Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Kilometerheffing voor personenwagens. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218645)

fabianen 18 mei 2015 09:47

Kilometerheffing voor personenwagens.
 
Ben Weyts stelt het voor.(Vlaams minister van mobiliteit).
Ben direct pro.
Heel wat mensen die de auto uit stal halen om te gaan pissen zullen hun auto binnen laten dan.Resultaat,geen lange files meer,een opgelucht gevoel eigenlijk voor iedereen.Belasting vermindering voor iedereen die de auto minder gebruikt.Vooral die gepensioneerden die uit verveling heel de dag rijden,en misschien nu eens gaan nadenken.

SanderK 18 mei 2015 09:52

Weyts: "Uiteindelijk moet je de mobiliteit sturen via een kilometerheffing."

Euhm... Hallo Minister? Hoe zit het dan met die andere slimme én milieuvriendelijke kilometerheffing genaamd: brandstofaccijnzen?
Indien Weyts de slimme kilometerheffing wil doorzetten, mogen we dan ook de afschaffing van de verkeersbelasting en de accijnzen verwachten?

Ik vind een kilometerheffing enkel gerechtvaardigd mocht dit gepaard gaan met de afschaffing van de andere belastingen en heffingen. Niemand is gediend met een ingewikkeld systeem waar men minstens driemaal belasting moet betalen voor hetzelfde.

DewareJakob 18 mei 2015 09:53

Kilometerheffing verandert niets, of nauwelijks iets. Die zit nu al onrechtstreeks in de brandstofprijs. Als je in het verkeer ziet hoe velen volgas vertrekken als het groen wordt, om dan weer te moeten stoppen aan het volgend rood... Vaak zijn dat de klagers over de brandstofprijs.

SanderK 18 mei 2015 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7659631)
Kilometerheffing verandert niets, of nauwelijks iets. Die zit nu al onrechtstreeks in de brandstofprijs. Als je in het verkeer ziet hoe velen volgas vertrekken als het groen wordt, om dan weer te moeten stoppen aan het volgend rood... Vaak zijn dat de klagers over de brandstofprijs.

Nee, dat zijn de bestuurders die klagen dat de lichten niet goed afgesteld zijn.

Hoe idioot is het om over CO2-taks in te voeren en naar het milieu om te zien, om dat op een baan van 10 verkeerslichten de auto's 10x te doen stoppen en te doen vertrekken.
Een auto verbruikt -tig keer meer brandstof (en stoot dus meer uit) door steeds opnieuw te moeten vertrekken. Zelfs als je geen gas geeft (dus gewoon de embraillage lost) zuipt de auto liters naft die eerste meters.

DewareJakob 18 mei 2015 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7659640)
Nee, dat zijn de bestuurders die klagen dat de lichten niet goed afgesteld zijn.

Hoe idioot is het om over CO2-taks in te voeren en naar het milieu om te zien, om dat op een baan van 10 verkeerslichten de auto's 10x te doen stoppen en te doen vertrekken.
Een auto verbruikt -tig keer meer brandstof (en stoot dus meer uit) door steeds opnieuw te moeten vertrekken. Zelfs als je geen gas geeft (dus gewoon de embraillage lost) zuipt de auto liters naft die eerste meters.

Lichten zijn niet overal goed afgesteld. Dat is inderdaad zo.
Maar op sommige plaatsen weet je na een tijdje wel dat, als je rustig rijdt, je het volgende groen hebt, terwijl meneer/mevrouw volgas juist na stilstand weer vertokken is naar zijn volgende.

non-conformist 18 mei 2015 10:48

Een voorbeeldje :

Mijn echtgenote verdient 1700 € netto per maand. De auto om te gaan werken kost daarvan (alles inbegrepen, dus ook brandstof) zo'n 500 €. Nog zo'n 400 € kinderopvang. Dus zij houdt netto zo'n 800€ over.

Als zij kilometerheffing moet betalen zal ons dat zo'n 200 € per maand extra kosten.

Het verschil zal nog zo'n 600 € zijn.

Als zij ten mijne laste is en thuis blijft zullen we netto geen euro minder hebben...

Zij betaalt zo'n € 11.000-€12.000 aan belastingen en dan nog een hoop RSZ.

Wat zal er gebeuren denk je ? En wie gaat daarvan de dupe zijn denk je ?

PS : ze is verpleegster en dus een knelpuntberoep.

Distel 18 mei 2015 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7659657)
Lichten zijn niet overal goed afgesteld. Dat is inderdaad zo.
Maar op sommige plaatsen weet je na een tijdje wel dat, als je rustig rijdt, je het volgende groen hebt, terwijl meneer/mevrouw volgas juist na stilstand weer vertokken is naar zijn volgende.

Slechte afstelling van lichten is meer dan alleen een green wave. Alleen al het feit dat je ervoor kan staan terwijl er uit de kruisende richting nul komma nul verkeer komt is ronduit idioot. Ook de duur van een groen licht is op plaatsen belachelijk kort.

De schoofzak 18 mei 2015 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7659698)
Een voorbeeldje :

Mijn echtgenote verdient 1700 € netto per maand. De auto om te gaan werken kost daarvan (alles inbegrepen, dus ook brandstof) zo'n 500 €. Nog zo'n 400 € kinderopvang. Dus zij houdt netto zo'n 800€ over.

Als zij kilometerheffing moet betalen zal ons dat zo'n 200 € per maand extra kosten.

Het verschil zal nog zo'n 600 € zijn.

Als zij ten mijne laste is en thuis blijft zullen we netto geen euro minder hebben...

Zij betaalt zo'n € 11.000-€12.000 aan belastingen en dan nog een hoop RSZ.

Wat zal er gebeuren denk je ? En wie gaat daarvan de dupe zijn denk je ?

PS : ze is verpleegster en dus een knelpuntberoep.

Veel fantasie hebt gij, ja !

De bedoeling is dat de inverkeerstelling mogelijks en de jaarlijkse taks alleszins zouden afgeschaft worden.
En niemand weet hoeveel per kilomter, en op welk tijdstip, er zal aangerekend worden.

Ga dus maar voor een ander hol gaan keffen, want je staat voor het verkeerde.

.

De schoofzak 18 mei 2015 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7659628)
Weyts: "Uiteindelijk moet je de mobiliteit sturen via een kilometerheffing."

Euhm... Hallo Minister? Hoe zit het dan met die andere slimme én milieuvriendelijke kilometerheffing genaamd: brandstofaccijnzen?
Indien Weyts de slimme kilometerheffing wil doorzetten, mogen we dan ook de afschaffing van de verkeersbelasting en de accijnzen verwachten?

Ik vind een kilometerheffing enkel gerechtvaardigd mocht dit gepaard gaan met de afschaffing van de andere belastingen en heffingen. Niemand is gediend met een ingewikkeld systeem waar men minstens driemaal belasting moet betalen voor hetzelfde.

Hallo snuggere, hier hallo een antwoord:
een brandstofheffing is beter en slimmer dan een blinde jaarlijkse taks, maar lang niet slim genoeg voor wat wij voor ogen hebben.

.

morte-vivante 18 mei 2015 11:53

fantastisch. Negeer de resultaten van het proefproject:
http://nieuws.vtm.be/binnenland/1028...ngrijden-flopt

Micele 18 mei 2015 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7659621)
Ben Weyts stelt het voor.(Vlaams minister van mobiliteit).
Ben direct pro.
Heel wat mensen die de auto uit stal halen om te gaan pissen zullen hun auto binnen laten dan.Resultaat,geen lange files meer,een opgelucht gevoel eigenlijk voor iedereen.Belasting vermindering voor iedereen die de auto minder gebruikt.Vooral die gepensioneerden die uit verveling heel de dag rijden,en misschien nu eens gaan nadenken.

Wat een gejank.

En "gepensioneerden" rijden zeker niet auto uit verveling, en zijn zeker niet zo dwaas daar te gaan rijden waar het risco op serieuze file tot 5 maal hoger is als in het buitenland. Dus gepensioneerden rijden per voorkeur naar het buitenland en geven vooral daar hun geld uit.
In Be rijden ze vooral met de fiets (dikwijls op een buitenlands fietsmerk)

Dat komt ervan... minister van stilstand.

Net terug uit Duitsland van een lang WE "geld uitgeven", h/t 1000 km en amper 15 minuten "file-oponthoud" gehad. :-D

Bartjeuh 18 mei 2015 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7659640)
Een auto verbruikt -tig keer meer brandstof (en stoot dus meer uit) door steeds opnieuw te moeten vertrekken. Zelfs als je geen gas geeft (dus gewoon de embraillage lost) zuipt de auto liters naft die eerste meters.

De mijne verbruikt 0 (nul) liter brandstof, en stoot niets uit. Geen CO2, geen cancerogene stoffen, en enkel het kleine beetje fijn stof dat van de sleet van de banden komt. En toch haal ik de 100 km/u in 4 seconden...

maddox 18 mei 2015 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh (Bericht 7659842)
De mijne verbruikt 0 (nul) liter brandstof, en stoot niets uit. Geen CO2, geen cancerogene stoffen, en enkel het kleine beetje fijn stof dat van de sleet van de banden komt. En toch haal ik de 100 km/u in 4 seconden...

En wil Tesla een black box voor de Blegische overheid inbouwen? En wil U die betalen?

Bartjeuh 18 mei 2015 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7659869)
En wil Tesla een black box voor de Blegische overheid inbouwen? En wil U die betalen?

Wat is een "black box voor de Blegische overheid"?
En waar ligt "Blegië" ergens?

Blue Sky 18 mei 2015 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh (Bericht 7659842)
De mijne verbruikt 0 (nul) liter brandstof, en stoot niets uit. Geen CO2, geen cancerogene stoffen, en enkel het kleine beetje fijn stof dat van de sleet van de banden komt. En toch haal ik de 100 km/u in 4 seconden...

En uw remmen?

Bartjeuh 18 mei 2015 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 7659919)
En uw remmen?

Die gebruik ik amper. De "regen" (spreek uit: riedjen) is zo krachtig dat die volstaat om af te remmen, zelfs voldoende snel om een radar langs de weg te verschalken. Eigenlijk heb ik de remmen enkel nodig om volledig tot stilstand te komen, bijvoorbeeld in de file of bij het parkeren.

Blue Sky 18 mei 2015 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7659621)
Ben Weyts stelt het voor.(Vlaams minister van mobiliteit).
Ben direct pro.
Heel wat mensen die de auto uit stal halen om te gaan pissen zullen hun auto binnen laten dan.Resultaat,geen lange files meer,een opgelucht gevoel eigenlijk voor iedereen.Belasting vermindering voor iedereen die de auto minder gebruikt.Vooral die gepensioneerden die uit verveling heel de dag rijden,en misschien nu eens gaan nadenken.

Big Ben has balls. Hij durft zaken aan te pakken waar een ander politicus zijn vingers niet durft aan verbranden.

Citaat:

Wie nog altijd denkt dat Vlaanderen de mobiliteitsknoop kan ontwarren door alleen het woon-werkverkeer aan te pakken, slaat de plank volledig mis. Dat blijkt toch uit het Onderzoek Verplaatsingsgedrag Vlaanderen 3 (OVG3). Ongeveer een derde (29,47%) van de verplaatsingen is vrijetijdsverkeer, dat is meer dan woon-werkverkeer (14,88%), zakelijk verkeer (5,74%) en woon-schoolverkeer (6,65%) samen! Gemiddeld verplaatst de Vlaming zich 3,12 keer per dag, 0,92 verplaatsingen zijn recreatief.
Citaat:

Maar ook op werkdagen is er heel wat recreatief verkeer, vooral tijdens de avondspits (16u00-19u00). Een kwart van de afgelegde afstanden in de avondspits is vrijetijdsverkeer. Als we er in zouden slagen een kwart van de personenwagens van de weg te halen, is er helemaal geen sprake meer van file.

SanderK 18 mei 2015 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7659765)
Hallo snuggere, hier hallo een antwoord:
een brandstofheffing is beter en slimmer dan een blinde jaarlijkse taks, maar lang niet slim genoeg voor wat wij voor ogen hebben.

.

Hallo, wijsneus
Akkoord, een kilometerheffing is de beste oplossing voor het doel, dat heb ik nergens beweerd.
Mijn stelling was dat het nodeloos complex en idioot is om via 3 systemen belasting te heffen op hetzelfde product.
Dus, indien men een kilometerheffing doet, zou ik graag de brandstofaccijnzen evenredig zien dalen.
Anders is het puur een extra pestbelasting.

Blue Sky 18 mei 2015 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7660020)
Hallo, wijsneus
Akkoord, een kilometerheffing is de beste oplossing voor het doel, dat heb ik nergens beweerd.
Mijn stelling was dat het nodeloos complex en idioot is om via 3 systemen belasting te heffen op hetzelfde product.
Dus, indien men een kilometerheffing doet, zou ik graag de brandstofaccijnzen evenredig zien dalen.
Anders is het puur een extra pestbelasting.

Kilometerheffing is een sturende heffing waarbij men het tarief kan laten variëren in functie van de tijd en dat laatste is iets wat men niet kan met een eenvoudige brandstoftoelage.

Johan Daelemans 18 mei 2015 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 7660046)
Kilometerheffing is een sturende heffing waarbij men het tarief kan laten variëren in functie van de tijd en dat laatste is iets wat men niet kan met een eenvoudige brandstoftoelage.

Zo had ik het nog niet bekeken.
Indien men dan de andere taksen laat verdwijnen kan toch niemand tegen zijn?

SanderK 18 mei 2015 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 7660046)
Kilometerheffing is een sturende heffing waarbij men het tarief kan laten variëren in functie van de tijd en dat laatste is iets wat men niet kan met een eenvoudige brandstoftoelage.

Ja dat weet ik, vandaar dat ik ook zeg dat dat de beste oplossing (van de 3) is om het doel (minder files tijdens spits) te bereiken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7660070)
Zo had ik het nog niet bekeken.
Indien men dan de andere taksen laat verdwijnen kan toch niemand tegen zijn?

"""Indien""""
Wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren, mocht het wel zijn, kan ik ook alleen maar voor zijn hoor. Maar in plaats van een tax shift, wordt het zeer waarschijnlijk een tax lift voor de mensen die de auto regelmatig gebruiken.

Verder heeft onderzoek al laten uitwijzen dat het niet zo goed werkt als verhoopt (zie het vtm-artikel dat hierboven aangehaald is)

pajoske 18 mei 2015 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7659761)
Veel fantasie hebt gij, ja !

De bedoeling is dat de inverkeerstelling mogelijks en de jaarlijkse taks alleszins zouden afgeschaft worden.
En niemand weet hoeveel per kilomter, en op welk tijdstip, er zal aangerekend worden.

Ga dus maar voor een ander hol gaan keffen, want je staat voor het verkeerde.

.

Er zijn idd nog geen exacte cijfers. Maar een voornbeeld maakt veel duidelijk.
Stel een heffing van 0.05 euro per km.
Wie gedurende 230 dan van Antwerpen naar Brussel gaat werken kost dat 1.035 euro.
Wie van Maasmechelen naar Brussel gaat werken betaalt dan jaarlijks 2.484 euro.

Het verschil is dat die van Antwerpen een zee van alternatieve mogelijkheden om het vervoer met trein en tram te doen. En die van Maasmechelen geen enkele andere alternatief heeft.

Toevallig zal een kilometerheffing natuurlijk weer veel voordeliger uitvallen voor bewoners van de rijke ruit. En gij gelooft dat dit toeval is?

Als men de kost van files, luchtvervuiling enz.. wil verminderen moet men het werk naar de mensen brengen en niet omgekeerd. Maar dat alternatief past natuurlijk niet in de machtsgeile strategie van sommigen hier ter lande.

non-conformist 18 mei 2015 15:59

Voor het plezier van een welbepaald hol (hij zal wel weten waarom ik hem niet quote) :
6 cent buiten de spits, 9 cent in de spits.

en die taksen schaffen ze niet af, want dan krijgen ze de EU op hun dak.

non-conformist 18 mei 2015 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7659765)
Hallo snuggere, hier hallo een antwoord:
een brandstofheffing is beter en slimmer dan een blinde jaarlijkse taks, maar lang niet slim genoeg voor wat wij voor ogen hebben.

.

Schaf de auto af hé en dan heb je direct wat je wil.

de vuile muilekoek 20 mei 2015 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7659698)
Een voorbeeldje :

Mijn echtgenote verdient 1700 € netto per maand. De auto om te gaan werken kost daarvan (alles inbegrepen, dus ook brandstof) zo'n 500 €. Nog zo'n 400 € kinderopvang. Dus zij houdt netto zo'n 800€ over.

Als zij kilometerheffing moet betalen zal ons dat zo'n 200 € per maand extra kosten.

Het verschil zal nog zo'n 600 € zijn.

Als zij ten mijne laste is en thuis blijft zullen we netto geen euro minder hebben...

Zij betaalt zo'n € 11.000-€12.000 aan belastingen en dan nog een hoop RSZ.

Wat zal er gebeuren denk je ? En wie gaat daarvan de dupe zijn denk je ?

PS :
Citaat:

ze is verpleegster en dus een knelpuntberoep.

De toekomstige generatie gepensioneerden die Nu 55 ,60 ers zijn krijgen dan problemen met tekort aan thuisverpleegsters die degelijks op de baan gaan (wat is 10 jaar als je in pensioen gaat, de teller gaat dan veel vlugger in jaren naar beneden,ge moet maar pech hebben en erg ziek worden)... ik denk dat heel die generatie 55 ers een wansmakkelijke oude dag te wachten staat op alle gebied trouwens , berooid ,bestolen, vergeten ,en gedumpt gelijk een oude hond is ons lot.

de vuile muilekoek 20 mei 2015 07:39

Niet voor politiekers natuurlijk ... die verdienen geld genoeg , en betalen niet echt belastingen , lopen weg met dikke zakken vol gelden en krijgen overal voorrang ... deze groep is een uitzondering.....

De schoofzak 20 mei 2015 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7660149)
Schaf de auto af hé en dan heb je direct wat je wil.

Ik schaf just niks af. En gij moogt u moeien met wat gij moet doen of laten, maar niet met mij.

.

CLAESSENS Joris 20 mei 2015 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7659621)
Ben Weyts stelt het voor.(Vlaams minister van mobiliteit).
Ben direct pro.
Heel wat mensen die de auto uit stal halen om te gaan pissen zullen hun auto binnen laten dan.Resultaat,geen lange files meer,een opgelucht gevoel eigenlijk voor iedereen.Belasting vermindering voor iedereen die de auto minder gebruikt.Vooral die gepensioneerden die uit verveling heel de dag rijden,en misschien nu eens gaan nadenken.

Ik zou daarmee akkoord kunnen gaan indien dat een logische invloed heeft op het belastingstelsel. Onder een vorm van de vervuiler betaalt.

1 Het wegennet is economisch en sociaal noodzakelijk. Zonder wegen geen economie, geen brandweer en geen ziekenwagen aan je deur binnen de 15 minuten.
2 Woon werkverkeer valt ook onder economie
3 bedenk maar wat er verder van algemeen nut is aan het verkeer.

4 bepaal welk deel van het verkeer effectief privé is.

De kosten voor de drie eerste punten zouden uit een algemene voor iedereen geldende belasting moeten komen.
De kosten die aan punt 4 toegewezen komen zouden ook door die gebruikers moeten betaald worden.

VB belasting 2020:
Totaal kostenplaatje maken voor jaar 2019 aan investeringen voor dat jaar in het wegennet en aan het vervoer verbonden kosten.
kostenplaatje punt 1 tot 3 op de belastingbrief voor iedereen.
Kostenplaatje punt 4 delen door aantal vastgestelde kilometers in totaal, vermenigvuldigen met vastgestelde kilometers per persoon en dit bij de specifieke persoon op de belastingbrief.

Kom me nu niet vertellen dat dit niet mogelijk is in het tijdperk van de computer...

Een variatie zou kunnen zijn het vastgestelde aantal kilomters bij de voertuigcontrole laten gelden en enkel de buitenlanders per afgelegde kilometer in België laten betalen.
Ook daar zou je een kilometercontrole aan de grens kunnen laten instellen. Controle bij het betreden en bij het verlaten van het grondgebied. Dat lijk mij veel goedkoper dan op elke hoek in België nog eens een extra camera laten zetten die dan ook nog eens onderhouden moet worden...
8-)

pajoske 20 mei 2015 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7662713)
VB belasting 2020:
Totaal kostenplaatje maken voor jaar 2019 aan investeringen voor dat jaar in het wegennet en aan het vervoer verbonden kosten.
kostenplaatje punt 1 tot 3 op de belastingbrief voor iedereen.
Kostenplaatje punt 4 delen door aantal vastgestelde kilometers in totaal, vermenigvuldigen met vastgestelde kilometers per persoon en dit bij de specifieke persoon op de belastingbrief.

Kom me nu niet vertellen dat dit niet mogelijk is in het tijdperk van de computer...

En hoe gaat gij het verschil maken tussen een stadsbewoner die gemakkelijk met het openbaar vervoer naar bv een concert kan gaan, en de mens op de buiten die onmogelijk met het openbaar vervoer naar een concert kan gaan.

Al die voorstellen zijn in praktijk gewoon onmogelijk.

CLAESSENS Joris 20 mei 2015 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7662717)
En hoe gaat gij het verschil maken tussen een stadsbewoner die gemakkelijk met het openbaar vervoer naar bv een concert kan gaan, en de mens op de buiten die onmogelijk met het openbaar vervoer naar een concert kan gaan.

Al die voorstellen zijn in praktijk gewoon onmogelijk.

Ik zie de invloed van dat gegeven niet op het voorstel. Die is er namelijk niet. Dit probleem stelt zich vandaag ook en staat volkomen los van het gemaakte voorstel.

Indien je op basis daarvan stelt dat dit voorstel onuitvoerbaar is kan je even goed stellen dat het onuitvoerbaar is omdat de kindjes in Afrika honger hebben. :roll:

Doe liever een nuttig voorstel over dat bepaalde gegeven.
bvb Iedereen betaalt a rato mee voor het openbaar vervoer.
Idem als voorstel hierboven.
Er wordt een kostenplaatje gemaakt voor het openbaar vervoer per jaar.
Iedereen krijgt een digitaal abonnement dat automatisch wordt afgelezen bij het betreden en verlaten van een trein, tram of bus.
En via dat abonnement kan je dan twee dingen doen.
1 iedereen laten betalen voor zijn vervoer.
2 buffers inbouwen voor speciale groepen.

2 kan zijn:
-gehandicapten
- lage inkomens
- mensen die op onbereikbare plaatsen wonen een extra korting geven rechtstreeks op de belastingbrief of via een krediet op het openbaar vervoer (naar keuze eventueel). Dit dan wel met inachtname van hun situatie. Baron x die dagelijks met zijn helikopter van zijn kasteel naar de opera wordt gebracht moet daar voor geen korting of belastingvermindering krijgen.
Werknemers die enkel met eigen vervoer op het werk kunnen geraken wel.

Mogelijkheden genoeg en praktische problemen zijn op te lossen.:-)
Het is onmogelijk want je kan niet 100% eerlijk zijn voor iedereen... :roll: is geen optie.

8-)

De schoofzak 20 mei 2015 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7662717)
En hoe gaat gij het verschil maken tussen een stadsbewoner die gemakkelijk met het openbaar vervoer naar bv een concert kan gaan, en de mens op de buiten die onmogelijk met het openbaar vervoer naar een concert kan gaan.

Al die voorstellen zijn in praktijk gewoon onmogelijk.

Mensen op de buiten moeten wat moeite doen om een stadsconcert bij te kunnen wonen,
en mensen in 't stad moeten wat moeite doen om in een bosrijk gebied te kunnen gaan wandelen.

Verwachten van de politiek dat ze alle voordelen van alles, voor iedereen gaan kunnen combineren, is wat veel gevraagd. Alhoewel ... 't schijnt dat Mertens van de pvda dat wel kan. Onder andere door met broodbonnetjes en met lada's te werken.

.

De schoofzak 20 mei 2015 11:27

'k Ga 't geen twee keer zeggen ...
sorry voor de dubbelpost.

.

Klein Licht 20 mei 2015 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7659698)
Mijn echtgenote verdient 1700 € netto per maand. De auto om te gaan werken kost daarvan (alles inbegrepen, dus ook brandstof) zo'n 500 €. Nog zo'n 400 € kinderopvang. Dus zij houdt netto zo'n 800€ over.

Laat dit een les zijn voor alle conformisten: een echte man betaalt niet mee voor de kinderopvang

Henri1 20 mei 2015 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7659621)
Ben Weyts stelt het voor.(Vlaams minister van mobiliteit).
Ben direct pro.
Heel wat mensen die de auto uit stal halen om te gaan pissen zullen hun auto binnen laten dan.Resultaat,geen lange files meer,een opgelucht gevoel eigenlijk voor iedereen.Belasting vermindering voor iedereen die de auto minder gebruikt.Vooral die gepensioneerden die uit verveling heel de dag rijden,en misschien nu eens gaan nadenken.

Neemt u de autostrade om gaan te pissen ?

Henri1 20 mei 2015 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7659761)
Veel fantasie hebt gij, ja !

De bedoeling is dat de inverkeerstelling mogelijks en de jaarlijkse taks alleszins zouden afgeschaft worden.
En niemand weet hoeveel per kilomter, en op welk tijdstip, er zal aangerekend worden.

Ga dus maar voor een ander hol gaan keffen, want je staat voor het verkeerde.

.

Wie voor zijn werk de baan om moet is gejost.
Weer N-VA die de werkman droog in de kont pakt.

praha 20 mei 2015 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7659640)
Nee, dat zijn de bestuurders die klagen dat de lichten niet goed afgesteld zijn.

Hoe idioot is het om over CO2-taks in te voeren en naar het milieu om te zien, om dat op een baan van 10 verkeerslichten de auto's 10x te doen stoppen en te doen vertrekken.
Een auto verbruikt -tig keer meer brandstof (en stoot dus meer uit) door steeds opnieuw te moeten vertrekken. Zelfs als je geen gas geeft (dus gewoon de embraillage lost) zuipt de auto liters naft die eerste meters.

Of door ons eeuwig te laten rondjes rijden omdat er te weinig parkeerplaatsen zijn daar men de auto uit de steden en drukke randgebieden wou weren ?

non-conformist 20 mei 2015 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7663078)
Laat dit een les zijn voor alle conformisten: een echte man betaalt niet mee voor de kinderopvang

Ach, kijk ons groot licht heeft een geweldig argument, zoals altijd...

Het enige wat jij hier kan tentoon spreiden is je klein licht, ook zoals altijd...

Maar vertel eens, past het argument niet in je groene terroristische politieke mening ?

non-conformist 20 mei 2015 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7663156)
Neemt u de autostrade om gaan te pissen ?

Hij heeft waarschijnlijk een WC met groot debiet voor de kleine lichtje in deze wereld.

Zo kennen we ze wel, kakken op de auto, maar hun WC, daar mag je niet aankomen, want dit kak moet snel en vlotjes doorgespoeld worden.

fabianen 21 mei 2015 15:41

Wat zie ik toch hoeveel we met de wagen rijden,en bekijk ik die smoelen in die wagens.Soms vergelijk ik die smoelen met die boot vluchtelingen uit Afrika!Zie echt geen verschil.IkIkIkIk maatschappij!

non-conformist 21 mei 2015 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7664195)
Wat zie ik toch hoeveel we met de wagen rijden,en bekijk ik die smoelen in die wagens.Soms vergelijk ik die smoelen met die boot vluchtelingen uit Afrika!Zie echt geen verschil.IkIkIkIk maatschappij!

Wij kunnen er ook niet aan doen dat jij een levendige fantasie hebt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be