Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belgische moslims "willen met één stem spreken" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=213573)

Universalia 27 januari 2015 10:27

Belgische moslims "willen met één stem spreken"

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Verschillende organisaties, leidende figuren en burgers uit de moslimgemeenschap hebben zich verenigd om stelling in te nemen "tegen radicalisering en voor burgerschap". Hun gemeenschappelijke doel is een "islam te bevorderen die harmonieus de samenleving in haar geheel voedt" en hiermee "actief bijdraagt aan de sociale cohesie". Sinds donderdag hebben al een honderdtal ondertekenaars hun naam gezet onder de tekst.
Klinkt dat geloofwaardig buiten NEE!

Citaat:

"ontwikkelen van een gezamenlijke langetermijnvisie op de islam, die het de moslims mogelijk maakt om hun geloof op vredige wijze in België te kunnen beleven, op goede voet met al hun medeburgers".
Moeten we daar nu uit afleiden dat ze toch 'schrik' hebben dat men ze hand in hand terug naar het land van herkomst gaat sturen?

Ik heb er geen idee van laats staan een goed oog in het 'op vredige wijze te kunnen beleven' :roll:

Skobelev 27 januari 2015 11:34

Mochten ze nu maar met 1 stem roepen "we gaan terug naar onze islamitische zandbak waar we vandaan komen"....'k geef champagne voor het ganse forum.

Snerror 27 januari 2015 11:39

'Islam bevorderen' klinkt niet echt als een oplossing.
Er over zwijgen en het belang ervan afbouwen klinkt veel beter.

SDX 27 januari 2015 11:55

"islam te bevorderen die harmonieus de samenleving in haar geheel voedt"

Dat ze dan maar eens beginnen zich aan te passen, zonder op alles en nog wat uitzonderingsmaatregelen te eisen en degene die al in voege zijn teruggedraaid worden zonder stampei te maken.

Yordin 27 januari 2015 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7518843)
Moeten we daar nu uit afleiden dat ze toch 'schrik' hebben dat men ze hand in hand terug naar het land van herkomst gaat sturen?

Ik heb er geen idee van laats staan een goed oog in het 'op vredige wijze te kunnen beleven' :roll:

Het gaat om de religie zelf.

TV-verslaafde 27 januari 2015 12:11

De moslims zitten precies alleen op hun rechten te hameren nooit op hun plichten. Zo werkt het niet !

Geef die moslims ook eens wat plichten. De politiek correcte mensen moeten stoppen met te negeren dat er problemen zijn met de islam. Loop eens door Borgerokko of een ander getto en dan zal je wel zien dat er wel degelijk problemen zijn.....

alice 27 januari 2015 13:08

Citaat:

Bron

Detail tekst:

Ik vind dit een prima initiatief..maar nu nog even wachten op de inhoudelijke invulling?
Maar dat er erkenning is dat zaken in het verleden ook door moslims werden genegeerd lijkt me alvast de goede richting, zolang daar niet op volgt " en dus moeten er meer islamscholen komen".
Even afwachten dus, welke kant dit opgaat, maar als initiatief prima!

Pericles 27 januari 2015 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 7518983)
Ik vind dit een prima initiatief..maar nu nog even wachten op de inhoudelijke invulling?
Maar dat er erkenning is dat zaken in het verleden ook door moslims werden genegeerd lijkt me alvast de goede richting, zolang daar niet op volgt " en dus moeten er meer islamscholen komen".

Gij gelooft dat. Een Turk kan een Marokkaansn voor geen hol uitstaan en omgekeerd. Tussen die gemeenschappen zijn er 0,0 gemengde huwelijken.
Ze trouwen in beide gemeenschappen nog liever met zotte Eddy en achterlijke Angelique van mij ons en zelfs dat gegeven heeft weinig of geen kans, zelfs al is Eddy een stuk minder zot en Angelique een stuk minder achterlijk dan ze aanvankelijk dachten . :roll:

Nietzsche 27 januari 2015 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7518990)
Gij gelooft dat. Een Turk kan een Marokkaansn voor geen hol uitstaan en omgekeerd. Tussen die gemeenschappen zijn er 0,0 gemengde huwelijken.
Ze trouwen in beide gemeenschappen nog liever met zotte Eddy en achterlijke Angelique van mij ons en zelfs dat gegeven heeft weinig of geen kans, zelfs al is Eddy een stuk minder zot en Angelique een stuk minder achterlijk dan ze aanvankelijk dachten . :roll:

:lol::cry:

Pericles 27 januari 2015 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7518991)
:lol::cry:

Is het de waarheid niet misschien ? ;-)

Nietzsche 27 januari 2015 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7518994)
Is het de waarheid niet misschien ? ;-)

Nee, het is simplistische kroegpraat.

patrickve 27 januari 2015 13:28

Allez, ze zijn al met 100 :-)

Nog 1 499 999 900 te gaan, zekers ?

vlaams realist 27 januari 2015 13:29

Tof , dat mogen ze . Maar wat willen ze zeggen ?
Ze kunnen zich uitspreken tegen homohaat .
Ze kunnen zeggen dat ze geen respect hebben voor een pedofiel .
Ze kunnen zeggen dat iedereen gelijkwaardig is ,vrouwen , mannen , Joden ,enz....
Er is veel mogelijk .
Spijtig genoeg zullen ze alleen zeggen dat islam vrede is (leugen)
Dat ze geen gelijke kansen krijgen (waarheid , ze krijgen er meer )

Ik ben benieuwd .

Universalia 27 januari 2015 13:29

Citaat:

Verwacht u daar dan iets anders van (tekst in het krantenartikel), buiten het verder opdringen van de Islam?

Citaat:

"islam te bevorderen die harmonieus de samenleving in haar geheel voedt" en hiermee "actief bijdraagt aan de sociale cohesie".
Sorry, maar ik hecht er totaal geen geloof aan, hun beweringen van vredelievende samenleving/Islam overbrengen/moslims de Islam laten beleven in andere landen.

Pijnlijk detail: Wij hebben echt geen boodschap aan die Islam. Als ze die willen beleven, dat is hun 'probleem' en 'recht', maar dan kunnen ze dat best in het land van herkomst, niets staat hen in de weg dacht ik. 8O

p.s. Ik vraag mij af wat ze tegen BDW hebben eigenlijk die extremisten want Antwerpen blijft ze maar werk geven (lees: verder infiltreren), vuilophaaldienst, groendienst ... :roll:

Nietzsche 27 januari 2015 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7518999)
Verwacht u daar dan iets anders van (tekst in het krantenartikel), buiten het verder opdringen van de Islam?

Sorry, maar ik hecht er totaal geen geloof aan, hun beweringen van vredelievende samenleving/Islam overbrengen/moslims de Islam laten beleven in andere landen.

Pijnlijk detail: Wij hebben echt geen boodschap aan die Islam. Als ze die willen beleven, dat is hun 'probleem' en 'recht', maar dan kunnen ze dat best in het land van herkomst, niets staat hen in de weg dacht ik. 8O

Jawel, daar krijgen ze niet zo makkelijk een uitkering.

Pericles 27 januari 2015 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7518996)

Ah bon , gij kent dan zo'n Turks - Marokkaanse koppels ?
Ik niet.
Ik denk dat ze op één hand te tellen zijn en als ze zouden bestaan de wederhelft niet bij de schoonfamilie binnen moet komen.
Dat is nog één van de weinige voordelen die we hebben met de moslims : Turken kunnen Marokkanen niet uitstaan en omgekeerd. ;-)

TV-verslaafde 27 januari 2015 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7518996)

België is wel groot geworden met simplistische kroegpraat. :D

https://www.youtube.com/watch?v=xtuEeW3Daow

Yordin 27 januari 2015 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7518999)

Deze keer gaat het niet om het opdringen van de islam maar om de islam zelf te redden.

Skobelev 27 januari 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7519016)
Deze keer gaat het niet om het opdringen van de islam maar om de islam zelf te redden.

Denkt u dat we daar zitten op te wachten? De dagdagelijkse confrontatie met plezier aanschouwen? Dat ze hun islam gaan beleven waar ze vandaan komen.

fox 27 januari 2015 14:44

De Islam moet niet bevorderd worden. De Islam moet binnenskamers blijven en val ons er niet mee lastig. Die gasten hebben het precies nog altijd niet begrepen é. WIJ ZIJN EEN SECULIERE SAMENLEVING! Zolang ze dat niet willen begrijpen is er geen zeggen aan. De Islam interesseert me geen reet, ik heb dan ook geen behoefte om er mee in harmonie samen te leven.

Sywen 27 januari 2015 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7519064)
De Islam moet niet bevorderd worden. De Islam moet binnenskamers blijven en val ons er niet mee lastig. Die gasten hebben het precies nog altijd niet begrepen é. WIJ ZIJN EEN SECULIERE SAMENLEVING! Zolang ze dat niet willen begrijpen is er geen zeggen aan. De Islam interesseert me geen reet, ik heb dan ook geen behoefte om er mee in harmonie samen te leven.

jullie verlichtingsfundamentalisten zijn even erg als alle andere fundamentalisten.
geen haar beter.

fox 27 januari 2015 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 7519076)
jullie verlichtingsfundamentalisten zijn even erg als alle andere fundamentalisten.
geen haar beter.

Dat kan heel goed zijn. Deal with it, of rot op. Ik ben een aanhanger van de verlichting en ik hoef helemaal geen onderricht in de Islam of gelijk welk andere religie.

Pericles 27 januari 2015 15:07

Citaat:

geen haar beter.

Inderdaad, weg met de verlichting. :twisted:
Leve de pure, onversneden achterlijkheid. :-D

vlaams realist 27 januari 2015 15:15

Citaat:

geen haar beter.

Kan je me de onthoofdingen , aanslagen van die verlichtingsfundamentalisten effe tonen ? Gewoon is om te zien of ze echt zo moorddadig zijn .

circe 27 januari 2015 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 7518983)

Diende daarvoor de moslimexecutieve niet? En indien niet, waarvoor dient die dan wel, en hoeveel moeten wij daarvoor nu weer ophoesten?

Pericles 27 januari 2015 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7519124)
Diende daarvoor de moslimexecutieve niet? En indien niet, waarvoor dient die dan wel, en hoeveel moeten wij daarvoor nu weer ophoesten?

Was de voorzitter daarvan gene bakker , die de lichte vracht , betaald met overheidsgeld, gebruikte om zijn brood rond te dragen ? ;-)

circe 27 januari 2015 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7519133)
Was de voorzitter daarvan gene bakker , die de lichte vracht , betaald met overheidsgeld, gebruikte om zijn brood rond te dragen ? ;-)

zijn "halal" schapen geloof ik. Ze waren dan ook verrot omdat er geen koeling inzat, maar dat kon geen kwaad. In de halalvoorschriften staat namelijk niks over koeling. Allah had toen de ijskast nog niet uitgevonden zie je.

Yordin 27 januari 2015 16:49

Citaat:

geen haar beter.

Ken jij verlichtingsfundamentalisten die momenteel mensen vermoorden?

Yordin 27 januari 2015 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7519124)

Isis, Boko haram, Parijs, aanslag na aanslag langs de ene kant en een toegenomen activisme langs de andere kant met protestacties in Duitsland , protestacties aan Saoedische ambassades en organisaties als Opendoors en IHEU die per land alle pijnpunten blootleggen.
De schrik zit er nu in en dan zet men meningsverschillen wat sneller aan de kant.

circe 27 januari 2015 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7519197)
Isis, Boko haram, Parijs, aanslag na aanslag langs de ene kant en een toegenomen activisme langs de andere kant met protestacties in Duitsland , protestacties aan Saoedische ambassades en organisaties als Opendoors en IHEU die per land alle pijnpunten blootleggen.
De schrik zit er nu in en dan zet men meningsverschillen wat sneller aan de kant.

Hoezo? die hebben toch allemaal niks met islam te maken?

Pericles 27 januari 2015 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7519223)
Hoezo? die hebben toch allemaal niks met islam te maken?

Inderdaad, niets. ;-)

^_^ 27 januari 2015 21:13

Citaat:

Bron

Detail tekst:

ADAHMANE Aicha, Génération Espoir asbl

AHRIKA Aziz, Président de l’Association des Commerçants de la rue de Brabant (ACRB)

AMZILE Taoufik, Président de l’Association Belge des Professionnels Musulmans asbl (ABPM)

AZZOUZI Karim & CHEMLAL Karim, Président et porte-parole de la Ligue des Musulmans de Belgique

BARMAKRAN Ahmed, Ligue du Conseil des Savants Musulmans (majliss al ‘ilmi)

BATAKLI Ismail, Wefa Belgium - Organisation Internationale d’Aide Humanitaire

BAYRAKTAR Fatih, Fédération Islamique de Belgique (FIB)

BELLAL Mourad, Président du Centre Culturel Islamique d’Ottignies Louvain-La-Neuve

BENKIRANE Mohammed, Union des Mosquées de la Région de Bruxelles

BOUEZMARNI Mohamed, Secrétaire général de l’Association des Musulmans d’Arlon asbl (AMA)

CHAHBAR Sarah, Eurêka asbl (aide et soutien)

CHAIRI Zaki, Les Fourmis - Scouts et guides musulmans de Bruxelles

CLARINVAL François, porte-parole de la Fédération Citoyenneté et Spiritualité Musulmane (CSM)

COURKZINE Somaya, Fédération des Associations Marocaines (FMV)

Darifton, Darifton & Compagnie (secteur culturel)

DENIZ Tekin, I respect this

EL ASRI Farid et HADDOU Aicha, co-fondateur de emridNetwork (Bruxelles)

EL BOUTAIBI Mohamed, Président du Centre Fraternité (Bruxelles)

EL HABSAOUI Mourad, Vice-Président du Jardin des Jeunes asbl

EL HAJJAJI Hajib, Vice-Président du Collectif Contre l’Islamophobie en Belgique asbl (CCIB)

EL HAMOUCHI Youssef, membre de l’Exécutif des Musulmans de Belgique

EL KAOUAKIBI Said et MAHBOUB Nordin, Al Mawada vzw

EL MALIJI Said et ABBACH Fatima, Divers-City

EL OUAMARI Ismaël, Président du Groupe des Etudiants Musulmans de l’UCL (GEMU LLN)

FADLAOUI Zakaria, Directeur de l’Institut Ibn El Jazari des Sciences du Coran (IJSC)

FAKIR Abdelouahid (Abdel en vrai), Coordinateur de Dream asbl

FATHALLAH Mohamed, Alternative Démocratique des Musulmans de Belgique (ADMB)

GEINAERT Karim, responsable des scouts et guides musulmans de Belgique

GUIZA Inès, Collectif Humanitarian Assistance for Minority Ethnics in Burma (HAMEB Belgique)

GULBAS Ismail, Président du COJEP Belgique

HAMIDI Malika, Directrice générale d’European Muslim Network (EMN)

HENSCH Franck Amine, Président du Complexe Educatif et Culturel Islamique de Verviers asbl (CECIV)

JABLI Hamza, Insaniya asbl

JAMOUCHI Mohammed, Secrétaire Général de Religions for Peace

KHALI Djameleddine, Président du CEAE

KOC Ali, AHI-IHH, Aide Humanitaire Internationale

LECOYER Kim, Présidente de Karamah EU asbl/vzw

HMOUDA Samira, Dafa Yow asbl

MAHFOUD Ahmed Hany, calligraphe et Président du Khan des Derviches, espace interculturel

MOUEDDEN Mohsin, Président des «*Ambassadeurs de la Paix*»

N’DIAYE Mouhameth Ghali, Directeur de l’Institut Islamique Européen

NAG Seydi, Union des Musulmans de Namur

OZDEMIR Mustafa Alperen, Représentant �* Bruxelles de l'Association des Industriels et Hommes d'Affaires Indépendants (MUSIAD)

RIAHI Nadia, Présidente d’Inaya asbl

RIAHI Samir, Coordinateur de Mapgraf

SAADOUNE Najat, Dar El Ward vzw

SLACHMUYLDER Amina, administrateur du Cercle des Etudiants Arabo-Européens (CEAE)

SOUISSI Youssef, Président de VOEM vzw

TAHAR Farida, Vice-Présidente du Collectif Toutes Egales au Travail et �* l’Ecole (TETE)

TASPINAR Isa, Secrétaire général de l’Union des Démocrates Européens Turcs (UEDT)

TAYBI Abdallah, Coordinateur de Tremplin pour la réussite scolaire (Louvain-la-Neuve)

TAYBI Driss, Association d’Entraide des Jeunes d’Anoual (Louvain-la-Neuve)

THEWISSEN Dominique, Hijab Friendly et Fonds d’Entraide Psycho-Spirituelle

TOISOL Denis, Président d’Euroislam

ZIBOUH Fatima & PRIVOT Michael, Présidente et vice-Président d’Empowering Belgium Muslims asbl (EmBeM)*

-> op dewereldmorgen.be de lijst met islamdrukkingsgroepen die het initiatief onderschrijven

Distel 27 januari 2015 21:35

Citaat:

geen haar beter.

Je bedoelt dat "verlichtingsfundamentalisten" op tijd en stond onschuldigen gaan kapot maken enzo?

Distel 27 januari 2015 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7519098)
Kan je me de onthoofdingen , aanslagen van die verlichtingsfundamentalisten effe tonen ? Gewoon is om te zien of ze echt zo moorddadig zijn .

Inderdaad, je was me voor.

Peche 27 januari 2015 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7518911)
De moslims zitten precies alleen op hun rechten te hameren nooit op hun plichten. Zo werkt het niet !

Geef die moslims ook eens wat plichten. De politiek correcte mensen moeten stoppen met te negeren dat er problemen zijn met de islam. Loop eens door Borgerokko of een ander getto en dan zal je wel zien dat er wel degelijk problemen zijn.....

Wat is het probleem dan?

DucDEnghien 27 januari 2015 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7519501)
Inderdaad, je was me voor.

Gewoon een goed boek over de Franse Revolutie lezen.

plakker 27 januari 2015 21:51

Fuck 'em, ik ben niet van plan ooit (nog) een moslim te vertrouwen.
Telkens ik er ene ontmoet probeert die mij te overtuigen van zijn (of haar) geloof.
Telkens ik er ene ontmoet moet ik oppassen met wat ik te zeggen heb.
Neen, ik ben het beu, ik ben zo niet opgegroeid, wij spuwden wat we wilden, en als je op iemand zijn kop sloeg was je een zwakkeling die niet om kon met kritiek.

Ze kunnen dus kortweg mijn kloten kussen.

Jan van den Berghe 27 januari 2015 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7518879)
Mochten ze nu maar met 1 stem roepen "we gaan terug naar onze islamitische zandbak waar we vandaan komen"....'k geef champagne voor het ganse forum.

Hoeveel moslims in ons land zouden dan wel nog in bijvoorbeeld Marokko of Turkije geboren zijn?

Jan van den Berghe 27 januari 2015 23:10

Citaat:

geen haar beter.

Hebt u recent ergens een aanslag, moordpartij... gezien waarvan de daders "verlichtingsfudamentalisten" waren?

Svennies 27 januari 2015 23:40

Citaat:

geen haar beter.

Ja,zijn wij effe een gewelddadig volk zeg.....

Wie niet met ons is moet het hoekje om.....

En wordt het internet momenteel overbelast met filmpjes van executies die

door onze verlichtingsfundamentalisten vakkundig worden uitgevoerd om

Mo's brave volgelingen uit onze samenleving te verwijderen....

Gevaarlijk land hier zeg met al die verlichtingsfundamentalisten,de hele

wereld spreekt schande van het geweld dat wij tentoonspreiden in onze

onverdraagzaamheid...:roll::roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be