![]() |
Rood Niqaabje en de Boze Iman
Een modern sprookje Er was eens een negenjarig meisje dat Rood Niqaabje heette. Dat was omdat ze altijd een rode niqaab droeg. Volgens haarzelf geheel vrijwillig. Volgens de aanhangers van een profeet die meer dan 1300 jaar geleden met een negenjarig meisje was getrouwd, was dat om geen verkeerde begeerten op te wekken bij volwassen mannen. Want volgens dat geloof kunnen volwassen mannen zich natuurlijk niet inhouden als hun begeerten zijn gewekt. Je kunt van niemand het onmogelijke verlangen. Aanhangers van andere godsdiensten begrijpen dat heel goed. Op een dag vroeg moeder Rood Niqaabje om wat koekjes naar haar grootmoeder te gaan brengen. Die grootmoeder woonde midden in een woud van schotelantennes, de technologische flora van een achterstandswijk. Haar moeder drukte Rood Niqaabje op het hart niet bij een ander metrostation uit te stappen. Dat was heel gevaarlijk. Rood Niqaabje beloofde dat en ging welgemoed op pad. Zonder kaartje stapte ze in de metro, legde haar voeten op de andere bank en stak een sigaret op. Ze had immers in een column van Annet Bleich gelezen dat het heel wreed is om allochtonen een bekeuring te geven. De reis duurde lang, hoewel nog steeds niet Marcel van Dams advies was opgevolgd, om allochtonen verplicht over het land te spreiden. Maar uiteindelijk kwam ze in het hart van het schotelbos. Net toen ze uitstapte werd ze aangesproken door een man met een baard, die een jurk droeg en een raar petje op had. Wat een aardige man, dacht Rood Niqaabje, niet wetend dat dit de grote boze Iman was. "Waar ga je naar toe Rood Niqaabje?", vroeg de grote boze Iman met zijn liefste stem. "Naar mijn grootmoeder, koekjes brengen," zei Rood Niqaabje. "Zou je niet liever eerst even gaan vechten in Tjetjenië?", vroeg de boze Iman. "Dan pas ik zolang wel op je koekjes." Dat wilde Rood Niqaabje natuurlijk wel. De grote boze Iman gaf haar een routebeschrijving en aan Johan Stekelenburg gaf hij een ander papiertje, wat deze onmiddellijk onder buurtbewoners verspreidde om te laten zien dat de Iman niets kwaads in de zin had. Terwijl Rood Niqaabje de weg naar Tjetjenië insloeg, haastte de boze Iman zich naar het huisje van grootmoeder, stenigde haar en ging in haar bed liggen wachten. Inmiddels had een jager, die Sjors Bos heette, ontdekt dat de grote boze Iman snode plannen had en hij wilde hem doodschieten. Maar dat vonden de mensen in het land van Rood Niqaabje heel gemeen. Ze zeiden dat Sjors Bos alleen maar wilde schieten omdat de grote boze Iman zoveel lekkere koekjes in zijn huis had verstopt en hij die koekjes wilde afpakken. Met z'n allen gingen ze demonstreren tegen die stoute Sjors Bos. Dat zou hem wel leren. Rood Niqaabje keerde halverwege weer om. Ze vond het veel te koud daar in dat verre land. Teruggekomen baande ze zich een weg door de demonstranten die om het huisje van haar grootmoeder stonden. "Wat is er aan de hand?", vroeg ze. "We zijn tegen oorlog," zeiden de mensen. "Jij toch ook?" "Natuurlijk," zei Rood Niqaabje en ze ging het huisje binnen. Daar lag de grote boze Iman onder de dekens in het bed van grootmoeder. "Grootmoeder," zei Rood Niqaabje. "Ik had lekkere koekjes voor je meegebracht, maar die bewaart een vriendelijke mijnheer zolang voor mij." Terwijl ze dat zei, realiseerde ze zich echter dat haar grootmoeder er vreemd uitzag. "Grootmoeder, waarom heb je zo'n raar petje op?", vroeg ze. "Dat is tegen de kou, kind," zei de grote boze Iman. Dat begreep Rood Niqaabje wel. Toen zag ze dat er naast het bed een reageerbuisje met antrax-bacillen stond. "Grootmoeder, wat is dat voor een raar reageerbuisje?", vroeg ze. "Dat is tegen de verkoudheid," zei de grote boze Iman. Logisch, dacht Rood Niqaabje, grootmoeder is al zo oud. Die kan wel wat medicijnen gebruiken. Maar toen viel haar nog iets op: "Grootmoeder, waarom heb je zo een lange baard?" "Dat is om te laten zien dat ik altijd gelijk heb en jij naar mij moet luisteren," zei de grote boze Iman terwijl hij overeind kwam en Rood Niqaabje opsloot bij al die andere mensen die hij in zijn eigen land al jaren gevangen hield. Jager Bos probeerde haar nog te bevrijden. Maar de demonstranten hielden hem tegen. Die vonden dat heel oneerlijk. Ibn Andersen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat een belachelijk verhaal is da nu weer .
het sprookje heet ROODKAPJE EN DE BOZE WOLF ....trien..en niet Rood Niqaabje en de Boze Iman . ha...ha...ha..heb je dat verhaal dan nooit van je moeder gehoord? wat een analfabeetje ben jij dan, je kent niets van je eigen cultuur. en van sinterklaas heb je ook al niet gehoord zeker of kerstmis. volgens mij heb je nooit liefde gehad thuis ....arm schaap. |
Citaat:
Maar jij zeker niet begrijp wie is Ibn Andersen hé? |
Qua stijl, vorm en amusementswaarde kan dit sprookje erdoor.
Er is echter wel een ietwat racistisch ondertoontje in te bespeuren, maar dat kan ook aan mijn paranoïede bui liggen....... :twisted: |
Citaat:
het kan hoor want die is bij een vlaamse vrouw terechtgekomen. hij rijgt haar al een jaar of twee aan zijn grote lul. het vrouwke geraakt goe gevuld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ieder zijn waarheid. Daar strijd ik voor. De jouwe lijkt me echter in bovenstaand geval weinig relevant, en de vorm waarin je ze bracht, vraagt m.i. ook wat bijschaving. |
Citaat:
en haar tekst is wel relevant. :roll: |
>Ik begrijp nu ook wel totaal niet wat de vrouw van Mr. Andersen erbij komt doen, en zeker niet wat zijn edele delen ermee te maken hebben. Maar dat zal wel aan mij liggen veronderstel ik.
|
Citaat:
In dit forumgedeelte is dat relevanter dan jouw reactie en heel wat minder platvloers. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
vreemdelingenbeleid en integratie? hoort zoiets ook niet bij de koetjes en de kalfjes? |
Citaat:
Jouw manier ligt me niet echt. Citaat:
De relevantie voor dit forumgedeelte ligt alleszins hoger dan jouw pietje/pruimpje bijdrage. |
Citaat:
|
Ali:
volgens mij heb je nooit liefde gehad thuis ....arm schaap. ydde: Ali, vindt gij dat nu ook niet een klein beetje "het zoeken"? Alléé seg, een arabier die over schapenliefde begingt ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Even een vraagje.
Is bij jullie in België ook al een discussie over het dragen van een gezichtssluier (niqaab) op scholen of tijdens het werk? Bij ons komen er binnenkort ws. rechtzaken over. |
Citaat:
|
Crimineel leuke parodie Circe, heb mij er een bult bij gelachen (nog enen). Wat de lul van Ali hier bij Niqaabje en de Imam komt doen was mij eerst niet duidelijk, maar naderhand viel mijn euro dan toch...
Dutch |
Citaat:
Al zal een gewone uil ook wel voldoende zijn, veronderstel ik. |
Citaat:
wat ben jij toch zo welbespraakt zeg. en je weet humor toch zo snel te herkennen. je moeder is een fier mens denk ik. |
Citaat:
|
Quote "jawel die ken ik wel .mijn oompje heet zo...ken je hem ook al?
het kan hoor want die is bij een vlaamse vrouw terechtgekomen. hij rijgt haar al een jaar of twee aan zijn grote lul. het vrouwke geraakt goe gevuld." Quote dutch schreef: Crimineel leuke parodie Circe, heb mij er een bult bij gelachen (nog enen). Wat de lul van Ali hier bij Niqaabje en de Imam komt doen was mij eerst niet duidelijk, maar naderhand viel mijn euro dan toch... Dutch wat ben jij toch zo welbespraakt zeg. en je weet humor toch zo snel te herkennen. je moeder is een fier mens denk ik. " Ik snap niet wat Dutch moeder hier komt bij kijken? Maar wat ik wel weet is dat in de "Ali" normale streken een moeder met respect behandeld zou moeten worden.Dus leef even naar de regel van de Koraan, behandel dan moeders, en dus vrouwen met respect. Of komt de Hadith toch op het voorplan?En zijn Mohameds gedragingen ,geinterpreteerd en opgeschreven door mensen belangrijker dat het woord Allah's? Oftewel Ali, of je bent Vlaams Blok beste vriend, of een mislukte versie van een islamitische allochtoon. Op zijn minst een hypocriet. De parodie van Cice is een samengaan van een kritische geest, een scherpe vleug politieke incorrectheid, wat cynisme en een hoop kennis van het dagelijkse leven.Misschien gekruid met wat zwakke humor voor sommigen. Maar slechts 1 persoon kwam vuilbekkend hier .De potentieel geviseerde?(maar dan alleen als ie zichzelf herkende.Ik vind de jager meer mijn idool in dit vertelseltje) |
Aanvallen op de persoon vind ik persoonlijk nogal laag bij de gronds, maar enfin, zoals je wil. Het verhaaltje van Circe vond ik echt leuk, natuurlijk is humor iets subjectiefs, daar ben ik het mee eens.
Zo kan ik bijvoorbeeld helemaal niet lachen met de in Noord-Afrika gebruikelijke uitspraak : "Sla je vrouw elke dag, als jij niet weet waarom, zal zij het wel weten." Misschien vind jij dat wèl een leuke? Ik kan bvb. ook helemaal niet lachen met wat er in de Koran staat, omdat die beweringen door miljoenen letterlijk worden geloofd en toegepast, zo ook "de man is op alle gebied superieur aan de vrouw". Dat vind ik om te wenen.... beste groeten Dutch http://dutch.faithfreedom.org/forum |
Citaat:
Ik pas dat toe tot grote tevredenheid in mijn huisgezin! |
Citaat:
|
Citaat:
'k vroeg het me af eigenlijk. Of zou 't kunnen dat het belgicist is ? :?: Soms ben ik een muggezifter, sorry... |
Citaat:
|
dutch:
"Sla je vrouw elke dag, als jij niet weet waarom, zal zij het wel weten." Misschien vind jij dat wèl een leuke? Superstaaf: Dat is niet als grap bedoeld. Ik pas dat toe tot grote tevredenheid in mijn huisgezin! ydde: One drubbing a day, keeps the doktor away ... |
Kloot flaminkaapje en de Boze Gerolf
Een modern sprookje Er was eens een negenjarig meisje dat kloot flaminkaatje heette. Dat was omdat ze altijd een klotig flaminkaatje droeg. Volgens haarzelf geheel vrijwillig. Volgens de aanhangers van een leider die meer dan 100 jaar geleden een nieuw rijk wou stichten, was dat omdat dat aan de haard de hitte wat tegenhield met al die Coolen op het vuur. Want volgens dat geloof kunnen vrouwen vooral best in de buurt van de haard blijven zitten Je kunt van mannen niet hetzelfde verlangen. Aanhangers van andere godsdiensten begrijpen dat heel goed. Op een dag vroeg moeder kloot flaminkaatje om wat koekjes naar haar grootmoeder te gaan brengen. Die grootmoeder woonde midden in een woud waar veel blauw langs de boswegen liep. Haar moeder drukte kloot flaminkaatje dus zeker op het hart niet nadat de avondklokken luiden de metro te nemen. Dat was heel gevaarlijk. Kloot Flaminkaatje beloofde dat en ging in volle mars op pad. Met veel paranoia stapte ze in de metro, legde haar voeten gehaakt in een kruis onder de andere bank en stak een arm op. Ze had immers in een column gelezen dat het heel wreed is om autochtone medeburgers niet op die manier te begroeten. De reis duurde lang zoals altijd met die honderden controles en oponthoud onderweg. Maar uiteindelijk kwam ze in het hart van het bijna blauwuitziende bos. Net toen ze uitstapte werd ze aangesproken door een man met een baard, die een jurk droeg en een raar petje op had. Wat een aardige man, dacht Kloot Flaminkaatje, niet wetend dat dit de grote boze Gerolf was. "Waar ga je naar toe Kloot Flaminkaatje?", vroeg de grote boze Gerolf met zijn liefste stem. "Naar mijn grootmoeder, koekjes brengen," zei Kloot Flaminkaabje. "Zou je niet liever eerst even gaan vechten in Brussel?", vroeg de boze Gerolf. "Dan pas ik zolang wel op je koekjes." Dat wilde Kloot Flaminkaatje natuurlijk wel. De grote boze Gerolf gaf haar een routebeschrijving en aan een groen vrouwtje gaf hij een ander papiertje, wat deze onmiddellijk onder buurtbewoners verspreidde om te laten zien dat Gerolf niets kwaads in de zin had. Terwijl Kloot Flaminkaatje de weg naar Brussel insloeg, haastte de boze Gerolf zich naar het huisje van grootmoeder, stenigde haar en ging in haar bed liggen wachten. Inmiddels had een jager, die Sjors Bos heette, ontdekt dat de grote boze Gerolf snode plannen had en hij wilde hem doodschieten. Maar dat vonden de mensen in het land van Kloot Flaminkaatje heel gemeen. Ze zeiden dat Sjors Bos alleen maar wilde schieten omdat de grote boze Gerolf zoveel lekkere koekjes voor het eigen volk wilde afpakken. Met z'n allen gingen ze demonstreren tegen die stoute Sjors Bos. Dat zou hem wel leren. Kloot Flaminkaatje keerde halverwege weer om. Ze vond het veel te 'vreemd' daar in dat verre Brussel. Teruggekomen baande ze zich een weg door een groep demonstranten naar het huisje van haar grootmoeder. "Wat is er aan de hand?", vroeg ze aan een vrouwtje wiens man nu thuis de vaat zat te doen. "We zijn aan het protesteren tegen al die hanen die uit het bos verwijdert en afgslacht worden. "Natuurlijk," zei Kloot Flaminkaatje en ze ging het huisje binnen. Daar lag de grote boze Gerolf onder de dekens in het bed van grootmoeder. "Grootmoeder," zei Kloot Flaminkaatje. "Ik had lekkere koekjes voor je meegebracht, maar die bewaart een vriendelijke mijnheer zolang voor mij." Terwijl ze dat zei, realiseerde ze zich echter dat haar grootmoeder er vreemd uitzag. " Heil Grootmoeder, waarom draag je zo'n vreemd kortgehaakt snorretje?", vroeg ze. "Dat is tegen de kou, kind," zei de grote boze Gerolf. Dat begreep Kloot Flaminkaatje wel. Toen zag ze dat er boven het bed een kruisje hing met haakjes aan in de vorm van een leeuw. "Grootmoeder, wat is dat voor een raar kruisje?", vroeg ze. "Tussen die haakjes hangt normaal een beeldje dat nu kapot is ," zei de grote boze Gerolf. Logisch, dacht Kloot Flaminkaatje, grootmoeder stofte haar verzameling leeuwenbeeldjes op en heeft al een tijdje Parkinson. Maar toen viel haar nog iets op: "Grootmoeder, waarom draag je een baard en heb je een haard?" "Dat is om te laten zien dat ik altijd gelijk heb en jij naar mij moet luisteren," zei de grote boze Gerolf terwijl hij overeind kwam en kloot flaminkaatje bij al die andere vrouwen naast de haard zette, die hij in zijn eigen land al jaren daar gevangen hield. Jager Bos probeerde hen nog te bevrijden. Maar het vele blauw op de wegen hield hem tegen. Die vonde dat Jager Bos hier niet in ons bos moest komen jagen. Thms Anders. |
Thomas:
... niet wetend dat dit de grote boze Gerolf was ... ydde: ... niet wetend dat dit de grote brave Gerolf was ... Erratum, Erato? :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be