Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vervelende kassiersters bij Aldi & Delhaize (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202102)

bembem 14 mei 2014 21:18

Vervelende kassiersters bij Aldi & Delhaize

Ik weet niet of er onder jullie zijn die dit ook voorhebben -> telkens als ik bij Aldi en Delhaize langs de kassa passeer moeten ze daar mijn karretje of boodschappentassen controleren! pffffffffffff! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen -> de klant is toch koning?! Ze zorgen er in ieder geval voor dat ik telkens met een naar gevoel bij hen buitenkom, en bij gevolg zo weinig mogelijk bij hen winkel :x Zie ik er soms verdacht, behoeftig en crimineel uit of wat?! :roll: :roll: En tussen haakjes: denken die nu echt dat met al de camera's die daar hangen, ik het zelfs ook maar zou riskeren iets te pikken maw. dat ik zo'n stomme geit zou zijn??? LMAO

Ik vermeld er even bij dat ik mijn karretje liever niet alleen achterlaat aan de ingang omdat ik in het verleden al zo eens een karretje ben 'verloren' ... :x :x

Ook heb ik dit vrijwel nooit voor bij de Lidl, Albert Heijn en Carrefour. Bij deze laatste vragen ze het heel af en toe, maar bij Lidl en Albert Heijn NOOIT. Bij gevolg winkel ik ook veel liever bij hen :-)

Wat vinden jullie ervan? En hebben jullie dit soms ook voor?

Thx :-)

cookie monster 14 mei 2014 21:24

Nooit , ik toon het karretje zelfs automatisch :)
Ik heb altijd iemand bij om te winkelen :)

bembem 14 mei 2014 21:35

cookie ik toon mijn karretje ook automatisch en wist je dat zelfs dan ze expliciet vooroverbuigen van achter hun kassa en er helemaal binnenin gluren ... pure Gestapo praktijken :evil:

cookie monster 14 mei 2014 21:42

Van mij mogen ze heel de kar uitsnuffelen ,
meestal heb ik een eigen karretje bij , en geen enkel probleem :)

bembem 14 mei 2014 21:47

op zich heb ik er ook geen probleem mee, maar het is de manier waarop -> expliciet controleren en/of vragen - dit terwijl ik daar vaste klant ben en ze mij daar dus 'van zien' kennen .. maw. moest blijken dat hun reserves plots zouden slinken -> ze weten me te vinden! :lol: :lol:

cookie monster 14 mei 2014 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7140689)
op zich heb ik er ook geen probleem mee, maar het is de manier waarop -> expliciet controleren en/of vragen - dit terwijl ik daar vaste klant ben en ze mij daar dus 'van zien' kennen ..

Ah !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7140689)
maw. moest blijken dat hun reserves plots zouden slinken -> ze weten me te vinden! :lol: :lol:

Oei ;)

bembem 14 mei 2014 22:07

dit gezegd zijnde, ik wil ook wel zo'n personal shopper ^^

cookie monster 14 mei 2014 22:10

Oei , ik moet die wel dokken :oops: = familiehulp :)
Tenzij het een van mijn zussen betreft , of een maat van me !!
:)

bembem 14 mei 2014 22:12

i see :-)

cookie monster 14 mei 2014 22:15

Familiehulp heb ik wel goede hulp aan :)

bembem 14 mei 2014 22:17

Is dat ook die die helpt met koken? dan is het :thumbsup: :thumbsup: indeed :-)

cookie monster 14 mei 2014 22:26

Yup :)
http://www.familiehulp.be/diensten/gezinszorg.php

Maar ok , ivm winkelkarrekes controleren , wie heeft dit nog voor ??

bembem 14 mei 2014 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7140750)
Yup :)
http://www.familiehulp.be/diensten/gezinszorg.php

Maar ok , ivm winkelkarrekes controleren , wie heeft dit nog voor ??

voorts valt het me op dat ze nooit vragen van in mijn sjakosh te kijken, ik bedoel maar dat dat toch wel dé plek zou zijn waar ik mijn smokkelwaar in zou steken vermits ze potverdikkeme enkel altijd in mijn karretje kijken ... domme kassiersters zeg :-P

Hypochonder 14 mei 2014 22:35

In de lidl heb ik eens een dikke mongool (die op een scooter was gekomen) achter mij gehad aan de kassa en die kerel liet constant scheten en daar werd ik zot van.

NieuwNoors 14 mei 2014 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7140769)
In de lidl heb ik eens een dikke mongool (die op een scooter was gekomen) achter mij gehad aan de kassa en die kerel liet constant scheten en daar werd ik zot van.

:lol::lol::lol:
Gelukkig dat hij achter jou stond!

bembem 14 mei 2014 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7140769)

hmm bespeur ik hier enige spot ivm. het topic? lol

cookie monster 14 mei 2014 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7140764)
voorts valt het me op dat ze nooit vragen van in mijn sjakosh te kijken, ik bedoel maar dat dat toch wel dé plek zou zijn waar ik mijn smokkelwaar in zou steken vermits ze potverdikkeme enkel altijd in mijn karretje kijken ... domme kassiersters zeg :-P

Er zijn er die er werkelijk ver in gaan , een extreem voorbeeld:
http://www.crackajack.de/2010/07/25/...-a-vagina-nsfw
http://dangerousminds.net/comments/w..._her_vagina_ad
Dus dit is een echte afrader !!

bembem 14 mei 2014 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7140806)
Er zijn er die er werkelijk ver in gaan , een extreem voorbeeld:
http://www.crackajack.de/2010/07/25/...-a-vagina-nsfw
http://dangerousminds.net/comments/w..._her_vagina_ad
Dus dit is een echte afrader !!

oulala :lol:

cookie monster 14 mei 2014 22:56

http://en.wikipedia.org/wiki/Voina#H...atch_a_Chicken

Xenophon 14 mei 2014 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7140622)
Ik weet niet of er onder jullie zijn die dit ook voorhebben -> telkens als ik bij Aldi en Delhaize langs de kassa passeer moeten ze daar mijn karretje of boodschappentassen controleren! pffffffffffff! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen -> de klant is toch koning?! Ze zorgen er in ieder geval voor dat ik telkens met een naar gevoel bij hen buitenkom, en bij gevolg zo weinig mogelijk bij hen winkel :x Zie ik er soms verdacht, behoeftig en crimineel uit of wat?! :roll: :roll: En tussen haakjes: denken die nu echt dat met al de camera's die daar hangen, ik het zelfs ook maar zou riskeren iets te pikken maw. dat ik zo'n stomme geit zou zijn??? LMAO

Ik vermeld er even bij dat ik mijn karretje liever niet alleen achterlaat aan de ingang omdat ik in het verleden al zo eens een karretje ben 'verloren' ... :x :x

Ook heb ik dit vrijwel nooit voor bij de Lidl, Albert Heijn en Carrefour. Bij deze laatste vragen ze het heel af en toe, maar bij Lidl en Albert Heijn NOOIT. Bij gevolg winkel ik ook veel liever bij hen :-)

Ik doe altijd zelf vervelend tegen de kassiersters.

Esperanza 15 mei 2014 07:33

Citaat:

Leuk is het niet doch die kassiersters doen ook alleen maar wat hen wordt opgedragen door de directie/gerant/franchisehouder.

Het heeft geen zin om de kassiersters hiervoor aansprakelijk te houden.

Esperanza 15 mei 2014 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7140822)
Ik doe altijd zelf vervelend tegen de kassiersters.

Kassiersters dienen ten alle tijde vriendelijk en beleefd te zijn, zelfs tegenover de grootste etterbakken en andere teringlijers, op gevaar van negatieve evaluatie tot en met regelrecht ontslag.

Afgeven op iemand die zich niet kan verweren. Er bestaat daar een woord voor. Het begint met een L en het eindigt op een D.

non-conformist 15 mei 2014 07:41

Citaat:

Met het loon dat ze krijgen voor dat werk verwondert mij dat niets. En dan wil men ze ook nog op zondag laten werken.

manta 15 mei 2014 07:58

Ik laat zelf m'ne lege caddie zien als ik die bij heb.
Meestal zit er dan nog enkel een extra boodschappentas in, als ik naar de Carrefour ga ene van Delhaize en andersom...

Wat wel ontzettend vervelend is, is dat de poortjes piepen als je buiten gaat. Ik heb lang moeten zoeken naar de reden dat overal de poortjes begonnen te piepen want ik werd er gek van, de hele winkel staat er dan op te zien... Het waren toen de abonnementen van de zoo, ik had er steeds zes op zak en dus moest ik telkens m'n portefeuille doorgeven om dat te bewijzen. :oops:

Blijkbaar hebben veel mensen dat ook als ze (nieuwe) kleren van de c&a aanhebben. :-D Daar schijnt nog iets in te zitten dat de poortjes laat piepen.

Peche 15 mei 2014 08:40

Wij gaan de verzuring ook tegen door bij Albert Hein te shoppen :)
Wij waren altijd Carrefour gezind... maar boerinnen dat daar werken, niet te doen! En over het personeel van Lidl en Aldi onthoud ik me liever...
Als Action Shop niet zo'n voordelige producten had zouden we daar anders ook niet meer gaan.
Maar van supermarkten verkiezen wij nu echt wel Albert Hein en Delhaize.
Albert Hein heeft zoveel keuze, en hun vegetarische satésla is om uit te lepelen gewoon.

Dutch_Strawberry 15 mei 2014 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7141092)
Met het loon dat ze krijgen voor dat werk verwondert mij dat niets. En dan wil men ze ook nog op zondag laten werken.

2. Veel mensen beseffen niet dat die kassiersters ook maar mensen met hun eigen problemen zijn. Zou jij zo'n job willen hebben? Nee? Zwijg dan en glimlach eens naar hen.

Clicquot 15 mei 2014 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 7141090)
Kassiersters dienen ten alle tijde vriendelijk en beleefd te zijn, zelfs tegenover de grootste etterbakken en andere teringlijers, op gevaar van negatieve evaluatie tot en met regelrecht ontslag.

Onzin, er zijn grenzen voor het 'toelaatbare'. Een kassierster ,en geen enkele winkelbediende trouwens, hoeft zich helemaal niet te laten 'bekakken' als het de spuigaten uitloopt. Consument is idd "Koning", maar er staat nog altijd iemand boven die Koning uiteindelijk. Al bij al zijn grote etterbekken en andere teringlijers minder dan 10% van het cliënteel en dus "verwaarloosbaar". Cliënteel bouw je op via die andere 90%. Meestal houdt men dus gewoon de klep tegen die kleine groep onbeschoftelingen, heel uitzonderlijk mag en moet je daar op ingaan.

Dat van die controle in winkelkarretjes, so what? Als ze dat moeten doen, heb je dat alleen maar te danken aan de medeklanten, iow, er is een reden waarom hen dat gevraagd wordt te controleren.
Dat sommige kassiersters een lang bakkes hebben, tja, iedereen heeft wel eens een baaldag of zit soms eens op een verkeerde plek. Meestal gaat dat wel over of zitten ze enige tijd later gewoon elders.

Miauw! 15 mei 2014 09:44

Citaat:

Ik winkel dagelijks bij Delhaize, en 1 keer in de 2 weken bij Aldi. Nog nooit meegemaakt! Verder vind ik de kassiersters zowel in Delhaize als Aldi héél vriendelijk en behulpzaam. Carrefour daarentegen..... :evil: Daar loopt blijkbaar onder de kassiersters een competitie "om ter grofst tegen de klanten".

Skobelev 15 mei 2014 10:02

Zet uw hoofdoek af?

Esperanza 15 mei 2014 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 7141236)
Onzin, er zijn grenzen voor het 'toelaatbare'. Een kassierster ,en geen enkele winkelbediende trouwens, hoeft zich helemaal niet te laten 'bekakken' als het de spuigaten uitloopt. Consument is idd "Koning", maar er staat nog altijd iemand boven die Koning uiteindelijk. Al bij al zijn grote etterbekken en andere teringlijers minder dan 10% van het cliënteel en dus "verwaarloosbaar". Cliënteel bouw je op via die andere 90%. Meestal houdt men dus gewoon de klep tegen die kleine groep onbeschoftelingen, heel uitzonderlijk mag en moet je daar op ingaan.

Leuke theorie maar in de praktijk valt het veelal dik tegen.

Het hangt er maar vanaf in hoeverre de bedrijfsleider achter zijn/haar personeel staat. Indien omzet en winst voorop staan zal de kassierster die zichzelf verdedigt tegen een etterbak in veel gevallen aan het kortste eind trekken. En al zeker indien het meerdere keren voorvalt. Dus nee, geen onzin.

Tashunka 15 mei 2014 11:51

Onlangs in de Colruyt, tafereel voor mij. Een man met karretje en een rugzak. Karretje wordt overgeladen en aangerekend.

Kassierster:" Meneer, mag ik uw zak even zien."
Meneer: "Mevrouw ik denk dat we elkaar daar nog niet goed genoeg voor kennen."

Humor aan de kassa ;-)

Zipper 15 mei 2014 12:21

Citaat:

Ik weet niet of er onder jullie zijn die dit ook voorhebben -> telkens als ik bij Aldi en Delhaize langs de kassa passeer moeten ze daar mijn karretje of boodschappentassen controleren!

En wat is daar mis mee ?

Citaat:

pffffffffffff! Ik vind dit persoonlijk niet kunnen

En waarom niet ??
Citaat:

-> de klant is toch koning?!

En wat is het verband met het feit dat handtassen worden gecontroleerd ?

Citaat:

Ze zorgen er in ieder geval voor dat ik telkens met een naar gevoel bij hen buitenkom, en bij gevolg zo weinig mogelijk bij hen winkel

Ah, ge zijt de enige die in die winkel gecontroleerd wordt ??

Citaat:

:x Zie ik er soms verdacht, behoeftig en crimineel uit of wat?! :roll: :roll:

Ik zou het niet weten. Alsof al diegenen die "betrapt" zijn geweest in winkels, een verdacht uiterlijk hadden.

Citaat:

En tussen haakjes: denken die nu echt dat met al de camera's die daar hangen, ik het zelfs ook maar zou riskeren iets te pikken maw. dat ik zo'n stomme geit zou zijn??? LMAO

Blijkbaar zijn camera's niet voldoende

Citaat:

Niemand verplicht u, om uw karretje waar dan ook achter te laten

Citaat:

Die winkels zullen andere middelen hebben om "slimmeriken" te betrappen

Citaat:

Wat vinden jullie ervan?

dat je serieus kan zagen over een non-event

Citaat:

En hebben jullie dit soms ook voor?

Het is mij ook al overkomen, ja. Blijkbaar is het een noodzakelijk kwaad.

Citaat:

graag gedaan

Clicquot 15 mei 2014 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 7141432)
Leuke theorie maar in de praktijk valt het veelal dik tegen.

Het hangt er maar vanaf in hoeverre de bedrijfsleider achter zijn/haar personeel staat. Indien omzet en winst voorop staan zal de kassierster die zichzelf verdedigt tegen een etterbak in veel gevallen aan het kortste eind trekken. En al zeker indien het meerdere keren voorvalt. Dus nee, geen onzin.

Ik kan u gerust zeggen dat wat ik zeg geen theorie is, maar uit de praktijk komt. Zoals ik aanhaalde; die "gefrustreerde" klanten, dan heb je het over een heel kleine minderheid van het totale aantal.

Een bedrijfsleider zal doorgaans volledig achter z'n medewerkers staan, zelfs als denkt de klant een andere indruk te hebben. Die klanten spelen cinema, ze krijgen dan ook cinema terug. Case closed, volgende klant.

Anders kan het gesteld zijn met 'verantwoordelijken' onder de bedrijfsleider, die als het ware op een manier hun macht misbruiken. Op termijn worden die ook dikwijls op kant gezet of stappen ze zelf op.

Rotte appels zijn er overal, maar algemeen genomen valt dat goed mee.

Xenophon 15 mei 2014 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 7141090)

Afgeven op iemand die zich niet kan verweren. Er bestaat daar een woord voor. Het begint met een L en het eindigt op een D.

Leukerd?

Nu, het was maar om te zwanzen hoor, ik ben altijd supermegakeibeleefd tegen die mensen.

kiko 15 mei 2014 18:44

Citaat:

Ik vermeld er even bij dat ik mijn karretje liever niet alleen achterlaat aan de ingang omdat ik in het verleden al zo eens een karretje ben 'verloren' ...

Spannend relaas hoor, een aparte rubriek in het subforum "Maatschappij en Samenleving" waardig.

Citaat:

Wat vinden jullie ervan?
Dat je een zaag bent.

Lukkas 15 mei 2014 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7141280)
Zet uw hoofdoek af?

Eerder één opzetten, dan durft men niets controleren uit schrik voor een Arabische tirade.

Supe®Staaf 15 mei 2014 19:28

Ik weiger heel beleefd om tassen te openen.
Meestal laten ze jou gaan, want ze hebben gewoon het recht niet.

bembem 15 mei 2014 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7141551)
En wat is daar mis mee ?

op zich is daar niets mis mee, ware het niet het klimaat van achterdocht, zoals Esperanza zei "leuk is anders" ..

Citaat:

En waarom niet ??

ik vraag mij af of ze snappen dat men zo klanten (gedeeltelijk) 'wegjaagt' ...

Citaat:

En wat is het verband met het feit dat handtassen worden gecontroleerd ?

als vaste klant mogen ze toch wel iets minder streng met me zijn niet? en het is ook de manier waarop: er een punt van maken van ostentatief over een kassa te buigen om toch maar te laten merken dat iedere cm² - ahem mm² van de bodem van iemand zijn karretje 'doorgrond' is, is gewoon cinema verkopen want met een simpel discreet blikje kan het ook -> ik heb meer narigheid met hen dan dat ik ooit bij de douane had, lol :lol:

Citaat:

Ah, ge zijt de enige die in die winkel gecontroleerd wordt ??

voor zover ik weet, ja

Citaat:

Ik zou het niet weten. Alsof al diegenen die "betrapt" zijn geweest in winkels, een verdacht uiterlijk hadden.

daar heb ik ook veel vraagtekens bij, alhoewel - en ik weet dat ik dat eigenlijk niet mag zeggen -> maar ik heb sterk de indruk dat als ik er uitzag als een Vlaamse van hier, ik dat veel minder zou voorhebben!! ...

Citaat:

Blijkbaar zijn camera's niet voldoende

die zijn wel voldoende, er hangen er daar echt veel hoor, ofwel zijn ze nep :?

Citaat:

Niemand verplicht u, om uw karretje waar dan ook achter te laten

klopt, de keerzijde is echter dat ze het dan eenmaal aan de kassa aangekomen het gaan controleren ..

Citaat:

Die winkels zullen andere middelen hebben om "slimmeriken" te betrappen

dat betwijfel ik -> de Albert Heijn hangt vol met camera's en de Lidl heeft er ook veel

Citaat:

dat je serieus kan zagen over een non-event

niet zagen maar 'klagen' (there's a difference)

Citaat:

Het is mij ook al overkomen, ja. Blijkbaar is het een noodzakelijk kwaad.

telkens in dezelfde winkel als vaste klant waar ze je 'van zien' kennen?

Citaat:

graag gedaan

:-)

bembem 15 mei 2014 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7142267)
Ik weiger heel beleefd om tassen te openen.
Meestal laten ze jou gaan, want ze hebben gewoon het recht niet.

hmm dat durf ik niet hoor ..

Duvelke 16 mei 2014 10:17

ga dan elders winkelen? winkelketens genoeg?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be