![]() |
Chinese beurs in jaren ’30 depressie modus?
Wat zal hier de invloed van op Europa zijn? Het hek van de dam zoals voorspeld?
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De Chinese beurs fluctueert meer op korte termijn dan de beurzen van de VS of Europa. Daar zijn verschillende redenen voor heb ik begrepen, o.a. het groot aantal retail investors. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Chinezen zijn beruchte gokkers, ze gokken zelfs op Belgische voetbalwedstrijden in tweede klasse.
|
Citaat:
Aangezien de Chinese economie aan meer dan het dubbel tempo groeit van Europa zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Bekijk dat op langere termijn en die grotere groeipercentages zullen zich dienen te uiten in de beurskoers. Ik zou het als een opportuniteit voor investeerders zien deze daling van de koersen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jolige Johan veegde me de mantel uit, noemde me een manipulator die er op uit was paniek te zaaien (blijkbaar leest de modale Chinees hier mee) en verzocht me andere bronnen dan de verfoeide westerse pers te lezen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik raadt aan niet ALLEEN de westerse pers te lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe kom ik dat ooit te boven? |
Citaat:
De overheid wil ook vermijden dat arme Chinezen uit het binnenland blijven naar die megapolen trekken. Daarom worden de lonen ook hoger opgetrokken in binnenland om de kloof proberen te dichten. Wat de kracht was vroeger, de zéér grote graad van percentage bedrijven in handen van de overheid wordt nu een zwakte. De overheid begint dan ook méér en méér een privatisering door te voeren. Haar taak is besturen, niet deelnemen aan de economie. Privé bedrijven hebben een hogere innovatiegraad en zijn minder onderhevig aan omkoperij (wat een probleem blijft in China). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Arme mevrouw Wang heeft maar liefst 35 % van haar geld verloren op de beurs zegt de VRT. Mevrouw Wang zegt in die reportage dat ze in november is beginnen investeren.
Even rekenen. Mevrouw Wang koopt voor 1000 yuan aandelen in Shangai pak midden november 2014. Dan heeft arme Mevrouw Wang nu 1504 yuan. Reken zelf na: http://finance.yahoo.com/echarts?s=000001.SS+Interactive#{%22allowChartStac king%22:true} |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jo Hengelaar is weg en morgen weer terug onder een andere naam. Geen respect.
|
Citaat:
Arme mevrouw Wang kan zelfs niet meer verkopen. Ik herhaal wat ik vorige week schreef: een veel grotere bedreiging voor de wereldeconomie dan het Griekse debacle. |
waarom is dit topic in "europa" gezet?
|
![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be