Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne
(Bericht 7122831)
Laat dat nou net iets zijn waar N-VA iets aan wil veranderen.
|
Oh, als enige partij dan? Is dat hun unique selling point? :roll:
Citaat:
(Bericht 7122831)
Welke partij heeft eigenlijk de absolute loonstop opgelegd, met zelfs boetes voor bedrijven die er zich niet aan houden? Is het die partij waar jij gaat voor stemmen?
|
Hebben wij een éénpartij-regering misschien? En laat mij toe mijn vertrouwen in een partij, dat een half schoothondje van het VOKA is, op dat punt ook niet al te hoog te stellen. Kun je het mij kwalijk nemen?
Citaat:
(Bericht 7122831)
Betere firma zoeken. Je laat je uitbuiten.
|
Jij denkt écht dat het werk nog op elke straathoek te vinden is hé. Bovendien heb ik in mijn loopbaan al een viertal werkgevers gehad, van kleine KMO's tot multinationals. Dus ik weet wel een beetje wat er op de markt te vinden is, en véél beter dan wat ik nu heb zal er niet meteen inzitten.
Citaat:
(Bericht 7122831)
De lonen zijn in België de laatste jaren veel te snel gestegen, sneller dan onze onmiddelijke concurrenten. Dat kan je niet volhouden zonder nefaste gevolgen voor de werkgelegenheid. Veel zal je er niet van merken als je in een goeddraaiende sector zit: daar zullen opnieuw loonsverhogingen zijn boven de index, omdat ook de absolute loonstop wegvalt.
In ieder geval zal er door de verlaagde druk op de lonen meer werkgelegenheid ontstaan, en het is met de belastingen van die nieuwe werkenden dat de belastingen voor iedereen kunnen verlaagd worden.
Maar blijkbaar kan jij alleen door het brilletje van je eigen korte-termijnprofijt kijken.
|
Denk jij dat nu echt? Mag ik vragen: heb jij een klein beetje voeling met de industrie de dag van vandaag? Enig idee waarom interimkantoren voor bedienden de laatste jaren zo'n opmars maken? Werkgevers staan niet meer met vaste contracten te zwaaien hoor! Mensen die bij ons op pensioen gaan, worden gewoonweg vervangen door een interimmer. Met alle gevolgen vandien...
Denk jij écht dat als er morgen 100000 jobs gaan bijkomen, dat er plots 100000 werklozen minder gaan zijn? In het bedrijf waar ik werk zit er een héle verdieping met alleen maar interimmers. Als mijn werkgever volgende week 500 vaste contracten wil geven, hoeveel daarvan zullen ingevuld worden door interimmers die in sommige gevallen al jaren bij ons werken? De florerende interimkantoren zullen inkrimpen, maar véél nieuwe werkenden zullen er niet bijkomen. Geloof mij vrij...
Citaat:
(Bericht 7122831)
Op zich zou dat niet slecht zijn. Het feit dat de huurprijzen niet kunnen stijgen met de immobiliënprijzen weerhoudt velen ervan om te investeren in vastgoed. Met als gevolg dat er te weinig huurhuizen zijn en de huren snel stijgen voor hen die nieuw instappen. Een nogal nefaste nevenwerking van een zogezegd "sociale" maatregel, die niets anders doet dan de marktwerking verstoren. Het zijn de jongeren die er het slachtoffer van worden.
|
Ja? Je moet eens naar een bank gaan en proberen een lening vast te krijgen als alleenstaande... En dan mag je brutoloon nog met een 3 beginnen hoor. Of denk je dat ik huur voor mijn plezier en geen groter plan heb?
Citaat:
(Bericht 7122831)
Ik vind je heel erg kortzichtig denken. Zonder nieuwe werkgelegenheid te scheppen is het enige alternatief voor de regering om nog meer belasting te heffen. En dan betaal jij als vrijgezel binnenkort geen 55% maar 65% aan belastingen.
|
En ik vind het vooral kortzichtig om te denken dat een indexafschaffing werkgelegenheid zal creëeren...
|