Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   verkiezing bijzitter !! hoe kom ik ervan af !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201190)

revenge 23 april 2014 13:05

verkiezing bijzitter !! hoe kom ik ervan af !!

Ik zie er enorm tegenop omdar enkele uren voor niks te gaan zitten
Hoe kom ik ervan vanaf !!
Telt een dokters attest ??

giserke 23 april 2014 13:17

Schrijf U in als telgetuige van een partij.

revenge 23 april 2014 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7110646)
Schrijf U in als telgetuige van een partij.

is dat niet een beetje hetzelfde

Eduard Khil 23 april 2014 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revenge (Bericht 7110622)

in een kiesbureau zitten is nogal leuk. Je ziet je buren en mensen uit uw straat, er wordt al eens gegrapt en gegrold. In de telbureau's is het veel saaier.

Moest ik kunnen, ik word voorzitter of bijzitter in zo'n kiesbureau. Maar ik denk dat ik daar nu geen kans meer op maak :lol:

giserke 23 april 2014 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revenge (Bericht 7110688)
is dat niet een beetje hetzelfde

Ja, maar ze gaan u nooit meer oproepen om te gaan tellen of bijzitter te zijn.

cookie monster 23 april 2014 21:50

Je dood laten verklaren
in den bak zitten
Zorg dat je geen burgerrechten meer hebt
Zorg dat je geen Belg meer bent
Een ongeval hebben net voor je aankomst

revenge 24 april 2014 12:25

telt doktersbriefje da niet ??

Sfax 24 april 2014 12:31

Vragen wat ze je daarvoor betalen (aan zondagstarief, uiteraard) en weigeren indien niet ok lijkt me... Voor minder dan 600€ zou ik het niet doen...

manta 24 april 2014 12:36

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...zijn-a1862264/
Citaat:

Guy Voet heeft geen zin om opnieuw een hele zondag in een muf kiesbureau door te brengen. "Ik heb een brief gestuurd naar de voorzitter van het kieskanton Zelzate met de vraag om niet te moeten bijzitten", zegt Guy.

"Ik heb in de brief uitgelegd dat ik bijna 71 jaar ben en dat ik al twintig keer mijn burgerplicht vervuld heb. Benieuwd wanneer ik antwoord zal krijgen en wat het resultaat zal zijn. Ik heb er geen zin meer in. In de voormiddag valt het mee, omdat je in het kiesbureau veel mensen ziet passeren. Maar dat tellen in de namiddag is een ramp. En als er een fout ontdekt wordt, want dan mag je helemaal opnieuw beginnen. Voor die kop koffie en die broodjes doe ik het echt niet meer."
Blijkbaar kan je dat gewoon vragen. Proberen toch...

fox 24 april 2014 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7111954)
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...zijn-a1862264/

Blijkbaar kan je dat gewoon vragen. Proberen toch...

Het lijkt me gemakkelijker om er onderuit te komen als je al 20 keer mocht opdraven, dan als het je eerste keer is...

Soit, ik begrijp trouwens nog altijd niet dat sommigen dus blijkbaar altijd opgeroepen worden en anderen nooit. Toch beweert men dat dit louter toeval is. Sorry, dat geloof ik al lang niet meer.

plǝɹǝʍ ǝp 24 april 2014 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7110687)
1) Boek een vakantie voor die periode.
2) Houd dat bewijs bij u; en bezorg het aan de gemeete/stad.
3) Annuleer uw vakantie binnen de daarvoor voorziene periode; en rep uiteraard met geen woord over het feit dat u die vakantie annuleerde.

:thumbsup:

Peche 24 april 2014 19:52

Alles staat op uw brief vermeld, en daarop zal je zien dat ziek zetten een enig geldig excuus is. Een zelfstandige mag niet werken, jij mag niet werken. Iedereen die moet gaat bijzitten behalve de zieke, anders 350 euro (?) boete.
Een reis is ook niet geldig als je ze na uw brief boekt, staat erop vermeld.

Henri1 24 april 2014 20:38

Citaat:

Doe uw plicht als een echte Belg.

fox 25 april 2014 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7112584)

Tiens, als N-Va met het rechten en plichten verhaal afkomt dan vind je dat zever. Maar nu kom je er zelf mee af.

Oja, Belgie kan aan mijn reet roesten.

Sfax 25 april 2014 14:42

Citaat:

Het ambtenarenleger is groot genoeg om dat te doen.

fox 25 april 2014 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 7113419)
Het ambtenarenleger is groot genoeg om dat te doen.

Die doen dat niet. Hun vaderlandsliefde is er alleen maar als dat als weekendienst dubbel betaald wordt.

Sfax 25 april 2014 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7113445)
Die doen dat niet. Hun vaderlandsliefde is er alleen maar als dat als weekendienst dubbel betaald wordt.

Reden te meer om dat niet te doen als niet-ambtenaar I'd say.

AsGardSGO 26 april 2014 06:38

Typisch de belg en de doorsnee forummer hier: klagen en zagen op vanalles zoals op diegene die niet gaan stemmen maar als ze moeten gaan bijzitten of dergelijks.. ho maar dan brand het zenne!

AsGardSGO 29 april 2014 02:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7114188)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Typisch de Belg en de doorsnee forummer hier: klagen en zagen op vanalles zoals op diegene die niet gaan stemmen maar als ze moeten gaan bijzitten of iets dergelijks.. ho maar dan brandt het zenne!
Me dunkt dat de meningen hier eerder verdeeld zijn.
Of ontgaat u dat?

Ik schreef/-ijf bewust belg net zoals ik god of europeaan schrijf ;)
Nee het ontgaat me zeker niet dat de meningen hier verdeeld zijn, nee in tegendeel. Toch blijf ik bij die uitspraak:
Mensen klagen doorsnee op diegene die niet gaan kiezen of blanco stemmen of plegen politiek bedreven te zijn of zelfs experts ter zake maar als ze zelf moeten gaan bijzitten of effectief zich engageren dan roepen ze moord en brand.

Dubbele moraal noemen we dat.

goebezig 29 april 2014 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7114155)
Typisch de belg en de doorsnee forummer hier: klagen en zagen op vanalles zoals op diegene die niet gaan stemmen maar als ze moeten gaan bijzitten of dergelijks.. ho maar dan brand het zenne!

Excuses, blijkbaar wordt er geen rekening gehouden met diegene die politiek een flop vinden en dan ook principieel tegen elke ondersteuning daarvan zijn.

Ik werd ook ooit opgeroepen, heb vriendelijk medegedeeld dat ik weiger en dat ze de boete mogen opsturen. Die is er nooit gekomen, heb geluk gehad, maar de volgende keer dat ik opgeroepen wordt gebeurd gewoon hetzelfde, met of zonder boete.

AnarchoChristophe 29 april 2014 17:43

Citaat:

Gedenk Uw helden, doe Uwe Plicht! Geef den Jood en Bolsjewischt aan bij den Bezetter.

Echte burgerplicht, dat.

AsGardSGO 1 mei 2014 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goebezig (Bericht 7118597)
Excuses, blijkbaar wordt er geen rekening gehouden met diegene die politiek een flop vinden en dan ook principieel tegen elke ondersteuning daarvan zijn.

Ik werd ook ooit opgeroepen, heb vriendelijk medegedeeld dat ik weiger en dat ze de boete mogen opsturen. Die is er nooit gekomen, heb geluk gehad, maar de volgende keer dat ik opgeroepen wordt gebeurd gewoon hetzelfde, met of zonder boete.

Nee, weder excuses: Ik had daar rekening met moeten houden in het neerpennen. Ik kan meer dan goed in uw visie inkomen; deel ze in principe zelfs.
Ik ben ook zelf moeten gaan bijzitten in 2006 en dat was geen onleuke ervaring. Dacht ook eerst; ik werk er niet aan mee maar dan toch de sprong gewaagd. Meer nog ik kijk al uit naar een volgende oproeping daar ik dit een goeie barometer vind die mij dingen of kan bevestigen of misschien ooit zelfs betere of andere inzichten bij kan brengen. Ge weet nooit.
Stemmen zelf is er tot op heden nog steeds niet bij echter. Blijft echter in constante evaluatie.

elsina 2 mei 2014 22:42

Citaat:

Dan val ik nog liever steendood dan gratis te werken voor die schurkenstaat. :evil:

Rollercoaster 2 mei 2014 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 7123569)
Dan val ik nog liever steendood om gratis te werken voor die schurkenstaat. :evil:

Ge krijgt er €17 voor ;)

Rr00ttt 5 mei 2014 20:09

Citaat:

Zie dat je als je eraan komt een dronken indruk maakt. Toen ik moest zitten waren er sowieso teveel mensen opgeroepen en de manier om te ontsnappen was de indruk te wekken niet nuchter te zijn :)

I.e. giet een pint over je t-shirt uit of zo.

Dat gezegd zijnde moet ik zeggen dat het al bij al helemaal zo erg niet was, de meeste mensen zijn van ongeveer jouw leeftijd en wonen in de buurt dus qua gezelschap valt dat wel mee.

Mijn andere observaties over die dag waren:

- dat je als bijzitter geen enkele manier hebt om de stemmen te controleren. Democratische controle is absoluut onbestaande over hoe er werkelijk gestemd wordt.

- dat het me opviel dat mensen uit armere wijken veelal erg vroeg kwamen stemmen

- dat er ook een aantal migranten waren die geen woord nederlands spraken maar wel wisten dat ze op groen! of sp-a wouden stemmen. Bij dat laatste vroeg ik me toch wel af wie hen had opgetrommeld..

Len 7 mei 2014 18:55

ik ga bijzitten en kijk ernaar uit.
Niet omdat het me boeit, maar je kan het maar eens meemaken.
Leuk om eens de mensen in de buurt op hun zondags te zien in mijn nieuwe buurt.

Ik weet niet wat ik moet verklaren bij digitale stemmen.
Het is niet alsof ik de software kan controleren

Rr00ttt 8 mei 2014 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Len (Bericht 7130035)

Je zal kruisjes zetten op adreslijsten. Dat is jouw democratische controle.

daiwa 8 mei 2014 23:27

Citaat:

Ik veronderstel dat je er een bepaalde tijd op voorhand moet zijn.
Terwijl de voorzitter alles uitlegt haal je een zakflesje boven en neemt een slok.
Waarop de voorzitter zal vragen wat hier de bedoeling van is. Dan zeg je gewoon dat je verslaafd bent en het niet kan missen.
Grote kans dat je mag gaan. ;-)

Zondag 8 mei 2014 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Len (Bericht 7130035)
ik ga bijzitten en kijk ernaar uit.
Niet omdat het me boeit, maar je kan het maar eens meemaken.
Leuk om eens de mensen in de buurt op hun zondags te zien in mijn nieuwe buurt.

Zeer geachte heer Len,

Aangezien u de software niet kunt controleren, moet u weigeren de stemming goed te keuren.

Ik wou dat ik de kans kreeg.

Zondag 9 mei 2014 00:06

Citaat:

Monsieur Henri,

Niet op de plicht die je als Belg hebt, komt het aan, maar op de plicht die je als democraat hebt.

Driekwart van de rechtsvoorschriften die ons leven bepalen, komt van het antidemocratische eurocratenapparaat.

Als democraat zou ik gemotiveerd zijn om mee te werken aan een democratische verkiezing, maar als van tevoren vaststaat dat je voor nep-parlementen kiest die goedkeuren wat de EU-dictatuur ons oplegt, dan is mijn motivatie al wat minder.

Libro 9 mei 2014 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7113445)

Héhéhé, ik heb al enkele keren mijn plicht gedaan hoor. Wil je eraan ontsnappen: koude douche, niet afdrogen en dan buiten in de wind gaan staan, succes gegarandeerd.

Rr00ttt 9 mei 2014 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darth maul (Bericht 7132251)
Men mag van een burger ook eens een beetje burgerzin vragen.

Welke burgerzin? De burgers daar aanwezig hebben geen enkele reële controle op de stemmen. M.i. zitten die daar enkel als schaamlapje om het 'democratisch' te doen lijken.

Sfax 9 mei 2014 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darth maul (Bericht 7132251)
Men mag van een burger ook eens een beetje burgerzin vragen.

Ahja? Waarom dan wel?

Scorpio 9 mei 2014 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7112088)
Soit, ik begrijp trouwens nog altijd niet dat sommigen dus blijkbaar altijd opgeroepen worden en anderen nooit. Toch beweert men dat dit louter toeval is. Sorry, dat geloof ik al lang niet meer.

Toeval is dat absoluut niet. Wie men kiest hangt kennelijk wat af van plaats tot plaats, maar bij ons trekt men iedere keer het verkiezingen zijn opnieuw een blik leerkrachten open om te gaan tellen. Hetzelfde blik van de vorige keren wel te verstaan. Ik mag voor de vierde keer opdraven, derde keer op rij...

manta 9 mei 2014 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 7123595)
Ge krijgt er €17 voor ;)

Hier en daar krijg je ook een paar koffiekoeken... ;-)

AnarchoChristophe 10 mei 2014 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darth maul (Bericht 7133277)
Omdat een burger ook plichten heeft. Mensen met verantwoordelijkszin weten dat. Slechte mensen proberen zich te ontttrekken en de last af te wentelen op iemand anders.

Jij was er zo ene die Joden ging aangeven omdat het je burgerplicht was he?

AnarchoChristophe 10 mei 2014 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darth maul (Bericht 7132243)
Ge zou ook uw plicht kunnen doen.

Ik heb evenveel legitieme plichten t.o.v. De Belgische staat als t.o.v. een doorsnee maffia-clan.

Sfax 10 mei 2014 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darth maul (Bericht 7133277)
Omdat een burger ook plichten heeft. Mensen met verantwoordelijkszin weten dat. Slechte mensen proberen zich te ontttrekken en de last af te wentelen op iemand anders.

Aha, dus de burger heeft de plicht om de staat en al zijn steuntrekkers te financieren, zonder daar enige noemenswaardige return voor te krijgen, en zou dan ook nog eens de plicht hebben om zich uit te laten buiten door diezelfde staat, door dwangarbeid uit te voeren waar geen/amper enige vergoeding tegenover staat? Mooi is dat.

Wat valt dan te zeggen over de verantwoordelijkheidszin van ambtenaren die betaald worden door die burgers? Die hebben dat enkel tijdens de week en van 9 tot 16 of zo?

Avsjo Roger 10 mei 2014 11:42

Niuet willen gaan is een kaakslag voor alle medeburgers op deze planeet die geen kans krijgen om via vrije verkiezingen het bestuur van hun land(je) bij te sturen. In feite is het een oproep om een dictatuur in te stellen.

Het is vanzelfsprekend een valabele mening die je zou kunnen uitdrukken door deel te nemen aan de principieel anti-particratische beweging zonder politieke doctrine "PALJAS"

AnarchoChristophe 10 mei 2014 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger (Bericht 7133696)
Niuet willen gaan is een kaakslag voor alle medeburgers op deze planeet die geen kans krijgen om via vrije verkiezingen

Laats ik het nakeek, en dat was in deze draad, bedreigt de Staat mensen met strafrechtelijke vervolging opdat ze zich vertonen voor dat circus om de volgende grootverdiener een postje te bezorgen. Dat noem jij vrij?
Citaat:

het bestuur van hun land(je) bij te sturen.

Hoe het land bestuurd wordt voor de komende jaren is al lang beslist, en de partijen zijn al gekocht en betaald. Dat kaartendek van poppen wat rondshuffelen elke paar jaren verandert daar niets aan. En dat gaat niet over BAM-tracés of panda's of dubbele achternamen en dat soort zever, maar over schulden en centralisatie.
Citaat:

In In feite is het een oproep om een dictatuur in te stellen.

De Staat dreigt U af om te gaan stemmen en bijzitten. Dat IS dictatoriaal. Je daar niet tegen verzetten is een oproep om je nog meer te laten uitbuiten en onderdrukken. De Staat tast de grenzen af van waartoe ze de burgers kan dwingen zonder revolte, en dat is blijkbaar heel wat. Dan lopen er nog pipo's als jij rond die dat hele systeem geweldig vinden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be