![]() |
Het waarschuwt zo voor een groot offensief in de komende 24 uur.
Het Israëlische leger raadt de Palestijnen in het noorden van Gaza aan het gebied te ontruimen. Het waarschuwt zo voor een groot offensief in de komende 24 uur. "De vraag is wel naar waar die mensen kunnen", vertelt reporter Robin Ramaekers.
© reuters. © reuters. "Van zodra er vanuit Gaza aanvallen zijn geopend op Tel Aviv heeft het Israëlische leger het offensief tegen Gaza in een hogere versnelling gestoken", vertelt Ramaekers. "We zien de raketten boven ons hoofd vliegen, zoals we dat tot nu toe nog niet gezien hebben." "Er is daarnet een rijdende auto onder het balkon van ons hotel door een raket geraakt, die vanuit een straaljager werd afgevuurd. Vanop zee horen we de hele tijd doffe dreunen, allemaal raketten die richting Gaza worden geschoten." Volgens Robin Ramaekers is het vooral afwachten of het Israëlische leger vannacht al een grondoffensief start of dat het de aanvallen vanuit de lucht en vanop zee keihard verderzet. © afp. © reuters. © afp. Inwoners zoeken een onderkomen in een schuilkelder. © reuters. Een flashmob voor vrede in Jeruzalem. © getty. Bloedigste dag sinds begin van geweld Minstens 52 Palestijnen zijn gisteren omgekomen bij Israëlische luchtaanvallen op de Gazastrook. De dodentol maakt het de bloedigste dag sinds het opflakkeren van het geweld dinsdag. Het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant liep intussen al op tot minstens 157. De zwaarste klap viel gisteravond in de Touffah-wijk in Gaza, toen een moskee en het huis van een politieman geraakt werden. Achttien mensen verloren het leven, 35 anderen raakten gewond. Bij een andere aanval 's avonds stierf een man in Rafah. Zwaar gehandicapte vrouwen omgekomen Eerder op de dag kwamen twee zwaar gehandicapte vrouwen om bij een raid op hun verzorgingstehuis in Beit Lahiya. Drie patiënten en een werknemer van het centrum raakten gewond. En ook in de wijken Cheikh Radouane, El-Bouerij en Jabaliya kwamen samen veertien mensen om. In het westen van Gaza kwamen voorts nog eens drie mensen om, net als acht anderen bij eerdere raids op Jabaliya en Deri el Balah. Nog volgens dezelfde bron vielen sinds de start van het geweld al meer dan duizend gewonden. Vanuit Gaza blijven intussen wel raketten vertrekken richting Israël, met onder meer Tel-Aviv en Jeruzalem als doelwitten. Maar ook vanuit Libanon werden raketten afgeschoten, weliswaar zonder slachtoffers te maken. Sinds de start van het geweld zouden al ruim zeshonderd raketten richting Israël vertrokken zijn. Zowat honderdveertig daarvan werden in de lucht onderschept. Het is deze maand vasten, Ramadan en dan nog in deze terreur leven. Straf komt nog doe zo verder. Straf van Allah ga je niet ontlopen. En dat verschieten ze ervan dat de palestijnen terroristen worden. |
Citaat:
Je bedoelt dat de palestijnen nog geen terroristen zijn?? En wat God wil dat zien we wel aan het feit dat 1500 miljoen moslims niet in staat zijn om 6 miljoen joden er onder te krijgen . Een open wonder. Maar de arabieren in gaza beginnen een oorlog tegen Israel, blijven raketten afschieten op Israel, en dan janken als ze op hun donder krijgen?? |
Citaat:
|
Citaat:
Absoluut waar ! |
Ik vind toch dat Allah vooral moslims in zijn vizier heeft: overal waar ze in de meerderheid zijn stuurt Allah zijn wraak middels oorlogen, ziektes, gebrek aan klinieken, medicijnen, geen ontwikkeling, zelfs natuurrampen �* volonté.
Ofwel begint allah te dementeren ofwel klopt er een en ander niet helemaal. Wat denk je zelf? Waarvoor straft Allah uw geloofsgenoten toch altijd maar? |
Omdat ze het maar niet snappen, wellicht. ;-)
|
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Besiyata_Dishmaya |
Eyahu. iik denk niet dat God zo trots zou zijn op uw haatvolle, discriminerende uitspraken hier. je bent blij met doden die vallen omdat ze van een andere afkomst zijn dan jij. misschien beter niet de spreekbuis proberen te zijn van hem.
|
Citaat:
Wat betreft de god der joden en muzels, da's dezelfde onzichtbare vriendje. En voor de rest, het systeem dat Israël nu toepast is vrij dom. Pallywood-Officieel gaan ze nu alleen civiele infrastructuur vernietigen en burgers doden. langs de andere kant, ook al zou het IDF zonder waarschuwing aan de slag gaan, gaat het riedeltje hetzelfde zijn. Alleen met nog meer slachtoffers en geen goeie PR. |
Citaat:
Ik zeg keer op keer dat het vreselijk is al die doden. |
Citaat:
Oorlogen, geen medicijnen, ... is geen straf van God. Maar een beproeving. Als Allah van een dienaar houdt geeft hij hem beproevingen zoals ziekte, natuurrampen, oorlogen, ... Zodat de mens in het hiernamaals paradijs krijgt. En dat Allah moslims in vizier zet is toch normaal. Ze zijn gelovig en geloven in Allah. Allah kan moeilijk ongelovigen in vizier zetten, zij geloven niet in Allah. De ongelovigen gaan toch direkt naar de hel. |
“En Wij zullen u waarlijk op de proef stellen
met iets van vrees, honger, verlies van rijkdom, leven en vruchten. Maar geef het goede nieuws aan As-Saabiroen (de geduldigen). Wie, wanneer hij wordt getroffen door een tegenslag, zegt: ‘Waarlijk, wij behoren tot Allah en waarlijk, tot Hem is onze terugkeer’, die behoort tot degenen op wie de Salawaat van hun Heer rusten (ze zijn gezegend en zullen vergiffenis krijgen) en (zij behoren tot degenen) die Zijn Genade ontvangen en zij horen tot de rechtgeleiden.” (De Edele Quran 2:155-187) Elke gelovige zal worden beproefd. Ja, het is een beproeving, een test. Elke dag van dit leven worden we op de proef gesteld. Onze rijkdom is een test; onze echtgeno(o)t(e) is een test; onze kinderen zijn beproevingen; armoede, bezit èn rijkdom zijn beproevingen, en gezondheid en ziekte zijn dat ook. We worden op de proef gesteld met alles wat we bezitten en meemaken in dit leven, tot we Allah, de Allerhoogste, ontmoeten. Allah zegt: “Elke ziel zal de dood proeven en Wij zullen u op de proef stellen met iets van kwaad en iets van goed. En tot Ons is jullie terugkeer.” (De Edele Quran 21:35) |
Citaat:
die zijng hier opeens bij betrokken ?? Citaat:
Het is Israel die de oorlog heeel de tijd aan de gang houd Er bestaat in israel geen militaire bezetting door Palestijnen Citaat:
Uw hele Israel pleidooi hier op het forum is allemaal oud nieuws, maar de bekende stompzinnige demonisatie campagne. 's werelds grootste propaganda machine levert u volop materiaal aan, |
Die Turken geven geen barst om de Palestijnen hoor. En als ze dat al deden zijn ze zeker niet zo stom om met hun antieke tanks daar binnen te gaan vallen.
|
Citaat:
Hmmm.... Dan kan je toch beter zorgen dat hij niet van je houdt.... Ik snap nou in elk geval wel waarom jullie zo van de dood houden, dat is natuurlijk geen leven met zo'n "liefhebbende" God.... |
Citaat:
Omdat ze wel beter weten. |
Citaat:
|
Citaat:
De joodsfundamentalist die de moslimfundamentalist de les tracht te spellen over een 'liefhebbende' god en beproevingen :rofl: |
Citaat:
1967 en 73 waren het een prima voorbeeld hoe de tapijtkoppers uit die regio zelfs gekregen Sovjet materiaal (export variantes, die bedoeld waren om gebruikt te worden door mensen die nog minder kennis hadden dan een doorsnee Sovjet dienstplichtige) naar de kloten kregen door onkunde, onwil en doorsnee "Inch Allah". |
Inderdaad, deze drie oorlogen waren voor Israël weldegelijk 'totale oorlog', het bestaan van de staat en het overleven van de bewoners was direct bedreigd op een manier die wij ons niet kunnen voorstellen.
|
Citaat:
Mij niet gelaten, als Iraanse troepen door de tussenliggende landen willen wandelen, ze doen maar. En Turkije... Tja, ze hebben een groot leger, maar de Koerden hebben ze niet eens klein gekregen, en da's maar een stam ergens in een hoekje, met zeer beperkte middelen en een halfgebakken belofte van de VS. En als het puntje bij paaltje komt, paddestoelwolken zijn weldegelijk een optie als het alles of niks wordt. Ikzelf zou geen moment twijfelen. |
Citaat:
Als Israël nu doorzet zal het eerder hamas zijn dat kleine overlevingskansen heeft. Los daarvan vind ik het bijzonder verwerpelijk dat hier over de vernietiging van een land en haar bewoners wordt gepraat alsof het normaal en zelfs wenselijk is. Ik ben ook door mijn Palestijnse fase gegaan, maar als je even wat afstand neemt moet je toch inzien dat dit er ver over is. |
Citaat:
Maar het kan snel gaan hoor. Langs de andere kant, welk van de buurlanden heeft een bruikbare regering en een leger dat niet eerder de eigen civiele leiders gaat opvreten? |
Citaat:
|
Citaat:
Jij was toen nog niet geboren. |
Citaat:
|
Citaat:
Ook in Israël zijn er modellekes met de mogelijkheid op die grote rode knop te drukken. Het feit dat er niet mee gedreigd wordt is geen geruststelling. Ik moet toegeven, zolang ze die paddestoelwolken ginder achter houden lig ik er niet zo wakker van. Of als ik de keuze kreeg tussen "verliezen" en de tegenstander winnen, of allebei verliezen, dan is een paddestoelwolk een "fait divers". Waar is dat blik pokken gekruist met HIV? |
Citaat:
Ze zouden Israël liever dankbaar moeten zijn. En Allah natuurlijk ook, omdat Israël bestaat. Gelukkig is het de ongelovigen gegund om eerst moslims te jennen vooraleer naar de hel te moeten gaan. :-) Of zou er ergens iets niet kloppen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je schijnt het niet helemaal te snappen. Ik zal dit even uitleggen voor je. In de islam, als God van je houdt, dan stuurt hij je allerlei rampen: Citaat:
Indien gij in mijn inzettingen wandelt en mijn geboden nauwgezet in acht neemt, 4 dan zal Ik u te rechter tijd uw regens geven, zodat het land zijn opbrengst geeft en het geboomte des velds zijn vrucht draagt; 5 de dorstijd zal bij u duren tot de wijnoogst, en de wijnoogst tot de zaaitijd; gij zult uw brood eten tot verzadiging en veilig in uw land wonen. 6 En Ik zal vrede in het land geven, zodat gij nederliggen zult, zonder dat iemand u opschrikt; Ik zal de wilde dieren uit het land uitroeien, en het zwaard zal uw land niet teisteren. 7 En gij zult uw vijanden vervolgen, en zij zullen voor uw aangezicht door het zwaard vallen. 8 Vijf van u zullen honderd achtervolgen, en honderd van u zullen tienduizend achtervolgen, en uw vijanden zullen voor uw aangezicht door het zwaard vallen. 9 En Ik zal Mij tot u wenden, u vruchtbaar doen zijn en u talrijk maken, en Ik zal mijn verbond met u bevestigen. 10 En gij zult het overjarige, dat overgebleven is, eten, en het overjarige zult gij vóór het nieuwe moeten wegdoen. 11 En Ik zal mijn tabernakel in uw midden zetten, en Ik zal geen afkeer van u hebben, 12 maar Ik zal in uw midden wandelen en u tot een God zijn en gij zult Mij tot een volk zijn. 13 Ik ben de HERE, uw God, die u uit het land Egypte heb geleid, opdat gij hun niet meer tot slaven zoudt zijn; Ik heb de stangen van uw juk verbroken en u rechtop doen gaan. Lev 26 En ook: Indien gij dan aandachtig luistert naar de stem van de HERE, uw God, en al zijn geboden, die ik u heden opleg, naarstig onderhoudt, dan zal de HERE, uw God, u verheffen boven alle volken der aarde. 2 De volgende zegeningen zullen alle over u komen en uw deel worden, indien gij luistert naar de stem van de HERE, uw God: 3 Gezegend zult gij zijn in de stad en gezegend op het veld. 4 Gezegend zal zijn de vrucht van uw schoot, de vrucht van uw bodem en de vrucht van uw vee: de worp van uw runderen en de dracht van uw kleinvee. 5 Gezegend zullen zijn uw mand en uw baktrog. 6 Gezegend zult gij zijn bij uw ingang en gezegend zult gij zijn bij uw uitgang. 7 De HERE zal uw vijanden, die tegen u opstaan, verslagen aan u overleveren. Langs één enkele weg zullen zij tegen u optrekken, maar langs zeven wegen voor u vluchten. 8 De HERE zal over u de zegen gebieden in uw schuren en in alles wat gij onderneemt; Hij zal u zegenen in het land dat de HERE, uw God, u geven zal. 9 De HERE zal u als zijn heilig volk bevestigen, zoals Hij u gezworen heeft, indien gij de geboden van de HERE, uw God, onderhoudt en in zijn wegen wandelt. 10 Dan zullen alle volken der aarde zien, dat de naam des HEREN over u uitgeroepen is, en zij zullen voor u vrezen. 11 Ook zal de HERE u overvloedig het goede schenken, in de vrucht van uw schoot, de vrucht van uw vee en de vrucht van uw bodem – in het land, waarvan de HERE aan uw vaderen gezworen heeft, dat Hij het u geven zou. 12 De HERE zal zijn rijke schatkamer, de hemel, voor u openen om op zijn tijd de regen voor uw land te geven en al het werk uwer handen te zegenen, zodat gij aan vele volken zult uitlenen zonder zelf te leen te ontvangen. 13 De HERE zal u stellen tot een hoofd en niet tot een staart, gij zult enkel opgaan en niet neergaan, wanneer gij luistert naar de geboden van de HERE, uw God, die ik u heden opleg om die naarstig te onderhouden, 14 en wanneer gij niet afwijkt van alle geboden, die ik u heden geef, noch naar rechts noch naar links, door het achterna lopen en dienen van andere goden. Deut 28 Dat lijkt me toch veel prettiger dan de islamitische god, die, als hij van je houdt, de meest verschrikkelijke rampen over je uitstort. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoals ik uitgelegd heb, Hij is VEEEL beter. HalleluJah! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik twijfel er geen moment aan dat ze het gaan proberen. En dan krijgen we dit: Het woord des HEREN kwam tot mij: 2 Mensenkind, richt uw aangezicht tegen Gog in het land Magog, de grootvorst van Mesek en Tubal; profeteer tegen hem, 3 en zeg: zo zegt de Here HERE: zie, ik z�*l u, Gog, grootvorst van Mesek en Tubal! 4 Ik zal u komen halen, haken slaan in uw kaken en u doen uittrekken met uw gehele leger: paarden en ruiters, allen volledig uitgerust, een grote schare, met grote en kleine schilden, allen vertrouwd met het zwaard; 5 ook Perzen, Ethiopiërs en Puteeërs, allen met schild en helm; 6 Gomer en al zijn krijgsbenden; Bet-Togarma ver in het noorden met al zijn krijgsbenden – vele volken met u. 7 Maak u gereed en rust u toe, gij met al de scharen die zich bij u gevoegd hebben; wees gij hun tot een leidsman. 8 Na geruime tijd zult gij een bevel ontvangen; in toekomende jaren zult gij optrekken tegen het land dat zich van de krijg hersteld heeft, (een volk) dat uit het gebied van vele volken bijeengebracht is op de bergen Israëls die tot een blijvende wildernis waren geworden, maar het is uit de volken uitgeleid; allen wonen zij in gerustheid. 9 Dan zult gij optrekken als een opkomend onweer; gij zult zijn als een wolk die de aarde bedekt, gij met al uw krijgsbenden, en vele volken met u. 10 Zo zegt de Here HERE: Te dien dage zullen er plannen in uw hart opkomen; gij zult een boze aanslag beramen, – 11 gij zult zeggen: ik zal optrekken tegen een land van dorpen, een overval plegen op vreedzame lieden, die in gerustheid wonen, allen zonder muur, grendels of poorten – 12 om buit te maken en roof te plegen, om uw hand te keren tegen de weer bewoonde puinhopen en tegen een natie die uit het gebied der volken bijeengebracht is, die have en goed heeft verworven, die op de navel der aarde woont. 13 Seba, Dedan, de handelaars en al de machtigen van Tarsis zullen tot u zeggen: Komt gij om buit te maken; hebt gij uw schare bijeengeroepen om roof te plegen, om zilver en goud weg te slepen, om have en goed te bemachtigen, om een grote buit te maken? 14 Daarom, profeteer, mensenkind, en zeg tot Gog: Zo zegt de Here HERE: zult gij het niet gewaarworden, te dien dage als mijn volk Israël in gerustheid woont? 15 Dan zult gij komen uit uw woonplaats uit het verre noorden, gij en vele volken met u, allen ruiters, een grote schare en een talrijk leger, 16 en gij zult optrekken tegen mijn volk Israël als een wolk die het land bedekt. In toekomende dagen zal het geschieden, dat Ik u doe optrekken tegen mijn land, opdat de volken Mij leren kennen, wanneer Ik Mij voor hun ogen aan u, o Gog, de Heilige betonen zal. 17 Zo zegt de Here HERE: Zijt gij het, van wie Ik in vroegere dagen gesproken heb door de dienst van mijn knechten, de profeten van Israël, welke in die dagen jarenlang geprofeteerd hebben, dat Ik u tegen hen zou doen optrekken? 18 Maar te dien dage, wanneer Gog komt in het land van Israël, luidt het woord van de Here HERE, dan zal mijn grimmigheid opstijgen in mijn neus, 19 en in mijn naijver, in het vuur mijner verbolgenheid, zal Ik spreken: Waarlijk, te dien dage zal een zware aardbeving het land van Israël teisteren. 20 Ja, beven zullen voor Mij de vissen der zee, het gevogelte des hemels, het gedierte des velds en al het kruipend gedierte dat op de aardbodem kruipt en alle mensen die op de aarde leven; de bergen zullen neerstorten, de bergwanden zullen vallen, elke muur zal ter aarde storten. 21 Dan zal Ik op al mijn bergen het zwaard tegen hem oproepen, luidt het woord van de Here HERE; het zwaard van de een zal tegen de ander zijn. 22 Ik zal met hem in het gericht treden door pest en door bloed; stromende regen en hagelstenen, vuur en zwavel zal Ik doen neerregenen op hem, op zijn krijgsbenden en op de vele volken die met hem zijn; 23 Ik zal Mij groot en heilig betonen en Mij doen kennen ten aanschouwen van vele volken; en zij zullen weten, dat Ik de HERE ben. Gij nu, mensenkind, profeteer tegen Gog en zeg: Zo zegt de Here HERE: zie, Ik z�*l u, Gog, grootvorst van Mesek en Tubal! 2 Ik zal u komen halen en u voortdrijven, u doen optrekken uit het verre noorden en brengen op de bergen van Israël. 3 Dan zal Ik de boog uit uw linkerhand slaan en de pijlen uit uw rechterhand doen vallen. 4 Op de bergen van Israël zult gij vallen, gij met al uw krijgsbenden en de volken die met u zijn; aan roofvogels, vogels van allerlei gevederte, en aan het gedierte des velds zal Ik u tot voedsel geven; 5 op het open veld zult gij vallen, want Ik heb het gesproken, luidt het woord van de Here HERE. 6 Ik zal vuur werpen in Magog en onder hen die in gerustheid de kustlanden bewonen; en zij zullen weten, dat Ik de HERE ben. 7 Ik zal mijn heilige naam bekendmaken onder mijn volk Israël; Ik zal mijn heilige naam niet meer laten ontheiligen; en de volken zullen weten, dat Ik de HERE ben, heilig in Israël. 8 Zie, het komt, het zal geschieden, luidt het woord van de Here HERE; dit is de dag, waarvan Ik gesproken heb. 9 Dan zullen de inwoners van de steden van Israël uitgaan en de brand steken in het wapentuig: kleine en grote schilden, bogen en pijlen, knotsen en speren – zeven jaar lang zullen zij daarmee hun vuur stoken. 10 Zij zullen geen hout van het veld halen of in de bossen hakken, want met dat wapentuig zullen zij hun vuur stoken. Zo zullen zij hun berovers beroven en hun plunderaars uitplunderen, luidt het woord van de Here HERE. 11 Te dien dage zal Ik aan Gog een plaats geven, waar zijn graf zal zijn in Israël: het dal der doortrekkenden, ten oosten van de zee; en dat zal de weg versperren aan wie erdoor willen trekken. Daar zal men Gog met heel zijn menigte begraven en men zal het noemen: het dal van Gogs menigte. 12 Het huis Israëls zal hen begraven om het land te reinigen, zeven maanden lang; 13 ja, het gehele volk des lands zal begraven, en dat zal hun tot roem strekken op de dag dat Ik Mij verheerlijk, luidt het woord van de Here HERE. 14 Men zal mannen aanstellen met de vaste taak het land door te gaan om te begraven wie van de doortrekkenden op het land waren blijven liggen, en het te reinigen. Na verloop van zeven maanden zullen zij een onderzoek instellen; 15 als zij dan het land doorgaan, en één van hen ziet mensenbeenderen, dan zal hij daar een merkteken bij zetten, totdat de grafdelvers ze begraven hebben in het dal van Gogs menigte – 16 ook zal er een stadsnaam zijn: Menigte –; zij zullen het land reinigen. 17 Gij nu, mensenkind, zo zegt de Here HERE: zeg tot het gevogelte van allerhande gevederte en tot al het gedierte des velds: verzamelt u en komt, verenigt u van alle kanten bij het slachtoffer dat Ik voor u slacht, een groot slachtoffer, op de bergen van Israël; eet vlees en drinkt bloed. 18 Vlees van helden zult gij eten en bloed van de vorsten der aarde zult gij drinken; rammen, lammeren, bokken, stieren, alles mestvee van Basan. 19 Tot verzadiging toe zult gij vet eten, tot dronkenschap toe bloed drinken van het slachtoffer dat Ik voor u geslacht heb; 20 ja, gij zult u aan mijn tafel verzadigen, aan paarden en ruiters, aan helden en allerlei krijgslieden, luidt het woord van de Here HERE. 21 Zo zal Ik mijn heerlijkheid onder de volken brengen, en zullen alle volken het gericht zien dat Ik voltrokken heb, en de hand die Ik op hen heb gelegd. 22 Het huis Israëls zal weten, dat Ik de HERE hun God ben, van die dag af en voortaan. 23 En de volken zullen weten, dat het huis Israëls om zijn ongerechtigheid in ballingschap is gegaan; omdat zij Mij ontrouw geworden waren, had Ik mijn aangezicht voor hen verborgen en hen overgegeven in de macht van hun tegenstanders, zodat zij allen door het zwaard vielen. 24 Naar hun onreinheid en hun overtredingen heb Ik hen behandeld en mijn aangezicht voor hen verborgen. 25 Daarom, zo zegt de Here HERE, nu zal Ik een keer brengen in het lot van Jakob en Mij ontfermen over het gehele huis Israëls, en ijveren voor mijn heilige naam. 26 Zij zullen de smaad en al de ontrouw, waarmee zij Mij ontrouw geweest zijn, vergeten, wanneer zij weer in hun land wonen, veilig, zonder dat iemand hen opschrikt. 27 Als Ik hen uit het gebied der volken terugbreng en hen uit de landen van hun vijanden verzamel, dan zal Ik Mij voor het oog der talrijke volken aan hen de Heilige betonen. 28 En zij zullen weten, dat Ik de HERE hun God ben, zowel wanneer Ik hen in ballingschap wegvoer onder de volken, als wanneer Ik hen weer in hun eigen land verzamel, zonder dat Ik iemand van hen daarginds achterlaat. 29 En Ik zal mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik mijn Geest over het huis Israëls heb uitgestort, luidt het woord van de Here HERE. Ezechiel 38 & 39 We zien dus dat als de joden teruggekeerd zijn in Israel dat de EU nog een laatste keer een poging zal doen om de joden uit te moorden, en dat ze dan totaal verslagen en genuked zullen worden. En dan zullen ze het eindelijk begrepen hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be