Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Tjeven visten ook naar Jan Becaus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204549)

De schoofzak 11 juli 2014 06:43

Tjeven visten ook naar Jan Becaus

... maar hij was al jaren de Vlaams-nationalistische gedachte genegen.

http://nieuws.vtm.be/binnenland/1003...-cdv-vroeg-mij

.

Knuppel 11 juli 2014 07:20

"OOK"?

Becaus is dus "ook" een vissersproduct?

Om zich daarna tevreden te stellen met een onbetekenend postje.

Ik vind het maar een vrij vreemde bedoening. Het enige dat ermee bereikt wordt is dat het de stap van de aanhangers van al wie zich bekent tot het Vlaams-nationalisme vergemakkelijkt.

buitenlander 11 juli 2014 07:56

En dan te bedenken dat het merendeel hier komt neuten dat de vrt een sossen nest is.

Knuppel 11 juli 2014 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander (Bericht 7229310)
En dan te bedenken dat het merendeel hier komt neuten dat de vrt een sossen nest is.

Dat is het ook. Als dat niet het geval was zouden de "partijlozen" onder hen niet wachten tot na hun pensioen om kleur te bekennen. Kleur bekennen betekent onvermijdelijk jobverlies.

De schoofzak 11 juli 2014 08:05

Citaat:

Je hebt er daar twee soorten in de vrt, zowel bij de journalisten als bij de bedrijfsleiding:
- de sossen, die het niet kunnen laten om hun voorkeur te laten blijken, liefst op sluiks-propagandistische wijze
- de anderen, die tenminste hun werk objectief-neutraal kunnen presenteren.

Die laatsten worden door die eersten zo gedegouteerd, dat ze het echt nodig vinden om de boodschap wereldkundig te maken: er moet iets Veranderen !!

.

buitenlander 11 juli 2014 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7229319)
Dat is het ook. Als dat niet het geval was zouden de "partijlozen" onder hen niet wachten tot na hun pensioen om kleur te bekennen. Kleur bekennen betekent onvermijdelijk jobverlies.

is Bracke dan ontslaan?

mauste 11 juli 2014 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7229288)

.

De zielige postjespakker (2500 € per maand voor negen vergaderingen per jaar !!!!!) die zelf naar De Wever schreef om zijn diensten aan te bieden, volledig onbaatzuchtig, uit Vlaamse overtuiging...
En nu, zoals past voor een N-VBer ezelstrappen uitdeelt naar CD&V...
Lamentabel.

Knuppel 11 juli 2014 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mauste (Bericht 7229328)
De zielige postjespakker (2500 € per maand voor negen vergaderingen per jaar !!!!!) die zelf naar De Wever schreef om zijn diensten aan te bieden, volledig onbaatzuchtig, uit Vlaamse overtuiging...
Lamentabel.

En dat in tegenstelling tot die ontelbare anderen die wél onbaatzuchtig, en uit overtuiging doen....wat ze moeten doen.

De schoofzak 11 juli 2014 09:37

Ik weet niet meer precies in welke uitzending, gisteren geloof ik, Becaus zijn diepste wens uitdrukte:
hij zou daar in de senaat er echt graag bij zijn om als laatste het licht te kunnen uitdoen, definitief. (de senaat afschaffen dus, en enkele miljoenen besparen ...)

Wel, alleen al daarvoor moest eenderwelke partij hem coöpteren !!

.

omaplop 11 juli 2014 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander (Bericht 7229323)
is Bracke dan ontslaan?

Waarom ontSLAGEN??

Knuppel 11 juli 2014 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7229373)
Ik weet niet meer precies in welke uitzending, gisteren geloof ik, Becaus zijn diepste wens uitdrukte:
hij zou daar in de senaat er echt graag bij zijn om als laatste het licht te kunnen uitdoen, definitief. (de senaat afschaffen dus, en enkele miljoenen besparen ...)

Wel, alleen al daarvoor moest eenderwelke partij hem coöpteren !!

.

Waar is de tijd dat Vincent van Quickenborne zijn voorstel deed om de senaat af te schaffen. (Op een partijcongres van de VU in Leuven....)

Om zich nadien als jongste senator ooit te laten verkiezen....voor de VU, en in de senaat.... een jointje ging roken.

Ik ken de ware reden niet waarom Becaus voor het Belgische sterfhuis koos, maar ik geloof nooit dat het (alleen) was om zijn eigen inkomstenbron droog te leggen.

Ik geloof wel in het onrechtstreekse effect dat élke keuze voor het Vlaams-nationalisme heeft vanwege een persoon die altijd al als een getrouwe van het regime werd gepercipieerd. Het knaagt aan de wallen waaraan het regime haar macht dankt.

circe 11 juli 2014 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mauste (Bericht 7229328)
Lamentabel.

Eigenlijk vind ik dit ook. Ik begrijp totaal niet wat de onderliggende reden hiervoor kan zijn.

Men had kandidaten zoals prof. Matthias Storme!

Knuppel 11 juli 2014 12:56

Citaat:

is Bracke dan ontslaan?

Je weet evengoed als iedereen Bracke ontslagen zou zijn geworden als hij niet zélf was opgestapt.
Eens Jean-Pierre Rondas kleur bekende is hij ook niet lang presentator bij Radio 1 meer gebleven.
Becaus heeft niet toevallig gewacht met kleur bekennen tot hij op pensioen ging.
En wat er met Pol Van den Driessche gebeurde nadat hij voor de N-VA koos weten we ook.

manta 11 juli 2014 12:58

Tjeven visten ook naar Jan Becaus

Typisch voor een tsjeef om zo'n "bekende" kop een postje te willen geven. Leuk voor degenen in die partij die hard werken en dan zien hoe de partij spiksplinternieuwe zelfuitgeroepen partijliefhebbers voor laat gaan...

Knuppel 11 juli 2014 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7229628)
Eigenlijk vind ik dit ook. Ik begrijp totaal niet wat de onderliggende reden hiervoor kan zijn.

Matthias Storme is niet alleen te goed voor het Belgische sterfhuis, zijn mening in verband met referenda spoort ook niet met die van De Wever.

Waarom Becaus de post kreeg lijkt me duidelijk. Omdat elke persoon waarvan wordt aangenomen dat hij een regimegetrouwe persoon is datzelfde regime ondergraaft door voor het Vlaams-nationalisme te kiezen. Daar hangt in bepaalde gevallen een prijskaartje aan vast.

Knuppel 11 juli 2014 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7229635)
Typisch voor een tsjeef om zo'n "bekende" kop een postje te willen geven. Leuk voor degenen in die partij die hard werken en dan zien hoe de partij spiksplinternieuwe zelfuitgeroepen partijliefhebbers voor laat gaan...

Strategie heet dat.
De hardwerkenden worden aangevuld met "spiksplinternieuwe" ondergravers van het regime. Die strategie heeft alleen effect als de media er aandacht aan besteden.

Boduo 11 juli 2014 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7229293)
"OOK"?

Becaus is dus "ook" een vissersproduct?

Om zich daarna tevreden te stellen met een onbetekenend postje.

Ik vind het maar een vrij vreemde bedoening. Het enige dat ermee bereikt wordt is dat het de stap van de aanhangers van al wie zich bekent tot het Vlaams-nationalisme vergemakkelijkt.

Juist: een troef die CDV verloren heeft.

Bobke 11 juli 2014 14:04

Citaat:

is Bracke dan ontslaan?

Ze dachten al die tijd dat het een sos was.

Knuppel 11 juli 2014 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7229703)
Ze dachten al die tijd dat het een sos was.

Dat w�*s hij ook. Maar blijkbaar geldt voor Bracke dat sossen die sossen blijven ezels zijn.

De schoofzak 11 juli 2014 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7229635)

Ik draag een bescheiden steentje bij voor de partij, maar ik doe dat niet om een postje te krijgen, of intern in de partij op te klimmen ... bla bla ...
ik doe dat voor mezelf omdat ik me herken in het gedachtengoed van de partij,
en ik doe dat voor de leiding van de partij die ik hoop de beste beslissingen te nemen, ook op strategisch niveau en met visie op de lange termijn.

.

manta 11 juli 2014 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7229752)
Ik draag een bescheiden steentje bij voor de partij, maar ik doe dat niet om een postje te krijgen, of intern in de partij op te klimmen ... bla bla ...
ik doe dat voor mezelf omdat ik me herken in het gedachtengoed van de partij,
en ik doe dat voor de leiding van de partij die ik hoop de beste beslissingen te nemen, ook op strategisch niveau en met visie op de lange termijn.

.

Waarom ? Nu zit je met een zoveelste werkloos mediafiguur dat enkel zijn buidel spekt...
Moest hij iets nuttigs willen doen had hij beter gewoon blijven doorwerken en zijn "Vlaamsgezindheid" laten kennen aan de bevolking, dat had meer kunnen doen.

Nu ja, hij zal nu ook wel elk jaar eens in beeld komen... :roll:

ilfalco 11 juli 2014 15:29

Citaat:

De enige n-va er waar op ik zou kunnen stemmen hoort totaal niet bij de n-va noch qua referenda , noch qua EUSSR , noch qua ethische standpunten.

Vrijheideerst 11 juli 2014 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 7229781)
De enige n-va er waar op ik zou kunnen stemmen hoort totaal niet bij de n-va noch qua referenda , noch qua EUSSR , noch qua ethische standpunten.

Nee, natuurlijk niet jongen :roll:

Pandareus 11 juli 2014 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7229628)

Bof... die vreemde snuiter die n-va indertijd nog heeft buiten gestampt uit het partijbestuur omdat hij opriep om voor het blok te stemmen. Later terug binnengepakt, in 2012 in de gemeenteraad van gent gestapt om dan in 2013 zijn ontslag te geven...

Even chaotisch als jean-pierre van rossem, en politiek even waardeloos.
Goede professoren zijn niet altijd goede politici.

De schoofzak 11 juli 2014 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7229768)
Waarom ? Nu zit je met een zoveelste werkloos mediafiguur dat enkel zijn buidel spekt...
Moest hij iets nuttigs willen doen had hij beter gewoon blijven doorwerken en zijn "Vlaamsgezindheid" laten kennen aan de bevolking, dat had meer kunnen doen.

Nu ja, hij zal nu ook wel elk jaar eens in beeld komen... :roll:

Tut tut,
binnen vier of vijf jaar zal hij flink wat extra stemmen opleveren;

en ondertussen zitten de andere partijen daarover te kniezen.

Dubbele pret.

.

Pandareus 11 juli 2014 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7229632)
Je weet evengoed als iedereen Bracke ontslagen zou zijn geworden als hij niet zélf was opgestapt.
Eens Jean-Pierre Rondas kleur bekende is hij ook niet lang presentator bij Radio 1 meer gebleven.
Becaus heeft niet toevallig gewacht met kleur bekennen tot hij op pensioen ging.
En wat er met Pol Van den Driessche gebeurde nadat hij voor de N-VA koos weten we ook.

Waarom toch altijd die bewuste verdraaiingen van de waarheid ? Rondas is doodgewoon op pensioen gegaan bij VRT en heeft zich daarna geout als n-va'er.

Luister zelf maar naar zijn eigen woorden toen hij zijn carrière beëindigde : http://www.youtube.com/watch?v=1AvC31AORuM

Je vergelijking met Becaus is totaal zinloos : het zijn alletwee gepensioneerden die zich dan politiek geout hebben.
En jij gaat hen dan een ingebeelde heldenstatus toedichten van zelfopoffering met gevaar voor eigen doekoes... Komaan, je weet wel beter.

En wat je vergelijking met vies polleke is, is totaal onduidelijk : noch Rondas noch Becaus hebben zich ooit VOOR hun pensioen geout als partij-afficionado van deze of gene partij. Polleke is een kameleon, moest hij van het andere geslacht zijn kon hij werk gaan zoeken in het 'glazen straatje' van gent.
Moest door één of ander cataclysme de n-va in pakweg 2018 imploderen zal hij via zij ex-collega's bij de pers wel een emotioneel interview geven dat hij 'in zijn hart altijd een christen-democraat is gebleven' en terug overstappen naar zijn eigenlijke heimat : de tsjeven.

manta 11 juli 2014 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7229871)
Tut tut,
binnen vier of vijf jaar zal hij flink wat extra stemmen opleveren;

en ondertussen zitten de andere partijen daarover te kniezen.

Dubbele pret.

.

Waarom? Wie is Becaus binnen 5 jaar?
Een vergeten voorlezer waarvan niemand enig idee heeft wat die in de politiek zit te doen ...

De schoofzak 11 juli 2014 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7229969)
Waarom? Wie is Becaus binnen 5 jaar?
Een vergeten voorlezer waarvan niemand enig idee heeft wat die in de politiek zit te doen ...

De populaire voorlezer (journalist ...), gesmaakt omwille van ..., zal niet vergeten zijn.
Hijzelf, èn wij, zullen daar wel voor zorgen.

Straffer nog: andere partijen gaan ons daarbij helpen.

Daarbij, gij zijt ne jaloesen bok.

.

Knuppel 11 juli 2014 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7229960)
Waarom toch altijd die bewuste verdraaiingen van de waarheid ? Rondas is doodgewoon op pensioen gegaan bij VRT en heeft zich daarna geout als n-va'er.

Luister zelf maar naar zijn eigen woorden toen hij zijn carrière beëindigde : http://www.youtube.com/watch?v=1AvC31AORuM

Je vergelijking met Becaus is totaal zinloos : het zijn alletwee gepensioneerden die zich dan politiek geout hebben.
En jij gaat hen dan een ingebeelde heldenstatus toedichten van zelfopoffering met gevaar voor eigen doekoes... Komaan, je weet wel beter.

En wat je vergelijking met vies polleke is, is totaal onduidelijk : noch Rondas noch Becaus hebben zich ooit VOOR hun pensioen geout als partij-afficionado van deze of gene partij. Polleke is een kameleon, moest hij van het andere geslacht zijn kon hij werk gaan zoeken in het 'glazen straatje' van gent.
Moest door één of ander cataclysme de n-va in pakweg 2018 imploderen zal hij via zij ex-collega's bij de pers wel een emotioneel interview geven dat hij 'in zijn hart altijd een christen-democraat is gebleven' en terug overstappen naar zijn eigenlijke heimat : de tsjeven.

Ach peterke, Rondas en Becaus zijn echt niet de enigen die hebben gewacht tot ze niet meer ontslagen konden worden om zich te "outen". Wat op zich veelzeggend is.

Wat "vies polleke" betreft, daar heeft niemand ooit over geklaagd, tot hij naar de N-VA overstapte. Noch iemand uit zijn eigen tsjevenpartij, noch de VRT, noch een andere journalist, noch vies Polleke zijn "slachtoffers". Maar toen hij voor de N-VA koos was het meteen prijs.
Ik noem dat hypocrisie, en ik ben nergens overgevoeliger voor dan voor achterbaksheid en schijn-heiligheid. Hyacint Bucket types werken mij op de zenuwen.

Waarom geef je eigenlijk geen commentaar op Bracke? Vond je niks om op hem te kappen? Het is nochtans ook een overloper naar de partij waarvan je hoopt dat ze vóór de volgende verkiezingen explodeert.

Henri1 12 juli 2014 08:32

Citaat:

Kijk maar naar Broeder Bracke.
Kleurloze figuur die niets anders presteert dan domme dingen te zeggen die het grote kleine opperhoofd dan weer moet goedpraten.

hamac 12 juli 2014 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7230427)
Kleurloze figuur die niets anders presteert dan domme dingen te zeggen die het grote kleine opperhoofd dan weer moet goedpraten.

Beter domme dingen zeggen, dan domme dingen doen.

De gemuilkorfde 12 juli 2014 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7230427)

Spijtig genoeg voor u is er geen opperhoofd die klaarstaat om uw stommiteiten goed te praten.

Knuppel 12 juli 2014 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7231127)
Spijtig genoeg voor u is er geen opperhoofd die klaarstaat om uw stommiteiten goed te praten.

Hahahahahahaha!

Die is goed!

Boduo 17 juli 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7230093)
De populaire voorlezer (journalist ...), gesmaakt omwille van ..., zal niet vergeten zijn.
Hijzelf, èn wij, zullen daar wel voor zorgen.

Straffer nog: andere partijen gaan ons daarbij helpen.

Daarbij, gij zijt ne jaloesen bok.

.

Iemand die stelt dat de "wereld" om een bak bier is, k�*n geen jaloesen buk zijn.

;-)

Niko457 19 juli 2014 13:55

Citaat:

Dat is ook zo namelijk

Het Oosten 19 juli 2014 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7229288)

.

Jan Becaus? Die kwam doodleuk vertellen op TV toen men hem vroeg wat zijn doel was in de senaat: "ik hoop de senaat te kunnen opdoeken. "

Maar mensen toch, hier heeft men dus iemand die zich in de senaat laat verkiezen of coöpteren om ze tot de grond af te breken. En ondertussen maar poen scheppen als senator nietwaar nieuwbakken NVA-er Becaus? En wij maar betalen. Wij maar dokken! Ze kunnen me wat al dat soort profiteurs.

Profiteur NVA-er Jan Becaus.

hamac 19 juli 2014 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7240827)
Jan Becaus? Die kwam doodleuk vertellen op TV toen men hem vroeg wat zijn doel was in de senaat: "ik hoop de senaat te kunnen opdoeken. "

Noem hem dan 'curator' ipv senator hé.

Jakko 19 juli 2014 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7240827)

Maar mensen toch, hier heeft men dus iemand die zich in de senaat laat verkiezen of coöpteren om ze tot de grond af te breken. En ondertussen maar poen scheppen als senator nietwaar nieuwbakken NVA-er Becaus? En wij maar betalen. Wij maar dokken! Ze kunnen me wat al dat soort profiteurs.

Profiteur NVA-er Jan Becaus.

Mocht dat lukken, de investering meer dan waard.

Het Oosten 19 juli 2014 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7240880)
Noem hem dan 'curator' ipv senator hé.

Mensen als Jan Becaus zijn politiek een nulliteit. Dat men zo mensen coöpteert bij de NVA, daar staat mijn verstand van stil.

En dan kwam Becaus in de plaats van Huub Broers, ook nog zo'n notoire kazakdraaier. Zo iemand die zijn principes verkoopt voor een bord linzensoep. Hij had er nachten niet van geslapen, zei ie. Voor mijn part mogen dat gerust een paar maanden zijn. Hij zal het geweten hebben die frakkendraaier Huub Broers: overloperij wordt uiteindelijk afgestraft. En terecht!

Jakko 19 juli 2014 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7240896)
Mensen als Jan Becaus zijn politiek een nulliteit. Dat men zo mensen coöpteert bij de NVA, daar staat mijn verstand van stil.

En dan kwam Becaus in de plaats van Huub Broers, ook nog zo'n notoire kazakdraaier. Zo iemand die zijn principes verkoopt voor een bord linzensoep. Hij had er nachten niet van geslapen, zei ie. Voor mijn part mogen dat gerust een paar maanden zijn. Hij zal het geweten hebben die frakkendraaier Huub Broers: overloperij wordt uiteindelijk afgestraft. En terecht!

In welke mate werd hij dan b(v)e(r)loond bij de CVP?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be