghurt gelijkende drank op basis van melk). De commercieel verkrijgbare kéfir bevat snel 1% alcohol. Als je die drank zelf fermenteerd kan dat zelfs meer zijn. Zelfs niet volledig afgebakken brood bevat nog sporen alcohol.

Nul promille is een utopie en een gebrek aan realiteitszin van de mensen die dit nog altijd blijven promoten.

En de staat van het Belgische wegdek is eveneens legendarisch.....Je voelt direct aan uw kont als je vanuit het buitenland België binnenrijdt

zonbron 17 april 2014 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 7102151)
Nog even het absurde van de 0 promille verder uitwerken.

Het is bijzonder lastig om 0 promille vast te stellen. De meeste meettoestellen hebben een kleine meetfout. Zelfs met 0 promille zou zo'n toestelletje 0,05 promille kunnen aanduiden. Deze norm is dus moeilijk te handhaven, men zal hoe dan ook een marge moeten inbouwen.


Verder zou je met een dergelijke regeling na een avondje stappen 's morgens wel erg lang moeten wachten om in de auto te stappen. Er blijft nog lange tijd restalcohol in je bloed over, onder de huidige limiet van 0.5 promille, maar te hoog voor 0 promille, zelfs met marge.

Veel voedingsmiddelen bevatten verborgen alcohol. De meest gekende zijn al opgenoemd, al zou ik de alcohol in een 'mon cherie' niet als verborgen beschouwen. Ik denk eerder aan fruitsappen. De wetgeving houdt er al rekening mee dat deze sporen van alcohol mogen bevatten. Als je echter een glas drinkt van een fles of pak dat al even open is dan is 0,5% of meer alcohol geen uitzondering!
Stel je eet een gezonde kéfir (op yoghurt gelijkende drank op basis van melk). De commercieel verkrijgbare kéfir bevat snel 1% alcohol. Als je die drank zelf fermenteerd kan dat zelfs meer zijn. Zelfs niet volledig afgebakken brood bevat nog sporen alcohol.

Nul promille is een utopie en een gebrek aan realiteitszin van de mensen die dit nog altijd blijven promoten.

Correct, maar rechtbanken bezigen zich niet met meetfouten etc., spreek uit ervaring...

AsGardSGO 17 april 2014 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7102012)
Maar hoe lang nog, want ook Europa ligt op de loer om het ons af te pakken. Wees maar alert of ze trekken je nog de broek van je kont.

Dat doen ze nu ook al en velen steken ze nog zelfs vrijwillig af.

AsGardSGO 17 april 2014 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7102385)
geen borden = voorrang van rechts. Dus het is niet noodzakelijk om overal borden te zetten, er staan er al meer dan genoeg (waar een groot deel van de bevolking toch niet naar kijkt)

Ah ja, er staan teveel borden klaagt iedereen maar als ze in fout zijn hebben ze nooit een bord gezien.
Het zijn diezelfde mensen die dan kwaad zijn op de anderen als ze het verkeersbord niet gezien hebben of de verkeersregels in het algemeen niet gerespecteerd hebben.

Nierika 17 april 2014 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7102160)
... Als ik die van jou lees, kan ik alleen maar besluiten dat de 'ziende blindheid' allang ingetreden is ...

Wat kan het mij boeien wat jij denkt te moeten besluiten.
Voel je je nu ook al geroepen op te komen voor de forumnazi van dienst?
Hoe aandoenlijk toch, die blijken van broederschap.

Nierika 17 april 2014 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7102160)
... Als ik die van jou lees, kan ik alleen maar besluiten dat de 'ziende blindheid' allang ingetreden is ...

Wat kan het mij boeien wat jij denkt te moeten besluiten.
Voel je je nu ook al geroepen op te komen voor de forumnazi van dienst?
Hoe aandoenlijk toch, die blijken van broederschap.

Eduard Khil 18 april 2014 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7103222)
Ah ja, er staan teveel borden klaagt iedereen maar als ze in fout zijn hebben ze nooit een bord gezien.
Het zijn diezelfde mensen die dan kwaad zijn op de anderen als ze het verkeersbord niet gezien hebben of de verkeersregels in het algemeen niet gerespecteerd hebben.

vandaar dat het volgens mij veel simpeler zou zijn om veel minder borden te zetten en veel meer algemene regels te gebruiken.

Sommige politici en leveranciers van borden gaan dat misschien wel niet graag horen, wegens minder verdiensten

Peche 18 april 2014 08:48

In plaats van een rookverbod in te voeren op café, zouden ze een rijverbod moeten invoeren na het café!
Maar zie hoe incompetentie liever de horeca kapot maakt!
Eerst in alles laten investeren, dan totaal verbieden na grote kosten, dan in tijde van crisis flitsmarathons houden en heksenjachten organiseren in de horeca.
Klotebanen om op te rijden, toch wegentaks dokken om U tegen te zeggen...

Dat ze toch eens simpel doen? Glaasje op? Sleutels afgeven of bel een taxi of bob. Zoneen? Pech, ga dan maar te voet want je krijgt de sleutels van de cafébazin niet terug.
De persoon die over de limiet gaat drinken, krijgt dan ook pas zijn volgende drank wanneer de autosleutels overhandigd zijn.

Flitsmarathons? Vuile dieven dat ge zijt! Auto's verplicht begrenzen kost de staat niets, maar wat brengt het dan op he?

Verbiedt den drank en ge zijt ineens van vele problemen verlost.
Jammer voor de horeca dan, maar een initiatief dat mensenlevens kan redden mag niet genegeerd worden.

Jay-P. 18 april 2014 09:07

Pot, kettle, black...
Teveel gedronken is trop en trop is teveel gedronken. 0,8 leek mij een goede grens. Nadien werd het verlaagd onder het mom van:
"Money makes the -PVZA politics & Sons- go around..." [De Z in PVZA staat voor zonder].

ilfalco 18 april 2014 12:54

Citaat:

0,8 leek mij een goede grens
Klopt volkomen al de rest is machtsmisbruik en show me the money....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be