Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   ‘Sinksenfoor is belediging voor moslims’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219080)

daiwa 29 mei 2015 01:51

‘Sinksenfoor is belediging voor moslims’

Oproer kraaier Jahjah heeft weer iets gevonden om de boel op stelten te zetten. Volgens hem moet de naam Sinksenfoor veranderen omdat een op vijf Antwerpenaren een.islamitische obediëntie is toegedaan.

Eén op vijf is nog altijd een minderheid als ik goed kan tellen en toch moet volgens hem de meerderheid maar plooien.
Ook de nadruk op bier en (varkens)braadworsten op de foor ervaren moslims als een inbreuk op de eigen geloofsovertuiging.

Schrijfster Nahed Selim beschreef jaren geleden al perfect wat islamisering juist betekent.

Citaat:

Met islamisering wordt niet alleen de toename van de moslimpopulatie bedoeld, en ook niet de militaire verovering van het land door moslims of de stichting van een islamitische staat. Islamisering is een proces waarbij de religie sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren.

De meesten onder ons zullen het niet meer meemaken maar je kan al raden waar het naartoe gaat als als die ''een op vijf'' verandert is naar 3 of 4 op vijf.

fbpolitics 29 mei 2015 01:53

Hoe lang nog????????

Politiek correct antwoord: niets aan de hand, niets te zien. Alles onder controle. Het is maar de enkeling. Doorlopen mensen... :roll:

.

daiwa 29 mei 2015 01:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 7673843)
Hoe lang nog????????

Politiek correct antwoord: niets aan de hand, niets te zien. Alles onder controle. Het is maar de enkeling. Doorlopen mensen... :roll:

.

Gewoon blijven voort doen met de kop in het zand steken want anders moeten ze toegeven dat ze al die jaren de islam totaal verkeerd hebben ingeschat en dat de gematigde islam een fabeltje is.

Knuppel 29 mei 2015 06:38

De islamisering is zonder twijfel angstwekkend, zeker voor westerse vrouwen. Vooral omdat ze sluipenderwijs gaat en de politiek correcte partijen en de media daar een stevige hand bij helpen. Het doet me denken aan de kikker die zich zou laten koken. D�*t is een mythe, maar de sluipende islamisering is dat niet.

Toch heb ik mijn bedenkingen bij dit artikel. Namen zoals de raaskalderij en Jan-Pieter De Leugheneire doen bij mij een ferme bel rinkelen.

Knuppel 29 mei 2015 06:48

Citaat:

De Raaskalderij groeide uit tot een nationaal toonaangevend kwaliteitsblad en het duurde niet lang of er kwamen kapers op de kust. Het aanvankelijke monopolie van de satirische vakbondskrant werd doorbroken toen nieuwkomer De Rechtzetting voor het eerst op de proppen kwam met een meer neoliberale kijk op het verzonnen nieuws.
http://www.raaskalderij.be/info/

De raaskalderij staat in de lijst van satirische tijdschriften. Humo en Het Pallieterke staan eveneens in die lijst.
Een satirisch tijdschrift is een blad dat de spot drijft met actuele toestanden of personen. Humo is een ernstig opinieweekblad en televisiegids dat ook satirische artikels, rubrieken en cartoons publiceert, doorgaans vanuit links-progressieve hoek.
't Pallieterke is een kruising tussen een ernstig bedoeld opinietijdschrift en satirisch blad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...in_Belgi%C3%AB

Weyland 29 mei 2015 07:12

Ah het is nep. :p

Bobke 29 mei 2015 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 7673841)
Oproer kraaier Jahjah heeft weer iets gevonden om de boel op stelten te zetten. Volgens hem moet de naam Sinksenfoor veranderen omdat een op vijf Antwerpenaren een.islamitische obediëntie is toegedaan.

Eén op vijf is nog altijd een minderheid als ik goed kan tellen en toch moet volgens hem de meerderheid maar plooien.
Ook de nadruk op bier en (varkens)braadworsten op de foor ervaren moslims als een inbreuk op de eigen geloofsovertuiging.

Schrijfster Nahed Selim beschreef jaren geleden al perfect wat islamisering juist betekent.

De meesten onder ons zullen het niet meer meemaken maar je kan al raden waar het naartoe gaat als als die ''een op vijf'' verandert is naar 3 of 4 op vijf.

Wilt hij nu met alle geweld bewijzen dat moslims hier niet thuishoren?

Stannis 29 mei 2015 12:44

Een artikel van de raaskalderij serieus nemen...

Weyland 29 mei 2015 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stannis (Bericht 7674170)
Een artikel van de raaskalderij serieus nemen...

En dan geen bron vermelden aan het begin van de draad natuurlijk. Trolololo.

Antoon 29 mei 2015 14:00

Citaat:

‘Sinksenfoor is belediging voor moslims’

Citaat:

Met islamisering wordt niet alleen de toename van de moslimpopulatie bedoeld, en ook niet de militaire verovering van het land door moslims of de stichting van een islamitische staat. Islamisering is een proces waarbij de religie sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren.

:lol::lol::lol:

Jan-Pieter De Leugheneire van De Raaskalderij.

Twee andere berichten op de Raaskalderij:

Nieuwe Russische wet maakt het illegaal om te zeggen dat Poetin een klein pietje heeft

Veel kritiek op God na afgelaste Heilig Bloedprocessie

quercus 29 mei 2015 14:12

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Laat dit nu het verschil zijn tussen de Islam en het Judaïsme. Bij een zeer gelovige Jood gaat de religie ook zeer veel aspecten van zijn/haar leven domineren. Maar hij/zij gaat geen eisen stellen aan anderen.

Klein Licht 29 mei 2015 15:17

Behalve dan het afbollen als hij zegt dat je op zijn heilige land woont :-p

Of als vrouw op dezelfde bus stappen als een joodse man.

OT: op een oud topic hebben onze plaatselijke racisten al aangegeven dat het voor hen niet echt uitmaakt of zo'n verhaal nu waar, verzonnen of een spotschrift is: als ze het zelf kunnen geloven is het al een bewijs dat de bruine mannen niet deugen

Wapper 29 mei 2015 15:26

De Rechtzetting kan er ook wat van :lol:

http://de.rechtzetting.be/2015/04/07...stenrijk/#read

Citaat:

België eist 950 miljard herstelbetalingen van Frankrijk, Duitsland, Spanje en Oostenrijk

Eerder had de minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) al verwezen naar de claim die onze buurlanden boven het hoofd hangt, maar nu heeft de regering een akkoord bereikt over de exacte bedragen die zullen worden geclaimd.

Opvallend is het forse bedrag dat van Frankrijk wordt geëist. ‘Allereerst is er natuurlijk de Napoleontische bezetting, die de bevolking aanzienlijk leed heeft toegebracht’, zegt Van Overtveldt. ‘Tegelijk zijn de Fransen verantwoordelijk voor het installeren van de bourgondische eetcultuur, die de gezondheidszorg jaarlijks ettelijke miljarden de hoogte injaagt en voor de Latijnse invloeden, waardoor ons land de facto bestaat uit twee aparte culturen. Een bedrag van 400 miljard euro aan herstelbetalingen lijkt me daarom niet overdreven.

andev 29 mei 2015 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7674370)
Behalve dan het afbollen als hij zegt dat je op zijn heilige land woont :-p

Of als vrouw op dezelfde bus stappen als een joodse man.

OT: op een oud topic hebben onze plaatselijke racisten al aangegeven dat het voor hen niet echt uitmaakt of zo'n verhaal nu waar, verzonnen of een spotschrift is: als ze het zelf kunnen geloven is het al een bewijs dat de bruine mannen niet deugen

Maak je niet druk! De islam en haar beoefenaars hebben al voldoende hun best gedaan opdat we een oordeel over hen zouden kunnen vellen!
Als er "verhalen" zijn die echter kloppen met de werkelijkheid (de liefde van de moslim voor varkensvlees enz) dan is dat zo goed als de werkelijkheid, als hulpmiddel om bestaande toestanden beter in te schatten...
"Het bewijs dat de bruine mannen niet deugen enz" Afgezien van het spelletje "je zegt dus dat ze allemaal zo zijn" hebben teveel bruine mannen al het bewijs geleverd dat er iets scheelt ivm hun aanwezigheid!

Patrick M. 31 mei 2015 13:10

Er verplicht u toch niemand van naar de sinksenfoor te gaan, ongeacht van welke godsdienst u bent.

PORSCHE 3 juni 2015 12:00

Citaat:

Oproer kraaier Jahjah heeft weer iets gevonden om de boel op stelten te zetten. Volgens hem moet de naam Sinksenfoor veranderen omdat een op vijf Antwerpenaren een.islamitische obediëntie is toegedaan

Leeft die nu nog? Spijtig :(

dalibor 3 juni 2015 18:38

Ik weet niet wat erger is. Denken dat dit een echt bericht van Jahjah was. Of weten dat het niet echt is maar er een donkerbruin draadje over maken, wetende dat er toch een paar het zullen geloven.

Bobke 3 juni 2015 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7682517)
Ik weet niet wat erger is. Denken dat dit een echt bericht van Jahjah was. Of weten dat het niet echt is maar er een donkerbruin draadje over maken, wetende dat er toch een paar het zullen geloven.

Het ergste is dat niemand zo een bericht ongeloofwaardig vindt.

dalibor 4 juni 2015 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7682544)

Die mens heeft niks gezegd over de foor. Echt niet.

Bobke 4 juni 2015 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7683161)
Die mens heeft niks gezegd over de foor. Echt niet.

Maar niemand zou er van opkijken als het wel zo is.
We zijn ondertussen zo gewoon geraakt aan zijn kritiek op onze maatschappij dat we nergens van opkijken.

geertvdb 4 juni 2015 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7674297)
Laat dit nu het verschil zijn tussen de Islam en het Judaïsme. Bij een zeer gelovige Jood gaat de religie ook zeer veel aspecten van zijn/haar leven domineren. Maar hij/zij gaat geen eisen stellen aan anderen.

Ik denk dat niet. Elke fundamentalist is zo overtuigd van zijn/haar gelijk dat privileges opeisen een vanzelfsprekendheid is.
Als voorbeeld geef ik u het verhaal dat men in London enkele jaren geleden men ervoor gepleit heeft om de verkeerslichten uit te schakelen in de Joodse wijk op de Sabat.

Denken dat de ene godsdienst 'beter' is dan de andere is complete nonsens. En, Ja , ook uw obscuur geloof (Noachietisme, of was is het nu weer) is een aanfluiting van elke rationaliteit.

geertvdb 4 juni 2015 16:46

dubbel.

Yordin 6 juni 2015 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7683211)
Maar niemand zou er van opkijken als het wel zo is.
We zijn ondertussen zo gewoon geraakt aan zijn kritiek op onze maatschappij dat we nergens van opkijken.

Inderdaad.
Uit die hoek is er niets dat nog verwondering kan wekken.

When it's impossible to tell whether it's true or satire, you can assume there's a hefty dose of truth in the satire.
Richard Dawkins

Stannis 6 juni 2015 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7686721)
Inderdaad.
Uit die hoek is er niets dat nog verwondering kan wekken.

When it's impossible to tell whether it's true or satire, you can assume there's a hefty dose of truth in the satire.
Richard Dawkins

Als je niet kan inzien dat dit satire is, dan scheelt er een en ander wel daarboven. Verbaast natuurlijk niet bij een bepaalde groep van het Vlaamsch volk.

Thuleander 6 juni 2015 12:45

Het simpele feit dat jij als ongelovige bestaat is een belediging voor moslims.

Yordin 6 juni 2015 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stannis (Bericht 7686779)
Als je niet kan inzien dat dit satire is, dan scheelt er een en ander wel daarboven. Verbaast natuurlijk niet bij een bepaalde groep van het Vlaamsch volk.

Ik reageerde op de woorden van Bobke , die schreef dat “niemand zou opkijken mocht het wel zo zijn” en zo is het maar net.

dalibor 6 juni 2015 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7686884)
Ik reageerde op de woorden van Bobke , die schreef dat “niemand zou opkijken mocht het wel zo zijn” en zo is het maar net.

Die flutredenering om een satirisch bericht als een beetje waar te verkopen?

circe 6 juni 2015 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7682544)

Nagel op de kop!

dalibor 6 juni 2015 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7686959)
Nagel op de kop!

Het allerzwakste excuus wanneer iemand zo'n bericht voor waar houdt.

Yordin 6 juni 2015 14:58

Ik stel me vragen bij alle berichtgeving.
Vanuit de moslimwereld is er echter vrijwel niets dat mij nog kan verbazen, met haat tegen bepaalde individuen of groepen heeft dit niets maar dan ook niets te maken maar wel alles met de hoeveelheid weerzinwekkende feiten uit die hoek.

Leopold de halve 6 juni 2015 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7673889)
http://www.raaskalderij.be/info/

De raaskalderij staat in de lijst van satirische tijdschriften. Humo en Het Pallieterke staan eveneens in die lijst.
Een satirisch tijdschrift is een blad dat de spot drijft met actuele toestanden of personen. Humo is een ernstig opinieweekblad en televisiegids dat ook satirische artikels, rubrieken en cartoons publiceert, doorgaans vanuit links-progressieve hoek.
't Pallieterke is een kruising tussen een ernstig bedoeld opinietijdschrift en satirisch blad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...in_Belgi%C3%AB

Wat een ongelooflijke oenen hier dat ze een artikel uit De Raaskalderij voor waarheid nemen.

http://www.raaskalderij.be/2015/05/s...-voor-moslims/

Den Duisteren Duikboot 6 juni 2015 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7686884)

Ik zou toch wel opkijken, eigenlijk.

Yordin 6 juni 2015 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7687150)
Ik zou toch wel opkijken, eigenlijk.

Vroeger zou ik daar ik ook zo over gedacht hebben.

Den Duisteren Duikboot 6 juni 2015 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7687222)
Vroeger zou ik daar ik ook zo over gedacht hebben.

Alleen, het verhaal is dus niet waar... Zijn sommige mensen niet een tikkeltje overspannen geraakt op dit gebied?

Nietzsche 6 juni 2015 20:10

Je constant gekwetst voelen is helemaal hip tegenwoordig.

Edward De Vere 6 juni 2015 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7687340)

Laat Eno gerust!

Nietzsche 6 juni 2015 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7687342)
Laat Eno gerust!

Eno?

Yordin 6 juni 2015 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7687337)
Alleen, het verhaal is dus niet waar...

Het klopt dat bericht niet waar is , tot ik vanmiddag de quote van Dawkins las had ik dan ook niet de behoefte om te reageren op dit onderwerp.
Ik vond deze quote echter passen bij het onderwerp omdat het de potentie heeft om waar te zijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7687337)
Zijn sommige mensen niet een tikkeltje overspannen geraakt op dit gebied?

Voor een stuk maakt internet en social media mensen knettergek.
Bijna om het even welk feit veroorzaakt een race om in de meest krachtdadige termen zijn of haar verontwaardigheid te uiten.

Yordin 6 juni 2015 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7687340)

Inderdaad, men zou eens een experiment moeten opzetten waar iedereen een ding wegens kwetsend mag verbieden.
Zou er nog iets overblijven?

Nietzsche 6 juni 2015 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yordin (Bericht 7687464)
Inderdaad, men zou eens een experiment moeten opzetten waar iedereen een ding wegens kwetsend mag verbieden.
Zou er nog iets overblijven?

Weinig, mensen moeten maar eens leren accepteren dat je in een vrije samenleving nu eenmaal gekwetst kan worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be