![]() |
Maakt u de brug?
Morgen gaan velen niet werken,ze nemen een dag verlof op en maken de brug.Federale ambtenaren niet,zij krijgen een"dienstvrijheidstelling",dit wil zeggen dat ze niet moeten komen werken maar toch betaald worden en geen verlofdag worden afgetrokken.Dit jaar geld dit voor 2 mei,30 mei en 10 november.Reken dit door naar een loopbaan van 40 jaar en je zal zien dat ze 120 dagen of een half jaar betaald zijn om niks te doen en dat terwijl ze zo al minstens 8 dagen meer verlof hebben dan mensen in de private sector(320 dagen na 40 jaar,1 jaar en 4 maanden).Op 40 jaar 2 jaar betaald om thuis te blijven,niet slecht,jammergenoeg op mijn kosten.
|
Wat houd je tegen om zelf ambtenaar te worden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe kan je nu "inhoudelijk" reageren op afgunst, nijd en jaloezie? Ik kan alleen maar eens meewarig het hoofd schudden en me afvragen waarom je zelf geen ambtenaar werd, als je denkt dat het daar allemaal zo veel beter is dan elders...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien dan maar het leven terug indelen op communistische wijze ..zijn we van al die ongelijkheden direct verlost .... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Vlaamse ambtenaren staken toch niet. Het zijn de Waalse ambtenaren die hun al die voordelen hebben bezorgd en dan maar klagen over die Walen. |
Citaat:
|
Citaat:
Uiteindelijk onderhoudt de werkende klasse en de bedrijfswereld de ambtenarij. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de bedrijven zijn al die extra verlofdagen (die weinig of geen relevantie meer hebben zowel godsdienstig als historisch) wel een miljardenkost. Ook voor de economie in het algemeen trouwens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ambtenaren kunnen nooit geld in de staatskas storten, zij kunnen er enkel geld uithalen. Maw, zij kunnen niet bijdragen aan de maatschappij.
In Nederland zegt men : "Een ambtenaar is een belastingseter, daarom mag je er niet te veel van hebben.". Ik vind dat men pas ambtenaar EN politieker kan worden indien men minstens 10 jaar in de privésector gewerkt heeft dwz actief heeft bijgedragen aan de welvaart. Een benoeming voor het leven is onmogelijk te verantwoorden in een maatschappij waar mensen gedurende hun loopbaan meermaals hun job verliezen door sluitingen, reorganisaties, ... Men moet de ambtenarij ook openstellen voor uitzendkrachten en Eu-inwoners net zoals dat in de privésector het geval is. ps een onderwijzer heeft gedurende een loopbaan van 45 jaar 13 jaar MEER betaald verlof tov mensen in de privésector. Is dat nog te verantwoorden? |
Citaat:
En inderdaad zolang er ondewijzers zijn zijn deze ook thuis tijdens de schoolvakanties ...Maar is het dan heden nog zo interessant dat men NOOIT buiten het hoogseizoen kan reizen ?? Ze mogen het hebben.... |
Mijn madam, werkend op een vlaams ocmw, maakt morgen de brug. Dit is wel geen extra dag, maar een dag die van haar toegekende verlofdagen wordt afgetrokken.
|
Citaat:
In die periode werden, niet voor niets, "de collega's" (oa Jomme Dockx) waanzinnig populair. Dit waren de hoogdagen vd discoteekjes in de buurt vd overheidsinstellingen die vanaf 12 uur tjoekvol liepen. Ik studeerde toen in Brussel en de drankhalletjes onder "Brussel-Centraal" waren letterlijk overgeven van dronken ambtenaren. |
Trouwens, wees al blij dat ge niet in den bouw werkt, wat moeten die dan zeggen.
Verplicht verlof in de duurste periode. punt. |
Citaat:
|
Citaat:
W�*t een fantasie! |
Ik maak de brug!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik eis hetzelfde pensioen, en niet te vergeten, ook 40 dagen verlof, en vooral een lichte binnendienst op mijn 50. |
Ik maak de brug ook. Het zijn nog overgedragen dagen van vorig jaar die toch op moeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be