Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Laurent, mijn kinderen krijgen privéles Arabisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214670)

Universalia 20 februari 2015 10:35

Laurent, mijn kinderen krijgen privéles Arabisch

bron ... enkele kranten van vandaag die het wisten te blokletteren. (met enige graagte naar alle waarschijnlijkheid) :-D

Misschien goeie optie om eerst eens deftig Nederlands te leren Laurent.

Ik heb de man in kwestie lang het voordeel van de twijfel gegeven maar nu verklaar ik hem compleet gek.

Nu is het nog wachten tot hij Syriëstrijder wil worden zeker?

Bhairav 20 februari 2015 10:45

Wat voor 'n typische kut-reactie is dat voor iemand die rechts is.
Leert Arabisch = gaat moslim worden.
Eet pita = steun aan ISIS.
Etc...

Het was zo'n achterlijke reactie waarvan ik er zonet op de fb pagina van HLN.be tientallen las, en dan kom er een of andere typische cliché-idioot dat hier eens herhalen.

Spitting Image 20 februari 2015 11:25

Gelukkig spreekt hij nog met de doden.

Indomitable 20 februari 2015 12:24

Begrijp het probleem niet.

Another Jack 20 februari 2015 12:26

Arabisch en Frans zijn foeitalen.

Universalia 20 februari 2015 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7548798)
Etc...

Het was zo'n achterlijke reactie waarvan ik er zonet op de fb pagina van HLN.be tientallen las, en dan kom er een of andere typische cliché-idioot dat hier eens herhalen.

U moet een enorme fan zijn van Laurent zo te lezen.

Linkje naar gevonden ...

Toch bedankt voor uw reactie.

p.s. Ik blijf in mijn bed liggen bij kiezingen en ik heb geen FB, zo zie je maar :-D

Bartjeuh 20 februari 2015 12:50

حسنا، انها كانت دائما روح بسيط

circe 20 februari 2015 13:04

Laurent is erop voorzien.

Hij heeft toch ook al een zoon met een moslimpeter? Beetje invloed in het koningshuis is ook altijd meegenomen.

Bhairav 20 februari 2015 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7548946)
Laurent is erop voorzien.

Hij heeft toch ook al een zoon met een moslimpeter? Beetje invloed in het koningshuis is ook altijd meegenomen.

Het is natuurlijk véél beter uw kinderen op te voeden met een gezonde angst voor het vreemde... :roll:

Xenophon 20 februari 2015 13:29

Het zou een mooi gebaar zijn als Laurent zich liet bekeren tot moslim, sjiitisch liefst, dan kan Mathille soennitisch worden en dan bewijzen we aan heel de wereld dat islam vrede is.

Eberhard Leclerc 20 februari 2015 14:08

Arabisch is een hele mooie taal

Xenophon 20 februari 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7549017)

Als ze zo onderling staan te roepen en te kreunen met veel dramatische gebaren zo met de armen in de lucht, dat vind ik uitzonderlijk grappig.

En dan dat accent als ze Nederlands praten, "a moedere eeft ne snor!" Altijd lachen geblazen. :D

Athelas 20 februari 2015 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7548789)
bron ... enkele kranten van vandaag die het wisten te blokletteren. (met enige graagte naar alle waarschijnlijkheid) :-D

Ik heb de man in kwestie lang het voordeel van de twijfel gegeven maar nu verklaar ik hem compleet gek.

Drogreden[bewerken]
Het argument van het hellend vlak kan dikwijls een drogreden inhouden. Meestal gebeurt dit in de volgende vorm:

B is slecht
omdat de kans op B verhoogt als A gebeurt, is A ook slecht
Het is een drogreden wanneer het niet onomstotelijk vaststaat dat B uit A volgt, dus wanneer er geen redengevend verband tussen A en B bestaat. De spreker overdrijft de consequentie van A vaak schromelijk.

Voorbeelden[bewerken]
Als we homo's laten trouwen, laten we dieren later vast ook trouwen.
Als we softdrugs toelaten, zullen we daarna ook wel de harddrugs tolereren.
Als we politieke vluchtelingen toelaten, zullen ze ons op den duur overspoelen.
Als we de snelheid beperken tot 70 km/u omdat dat veiliger is, waarom dan niet meteen tot 10 km/u, dat is nog veiliger.

Scherven A. Mok 20 februari 2015 16:00

Laurant praat met de doden ook.

reservespeler 20 februari 2015 16:32

Citaat:

Als hij dat laatste wil, vooral niet tegenhouden.

reservespeler 20 februari 2015 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7549135)

Is de taal dan doods?

Bhairav 20 februari 2015 16:39

Hij praat met martelaars van IS. Nu goed?

DucDEnghien 20 februari 2015 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7549172)
Is de taal dan doods?

Het Vlaams plebs laat zich weer kennen ...

reservespeler 20 februari 2015 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7549186)
Het Vlaams plebs laat zich weer kennen ...

Ik stel een vraag en u doet een persoonlijke aanval naar mij.
Daar dit geen K & K is kan dit u strafpunten opleveren.

alberto 20 februari 2015 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7549179)
Hij praat met martelaars van IS. Nu goed?

Hij wil wss weten of het wel klopt van die 70 maagden.

circe 20 februari 2015 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 7549312)
Hij wil wss weten of het wel klopt van die 70 maagden.

Ik hoorde al dat het slechts één maagd van 72 ging zijn, ze stonden in afslag.

Zucht 20 februari 2015 18:26

Claire met hoofddoekje binnenkort

The Paulus Experience 20 februari 2015 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7549026)
Als ze zo onderling staan te roepen en te kreunen met veel dramatische gebaren zo met de armen in de lucht, dat vind ik uitzonderlijk grappig.

En dan dat accent als ze Nederlands praten, "a moedere eeft ne snor!" Altijd lachen geblazen. :D

Zo'n troep staat precies te rochelen jong, en edde gij probleem?

Xenophon 20 februari 2015 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7549464)
Zo'n troep staat precies te rochelen jong, en edde gij probleem?

Fuile Belk! Fuile Belk!

:D

Derk de Tweede 20 februari 2015 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7549017)

Een Marokkaanse arabier verstaat een Palestijn alleen met een tolk.
Wel is het Arabisch schrift universeel.

Eberhard Leclerc 20 februari 2015 21:12

Iemand aan het woord die uit de hoofdstad van Saoedi Arabie komt

(1) Hejazi, Gulf, Bahrani (mainly spoken by Shi'as of the Gulf), Junoobi (dialect of southern Saudi Arabia), Palestinian, Jordanian, Syrian, Lebanese, Egyptian, Sudanese, Hadhrami ("south" Yemen) - I have no problem conversing even with older speakers of these dialects, and I oftentimes switch to their dialects unintentionally.

(2) Beduin dialects in general (although that's probably due to the simplification that Najdi Arabic has undergone over the past few decades). Libyan to me sounds more like a beduin dialect than a Maghrebi one.

(3) Iraqi: it's easy to understand educated Iraqis on TV who speak a simplified form of their dialect, but when Iraqis decide to speak in their *real* Iraqi dialect, it becomes much harder.

(4) Contrary to what many seem to believe, Yemeni is not mutually intelligible with most Saudi dialects. I've always had a hard time communicating with Yemenis, as they seem to have a completely different vocabulary from most other Arab dialects (and they talk super-fast too).

(5) Tunisian: like most North Africans, Tunisians use a much simpler form of their dialect when speaking to "Mashariqah" like me, so I have no trouble conversing with a minimally educated Tunisian. However, when two Tunisians converse with each other I need a few seconds to process each utterance.

(6) Moroccan sounds like a totally different language to me (even though I would understand it easily if it were transcribed). Algerian should be easier in theory, but in fact it's just as difficult for me to understand if not worse, probably due to the heavy French influence that complicate the matter even further than it already is.

Wapper 20 februari 2015 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7549494)
Iemand aan het woord die uit de hoofdstad van Saoedi Arabie komt

(1) Hejazi, Gulf, Bahrani (mainly spoken by Shi'as of the Gulf), Junoobi (dialect of southern Saudi Arabia), Palestinian, Jordanian, Syrian, Lebanese, Egyptian, Sudanese, Hadhrami ("south" Yemen) - I have no problem conversing even with older speakers of these dialects, and I oftentimes switch to their dialects unintentionally.

(2) Beduin dialects in general (although that's probably due to the simplification that Najdi Arabic has undergone over the past few decades). Libyan to me sounds more like a beduin dialect than a Maghrebi one.

(3) Iraqi: it's easy to understand educated Iraqis on TV who speak a simplified form of their dialect, but when Iraqis decide to speak in their *real* Iraqi dialect, it becomes much harder.

(4) Contrary to what many seem to believe, Yemeni is not mutually intelligible with most Saudi dialects. I've always had a hard time communicating with Yemenis, as they seem to have a completely different vocabulary from most other Arab dialects (and they talk super-fast too).

(5) Tunisian: like most North Africans, Tunisians use a much simpler form of their dialect when speaking to "Mashariqah" like me, so I have no trouble conversing with a minimally educated Tunisian. However, when two Tunisians converse with each other I need a few seconds to process each utterance.

(6) Moroccan sounds like a totally different language to me (even though I would understand it easily if it were transcribed). Algerian should be easier in theory, but in fact it's just as difficult for me to understand if not worse, probably due to the heavy French influence that complicate the matter even further than it already is.

De Profeet zal u dankbaar zijn om deze toelichting.

graaf de bethune 20 februari 2015 22:58

Hij praat met de doden. Laat mij eens raden, met tante Fabiola en nonkel Boudewijn. Euh tante en nonkel, oewat moet iek doen om koning te worde?? En nonkel boudewijn: al die wat voor u in de rij staan afknallen en na 1/3 van uw straf komt u vrij en dan kan u koning worden.

Garry 21 februari 2015 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7548858)

dubbel

Garry 21 februari 2015 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7548858)

Al die jaren lange incest laat duidelijk zijn sporen na. Bij Otto, de geesteszieke broer van Ludwig II van Beieren had ook een klap van de molen gekregen. Ludwig was daarom bang om te huwen, hij vond waarschijnlijk zichzelf al zot genoeg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_II_van_Beieren

Garry 21 februari 2015 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 7549564)
Hij praat met de doden. Laat mij eens raden, met tante Fabiola en nonkel Boudewijn. Euh tante en nonkel, oewat moet iek doen om koning te worde?? En nonkel boudewijn: al die wat voor u in de rij staan afknallen en na 1/3 van uw straf komt u vrij en dan kan u koning worden.

Die steken ze daar niet voor weg hoor. Dat doen ze af als een vlaag van waanzin. Een drang buiten zijn wil om.

Universalia 21 februari 2015 08:42

Praten met de doden of stemmen in de 'kop' ... :?

Mocht u het ook eens willen proberen, het praten met de doden wel misschien kan dit wel helpen.

Leren praten met overledenen

brother paul 21 februari 2015 09:46

Citaat:

wat een visie, moesten ze nu nog chinees leren zou ik zeggen onze koningnaastdetroongegrepene is klaar voor de toekomst

Spitting Image 21 februari 2015 09:52

Misschien hoopt hij dat de lieverds van IS het hier komen opkuisen en dat hij zo een kans maakt om alsnog op de troon van het kalifaat Belgica te komen?

circe 21 februari 2015 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7549730)
Misschien hoopt hij dat de lieverds van IS het hier komen opkuisen en dat hij zo een kans maakt om alsnog op de troon van het kalifaat Belgica te komen?

Laurens is gewoon van plan om een nieuwe job-uitdaging aan te gaan:

Bhairav 21 februari 2015 10:53

En maar blijven zeiken over IS-associatie. Is dat humor ofzo? Lekker origineel. Ga dat eens op HLN.be doen.

Tamam 21 februari 2015 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7548798)
Etc...

boem.

dit.

Eberhard Leclerc 21 februari 2015 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7549727)
moesten ze nu nog chinees leren zou ik zeggen onze koningnaastdetroongegrepene is klaar voor de toekomst

De kinderen van Laurent gaan naar de British School.

Die zijn dus straks perfect drietalig: Engels, Frans en Arabisch.

Altijd handig in Tervuren.

Spitting Image 21 februari 2015 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7549771)
En maar blijven zeiken over IS-associatie. Is dat humor ofzo? Lekker origineel. Ga dat eens op HLN.be doen.

Tja, gebrek aan humor is geen misdrijf, laat staan een misdaad, maar het is soms erg ambetant. Zelfs als men het er metersdik op legt, snappen sommigen het nog niet. De humor van Charly Hebdo was waarschijnlijk ook al boven je petje, zeker?

hamac 21 februari 2015 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7549135)

Wie doet dat niet?

Het hoogtepunt ligt rond 1 november.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be