Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrt wil nieuws in perspectief plaatsen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214021)

Yordin 5 februari 2015 23:01

Vrt wil nieuws in perspectief plaatsen.

Citaat:

VRT Nieuws heeft de taak om nieuws in perspectief te plaatsen, niet om de megafoon te zijn van een angstklimaat. Wie alle gore gruwelijkheid wil zien, die gaan wij niet op de wenken bedienen. Nieuws mag de angst niet aanwakkeren.
http://www.demorgen.be/tvmedia/vrt-h...kers-a2207277/
Aan filmpjes van slachtoffers heb ik geen behoefte, aan een nieuwskanaal dat te kampen heeft met chronische hoogheidswaanzin evenmin.
Is heel misschien nog geoorloofd dat we nieuws zelf in perspectief plaatsen?

Drukazz 5 februari 2015 23:40

De VRT is voor bejaarden en linkse progressievelingen.

VTM is voor Jan met de pet

Bijgevolg kies ik voor VTM

Jay-P. 6 februari 2015 03:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7530892)

Kiezen uit je beperkt aanbod is dom. Verstand gebruiken daarentegen is blijkbaar te moeilijk voor de meute.

Pandareus 6 februari 2015 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7530892)

VTM nieuws is voor dommekloten en +50 jarige huisvrouwen (type 'Bonux' katrien devos bijvoorbeeld)
Klootjesvolk dat van oordeel is dat een nieuwslezer bijzonder treurig moet kijken naar de camera als hij droevig nieuws brengt. Of die een politicus die commentaar komt geven geen enkele zinvolle vraag voorlegt en hem maar naar believen laat kwekken.

reservespeler 6 februari 2015 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7531118)
VTM nieuws is voor dommekloten en +50 jarige huisvrouwen (type 'Bonux' katrien devos bijvoorbeeld)
Klootjesvolk dat van oordeel is dat een nieuwslezer bijzonder treurig moet kijken naar de camera als hij droevig nieuws brengt. Of die een politicus die commentaar komt geven geen enkele zinvolle vraag voorlegt en hem maar naar believen laat kwekken.

Ik selecteer mijn nieuwskanalen wel zelf.
Lang leve het internet en het forum Politics.be

Hypochonder 6 februari 2015 07:37

Citaat:

VRT Nieuws heeft de taak om nieuws in perspectief te plaatsen, niet om de megafoon te zijn van een angstklimaat. Wie alle gore gruwelijkheid wil zien, die gaan wij niet op de wenken bedienen. Nieuws mag de angst niet aanwakkeren.
Ze gaan maw de feiten gewoon verdraaien zodat het linkse gedachtengoed weer volop kan woekeren.

Björn Soenens is een bloedrode rakker, dat is overduidelijk.

reservespeler 6 februari 2015 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7531120)
Ze gaan maw de feiten gewoon verdraaien zodat het linkse gedachtengoed weer volop kan woekeren.

Denkt u dat dit nog (rode :lol:) verf gaat pakken?

Bad Attila 6 februari 2015 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7530845)
Aan filmpjes van slachtoffers heb ik geen behoefte, aan een nieuwskanaal dat te kampen heeft met chronische hoogheidswaanzin evenmin.

Dat mag inderdaad. Niemand verplicht u trouwens om naar de VRT te kijken.

fox 6 februari 2015 10:46

Citaat:

En de VRT is voor struisvogels.

Yordin 6 februari 2015 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7531188)
Dat mag inderdaad. Niemand verplicht u trouwens om naar de VRT te kijken.

Van een zender waar ik verplicht financieel moet toe bijdragen mag ik verwachten dat deze zich onthoud van paternalisme en stemmingmakerij.

Xenophon 6 februari 2015 13:38

Ik zou de mensen die een serieus nieuws - zeker internationaal nieuws, willen zien doorverwijzen naar bijvoorbeeld de tagesschau op de Duitse zenders.

Als je eerst naar "het Belgische nieuws" kijkt en dan naar de Duitse zenders dan lijkt het wel alsof je naar het nieuws van een andere planeet kijkt.

CLAESSENS Joris 6 februari 2015 14:04

Citaat:

Dat noemt men duiding. In gewoon Nederlands heet dat; wij bepalen wel wat de burger wel en niet mag weten en leggen daarvoor aan die burger geen enkele verantwoording af. Tenslotte leggen we die toch enkel af aan onze politieke broodheren?
8-)

Rudy 6 februari 2015 15:24

Citaat:

Yordin. Kijk naar het nieuws dat je behoefte vervult. Je wilt uiteindelijk enkel weten wat je leefwereld bevestigt. Daar is inderdaad VTM geschikt voor.

VRT biedt meerwaarde. Terecht.

Yordin 6 februari 2015 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7531433)
Yordin. Kijk naar het nieuws dat je behoefte vervult. Je wilt uiteindelijk enkel weten wat je leefwereld bevestigt. Daar is inderdaad VTM geschikt voor.

Je raaskalt.
Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst Vtm nieuws heb gezien, dat wil echter niet zeggen dat ik neerkijk op vtm kijkers.
Wat de VRT zelf betreft, deze kan beter afgeschaft worden of opgesplitst, wat nu voorligt is echt niet de moeite om voor te betalen.

Rudy 6 februari 2015 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7531509)
Wat de VRT zelf betreft, deze kan beter afgeschaft worden of opgesplitst, wat nu voorligt is echt niet de moeite om voor te betalen.

Waarom zou de VRT moeten worden afgeschaft. De VRT is de enige objectieve nieuwszender op Vlaams grondgebied.

De website www.deredactie.be. doet haar best.

Rudy 6 februari 2015 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7531509)
Je raaskalt.
Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst Vtm nieuws heb gezien, dat wil echter niet zeggen dat ik neerkijk op vtm kijkers.

Yorkin. Wat is volgens jou de meerwaarde van VTM

Bad Attila 6 februari 2015 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7531205)
Van een zender waar ik verplicht financieel moet toe bijdragen mag ik verwachten dat deze zich onthoud van paternalisme en stemmingmakerij.

O, weet je, ik moet financieel bijdragen tot tienduizenden kilometers wegen die ik van mijn leven nooit zal gebruiken.

Enfin, ik hoop dat jij wel degelijk bijdraagt, hé?

Hypochonder 6 februari 2015 17:47

Citaat:

En jij bent zodanig superieur dat je zoiets hier zomaar kan neerzetten.

Rudy 6 februari 2015 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7531633)
O, weet je, ik moet financieel bijdragen tot tienduizenden kilometers wegen die ik van mijn leven nooit zal gebruiken.

Enfin, ik hoop dat jij wel degelijk bijdraagt, hé?

goed gezegd.

cookie monster 6 februari 2015 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7531091)
Kiezen uit je beperkt aanbod is dom. Verstand gebruiken daarentegen is blijkbaar te moeilijk voor de meute.

Ik wok sinds 1993 :)
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=34
Ook al kijk ik nog weinig , heb overschot aan keuze :)
Heb veel gezien en er van geleerd , maar ....
Weinig interesseert me nog , wel: ITV , Film 4 , BBC , CBS Action :)
Via internet zijn ALLE Vlaamse VTM-programma's 1 maand gratis ,
vanaf na de TV uitzending :)
VRT , bwa , een-nieuws gaat ook via BVN :)

Voor de rest , wat de VRT of zelfs VTM doet , ze doen maar op !!

AsGardSGO 10 februari 2015 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7531362)
Dat noemt men duiding. In gewoon Nederlands heet dat; wij bepalen wel wat de burger wel en niet mag weten en leggen daarvoor aan die burger geen enkele verantwoording af. Tenslotte leggen we die toch enkel af aan onze politieke broodheren?
8-)

Neee, onze overheid zou zoiets nooit doen, laat staan onze politieke, bancaire of industriele broodheren die wij zo met overtuiging dienen.

AsGardSGO 10 februari 2015 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7531193)

Gelukkig is VTM dat niet met zijn sensatienieuws, vage "duiding"-programma's en honderden "reality" rommel...

Hypochonder 10 februari 2015 22:23

In België is er zo goed als geen objectieve media.

daiwa 11 februari 2015 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7531433)

Halve of hele leugens verkopen als waarheid zou ik geen meerwaarde durven noemen.

daiwa 11 februari 2015 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7531532)
Waarom zou de VRT moeten worden afgeschaft. De VRT is de enige objectieve nieuwszender op Vlaams grondgebied.

De website www.deredactie.be. doet haar best.

Ben jij het Geert? :-D

boeha 12 februari 2015 03:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7536166)
In België is er zo goed als geen objectieve media.

Dit in tegenstelling tot ?

Rusland ?
USA ?
Namibië ?

Objectiviteit is een doel waarnaar je kunt streven, maar het nooit ten volle kan bereiken.
(omdat objectiviteit behandeld wordt door subjecten, en opnieuw geïnterpreteerd wordt door subjecten)

ja, post-modernisme!

Peche 12 februari 2015 07:01

Tonen VTM en VRT dan niet hetzelfde nieuws?
Ik vraag mij soms af welk nieuws Rusland en Noord Korea te zien krijgen :)

hurricane 12 februari 2015 07:47

Een omroep, betaald door belastingbetalers, heeft de plicht om het nieuws te brengen zoals het is. Zonder meer of minder.
Dat het niet in hun (rode) kaart past, is geen argument om items te verzwijgen of te nuanceren, toch ?

cookie monster 13 februari 2015 03:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7537794)

Niet altijd :oops:

Citaat:

Ik vraag mij soms af welk nieuws Rusland en Noord Korea te zien krijgen :)

Russische Zenders kan ik met de wok ontvangen !!
http://www.lyngsat.com/freetv/Russia.html
Echter niet alle getoonde zenders zijn in België te ontvangen !!
Dit ofwel satelliet ligt onder de Horizon t.o.v. België ,
Alle Satelliet voorbij 80°O liggen onder de horizon !!
Of vanaf 14°W t.e.m. 80°O , of de beam ligt ver uit de richt ,
of te zwak voor kleine schoteltjes , maar ....
de meest vermelde zijn met 80cm ok voor ku-band ontvangst !!
Tenzij in de C-band , vanaf 120cm tot ....

Noord Korea , noppes !!
http://www.lyngsat.com/freetv/North-Korea.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/kp...entral-TV.html
Tenzij:
een 4 meter wokpannetje + C-band LNB & vrij zicht is heel belangrijk !!

Bad Attila 13 februari 2015 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boeha (Bericht 7537764)
Dit in tegenstelling tot ?

Rusland ?
USA ?
Namibië ?

Objectiviteit is een doel waarnaar je kunt streven, maar het nooit ten volle kan bereiken.
(omdat objectiviteit behandeld wordt door subjecten, en opnieuw geïnterpreteerd wordt door subjecten)

ja, post-modernisme!

Dit is een fundamentele waarheid die vaak moeilijk te vatten is...

Peche 15 februari 2015 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7539253)
Niet altijd :oops:

Russische Zenders kan ik met de wok ontvangen !!
http://www.lyngsat.com/freetv/Russia.html
Echter niet alle getoonde zenders zijn in België te ontvangen !!
Dit ofwel satelliet ligt onder de Horizon t.o.v. België ,
Alle Satelliet voorbij 80°O liggen onder de horizon !!
Of vanaf 14°W t.e.m. 80°O , of de beam ligt ver uit de richt ,
of te zwak voor kleine schoteltjes , maar ....
de meest vermelde zijn met 80cm ok voor ku-band ontvangst !!
Tenzij in de C-band , vanaf 120cm tot ....

Noord Korea , noppes !!
http://www.lyngsat.com/freetv/North-Korea.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/kp...entral-TV.html
Tenzij:
een 4 meter wokpannetje + C-band LNB & vrij zicht is heel belangrijk !!

Ik zal eens wokken in de toekomst in plaats van te zappen ;)

metten 15 februari 2015 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7531120)

Zoals de media foto's en filmpjes laat zien uit 2008 waarop te zien is hoe Russische tanks Georgië binnenrollen om te bewijzen dat zij de grens met Oekraïne oversteken. Gezien op een documentaire van de BBC.

Rahowa 15 februari 2015 18:33

Je moet je gewoon eigen maken van het VRT-tees,een lokaal dialect.
Jongeren:Magrebbijnse criminelen
geradicaliseerde jongeren:moslimterroristen,zelfs al zijn ze in de 30(belkacem)of 40(zie Verviers).
racist:hij die het VRT-tees niet machtig is
nazi's:iedereen die geen lidkaart heeft van de PVDA,GROEN! of SPA.
boefje:crimineel met allochtone achtergrond.
Sans papier:illegaal,in een normaal land steken ze die in de gevangenis alvorens te deporteren
gewone moslim:mensen die leven volgens de sharia en de terroristen passief of stiekem steunen.
duiding:hersenloze multicul-propaganda.
enz..enz...enz...
Voor wie meer VRT-Tees wil leren kennen kijk gerust naar de journaals en ter zake.

cookie monster 15 februari 2015 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7541689)
Ik zal eens wokken in de toekomst in plaats van te zappen ;)

Vwala :)

Nieuwszenders zat op de wok :)

Yordin 19 februari 2015 15:57

Citaat:

http://newsmonkey.be/article/32409

Mogen de VRT-journaals nieuwsfeiten censureren?

Als nieuwsfreak volg ik het wereldnieuws van zeer kortbij. Zo ook zaterdag tijdens de gruwelijke Charlie Hebdo achtige aanslag op de Zweedse cartoonist Lars Vilks en de poging om zo veel mogelijk joden te doden in de synagoog. Eén van mijn (aardbeving) specialiteiten is het nieuws ook anderstalig te volgen en lokale nieuwssites te lezen die de gebeurtenissen van heel kortbij volgen. Zo ook tijdens de gebeurtenissen in Denemarken. Mijn irritatie over de verslaggeving in het VRT journaal sloeg geleidelijk om in ongeloof toen ik merkte dat het VRT journaal zowat de helft van de feiten doelbewust verzweeg zodat een gecensureerd verslag van de feiten aan honderdduizenden Vlamingen voorgeschoteld werd. Kunnen wij dit tolereren van een openbare omroep die met ons belastingsgeld gefinancierd wordt en een neutraal en volledig journaal dient te brengen?

Rudy 19 februari 2015 16:17

Citaat:

Neen. VTM en VRT tonen niet hetzelfde "nieuws". VTM is in de eerste plaats een commerciële familiezender, ook op het vlak van berichtgeving.

daiwa 20 februari 2015 02:00

Citaat:

Mogen de VRT-journaals nieuwsfeiten censureren?
Van enige objectiviteit is bij de VRT al lang geen sprake meer.
Wij bepalen wat de bevolking wel of niet mag weten is daar de norm van hun berichtgeving.

Peche 20 februari 2015 05:22

Dat is bij VTM ook Daiwa.
Waar zijn de journalisten van vroeger??? Bureau angsthazen zijn het, waar is de tijd dat politici en anderen moesten oppassen omdat de pers in hun nek zat...?
Wat zou er allemaal uitkomen als we terug een onafhankelijke pers hadden die alles boven water deed drijven?

Scherven A. Mok 20 februari 2015 06:46

Citaat:

Wie kan het daar nu niet mee eens zijn ? Alleen zie ik dit als gebruiker van de redactie.be niet gebeuren. Die overheidssite lijkt wel hln.be. Elk ongeval, elke sportgebeurtenis (er is toch sporza.be!?), elke idioot die een kunstje kan of een totaal niet wetenschappelijk onderzoekje doet, ... krijgt een plaats op de nieuwssite van de overheid. Als dat is wat Soenens "in perspectief plaatsen" noemt ... ik heb hem ook steeds een ongelooflijk slechte journalist gevonden in Amerika. Ontslaan die man. Ik ben voorstander van genuanceerde berichtgeving. Niet van een oogkleppengedoe. Soenens heeft er altijd naar geneigd enkel zijn visie te geven, op Amerikaanse wijze. Dat kan voor private organisaties maar de publieke zender moet en duiden en zo veel mogelijk verschillende visies aan het woord laten over onderwerpen waarover de bevolking dient geïnformeerd te worden. De VRT journalist moet er van uitgaan dat er geen waarheid is en zoveel mogelijk relevante informatie uit verschillende bronnen zo structureren dat de bevolking die dat wenst genoeg informatie krijgt om zelf te oordelen. Soenens buiten en Vranckx aan de macht aub.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=166601

de vuile muilekoek 20 februari 2015 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7531193)

Ik kijk op France tv en op Nederland tv voor het nieuws , lijk mij meer volwassen en uitgebreider en het gaat ook over het algemeen wereldnieuws...dus.:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be