![]() |
Honderd poortjesglippers per uur in Brusselse metro
Je zou nu zeggen: wat heeft dat nu te maken met de verkiezingen?
Wel, ik vind met dit fenomeen een perfecte parallel met het programma en verkiezingsitems van de nva. Wie de boel belazert, treft niet "niemand" maar wel de gewone mens. En wie recht heeft op een sociaal abonnement, die kan daarvoor opteren en het nodige doen. Maar niet de boel belazeren. link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140430_01087759 titel: Honderd poortjesglippers per uur in Brusselse metro Kijk en luister vooral naar de uitleg van de student. Eigenlijk verdient hij dezelfde aandacht als het filmmeisje met haar Femme de la rue. . |
Ik heb even gegoegeld naar "nva poortjesglippers brussel" maar heb geen relevante resultaten gevonden. Zelfs dit topic kwam er niet uit. Bent u zeker dat dit relevant zal zijn op 25 mei?
|
Citaat:
Ik heb een parallel geschetst, geen relevantie. . |
Erg, heel erg.
|
Als er zoveel zijn kan de nodige controle een centje aan boetes opleveren.
Het probleem zal vlug opgelost zijn als de pakkans hoog genoeg is. |
Citaat:
Win-win voor eenieder. |
Citaat:
|
Citaat:
slaan we verschillende vliegen in één klap. Geen dieven meer, dan kan op de politie en gevangenissen bespaard worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Die ene er uithalen zou inderdaad teveel kosten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De gevangenissen kunnen dus omgebouwd worden om psychiatrische patiënten o te vangen. Drie vliegen in een klap dus. |
Citaat:
Als men de criminele joint-rokers heeft in jail gestopt kan men beginnen met rokers op café, mensen die geflitst zijn enz. |
Citaat:
Nu, ik wist niet dat er enkele duizenden plaatsen bijgebouwd werden. |
Citaat:
. |
Begint het geen HOOG tijd te worden dat men al die 'achter'poortjes eens gaat sluiten? :-D
|
Als ik in Vlaanderen op de trein stap komt er gegarandeerd een controleur langs.
Komt dat geld niet in een nationale pot terecht? Verborgen transfers versie zoveel? |
Citaat:
En daarbij: betaal uw ticket of abonnement! Dan heb je al géén last van die 'verborgens tranfers'. |
Citaat:
Hoe verklaart u het verschil met de Brusselse metro? Zou men niet beter de controleurs zetten waar waar er veel fraude is? Waarom doet men dat niet dan? U zegt wel 'zever' maar tegelijk gebruikt u een argument dat volledig naast de kwestie is. U geeft hiermee de indruk een realiteit te willen ontkennen. Nogmaals de vraag. In wat voor pot komt dat geïnde geld van de controles in Vlaanderen? Het zou me inderdaad absoluut niet verwonderen dat men bewust laat begaan in Brussel. Vergelijk het met de flitspaalfraude. Er heeft zich een mentaliteit geïnstalleerd die tot in de details zoekt om Vlaams geld over te hevelen naar Brussel en Wallonië. Men heeft hier totaal geen gewetenswroeging bij. Vermoedelijk omdat Vlamingen toch maar geacht worden racisten te zijn. De oplossing is boetes appart innen en verdelen. Dan zou Brussel wel een stimulans voelen om fraudeurs te bestrijden. Nu is het waarschijnlijk...hoe minder eigen inkomsten hoe meer vers nationaal geld. Dus hoe minder controles hoe meer transfers. Tis maar een 'logisch vermoeden' hé. Ik ben benieuwd naar uw tegenargumenten. |
Citaat:
En kan mij het schelen in welke pot die geïnde bedragen komen! Van mijn part doen ze het totaal geïnde bedrag x10 en dumpen ze dat over de taalgrens. Daar heb ik geen énkel probleem mee... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
of dat sommige luiaards geld wegkapen uit de sociale zekerheid, door handig gebruik te maken van het systeem van de eeuwige uitbetalingen ... dat sommige hoge piefen met hoge weddes, met ps-lidkaarten of soortgelijke, in huizen van ocmw's wonen .... dat de belastingsdruk hier bij ons de hoogste blijft van quasi heel de wereld; de pensioenen de laagste van de Westerse wereld; de sociale zekerheid niet meer zeker is, en al lang niet meer sociaal ... en tot slot zal je er ook geen probleem mee hebben, mochten we verplicht worden om dat allemaal te moeten vertellen in het Frans, en niet langer in het Nederlands. In het Arabisch zou ook nog gaan. . |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Veel van die poortjesglippers zijn vreemdelingen.
Vraag me niet waarom. |
Citaat:
|
Citaat:
Schitterend. |
Citaat:
*Sarcasm mode off |
Citaat:
Jou vergelijking tussen de controles op de trein en de deze op de Brusselse metro bewijst dat je waarschijnlijk nog nooit op een metrostel hebt gezete. In tegenstelling tot de treingebruikers duurt de rit van de metrogebruiker gemiddeld vijf tot tien minuten en stopt het metrostel om de paar minuten in een station. Als zwartrijders merken dat er controleurs op het metrostel zitten stappen die het eerstvolgende station uit zodat de pakkans minimaal is. Een efficiente manier zou zijn op de perrons te controleren maar dan moeten die controleurs minimum met 4 a 5 man zijn en als ge weet dat er in een kleine 70 stations zijn is dat een onbetaalbare zaak. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Onze Waalsche broeders kunnen het nog beter Citaat:
|
Socialistisch wanbeleid. Met opzet. Zo kunnen ze weer miljardensubsidies eisen om de rode bolwerken draaiende te houden. Da's makkelijk dan deugdelijk management. En de werkende mens kan er weer voor opdraaien.
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Citaat:
|
Ik dacht dat het aantal controles bij alle vervoermaatschappijen verhoogd worden en er bovendien nu reeds meer inkomsten uit boetes zijn.... Een voorstel zou kunnen zijn dat iedereen die op "zwart" rijden betrapt wordt behalve een boete nog supplementair een jaarabonnement zou moeten nemen (aan volle prijs)....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Belgie is dat te simpel... ;-) |
Mens zou natuurlijk ook onglipbare poortjes kunnen installeren.
In ieder geval zo dat hoe minder inkomsten Brussel zelf genereert hoe meer Federaal geld overgeheveld zal worden. Waar zit de incentive voor Brussel om voor eigen inkomsten te zorgen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be