![]() |
Proficiat 6° staatshervorming: Tweede huis fiscaal gunstiger dan eerste
Hoe lang hebber ze er over gepalaberd ?
Hoe lang hebben ze tijd gehad om het inmiddels wat bij te sturen ? Simpele dinges zijn blijkbaar onmogelijk: homogene bevoegdheidspakketten maken. Laat ons maar volledig splitsen, 't zal makkelijker gaan, en 't leven wordt aangenamer en ..... eerlijker. titel: Tweede huis fiscaal gunstiger dan eerste http://www.standaard.be/cnt/dmf20150308_01569242 Citaat:
|
Citaat:
ik zie al direct 3 keer foute info, of op zijn minst compleet fout voorgestelde info. ter info : het gemiddelde netto rendement van verhuur van vastgoed in Vlaanderen lag in 2014 op 2,18% ... een groot kapitaal én dit tegenover toch wel hoge risico's; je kan je geld maar beter in aandelen steken, me dunkt... |
Net een appartementje aan zee gekocht! We gingen er al van uit dat er voor een 2de woning geen fiscaal voordeel zou te rapen zijn, maar blijkbaar waren we verkeerd. Eindelijk eens goed nieuws om de week mee te starten!
|
way to go! eerst investeren, dan pas informeren! ;-)
|
Ik zou graag de detailbrekingen eens zien. Je hebt netto maximum 678 € voordeel als je een hypothecaire lening voor een niet enige en zelf bewoonde woning inbrengt . Dit ongeacht het aantal huizen dat je hebt. Als je aan langetermijnsparen doet is het voordeel nog minder. Dit voordeel dient verrekend te worden tegen de verhoogde KI dat in de maatstaf van heffing van je personenbelasting komt. Deze belasting blijft ook als je lening is afbetaald.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140523_029 |
Citaat:
En Schoof ging het land al splitsen... :mrgreen: |
Citaat:
In ieder geval heeft de nva al gereageerd: N-VA: ‘Opsplitsen bevoegdheid steeds betreurd’ http://www.standaard.be/cnt/dmf20150309_01569944 Citaat:
|
Ik begin ook voorstander te worden van al die regeringshervormingen terug te draaien. Liefst allemaal zodat er veeeeeeeeeeel minder regeringen en raden en parlementen en politici overschieten.
|
Heeft iemand de berekeningen van Groen ?
|
Citaat:
Wat het onderwerp van deze topic betreft. Indien er een voordeel zou zijn voor de tweede verblijven, is dat enkel een gevolg van de keuze van de Vlaamse overheid om de belastingvoordeel waarvoor zij bevoegd is te verlagen. BDW moet dus niet lullen, zijn partij zit in de Vlaamse regering. En dat is de enige regering die verantwoordelijk is voor deze 'belastingverhoging' via omweg. Of moeten we besluiten dat NVA (lees: BDW) het betreurt dat zij de belastingen op de 2e woning niet hebben kunnen verhogen? Dat zal het punt wel zijn. En de domme Vlaming leest dat niet tussen de regels. |
Citaat:
op welke partij gaat ge dan moeten stemmen ? . |
Citaat:
Ondanks het feit dat Belgie overduidelijk economisch in vrije val is heb ik nog steeds geenenkele structurele maatregel gehoord van ook maar 1 van deze 5 regeringen om hier ook maar iets aan te doen: het orkest van de zinkende Titanic speelde (ogenschijnlijk lustig) door. |
Citaat:
|
Citaat:
Sp-a of PVDA of Groen studiedienst van PVDA acht ik hier eigenlijk te capabel voor ... |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
1. tot een begroting in evenwicht komen ? 2. tot een minimale staatsschuld komen met een begroting in evenwicht ? Guy Verhofstadt had tijdens zijn regeerperiode op 2x na steeds een begroting in evenwicht en is er niet in geslaagd de totale overheidsschuld te doen dalen in absolute cijfers. |
Citaat:
waarbij de (gedwongen) verkoop weinig opbracht en de wederhuur van eigen vastgoed de begroting nog voor decennia belast ... ik zou brokkenpiloot Guy nu niet echt uit de kast halen als voorbeeld voor optimale praktijken ... hoe zit t met zijn wapens voor Syrië en Oekraine, Libië ??? dat gij die naam nog geloofwaardig durft vermelden !!! :p |
Citaat:
t zijn de kosten die naar omlaag moeten. het overheidsbeslag daalt niet door afschaf van aftrekken. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ten eerste, niet gelijk Verafstoot. Ten tweede, dat staat allemaal mooi beschreven in diverse stukken van de nva-stauten, congresteksten en verkiezingsprogramma's. . |
Citaat:
|
Citaat:
meer zelfs ... VHSI en II hebben in tijde van hoogconjunctuur, op een voorheen ongeziene manier, de smalle marge die Dehaene in aanloop naar de Maastrichtnormen had uitgebouwd,verbrast (en ik wik mijn woorden) en in veelvoud uitgegeven ... |
Citaat:
. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Draghi heeft uitdrukkelijk gesteld dat het aan de Europese lidstaten is om structureel te hervormen. België gaat door op een spending spree. Dit zowel op federaal niveau als op het niveau van de gemeenschappen en gewesten. Eén grote hap in deze spending spree gaat naar de kosten van de staatshervorming. Hierdoor komt er meer tewerkstelling die rechtstreeks of onrechtstreeks door de overheid betaald wordt. |
Citaat:
tot voor SHV6 zat B in een wurgfinanciering (ere wie ere toekomt, dat was Schiltz' strategie, en ook nog eens vastgehouden door GLambert later)...sinds de 6eSHV is die financiële wurgstrop verlegd van t federale weg naar de deelstaten. op KT well played van B ... maar ik denk niet dat t lang houdbaar gaat zijn... |
Citaat:
Allez, neem nu het onderwijs. Er waren al twee ministers van onderwijs, per taalstelsel één dus. En er zullen toch geen extra onderwijzers nog zijn sedert de splitsing van deze bevoegdheid ? En daarbij nog: kwaliteit moet betaald worden. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ken jij het begrip synergiebaten ? |
Citaat:
Vlaanderen en Wallonië compleet ééntalig zonder faciliteitsfranjes. Brussel tot in elk detail van uitvoering drietalig. maar wat mij betreft, ik lig niet zo wakker van naties en staten ... natiestaten zijn volgens mij passé. B evengoed als Vl. en terecht heeft de mensheid alleen maar miserie gebracht. |
Citaat:
Ik denk dat wij meer gediend zijn met wat minder democratie en wat meer monarchie. |
.
|
Citaat:
|
Citaat:
China kent ook weinig democratie en daar lossen ze verkeersinfarcten zoals wij hier kennen rond Brussel en Antwerpen op enkele maanden op. In België wordt hier decennia lang over gepalaverd en geld besteed aan studiewerken. In de tijden dat België nog het cijnskiesrecht kende was ons land een veel vermogende wereldspeler. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be