![]() |
Welke kruiden moet ik planten?
Plaats over onder de plastic.
Wat er zeker komt is basilicum en bieslook. Welk kruidensoorten zou ik nog planten? Ze staan onder plastic (die open kan) dus het mogen planten zijn die wat warme kunnen (moeten) hebben. Ik heb nog 3 bakken (60cm*12cm) over. |
Peterselie
Munt Tijm Koriander Dragon |
Citaat:
Wat met look? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Moet ik het nog zeggen?
|
Citaat:
|
Oregano?
|
Citaat:
|
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
basilicum bieslook (komt altijd terug) Egyptische ajuin (als ge hem vindt: is zeldzaam, maar je trekt de ui dus niet uit, enkel de groene bladeren gebruiken als lente-ui - nooit de hartjes mee afsnijden - in de zomer komen er dan kleine uitjes aan het UITEINDE van de groene bladeren en die kan je terug planten). is winterhard en doorlevend maar moet wel beschermd worden bij -20 e.d. ![]() |
Kervel
|
On, daar heb je geen werk aan..... ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mierikswortel ,doch maatregelen nemen tegen woekering.
|
Probeer anders kana?
|
Citaat:
|
ik zou wasabi toch maar beter kopen in de winkel ..
|
BigF het zijn wel geen kruiden maar ik zou mini-tomaatjes planten .. en bosaardbeitjes :-)
|
of nee wacht, wat zeg je van rode pepers? :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar nee, dat groeit aan bomen .. |
Citaat:
ketchup maak je toch ook niet beter zelf? |
Citaat:
https://www.facebook.com/Onkruidboek |
Stevia, die ene soort die zo zoet is. Blaadjes zijn prima als suikervervanger.
Wel opletten dewelke je neemt (eerst proeven). Ik heb twee soorten staan, de ene is helemaal niet zoet. :-( De andere is wonder boven wonder terug uitgekomen, nochtans zou die maar eenjarig zijn en de winter niet doorgeraken (welke winter?) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet of wasabi moeilijk is om te maken. En ik zie niet in wat ik anders met Mierikswortel zou willen doen. Ik ben leekachtig op dat gebied, toegegeven. |
Dat planten, moeten dat kruiden zijn? Mogen het geen Bollen zijn? ;-)
|
![]() |
Bij Aveve blijkbaar 3 plantjes meenemen, 2 betalen.
Vrouwlief had rozemarijn, tijm en salie bij. Peterselie stond nog in de volle grond. Tweede jaar. Nog nooit rozemarijn of tijm gehad. Tips? Veel water, net niet? Volle zon? Bijmesten? Nog steeds op zoek naar dingen. Chilipepers komen er sowieso nog, maar verder is alles nog mogelijk. |
Citaat:
Munt wordt hier enkel in't Mojito seizoen gebruikt en die koop ik dan wel. Koriander valt hier niet echt in de smaak… |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar hoe gebruik je zo'n blaadjes? Doe je dan gewoon een paar blaadjes in je koffie of moet je die eerst nog uitpersen en inkoken en uitkristalliseren en zuiveren enzo? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be