![]() |
Enkele vragen aan mensen van de fameuze BUB.
1) Kunnen jullie een idee geven van het aantal leden dat jullie op dit moment hebben ? 2) Gaan jullie nu naar de verkiezingen of niet ? 3) Indien ja : waar ? In heel Belgie ? 4) En met hoeveel stemmen zijn jullie tevreden ? Graag eerlijke antwoorden zou ik zo zeggen ! |
1) 200.
2) Ja. 3) Voor de Kamer in de provincies Antwerpen, Brabant (Vl+Wal+Brussel), W-VL, O-VL, Limburg en Namen. Voor de Senaat nog niet. 4) Aangezien de bevolking ons nog niet echt kent, en onze campagne nog moet beginnen, is deze vraag (nog) niet te beantwoorden. |
Graag een top 5 van belangrijkste standpunten. iK ben namelijk geïnteresseerd in uw partij, ik heb ooit een artikel in de krant gelezen over de BUB en dat stond me wel aan.
|
Oh ja, mag men als minderjarige ook lid worden van de BUB?
|
Dat mag u zeker. Hoe meer jongeren, hoe meer vreugd :)
Ons programma is te vinden op http://www.belgischeunie.be/nederlands/programma.htm |
@MicaBoss
Vooraleer voor een unitair Belgie te kiezen zou ik toch maar eens de communautaire discussies lezen!! Het is namelijk nogal onozel om puur uit gevoelsredenen op een partij als de BUB te stemmen, meer dan gevoelsredenen zijn er immers niet die een keuze voor de BUB verantwoorden! Dat zal u bij de communautaire topics wel merken. |
Citaat:
Jong en naïef ??? :lol: :lol: |
Citaat:
Het is trouwens niet omdat men pro-Belgie is dat men ook pro-BUB moet zijn veronderstel ik..... Ik volg de communautaire discussies trouwens op de voet ! :wink: |
Lees dit eens: :wink:
Citaat:
|
Zot, dat is veel te lang voor doorsnee belgischten.
nene zo doe je het : Vlaams blok = faschisten, oorlog. Koning albert= Lief, Vlaanderen= belgie, jij ook, wij zijn gelukkig. Zo, dit is de argumentatie van bub samengevat. |
Citaat:
|
Sinds wanneer zijn Namen en Waals-Brabant 'Vlaams'?!
Worden ze nu ook al imperialistisch?! 8O |
Oeps, Namen niet zien staan. Maar het is toch vreemd dat jullie in alle Vlaamse provincies opkomen, en maar in 2 Waalse...
|
Tja, in de toekomst gaan we uiteraard in alle provincies opkomen, maar met de weinige tijd die ons nog rest voor de verkiezingen moeten we ons beperken tot het landsgedeelte waar het separatistisch gevaar het meest accuut is - Vlaanderen dus.
Maar wees gerust, in 2004 komen we op in álle provincies. |
Citaat:
|
Als we een rondje belgiscten pesten doen, kunnen we ook de Vlaams-nationalisten aanpakken. Europa is al zo versnipperd, België is superklein, maar sommigen willen dan ook ineens Vlaanderen en Wallonië scheiden. Velen beschouwen de franstaligen ook als parasieten die de Vlaamschen welvaart zal aantasten. Ik wil hier ook niet uitsluitend zagen over de Vlamingen: de communistische maffia van de PS(niet de ganse partij) veroorzaakt ook veel problemen in België. Aan al die mensen die denken in die hokjes zou ik zeggen: Grow up!!
|
Citaat:
Dat Vlaanderen nog kleiner is dan Belgie is dat een probleem? Wil jij absoluut behoren tot een supergroot land waar de mening van uw regio totaal niet gehoord wordt of wil je een beleid zien toegespitst op de eigen regio, je hebt de keuze. Voor mij is die keuze alleszins snel gemaakt. |
Citaat:
Een republiek Vlaanderen, dé oplossing voor het probleem België! |
Citaat:
Wij stellen dagelijks vast dat Belgie met 7 verschillende regeringen, een enorm aantal ministers (Wallonie heeft er 4 voor onderwijs!),... niet werkt. Vlaanderen en Wallonie groeien op economisch, sociaal, maatschappelijk en cultureel vlak steeds verder uit elkaar en hebben tegengestelde belangen. Omdat VL en WL zo verschillend zijn, vragen zij een aangepast en specifiek bestuur. Dat is toch de logica zelve? Enerzijds gaan er bij elke staatshervorming (en de volgende is op komst!) steeds meer bevoegdheden van Belgie naar de deelstaten Vlaanderen en Wallonie, en anderzijds neemt Europa steeds meer bevoegdheden af van Belgie: zo is monetair beleid al Europees. In de toekomst komen daar waarschijnlijk nog buitenlands beleid en defensie bij. Wat blijft er dan nog over voor Belgie????? Niks! Het Belgische bestuursniveau is compleet overbodig geworden! Zoals je ziet ligt het allemaal niet zo simpel. Je zou beter de communautaire discussies eens lezen ipv ons te komen beschuldigen van "hokjes denken". |
Ik vind dat het argument van de BUB "we zijn één volk" niet de oorzaak van de problemen raakt.
In Vlaanderen kan men (gewoonlijk) alleen voor Vlaamse partijen kiezen en in Wallonië alleen voor Waalse partijen. De beste manier om herverkozen te worden is natuurlijk: tijdens de regeerperiode de kiezers verwennen. Vlaamse en Waalse partijen hebben verschilldende doelgroepen die ze willen verwennen, en daar botst het. |
Citaat:
|
Wat is de volledige beleidsvisie van de BUB i.v.m milieu en natuur. Afgezienvan een soort van 5 zuilen van de BUB staat er niet veel inhoudelijk op de site.
|
De inwoners van België dienen zich goed te voelen in hun huid: er dient dan ook meer aandacht te worden besteed aan sociale problemen zoals ziekten, depressies, roken, druggebruik, alcoholmisbruik enz.
Industrie en natuur dienen harmonieus gecombineerd te worden door een politiek van duurzame ontwikkeling. Men mag daarbij niet vergeten dat de Belgische Ardennen en de Belgische kust zo zuiver mogelijk dienen bewaard te worden om dit evenwicht niet te verstoren. Al te vaak wordt ons land, ondanks zijn onmiskenbare rijkdommen, slechte bekeken wat de staat van de ruimtelijke ordening en het milieu betreft. Volgens vele experts is België te (ver)vuil(d) en te wanordelijk. Evenwel is ons land zeer verscheiden, zowel op natuurlijk als op architectonisch vlak. Deze verscheidenheid dient nog meer gerespecteerd te worden door een nog strengere politiek van natuurbescherming, bescherming van diersoorten, water, controle van de voeding en door een nog beter gecontroleerd urbanisme, nochtans zonder de fouten van de administratie door de burger te doen betalen. |
De BUB zou nog actiever het separatisme moeten bestrijden, en niet alleen op fora. Weg met de fascisten van Vlaanderen, leve België!!!
|
Citaat:
groeten, Johan |
De Vlaamsnationalisten die ons uitschelden voor neonazi's? Omgekeerde wereld, fascist!!!
|
Citaat:
En ik heb u al elke keer de groeten gedaan, niet dat ik ze ooit heb terug gekregen. Maar ik ben dan ook waarschijnlijk minderwaardig in uw ogen.. groeten, Johan |
Citaat:
|
Citaat:
Ik dank U zelfs . U heeft mij een bijkomstig bewijs vanbekrompenheid in de BUB geleverd . Niet alleen heb ik bekrompenheid opgemerkt alsook enige strategische blunders en klinkklare incompetentie . |
Wat heeft die fascist in godsnaam met BUB te maken?
|
Citaat:
Alhoewel niet vermeld kan deze persoon lid zijn van de BUB . De link met de BUB tot hiertoe is dat hij de BUB ondersteunt. |
Als een moslim zich opblaast, dan moeten we toch ook niet alle moslims straffen.
|
De BUB-lijsttrekkers....
Citaat:
|
Belgisch-gezinden zijn niet verplicht lid te worden van de B.U.B. Dat is zeker juist, maar van welke partij worden ze dan wel lid? Zelfs Agalev heeft gekozen voor meer Vlaamse bevoegdheden.
De breuk tussen politici en kiezers is dan ook quasi compleet ! In Cyprus is dat ook zo, heb ik vandaag op TV gezien: de burgers willen geen splitsing, het is gewoon een spel van de egoïstische politici. |
Citaat:
Juist ze zijn gesplitst. |
Ik stel voor dat we het onder elkaar ruzie maken overlaten aan de flaminganten.
De Belgen dienen zich nu te verenigen of elkaar minstens te tolereren. De flaminganten zijn onze enige echte tegenstanders. We moeten ze waardig en democratisch bestrijden. We doen dat niet alleen op fora, maar ook op straat en straks ook in de media. Een beetje geduld. Rome is ook niet op één dag gebouwd. |
Als u het recht heeft over Tschechoslovakije te spreken, dan mag ik over Cyprus spreken. Zo simpel is dat ! :wink: :wink:
|
Citaat:
Ik haalde net Tschechoslovakije aan om aan te tonen dat praten over andere landen geen zin heeft omdat de situatie in elk land verschillend is, ook in Belgie dus! |
Citaat:
BBC World zegt juist dat de Grieks Cyprioten akkoord waren en de Turkse zijde niet . Egoïsme is geen sprake van . Alles was vastgelegd en het zijn de Turken die niet akkoord gaan want dan moeten ze 100 000 Turken terugsturen . De enige reden waarom de Turkse deelregering een akkoord wou was om in Europa bijgevoegd te worden . Regering is verkozen door het volk en treed normaal gezien als stem van het volk . De breuk tussen de "Democratische" politici en de kiezers is totaal. Maar ja wa wilt ge , ze verkopen goudklompen en de kiezer krijgt brandhout . Agalev kiest voor alles zolang ze maar haar positie kan behouden , uiteindelijk zullen ze dat puntje ook wel vergeten wanneer ze in de "nieuwe" regering zitten . De enige mogelijke keuze voor Belgisch-gezinde is : PS , SP.A , MR , BEB , PvdA , LSP , ... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be