![]() |
N-VA duikt in Vlaams-Brabant 18% onder de Bourgeois-norm
Volgens de peiling van VTM-DM-HLN behaalt de N-VA in Vlaams Brabant voor de Kamer 22,3% van de stemmen (provincieraad: 26%). OPEN VLD haalt een gelijkaardige score (21,7%) (provincieraad: 17%). Voor het Vlaams parlement zou de N-VA 23,8% halen. Daarmee verliest de N-VA nationaal één zetel in wat BHV-Leuven was ...
N-VA wint dus federaal één zetel in Antwerpen, stagneert in West-Vlaanderen en verliest een zetel in Vlaams-Brabant. Als dit de score is op 25 mei, dan zal de partij in Limburg (2010: 29%) en Oost-Vlaanderen (2010: 28%) fors uit de hoek moeten komen om alsnog een revolutionaire score neer te zetten... De 40% lijkt ver weg... |
Da's inderdaad opvallend. Volgens die peiling halen zowel N-VA als de regeringscoalitie evenveel zetels als 4 jaar geleden, de enige partij die zetels wint is Groen! en de enige die zetels verliest is het VB. Er komen nog twee kieskringen en het is maar een peiling uiteraard, maar als die trend zich doorzet zal de uitslag in 2014 linkser en minder nationalistisch zijn dan die van 2010. :-)
|
Merkwaardige uitslag.
http://www.gva.be/nieuws/video/binne...iling-vtm.aspx Hoe geloofwaardig zijn al die peilingen nu eigenlijk ? |
Die peilingen gaan van 24% tot 40% voor NVA, zo is het makkelijk. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu het programma van NVA meer en meer gekend is door het grote publiek verwonderd het me niet dat in de peilingen NVA achteruit gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
En daarom: de prijzen worden aan de meet uitgedeeld. Volgende week rond deze tijd weten we het. |
Citaat:
|
En onze witte kaproen uit de vlaamse rand was nochtans zo zeker : n-va zou de liberalen zwaar kloppen in brabant... Hij was zo zeker dat de splitsing BHV niet voor pacificatie maar voor nog meer vlaamse reflex ging zorgen...
|
Linkse vreugde.
La belgique is gered. |
Citaat:
|
Citaat:
als de trend zich zo doorzet zal het wel weer de schuld zijn van de linkse media. |
Fantastisch resultaat voor Open-VLD. In de war room van N-VA zijn ze zich in de haren aan het krabben.
Toch wel grappig, als tegenvalt zijn alle peilingen plots ongeloofwaardig of vervalst door 'regimepers'. |
Citaat:
Laten we het gezellig houden he ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oei, de vlaamse republiek is nog niet voor morgen, blijkbaar.
|
Citaat:
|
Over de staatsschuld moeten we geen peilingen organiseren.
Want dat weten we: de staatsschuld wint elke dag; stijgt elke dag ... . |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar het blijven peilingen. En velen beslissen pas op het laatste ogenblik. Het zou dus kunnen dat sommigen toch nog NVA gaan stemmen alhoewel ze eerder dachten aan een andere voorkeur. Denkend dat NVA toch een ruime zege zou halen. Gunstige peilingen in die laatste week voor anderen zou uiteindelijk in het voordeel van NVA kunnen spelen. OpenVLD heeft dat ook ooit meegemaakt dacht ik. |
En hoeveel haalt de BUB in die peiling? 0,1 of 1%?
Trouwens, De Block heeft goed werk geleverd. De VLD mag blij zijn dat ze haar hebben, anders... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders zou het VB in Antwerpen ook nog steeds tussen de 15 & 18 % halen. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor deze provinciale peilingen hebben ze 600 mensen hun mening gevraagd. Dat geeft dus een foutenmarge van 4%, als de steekproef goed opgesteld is, en als niemand van de ondervraagden 'onbeslist' was. Als ze dus N-VA op 22% peilen, bedoelen ze 'ergens tussen 18% en 26%'. Daar weet je dus ongeveer niets mee. |
Citaat:
Toch wel erg.Nu moeten we al tevreden zijn dat een politieker zijn werk goed doet. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/verkiezing...voor-cd-v.aspx |
Citaat:
Bij deze peiling haalt het FDF 3,5% voor de verkiezing van de Kamer, te weinig voor een zetel (gelukkig maar) Voor de rest vraag ik me ook af of deze peiling rekening houdt met het feit dat in de 6 faciliteitengemeenten ook op Brusselse lijsten kan gestemd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus Open VLD wordt dankzij één kandidate de grootste in VL Brabant met 10% voorsprong op de N-VA?. |
Citaat:
:roll: |
Ik krijg hier net een brief in de bus, op naam, met op de achterkant: "DIT IS EEN ZEER, ZEER GEVAARLIJK (sic) BRIEF!" Natuurlijk was ik heel nieuwsgierig, en wat is het? Een folder van de NVA, mét een brief waarin ze niets anders doen dan PS-bashen. Bedenkelijk...
En die taalfout (of spelfout) vind ik, zeker voor de NVA, onvergeeflijk! |
Wauw, ik schaam mij voor mijn provincie. 20% voor de VLD en dan nog dankzij Maggie die nu echt eens 0.0 heeft verwezenlijkt behalve het geld voor haar bestuur niet te gebruiken en verder uit te voeren wat andere mensen hebben beslist.
In het land der blinden is eenoog koning. |
Citaat:
Ongeveer 30 % van de kiezers heeft vandaag nog geen keuze gemaakt. De zogenaamde zwevende kiezers. Jij behoort daar niet toe, je bent eerder een kruipende kiezer met een lichte voorkeur voor de maffiosi van de spa. Dus wanneer er iemand in een onderaards hol thuishoort ben jij het wel. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be