![]() |
Hoeveel alcohol verbruik je gemiddeld per dag ?
Opgelet: een Duvel en aanverwanten telt voor drie, want hoger percentage èn ruim meer dan 25 cl.
Een 33 cl gewoon pils voor anderhalf. Andere dranken mogen voor één eenheid tellen, als je tenminste de juiste hoeveelheid zoals eigenlijk voorzien is, schenkt. Een voorziene hoeveelheid wij in een wijnglas, digestief in het juiste glas enz. Aangezien ik dagelijks twee flesjes Vlaamse Leeuw drink, en af en toe twee consommaties aperitief, en/of wijn bij 't eten, zit ik aan 7 gemiddeld per dag. Maar ik moet dan ook veel drinken van meneer doktoor .... Ik rij nooit met auto met meer dan twee consommaties, en met de moto meestal nul of hoogstens één, dat ik dan binnenspeel op de laatste stopplaats naar huis toe. . |
Op jaarbasis: 3/365 = 0.00821
1 op de verjaardag, 1 op kerstmis en 1 glas met nieuwjaar. |
Ik drink niet elke dag alcohol 1 a 2 x per week ga ik iets drinken 15 a 20 consumpties.
|
Citaat:
|
Ik heb nooit een drankprobleem gehad.
Mijn koelkast en voorraadbunker zijn goed gevuld. |
0
|
Ik heb momenteel geen nood om de realiteit te ontvluchten. Maar ik kan me best voorstellen dat mensen met mentale of fysieke pijn grijpen naar alcohol, al is het maar om deftig te kunnen slapen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
2 a 3 per week.
|
Citaat:
Ik geloof dat ze het bij jullie zuigflessen noemen. |
Citaat:
|
Maximum 1 zatsel per maand.
|
Citaat:
|
Ik drink één keer of zo om de twee maanden of zo één fles wijn.
Hoeveel is dat per dag? Ik drink dus niet "per dag". |
Niks. Ik lust het gewoon niet.
|
Citaat:
|
0 ik drink alcohol vrije wijn en rose.
|
Citaat:
|
Het Weverke vertelde in de pers, naar aanleiding van zijn grote vermageringskuur, dat hij beter slaapt, en veel meer uitgerust is, sedert hij geen alcohol meer verbruikt.
Idem dito voor een Antwerpse acteur op wiens naam ik nu niet kan komen. Nogal klein van gestalte en humoristisch (echt Aaantwaarps tei-aater). Nu heb ik helemaal geen last van slechte slaap of van vermoeidheid, maar met mijn gemiddelde van 7 eenheden per dag, heb ik enkele maanden terug eens 14 dagen 'droog' geleefd. Dat gaf voor mij persoonlijk geen verschil. Mogelijks dronken die twee hierboven flink wat meer ? Afijn, dorst lijden is uiterst dom. Het volstaat van tijdig te drinken. . |
Faber. idd wel met E dingens in. Smaakt goed naar fruitige rode wijn . Maar er ontbreekt iets aan. Ge moet goed slurpen om de droge rode wijnsmaak gewaar te worden.
Ik ben nog aan het experimenteren met andere. De goeie juiste is nog niet gevonden |
nogal wat droogstoppels hier. Ze zouden beter wat drinken, dan zouden ze minder verzuurd zijn :lol:
|
Aanzetten tot een verdovend middel is verboden he. Al genoeg politieproblemen gekend hier lees ik.
Lekker zuur... Citroensappeke |
Citaat:
:lol: |
Gemiddeld 1 tot 2 liter pils. Euhm iets van een 6 éénheden per dag dan .....
|
Ik drink niet dagelijks, en ook nooit meer dan één glas als ik eens iets drink.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een daggemiddelde is zinloos voor iemand die bijvoorbeeld 4 �* 5 dagen/week niks drinkt maar 2 �* 3 dagen/week aan +15/dag komt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
niet om dipsomanen op te sporen. . |
Citaat:
|
Citaat:
Geen sterke drank hee! Enkel wijn, bier en whiskey en calvados. |
:rofl:
|
1 �* 2 per dag gemiddeld. Ik drink niet alle dagen alcohol en als ik het drink, is het per dag ofwel één 33 cc bier, 1 of 2 glazen wijn ofwel één cocktail (vesper, mojito, gin met bitter...)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be