![]() |
Moet er alles aan gedaan worden om DHL in België te houden?
Naar aanleiding van de hevige discussie van de laatste dagen een poll.
Als DHL blijft dan betekent dat meer nacht vluchten maar tegelijkertijd ook de creatie van 20 000 jobs (rechtsreeks en onrechtsreeks). Als de Brusselse regering blijft dwarsliggen dat zal DHL verdwijnen en dat zal gepaard gaan met een sociaal drama 3 �* 4 keer groter dan het Renault-drama. |
IK zie juist dat ik een foute vraagstelling heb getypt bij keuze nr1 in de poll. Maar als u voor het eerste kiest, betekent dat dus dat voor u de overheid alles moet doen om DHL te houden.
|
de overheid moet maar één ding doen om DHL hier te houden namelijk :
[size=4]NIET TOEGEVEN AAN DE WALEN OF AAN BRUSSEL ![/size] |
Wallonië heeft al voor ons beslist dat DHL weggaat.
Als Vlaming heb je je daarmee neer te leggen. Elke "poll" is dus overbodig. Het komt er toch niet door. "non, non et non" om het in de woorden te zeggen van Francis Van de Woestyne (la libre Belgique) |
Ik vind het wel raar dat elk protest van LSP ofdergerlijke uitblijft. Immers 20.000 jobs. Is dat niet zowat een gouden cadeau die men Zaventem en omstreken kan geven? Uiteraard, het is gemakkelijk praten van achter de PC, maar tenzij daar iemand een actie organiseert, ga ik heus niet in mijn eentje daar staan waaien met een bord.
Gelukkig weet ik al beter, en is het ijdele hoop te denken dat LSP of iemand anders daar effectief gaan protesteren. Immers, voor hen zijn er bepaalde vereisten nodig alvorens ze de vuilniszakken aantrekken. Als anti-partij ga je je niet engageren voor iets als die ene partij niet betrokken is. |
Citaat:
HBVL kon het mooi verwoorden: "Vroeger waren er geen nachtvluchten en toen werd ook alles op tijd geleverd." Benieuwd naar de ontknoping ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar of dat voldoende is voor DHL om ook maar te overwegen om naar Wallonië te trekken... |
Citaat:
Onze ouders sloegen ons ook regelmatig om de oren met: In onze tijd....' En wat dachten jij en ik daarop stiekem? |
DHL is toch heel duidelijk geweest?
Zaventem of niets... Waar blijven die Walen toch Bierset vandaan halen? Natte dromen of zoiets? De kans dat DHL in Zaventem blijft was al bijzonder klein; er is een incidentje geweest bij Deutsche Post dat in de raad van bestuur voor wat ophef heeft gezorgd en misschien een waterkansje heeft gecreëerd voor Zaventem, maar de princiepsbeslissing lag al vast in juni. Misschien is al dit gehakketak een schimmenspel om het onvermijdelijke te doen verteren in de Vlaamse publieke opinie. Hoewel... ik heb er zeker geen zicht op, want de politici langs Vlaamse en Waalse zijde gedragen zich in deze wel bij-zon-der idioot. |
De overnemer van DHL, De Deutsche post, wil idd het bedrijf weg uit Zaventem.
Verhofstadt zal dus al héél 'snel en efficiënt' uit de hoek moeten komen als hij de 200.000 banen die hij beloofde te scheppen, niet wil verliezen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
DHL moet blijven. Wel 1 kanttekening, ik wens de franstaligen daar helemaal niks voor te betalen.
|
Citaat:
|
Ik denk dat DHL sowiezo zal vertrekken. Dit ligt waarschijnlijk al vast.
In Leipzig krijgen ze staatssteun goedgekeurd door Europa (is nl. een "onderontwikkelde regio"). Dat kunnen ze in Zaventem nooit hebben. In België en zeker in Zaventem kunnen ze daarenboven hun nachtactiviteiten moeilijk voortzetten. De aanvaardbaarheid van de uitbreiding is kwestie van evenwicht vinden en dat is niet evident. Waarschijnlijk zouden ze beter nr bierset gaan en zou de regering beter een stop op verder bouwen inroepen rond de luchthaven ... mja ... who am I? De uitbreiding kan m.i. hier niet. Het ligt politiek te moeilijk en het risico van raad van state's bv. van omwonenden kan gans het proces vertragen en is een niet te onderschatten risico. Waarom dan dit schijnspel???? Stoelendans of beter gezegd wie houdt op het slechte ogenblik de zwarte piet vast voor de ontslagen en het zich niet-realiseren van een tewerkstelling van ca. 20000 personen ... Verhofstadt?? |
De VLD beloofde x-aantal banen.
Ze werd daarvoor door de kiezer (min of meer) 'gemandateerd' Nu moet de regering in die zin de knoop snel doorhakken, en de 'groene' verzuchtingen i.v.m. nachtlawaai aan de botten lappen. Wie in een beerput goedkoop gaat wonen, moet niet komen klagen dat het stinkt. |
Ik denk dat Verhofstadt niets liever zou willen, hoor Superstaaf!
Maar hij wil eerst en vooral nog wat premier van Belgique blijven. En daarvoor is hij afhankelijk van.... |
Je kan de 'ja' optie niet als een vraag formuleren, dat is verwarrend.
De vraag formuleren en een Ja en een Nee optie aangeven is correct. Voor wat mijn mening betreft, zie posting 'Zaventem Buiten'. Eno2 |
Citaat:
Mijn part sluiten ze de zaak, want de klagers die rond de luchthaven wonen, zullen niet zwijgen alvorens boven hun dak geen enkel vliegtuig meer opstijgt. Wat TNT en Bierset betreft, die heeft kleinere landingsbanen en het is de gemeente Bilzen (een Limburgse gemeente) die het meeste last heeft. Dus geen probleem voor de Walen, zij zien een uitbreiding wel zitten. |
Citaat:
Allereerst zou ik onze streek allerminst "goedkoop" durven noemen laat staan een beerput. Vervolgens wil ik je aangeven dat mijn familie hier al woonde toen je nog op de brandstapel vloog toen je zei dat je kon vliegen. De regering moet bedrijven als DHL (5000 banen by the way, geen 20000) enkele dingen duidelijk maken. Eerst en vooral moeten wij niet zwichten als het gaat om chantage met banen. Vervolgens kan een uitbreiding van het aantal nachtvluchten niet zonder een bindend referendum onder de OMWONENDEN, wij zijn immers de dupe van elk dispuut dat hier al over is gevoerd. En tot slot, als de walen willen dat DHL blijft, dan zullen ze toch nachtvluchten boven brussel moeten aanvaarden. Misschien is het tijd om dat oude FLAK geschut uit mijn garage te halen, kwestie van mijn woorden wat te onderstrepen? ;-) |
Wat mij betreft mag DHL opdonderen. Willen ze niet in België blijven? Dan zal er wel een concurrent komen opdagen om het gat in de markt te vullen en aldus nieuwe banen te creëren. De mensen die in de regio wonen, werden al genoeg getergd met nachtlawaai. Trop is teveel!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, of toch zo veel mogelijk. Maar langs de andere kant moet DHL natuurlijk de nodige inspanningen leveren om de overlast tot een minimum te beperken.
|
Citaat:
Ik vind dat allemaal gezever, een luchthaven heeft belange niet zo'n overlast als de mannen van dat Noordrandcomite beweren. Als ge die mannen geloofd, moet ge u bukken omdat de vliegers te laag vliegen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dat trouwens ook dat ze overdrijven. Dat vliegveld is er al jaren hé. Mijn vader had vroeger ne mobilhome, en is vliegtuigenfreak, en die zette zijne mobilhome altijd naast een vliegveld als wij op reis waren. Ik heb er altijd goed geslapen hoor. Uit mij bed daveren is er nooit bij geweest, en ik geloof van geen kanten dat een bed davert als er een vliegtuig komt overgevlogen, dat KAN gewoon niet. Maar ik kan geloven dat ge, omdat je je opwindt of er overgevoelig voor bent, niet kunt slapen door die vliegtuigen. Dat is héél jammer voor die mensen, maar ge woont aan een luchthaven hé! Ge kunt toch moeilijk verwachten dat ze Zaventem gaan verleggen omdat gij ni kunt slapen? Er zijn toch veel eenvoudigere manieren om uw nachtrust te garanderen: oorstopjes, uw kamer geluidsdicht maken, en als ge echt niet tegen het lawaai kunt, dan vind ik dat dat voor u motivatie genoeg moet zijn om te verhuizen. Dat vliegveld was er eerst. |
Citaat:
|
Er loopt een bevraging op dit ogenblijk bij 'De Standaard'.
Ruim 70% kiest voor de werkgelegenheid bij DHL. Bij minder dan 30% halen het de groene ovewegingen. |
Citaat:
|
Citaat:
Je zegt dat als DHL niet wil blijven er wel een andere concurrent komt die het gat in de markt komt oplossen, hoe kan een concurrent komen indien er niet meer vluchten toegelaten worden? Alsof ze nu DHL de vluchten gaan weigeren en een concurrent rustig hun gang laten gaan. De jobs zijn nodig in ons land, hebben ze dat nu nog altijd niet door? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze haalden een bestuursmeeerderheid daarrond, dus kan je hen nu niet kwalijk nemen dat ze de knoop in doorhakken ten gunste van de banen. Uiteraard moet er gezicht worden naar een evenwichtige verdeling van de geluidsoverlast, maar er mag niet gezwicht worden voor groene chantage als banen prioritair zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom geen heimwee? Belgie bestond toen nog niet en Brussel was nog vlaamstalig. :rofl: Wat die spreiding betreft, dit is alles wat wij vragen. Wij krijgen echter altijd het deksel op de neus vanwege het veto van Brussel. |
Citaat:
Het ergste is dan nog dat wij in Tervuren deze nachtvluchten jarenlang moesten slikken zonder dat er ooit werd rekening gehouden met onze protesten. Maar toen ze boven Vilvoorde begonnen te vliegen, stond terstond Jean-Lucske op zijn achterpoten te brullen dat er geen nachtvluchten meer mochten zijn. Mijns inziens kon men met DHL tot een vergelijk komen dat ALS zij hun vloot verder vernieuwden om geluidshinder te verminderen EN er een degelijke spreiding kwam EVENTUEEL gekoppeld aan een loonlastenverlaging. Dit is niet gebeurd, in tegendeel, het is uitgedraaid op een typisch Belgische discussie die ons allemaal ferm belachelijk heeft gemaakt in het buitenland! |
Citaat:
|
Citaat:
Nu nog een regering vinden die de knopen wil/kan doorhakken... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be