Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Minister van volksgezondheid met obesitas (https://forum.politics.be/showthread.php?t=207886)

DeProf_eet 11 oktober 2014 21:16

Minister van volksgezondheid met obesitas

Nadat we een aantal jaren een homo eerste minister hadden krijgen we nu een minister van volksgezondheid met een enorm hoge dosis obesitas.

We maken ons in het buitenland ongelooflijk belachelijk.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141...dccf7f64608899

En het varkentje zegt dat ze het zich niets aantrekt. Ze kan wel elke seconde een hartaanval krijgen.

Demper 11 oktober 2014 21:19

Correctie, met morbide obesitas.

Als zo iemand over onze volksgezondheid moet waken, liggen we allemaal voor onze 67 onder de grond.

Wat natuurlijk de bedoeling is, dan moeten ze geen pensioen uitkeren.

bembem 11 oktober 2014 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7357143)
Nadat we een aantal jaren een homo eerste minister hadden krijgen we nu een minister van volksgezondheid met een enorm hoge dosis obesitas.

En het varkentje zegt dat ze het zich niets aantrekt. Ze kan wel elke seconde een hartaanval krijgen.

en dan?

DeProf_eet 11 oktober 2014 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7357146)
Correctie, met morbide obesitas.

Inderdaad, ik was weer iets te soft.

De schoofzak 11 oktober 2014 21:43

Citaat:

Ik vind jouw visie mensonterend en ik hoop dat dat vrt-correspondentje bedankt wordt voor bewezen diensten.

.

DeProf_eet 11 oktober 2014 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7357150)
en dan?

Voorbeeldfunktie .. zegt U dat iets. Trouwens is uw reactie niet te verwonderen, vermits ge lid bent van de obesitas club, volgens uw eigen bewering.

Demper 11 oktober 2014 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7357187)
Ik vind jouw visie mensonterend

Kijk eens aan, kijk eens aan.

:lol:

Pandareus 11 oktober 2014 21:58

Citaat:

Ik vind jouw visie mensonterend en ik hoop dat dat vrt-correspondentje bedankt wordt voor bewezen diensten.

.

visie ?

DeProf_eet 11 oktober 2014 21:58

Citaat:

Mensonterend ? Gaan we hier even op de politiek-correcte toer ? Dat mens is goed voor alles behalve een post van volksgezondheid. En dan die kop ? Kan het nog potsierlijker ? Het is gewoon een slag in het gezicht van de bevolking om iemand op zo een post te zetten. Dehaene heb ik trouwens ook altijd een onbeschoft dik varken gevonden.

Oh en sorry nog iets: ze zegt zelf dat ze er zich totaal niets van aantrekt. Dat wil ten eerste zeggen dat er in de toekomst geen rem op haar volume zal staan (misschien wil ze een record breken), en ten tweede is dat zo goed als een vrijkaart voor iedereen die haar belachelijk wil maken.

Demper 11 oktober 2014 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7357223)
Dehaene heb ik trouwens ook altijd een onbeschoft dik varken gevonden.

:clapping: :clapping: :clapping:

bembem 11 oktober 2014 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7357202)
Voorbeeldfunktie .. zegt U dat iets. Trouwens is uw reactie niet te verwonderen, vermits ge lid bent van de obesitas club, volgens uw eigen bewering.

enkel slanke hetero's dus, LOL

Xenophon 11 oktober 2014 22:02

Het raakt haar niet, maar ze reageert toch tamelijk heftig.

Je ziet dat dikwijls bij dikke mensen, dat ze snel boos worden, ik herinner me iemand bij de stad, woog gemakkelijk 150 kilo, en als ik hem dan vroeg van even uit te weg te gaan omdat hij dik in de weg stond, dan werd hij boos.

Boduo 11 oktober 2014 22:02

Citaat:

Is dat ventje dokter ?
Heeft hij een diagnose gesteld ?
Is het mogelijk dat er een �*ndere oorzaak is ?

Demper 11 oktober 2014 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7357228)
Het raakt haar niet, maar ze reageert toch tamelijk heftig.

Je ziet dat dikwijls bij dikke mensen, dat ze snel boos worden, ik herinner me iemand bij de stad, woog gemakkelijk 150 kilo, en als ik hem dan vroeg van even uit te weg te gaan omdat hij dik in de weg stond, dan werd hij boos.

Als je tegen iemand van 150kg zegt:

"je staat dik in de weg"

Is dat niet echt subtiel.
Zeg dan:

"je staat in de weg"

Dat klinkt beter.

:rofl:

Savatage 11 oktober 2014 22:07

Een VRT journalist die over geloofwaardigheid zich zorgen maakt. Veel gekker moet het niet worden.

DeProf_eet 11 oktober 2014 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7357229)
enkel slanke hetero's dus, LOL

Laten we zeggen representatief voor haar funcvtie, er zijn grenzen en haar voorkomen is erover voor haar functie.

Boduo 11 oktober 2014 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7357238)
Een VRT journalist die over geloofwaardigheid zich zorgen maakt. Veel gekker moet het niet worden.

Inderdaad.
Zou dat manneke toevallig ook dokter zijn ?

bembem 11 oktober 2014 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7357241)
Laten we zeggen representatief voor haar funcvtie, er zijn grenzen en haar voorkomen is erover voor haar functie.

er zijn grenzen :roll:

ze zit niet in de fashion business waar ze als mannequin/wandelende kapstok moet paraderen hé

De schoofzak 11 oktober 2014 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7357221)
visie ?
...

Je mag mij altijd kittelen, maar hier was ik toch even ernstig.
Ik zal je nog wel terugpakken kerel !
Wellicht net iets minder vies, en hopelijk iets meer smakelijk.

Zeg euh, dat was toch geen foto van bij jou thuis ..??

.

DeProf_eet 11 oktober 2014 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7357230)
Is dat ventje dokter ?
Heeft hij een diagnose gesteld ?
Is het mogelijk dat er een �*ndere oorzaak is ?

Je zal bedoelen die zeer zeldzame gevallen dat het iets met de schildklier te maken heeft. Is bij haar niet het geval, want dan had ze dat al lang laten doorsijpelen.

Pandareus 11 oktober 2014 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7357252)
Je mag mij altijd kittelen, maar hier was ik toch even ernstig.
Ik zal je nog wel terugpakken kerel !
Wellicht net iets minder vies, en hopelijk iets meer smakelijk.

Zeg euh, dat was toch geen foto van bij jou thuis ..??

.

schoof, ik zeg daarmee dat ik de visie van DeProl_eet evenwaardig acht aan een ondergescheten wc pot.

bembem 11 oktober 2014 22:23

hmm iets zegt me dat als het een dikke man was geweest, men er minder over gestruikeld zou hebben .... :roll:

Mambo 11 oktober 2014 22:35

'T is van het goed leven.
Teveel geld doet eten.

bembem 11 oktober 2014 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7357269)
'T is van het goed leven.
Teveel geld doet eten.

hahahahahahaha! asjemenou man :rofl:

hollande 11 oktober 2014 22:40

Citaat:

een ziekelijke reactie, meer woorden moet ik daar niet aan vuilmaken.:twisted:

hamac 11 oktober 2014 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hollande (Bericht 7357275)

Ik ben het ook niet eens met hem, maar kom nu niet de heilige uithangen.
De rotzooi die jij hier al op het forum hebt gegooid staat ook niet geboekt onder de hoofding fijngevoeligheid.

DeProf_eet 11 oktober 2014 23:32

Citaat:

Ze is idd. ziekelijk obese.

Snerror 12 oktober 2014 00:10

Ik snap niet waarom die zo populair is, ik vind ze maar matig. Ze is communicatief niet zo sterk en lijkt me ook niet bijster intelligent. Ze zal wel hard werken vermoed ik.

Volgens mij zou ze nooit zo populair geweest zijn als ze mager was.

De schoofzak 12 oktober 2014 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7357257)
schoof, ik zeg daarmee dat ik de visie van DeProl_eet evenwaardig acht aan een ondergescheten wc pot.

Mijn diepste verontschuldigingen wegens mijn vergissing die te wijten was aan mijn verontwaardiging tegenover dat sujet.
(en ook wel omdat het toch een heel vuile pot was :lol: )

.

Bierke 12 oktober 2014 01:21

Citaat:

Je stijgt in mijn achting :)

Bierke 12 oktober 2014 01:24

Citaat:

"Ze kan wel elke seconde een hartaanval krijgen." iedereen kan dat elke seconde krijgen, naast een hart ader breuk, een hersenbloeding, ....

Fille van de Foor 12 oktober 2014 01:28

Johan Bollen 12 oktober 2014 02:04

Citaat:

‘België krijgt een Minister van Volksgezondheid die obees is. Kritiek wordt afgedaan als flauwekul, maar wat met haar geloofwaardigheid?’
Dat is het soort van vragen dat men van ietwat kritische journalistiek kan verwachten. De vraag zou geen opschudding mogen veroorzaken. Ze nodigt uit tot een zinvolle discussie. Over het geven van het goede voorbeeld. Over het belang van postjes boven inhoud misschien ook wel.

Maar goed. Ik schat dat men gaat schrappen in gezondheidszorg. Misschien is de figuur van Maggie dan wel symbolisch voor die post.

fred vanhove 12 oktober 2014 04:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon (Bericht 7357344)
inderdaad als je haar ziet,ga je denken dat ze het niet meer lang gaat trekken

Je ziet ook wel genoeg mensen van wie je denkt die athleet wordt wel 100 .....terwijl een paar maanden later .....:cry::cry::cry:

fred vanhove 12 oktober 2014 04:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7357232)
Als je tegen iemand van 150kg zegt:

"je staat dik in de weg"

Is dat niet echt subtiel.
Zeg dan:

"je staat in de weg"

Dat klinkt beter.

:rofl:

In de oude Franse gangsterfilms zeiden ze ook wel eens ...Bouche ta Viande :-)

Allesstroomt 12 oktober 2014 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7357258)
hmm iets zegt me dat als het een dikke man was geweest, men er minder over gestruikeld zou hebben .... :roll:

Dat klopt. Men kan de nieuwe Wet van Milquette gebruiken om die journalist te veroordelen wegens seksisme.

Hypochonder 12 oktober 2014 06:48

De Block zal misschien wel goed werk leveren op haar departement maar dat neemt niet weg dat de kritiek op haar uiterlijk als minister van volksgezondheid niet minder dan terecht is. In een tijd waarin overgewicht een zeer grote financiële en visuele last voor de maatschappij is dient iemand in die functie toch ten minste geen overgewicht te hebben laat staan morbide obesitas.

Hypochonder 12 oktober 2014 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7357258)

Nonsens. Die opmerking had evengoed naar boven gekomen.

hamac 12 oktober 2014 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7357308)
Ik snap niet waarom die zo populair is, ik vind ze maar matig.

Omdat ze atypisch is voor een politicus/politica en straalt sympathie uit.
Ze is tevens populair dat ze in bepaalde dossiers 'onverzettelijk' is geweest waarvan achteraf bleek dat het terecht was.
Wie had zich niet laten vangen?

Citaat:

Ze is communicatief niet zo sterk en lijkt me ook niet bijster intelligent. Ze zal wel hard werken vermoed ik.
Naar mijn mening is ze inderdaad communicatief niet sterk, maar zeggen dat ze niet intelligent zou zijn, 'is dom'.

Citaat:

Volgens mij zou ze nooit zo populair geweest zijn als ze mager was.
Die stelling is even valide als de stelling dat ze de machtigste vrouw van Europa zou zijn geworden.

Travis66 12 oktober 2014 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7357396)
De Block zal misschien wel goed werk leveren op haar departement maar dat neemt niet weg dat de kritiek op haar uiterlijk als minister van volksgezondheid niet minder dan terecht is. In een tijd waarin overgewicht een zeer grote financiële en visuele last voor de maatschappij is dient iemand in die functie toch ten minste geen overgewicht te hebben laat staan morbide obesitas.

Ik ben het helemaal met u eens. Ofwel is ze een slechte dokter en dom en weet ze niet dat ze ongezond is, ofwel is ze geen doorzetter, ofwel trekt ze zich niks aan van de toekomst.

In elk van die drie gevallen zou ze geen minister mogen zijn. Dat ze dan nog volksgezondheid krijgt is inderdaad hilarisch belachelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be