![]() |
verkiezing bijzitter !! hoe kom ik ervan af !!
Ik zie er enorm tegenop omdar enkele uren voor niks te gaan zitten
Hoe kom ik ervan vanaf !! Telt een dokters attest ?? |
Schrijf U in als telgetuige van een partij.
|
Citaat:
|
Citaat:
Moest ik kunnen, ik word voorzitter of bijzitter in zo'n kiesbureau. Maar ik denk dat ik daar nu geen kans meer op maak :lol: |
Citaat:
|
Je dood laten verklaren
in den bak zitten Zorg dat je geen burgerrechten meer hebt Zorg dat je geen Belg meer bent Een ongeval hebben net voor je aankomst |
telt doktersbriefje da niet ??
|
Vragen wat ze je daarvoor betalen (aan zondagstarief, uiteraard) en weigeren indien niet ok lijkt me... Voor minder dan 600€ zou ik het niet doen...
|
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...zijn-a1862264/
Citaat:
|
Citaat:
Soit, ik begrijp trouwens nog altijd niet dat sommigen dus blijkbaar altijd opgeroepen worden en anderen nooit. Toch beweert men dat dit louter toeval is. Sorry, dat geloof ik al lang niet meer. |
Citaat:
|
Alles staat op uw brief vermeld, en daarop zal je zien dat ziek zetten een enig geldig excuus is. Een zelfstandige mag niet werken, jij mag niet werken. Iedereen die moet gaat bijzitten behalve de zieke, anders 350 euro (?) boete.
Een reis is ook niet geldig als je ze na uw brief boekt, staat erop vermeld. |
Citaat:
|
Citaat:
Oja, Belgie kan aan mijn reet roesten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Typisch de belg en de doorsnee forummer hier: klagen en zagen op vanalles zoals op diegene die niet gaan stemmen maar als ze moeten gaan bijzitten of dergelijks.. ho maar dan brand het zenne!
|
Citaat:
Ik schreef/-ijf bewust belg net zoals ik god of europeaan schrijf ;) Nee het ontgaat me zeker niet dat de meningen hier verdeeld zijn, nee in tegendeel. Toch blijf ik bij die uitspraak: Mensen klagen doorsnee op diegene die niet gaan kiezen of blanco stemmen of plegen politiek bedreven te zijn of zelfs experts ter zake maar als ze zelf moeten gaan bijzitten of effectief zich engageren dan roepen ze moord en brand. Dubbele moraal noemen we dat. |
Citaat:
Ik werd ook ooit opgeroepen, heb vriendelijk medegedeeld dat ik weiger en dat ze de boete mogen opsturen. Die is er nooit gekomen, heb geluk gehad, maar de volgende keer dat ik opgeroepen wordt gebeurd gewoon hetzelfde, met of zonder boete. |
Citaat:
Echte burgerplicht, dat. |
Citaat:
Ik ben ook zelf moeten gaan bijzitten in 2006 en dat was geen onleuke ervaring. Dacht ook eerst; ik werk er niet aan mee maar dan toch de sprong gewaagd. Meer nog ik kijk al uit naar een volgende oproeping daar ik dit een goeie barometer vind die mij dingen of kan bevestigen of misschien ooit zelfs betere of andere inzichten bij kan brengen. Ge weet nooit. Stemmen zelf is er tot op heden nog steeds niet bij echter. Blijft echter in constante evaluatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
I.e. giet een pint over je t-shirt uit of zo. Dat gezegd zijnde moet ik zeggen dat het al bij al helemaal zo erg niet was, de meeste mensen zijn van ongeveer jouw leeftijd en wonen in de buurt dus qua gezelschap valt dat wel mee. Mijn andere observaties over die dag waren: - dat je als bijzitter geen enkele manier hebt om de stemmen te controleren. Democratische controle is absoluut onbestaande over hoe er werkelijk gestemd wordt. - dat het me opviel dat mensen uit armere wijken veelal erg vroeg kwamen stemmen - dat er ook een aantal migranten waren die geen woord nederlands spraken maar wel wisten dat ze op groen! of sp-a wouden stemmen. Bij dat laatste vroeg ik me toch wel af wie hen had opgetrommeld.. |
ik ga bijzitten en kijk ernaar uit.
Niet omdat het me boeit, maar je kan het maar eens meemaken. Leuk om eens de mensen in de buurt op hun zondags te zien in mijn nieuwe buurt. Ik weet niet wat ik moet verklaren bij digitale stemmen. Het is niet alsof ik de software kan controleren |
Citaat:
|
Citaat:
Terwijl de voorzitter alles uitlegt haal je een zakflesje boven en neemt een slok. Waarop de voorzitter zal vragen wat hier de bedoeling van is. Dan zeg je gewoon dat je verslaafd bent en het niet kan missen. Grote kans dat je mag gaan. ;-) |
Citaat:
Aangezien u de software niet kunt controleren, moet u weigeren de stemming goed te keuren. Ik wou dat ik de kans kreeg. |
Citaat:
Niet op de plicht die je als Belg hebt, komt het aan, maar op de plicht die je als democraat hebt. Driekwart van de rechtsvoorschriften die ons leven bepalen, komt van het antidemocratische eurocratenapparaat. Als democraat zou ik gemotiveerd zijn om mee te werken aan een democratische verkiezing, maar als van tevoren vaststaat dat je voor nep-parlementen kiest die goedkeuren wat de EU-dictatuur ons oplegt, dan is mijn motivatie al wat minder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat valt dan te zeggen over de verantwoordelijkheidszin van ambtenaren die betaald worden door die burgers? Die hebben dat enkel tijdens de week en van 9 tot 16 of zo? |
Niuet willen gaan is een kaakslag voor alle medeburgers op deze planeet die geen kans krijgen om via vrije verkiezingen het bestuur van hun land(je) bij te sturen. In feite is het een oproep om een dictatuur in te stellen.
Het is vanzelfsprekend een valabele mening die je zou kunnen uitdrukken door deel te nemen aan de principieel anti-particratische beweging zonder politieke doctrine "PALJAS" |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be