![]() |
"Insane" mode in Tesla
|
:-) Veilig inhalen. ;-)
|
Ik kan je verzekeren, zelfs in een "normale" Tesla P85+ komen de 4 seconden van 0 naar 100 over als een "insane" modus. Die wagen is echt niet normaal. Ze zouden er een speciale rijbewijscategorie moeten voor in het leven roepen. Zoiets als een "rijbewijs type T". Van Tesla.
|
Citaat:
Als ik het goed begrijp heb jij zo eentje? Zo dagelijks laden, welke impact heeft dat op uw elektriciteitsverbruik? Wordt dat gigantisch? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
BTW, tenzij Bartjeuh een nieuwe Tesla heeft gekocht, heeft hij de "familievariante", die net iets minder aggressief optrekt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
30.000 km
|
Citaat:
|
"M'as-tu vu effect"??? Think again, man!
Naar een Porsche kijkt geen kat meer om. Maar ik moet op de autosnelwegen constant mijn dode hoek in de gaten houden om "observatoren" die daar geïnteresseerd blijven in hangen te kunnen vermijden. En bijna elke keer als ik uitstap, komt er wel iemand met een paar vragen af ("Welke auto is dat?" - "Wablief, is die 100% elektrisch???" - "Hoe laad je die op?" - "Mag ik het dashboard eens bekijken?" - "Wat heeft die gekost?" - "Hoe snel gaat die?" -...) |
Citaat:
|
Citaat:
Hier, zie, "doorsnee griet": https://www.youtube.com/watch?v=N_N52q2goeM |
Citaat:
En hoe lang gaan die batterijen mee? Fiscaal zou electriciteit wel interessant moeten zijn maar door de hoger aanschafwaarde kan dit effect natuurlijk teniet gedaan worden. |
Citaat:
![]() |
Met een 90% volgeladen batterij (wat beter is voor de levensduur), op een parcours van 80% autosnelweg (@ 120 km/u) - 20% file, nu en dan een sprintje, in een heuvelachtige context (Ardennen), en in winteromstandigheden, haal ik rond de 350 km.
Met een 100% lading, vlakke wegen, maximum 90 �* 100 km/u en zomerse temperaturen is de 400 km makkelijk haalbaar. Maar dan heb je niet zoveel rijplezier niet meer, uiteraard. Op de batterijen wordt er 8 jaar waarborg gegeven, by the way... Dus daar maak ik me niet al teveel zorgen over. |
Citaat:
|
Citaat:
Een beetje exclusiviteit kan ik wel pruimen. Als 2de wagen is een Tesla zeker te overwegen..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind zo'n Tesla toch echt wel ne dikke bak. Maar das voor de meeste mensen simpelweg onbetaalbaar. Zolang er geen wagen op de markt komt die er fatsoenlijk uitziet, comfortabel is, een mooie autonomie behaald én een prijskaartje heeft dat niet te ver af ligt van de huidige diesel en benzinewagens zal elektrisch rijden toch maar een hele kleine niche blijven.
|
Dit is een beetje een kip-en-het-ei problematiek, die Tesla probeert te doorbreken. En ze doen dat in 2 fazen:
(1) Een paar topmodellen (de Roadster, de Model S & de Model X) uitbrengen aan een stevige prijs, zodat ze snel aan voldoende budget raken voor hun R&D. (2) Vervolgens investeren in een betaalbaar model voor iedereen (de Model III), die binnen een paar jaar concreet gaat worden. En intussen rollen ze een netwerk van Superchargers uit over heel Europa (over heel de wereld, eigenlijk). |
Citaat:
Voor jou zal dat tegen 2020 zijn ofzo ? Minstens een dubbel rijbereik dan... :-) als je ondertussen geen Dual Drive hebt. NL: http://tweakers.net/nieuws/100460/ni...vergroten.html Tesla bron: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik ook heel eerlijk mag zijn vind ik de Tesla gewoon lelijk van binnen. Dat grote display is dus veel te groot en lelijk. Van buiten kan hij er nog net door qua vormgeving. En ja, gegarandeerd meer blikken die zullen omdraaien bij een i8. Bij de introductie van die wagen kon ik gewoon mijn ogen niet geloven. https://www.youtube.com/watch?v=Qh9BQOVNdkc |
Citaat:
Ten eerste is een i8 een hybride, geen elektrische wagen. Bovendien heeft hij een ridicuul klein elektrisch bereik. Genoeg om uit uw garage te rijden en even tot aan de hoek van de straat te accelereren, bij manier van spreken. Bovendien is het geen 5+2 berline, maar eerder een 2+2 sportwagen. Bovendien beschikt hij niet over twee volwaardige koffers. En geloof me, niets gaat boven die dubbele iPad in de Tesla (ongeacht wat je voor het overige van de display vindt - de gustibus et coloribus non disputatur, nietwaar). |
Zo'n i8 ziet er natuurlijk wel gelikt uit
Maar idd: kleiner, trager en duurder. Ik zou BMW nog een paar jaar tijd geven om ervaring op te doen alvorens naar de i8 te kijken als valabel alternatief. Aan de andere kant: in 2017 komt Tesla al met een nieuwe roadster... |
Die i8 ziet er inderdaad prachtig uit.
Maar ik vroeg mij onmiddellijk af: waarom hebben ze die niet ontworpen zoals een Tesla: beginnen met een stevige laag batterijen onderaan, en de rest van het chassis daarop. Zo hadden ze misschien een 100% elektrische versie met voldoende autonomie kunnen bekomen. De klassieke autobouwers blijven in de eerste plaats helaas echte petrolheads, hee. |
Citaat:
|
Je zal hem even hard 'horen' optrekken als een mini cooper, waar hij de motor mee deelt...
En voor degenen die 120k op tafel leggen voor hun auto zal je ervan versteld staan hoe belangrijk die halve seconde is ;-). <4s brengt je tussen de supercars, 4,5s zet je naast bakken van 40k... |
En niet alleen die halve seconde is belangrijk, maar ook die dubbele iPad!
|
Die iPad wil ik nog niet gratis. Is voor geobsedeerden. Welke mens met een strict minimum aan gezond verstand koopt nu een iPad ? Een iPad is trouwens voor kinderen.
|
Citaat:
Daar kan aan verholpen worden voor "de geluidsliefhebbers": onderste video: http://www.motorauthority.com/news/1...n-rubber-video of volledige video ttz best vanaf 7´15 " : "the new sound of electric vehicles en uitleg ..." https://www.youtube.com/watch?v=mWdatUMNmTI Toch een beetje up to date blijven hé. |
Citaat:
Ik vraag me altijd af wie er in godsnaam fan is van dat schermpje in een prius waarop je kan volgen hoe de aandrijving op dat moment gestuurd wordt. Misschien leuk het eerste uur je ermee rijdt, maar erna wilt ge dat toch vooral af kunnen zetten |
Citaat:
En nu is 't weer aan u, seh! |
Citaat:
En vooraleer ge hier verder op ingaat, ik ben een iPad hater van het eerste uur en van de ergste soort die ge U maar kunt inbeelden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be