![]() |
duur
waarom moet de lijn met bijna 50% opslaan,terwijl wij het al zo moeilijk hebben om rond te komen,en onze index word afgenomen !!!!
|
lijnkaart van 10.00 € naar 14.00€
|
Dus ok jullie wille fillo op den antwarpse ring,ok just gaste !!!!
|
Citaat:
|
Hoeveel kost een gemiddelde rit van de Lijn in werkelijkheid ?
En hoeveel van die prijs wordt gedekt door het kaartje of het abonnement ? En hoeveel moet ik - ongevraagd maar dik verplicht - bijleggen als belastingbetaler ? Via welke andere kanalen moet ik zo "solidair" zijn ? Som deze eens op. In het kader van transparantie ... . |
Citaat:
|
Citaat:
Daar al eens over nagedacht ? Ooit gehoord van solidariteit ? Een goedkoop en efficiënt O.V. komt vaak de armere bevolkingsgroepen ten goede, ik beschouw uw belastingplicht in deze dus als rechtvaardige, sociale herverdeling. |
Citaat:
|
Citaat:
De auto is een gewillige en joviale melkkoe voor de belastingen. Belasting op inverkeerssteling, jaarlijkse wegentaks, btw op aankoop en onderhoud, btw op verzekering, belastingen op de werkuren van het garagepersoneel, boetes, tolgelden, belastingen op de benzine/diesel, ... U zult ook willen aannemen dat alle dingen die u in de winkel ziet liggen, daar naartoe gebracht zijn met auto's/vrachtwagens; en dat om deze dingen te kunnen fabriceren, er grondstoffen/onderdelen/... vervoerd geweest zijn door auto's/vrachtwagens/..., via verkopers met voertuigen enz. enz. Niet alleen een slecht voorbeeld, maar ook een slecht antwoord op mijn vraag. Hoeveel procent betaalt de gebruiker van de Lijn-rit, en hoeveel betaalt de belastingbetaler ? |
Citaat:
Als je in Antwerpen stad woont lijkt me dat goed te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
:Leve Belgie: Juicht Vlaming en span de broeksriem aan, de vakbond en de ziekenkasssen hebben uw geld nodig voor belangrijke zaken. |
Citaat:
Binnenkort vragen ze dokters een voodoo dansje te doen. Dat is nog goedkoper. |
Citaat:
Dat is een comfortabele gedachte voor jou, is het niet? |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Solidariteit mag niet te zot worden. De Lijn heeft een kostendekkingsgraad van ~15%, belachelijk laag en te vergelijken met Sovjet-toestanden. De laatste studie van Mobiel Vlaanderen: http://www.mobielvlaanderen.be/studi...markstudie.php Vergelijkende grafiek, Vlaanderen bengelt onderaan in de groep. Merk de daling op sinds de waanzin van het "gratis" beleid. Te zot voor woorden! Klik op grafiek voor grotere versie: Bijlage 97739 |
Citaat:
O.V. voorzien is een maatschappelijke plicht en dat mag de belastingbetaler ook iets kosten ! Waarmee ik niet zeg dat het niet efficiënter kan of er geen kosten bespaard kunnen worden in bepaalde werkingen en nevenactiviteiten. |
Citaat:
Een auto hebben zou een vrije keuze moeten zijn, eigenlijk een luxeproduct dat weliswaar leuk kan zijn, maar dat geen basisbehoefte is. Helaas zorgt de afbouw van het aanbod van De Lijn en de NMBS ervoor dat mensen terug in een auto worden gedreven (voor hun woon-werkverkeer) en dit dus een noodzakelijk en duur product wordt. Want dat is het sarcastische en sociaal onrechtvaardige aan heel die 'evolutie': mensen die al een mooi loon hebben en een hoge positie, die krijgen vaak nog wagen van hun werkgever; mensen die sowieso een lager inkomen hebben en dito functie, die moeten vaak zelf voor hun vervoer instaan en die kunnen zich dus moeilijk een eigen wagen veroorloven. Net die 'zwakkere' groep die afhankelijk is van het O.V., die wordt nog meer getroffen. En als 'compensatie' voor het beperktere aanbod, worden de abonnementen en tarieven nog eens duurder gemaakt ook ! Gevolg is ook dat een slechtere dienstverlening en duurdere prijs ervoor zal zorgen dat het reizigersaantaal van De Lijn verder versneld zal dalen. Met als gevolg dat de 'kostendekkingsgraad' nog lager zal zijn. En zo krijgt men een heus sneeuwbaleffect, met als gevolg dat het O.V. nog verder afgebouwd wordt. Maar ik vrees dat zulks allicht de langetermijn bedoeling is van 'rechts' ! :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
Vind u dat duur ? |
Citaat:
Maar hier bij ons vertonen ze toch een paar eigenschappen, onder andere hun deel uitmaken van een zuil en hun weigering om mee te evolueren naar de 21° eeuw, die niet zo leuk zijn. Hun deel uitmaken van een zuil, doet hen neigen naar maffia toestanden; niet evolueren, doet hen de economie fnuiken en onze welvaart bedreigen. . |
Citaat:
|
Citaat:
Die opslag is dus nog niet eens genoeg. |
Citaat:
Maar jouw bussen rijden uiteraard op aparte, speciaal voor hen aangelegde wegen en weginfrastructuur? Jij fietst en wandelt uiteraard ook op speciaal aangelegde wegen en weginfrastructuur? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een fatsoenlijk en betaalbaar openbaar vervoer is voor mij best wel een beetje belastingcenten waard. Het probleem lijkt me eerder hoe het komt dat de vele gelden die erin gestopt worden niet renderen - vele (onbekwame en politiek benoemde) bazen waar veel van het budget naartoe gaat zou een reden kunnen zijn (zowel De Lijn als bij de NMBS).
Ik zie elke morgen hier honderden mensen (in een provinciestadje) de bus nemen, moeten die dus allemaal een auto kopen een aanschuiven in de monsterfiles? Je moet het kind niet met het badwater weggooien, wat bekwaam en afgeslankt bestuur aanstellen bij het openbaar vervoer kan budgettair al veel oplossen. |
Citaat:
De staat moet net zorgen voor mobiliteit en een goedkoop openbaar vervoer. Daarnaast ook een goed wegennet, dat is een feit dat ook juist is. Maar het ene sluit het andere niet uit. Je kan zowel een goed O.V. beleid en aanbod op poten zetten en tegelijk ook ervoor zorgen dat het verkeersinfarct minder wordt. |
Citaat:
Zelfs al is het onmogelijk om perfect eerlijk te zijn met het openbaar vervoer: waarom heeft een stadsbewoner het "recht" om met gesubsidieerd vervoer 's avonds naar de cinema te gaan, en heeft een dorpsbewoner van 10 km verder dat recht niet ? Openbaar vervoer moet gesponsord worden met belastingscenten. Maar liefst wel zeer transparant en met 'open boekhouding'. Zodat men klaar en duidelijk daarover kan oordelen hoe ver men kan/mag/moet ... gaan. En geen communistische droombeelden populistische mag voorstellen als realistisch: zie hoger in deze draad. . |
Citaat:
Net zoals ons grote schandaal (hoeveel honderden mensen in de nmbs en aanverwante afdelingen verdienen meer dan 10.000 euro netto per maand ????) een argument moet zijn om in alle andere landen de staatsgeorganiseerde systemen van openbaar vervoer af te schaffen. . |
Citaat:
Op basis van hun jaarverslag: - ongeveer 1140k€ kosten - 540 miljoen reizigers ==> 2,1e per rit, minstens |
Citaat:
|
Citaat:
Indien men gewoon 2,5 euro per rit vroeg aan iedereen, was het volgens mij al lang geen probleem meer en was de lijn zelfvoorzienend. En 2.5 euro per rit is helemaal niet duur. |
Citaat:
Ik wil mij verontschuldigen, en ik beloof van het nooit meer te doen. Zou dat volstaan, of moet ik nog aangetekende brieven versturen, bijvoorbeeld naar alle hoogstaande figuren die ons tweeland in goede banen houden door op geregelde tijdstippen, in vuilniszakken gekleed, het verkeer op te houden voor die mensen die denken dat ze zomaar vrij mogen werken als ze daar goesting voor hebben ? ;-) |
Citaat:
Als ik zie dat een enkele rit 3€ kost, en de dekkingsgraad van hun kosten desondanks toch nog steeds maar rond de 15% zit, dan wil dat inderdaad zeggen, dat zoals jij aangeeft, de verborgen kosten via abonnementen en gratis regelingen gigantisch zijn. Ze halen slechts een inkomen van 0,32€/rit; dat is gewoon van de pot gerukt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be