Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Waarom laat coalitie IS supply routes ongemoeid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222364)

BrusselsMussels 25 augustus 2015 14:22

Waarom laat coalitie IS supply routes ongemoeid

Ik keek onlangs nog eens naar 'On the Road to Mosul', een documentaire over de strijd van de Koerden tegen IS. Op een bepaald moment filmden ze met telelens een drukke Supply Line van IS met kolonnes vrachtverkeer, een vitale route tussen Deir Ezzor, Sinjar en Mosul. En dan vroeg ik mij af: waarom bestaat die weg nog, na 1 jaar bombardementen door een coalitie bestaande uit verschillende luchtmachten en door Assad. Waarom kan men niet gewoon een gigantisch gat maken in deze route die de enige weg is langswaar die vrachwagens kunnen rijden. Vrachtwagens kunnen niet door de woestijn rijden!

Derk de Tweede 25 augustus 2015 16:38

Bij deze dus een tip voor de coalitie.

djoebidoebidoe 25 augustus 2015 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels (Bericht 7795054)
Ik keek onlangs nog eens naar 'On the Road to Mosul', een documentaire over de strijd van de Koerden tegen IS. Op een bepaald moment filmden ze met telelens een drukke Supply Line van IS met kolonnes vrachtverkeer, een vitale route tussen Deir Ezzor, Sinjar en Mosul. En dan vroeg ik mij af: waarom bestaat die weg nog, na 1 jaar bombardementen door een coalitie bestaande uit verschillende luchtmachten en door Assad. Waarom kan men niet gewoon een gigantisch gat maken in deze route die de enige weg is langswaar die vrachwagens kunnen rijden. Vrachtwagens kunnen niet door de woestijn rijden!

U begint het ook te begrijpen, misschien ietsje laat maar beter laat dan nooit.

zonbron 25 augustus 2015 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7795271)

We kregen groen licht en zijn reeds op pad. Nu de gps-coördinaten nog AUB.

Reverberation 25 augustus 2015 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels (Bericht 7795054)

Net nog op het journaal van de VRT, alles op een rijtje voor de Vlaming :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2423826

Allemaal heel proper uitgelegd hoor... allemaal heel correct, die arme Syriers toch, wat overkomt hun allemaal...

Maar GEEN woord over Westerse inmenging, GEEN woord over de rol van de VS die er grof geld en steun in stak (pijpleidingske bouwen om de Russen te pesten), GEEN woord over de rijke golfstaten hun rol... het is om te huilen, gewoon politieke correctheid door de strot zodat we ze toch zouden opvangen...

En de volgende golf komt nog, uit het oosten, lees maar even mee :

http://deutsche-wirtschafts-nachrich...ine-befrieden/

quercus 25 augustus 2015 19:02

Laat ze eens beginnen met Erdogan een ferme schop onder zijn kont te geven. De Koerden vechten moedig tegen IS, maar toch bombarderen de Turken stellingen van de Koerden. We zouden eigenlijk Turkije moeten boycotten. Een eerste stap: geen vakanties meer met bestemming Turkije.

Mindset 25 augustus 2015 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 7795443)

Allemaal heel proper uitgelegd hoor... allemaal heel correct, die arme Syriers toch, wat overkomt hun allemaal...

Maar GEEN woord over Westerse inmenging, GEEN woord over de rol van de VS die er grof geld en steun in stak (pijpleidingske bouwen om de Russen te pesten), GEEN woord over de rijke golfstaten hun rol... het is om te huilen, gewoon politieke correctheid door de strot zodat we ze toch zouden opvangen...

ik weiger al langer nog iets van VRT of deredactie te lezen. Zeeeeer tendentieus.

Reverberation 25 augustus 2015 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 7795454)
ik weiger al langer nog iets van VRT of deredactie te lezen. Zeeeeer tendentieus.

Idd, tendentieus, toch kan je het beter aan de kaak blijven stellen, mss open je zo nog wat ogen :-);-)

Reverberation 25 augustus 2015 19:29

Nog eentje, om te tonen hoe de publieke opinie wordt gekneed.

Dit artikel verschijnt net nu, temidden van de vluchtelingen crisis, net nu krijgt dit aandacht.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...uitgezet.dhtml

Zulke dingen gebeuren wss elke dag in heel de EU, alleen NU is dit een artikel waard.

Sukkelaar 26 augustus 2015 05:42

Intussen werd bekend gemaakt dat de VS en zijn bondgenoten zopas 36 luchtaanvallen hebben uitgevoerd op IS zowel in Irak als in Syrië. Over het resultaat is nog niets bekend gemaakt.
Eindelijk zou ik zeggen.

BrusselsMussels 26 augustus 2015 06:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7795856)
Intussen werd bekend gemaakt dat de VS en zijn bondgenoten zopas 36 luchtaanvallen hebben uitgevoerd op IS zowel in Irak als in Syrië. Over het resultaat is nog niets bekend gemaakt.
Eindelijk zou ik zeggen.

Ze hebben waarschijnlijk 36 luchtspiegelingen aangevallen want de vrachtwagens van IS blijven rustig aan af en aan rijden met hun waar.

BrusselsMussels 26 augustus 2015 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 7795474)
Nog eentje, om te tonen hoe de publieke opinie wordt gekneed.

Dit artikel verschijnt net nu, temidden van de vluchtelingen crisis, net nu krijgt dit aandacht.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...uitgezet.dhtml

Zulke dingen gebeuren wss elke dag in heel de EU, alleen NU is dit een artikel waard.

Ik spuw op onze regering en onze mediabazen die mee aan de basis staan van deze escalatie en die het zomaar laten gebeuren en die ons op een dwaalspoor willen brengen. Ze zijn allemaal even slecht. Ik vraag mij af hoe Van Rossem hiermee zou omgaan.

Jay-P. 26 augustus 2015 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels (Bericht 7795897)
Ze zijn allemaal even slecht.

Komt ervan als ge ze te vroeg in 't seizoen eet.

IJsboer 26 augustus 2015 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels (Bericht 7795894)
Ze hebben waarschijnlijk 36 luchtspiegelingen aangevallen want de vrachtwagens van IS blijven rustig aan af en aan rijden met hun waar.

En waarvan komt deze waar denk je? Wie heeft ze verkocht? Tip: Er is een verband met het feit dat de coalitie deze konvooien met rust laat.

zonbron 26 augustus 2015 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7795856)
Eindelijk zou ik zeggen.

Toch wel. Ze zouden per vergissing weer een volledig vrachtvliegtuig wapens gedumpt hebben, in het kamp van ISIS zoals we dat uiteraard reeds gewoon zijn. Allauh Snackbart! Takbier roepen de lange baardmannen en hun vrouwelijke Aids-bommen.

zonbron 26 augustus 2015 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels (Bericht 7795894)

Uiteraard spelen het onbekend terrein en de fata morgana's de piloten parten. Uiterst moeilijke missies, pinpointed, welberekende aanvallen om geen burgerslachtoffers te maken. Terwijl ze kisten met afgedankt zwaar spul droppen.

zonbron 26 augustus 2015 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels (Bericht 7795897)
Ik spuw op onze regering en onze mediabazen die mee aan de basis staan van deze escalatie en die het zomaar laten gebeuren en die ons op een dwaalspoor willen brengen. Ze zijn allemaal even slecht. Ik vraag mij af hoe Van Rossem hiermee zou omgaan.

Spuw maar lekker mee @BrusselsMussels. Vele wijzen hier reeds jarenlang op, maar we vinden nog wel wat extre spuwruimte.

Welkom in de groep spuwers in elk geval, veel succes toegewenst.

zonbron 26 augustus 2015 14:27

Terzijde: Merkel uitgejouwd nabij Dresden

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...verrader.dhtml

vrijzinnige 26 augustus 2015 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7795449)
Laat ze eens beginnen met Erdogan een ferme schop onder zijn kont te geven. De Koerden vechten moedig tegen IS, maar toch bombarderen de Turken stellingen van de Koerden. We zouden eigenlijk Turkije moeten boycotten. Een eerste stap: geen vakanties meer met bestemming Turkije.

Turkije heeft wel een NAVO mandaat, en de steun van alle NAVO landen waaronder ook België !

Adrian M 26 augustus 2015 23:40

Citaat:

Zou die tip helpen? De westerse landen, op de US en Canada na, willen daar niet bombarderen. Nederland wil wel, maar de rest niet. Als die niet overstag gaan gaat de KLU zeer waarschijnlijk daar geen bommen gooien.

zonbron 26 augustus 2015 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 7797058)
Zou die tip helpen? De westerse landen, op de US en Canada na, willen daar niet bombarderen. Nederland wil wel, maar de rest niet. Als die niet overstag gaan gaat de KLU zeer waarschijnlijk daar geen bommen gooien.

Verdomd. U weet wel wat van onze eigen militaire mogelijkheden. Verder... woont U ergens in een militairenwijkje welke zombies afschieten wilt?

Ik kom wel even langs, wat brengt het op en wat kost die rommel?

Adrian M 27 augustus 2015 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7797062)
Verdomd. U weet wel wat van onze eigen militaire mogelijkheden. Verder... woont U ergens in een militairenwijkje welke zombies afschieten wilt?

Ik kom wel even langs, wat brengt het op en wat kost die rommel?

Puur interesse, hoop over een aantal jaren militaire geschiedenis te gaan studeren (na m'n pensionering). M'n interesse betreft overigens meer de 19e eeuw dan deze eeuw.
Quote: .. militairenwijkje welke zombies afschieten wilt?" . Geen idee wat u daarmee bedoelt?

zonbron 27 augustus 2015 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 7797067)
Puur interesse, hoop over een aantal jaren militaire geschiedenis te gaan studeren (na m'n pensionering). M'n interesse betreft overigens meer de 19e eeuw dan deze eeuw.
Quote: .. militairenwijkje welke zombies afschieten wilt?" . Geen idee wat u daarmee bedoelt?

Forget it. Gewaardeerd zolang U maar klaar staat en weet waarom.

Adrian M 27 augustus 2015 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7797075)
Forget it. Gewaardeerd zolang U maar klaar staat en weet waarom.

? ... Geen flauw benul waar of voor wie ik klaar zou moeten staan.

Interessant aan geschiedenis. Hoe wordt over 400 jaar op deze tijd terug gekeken? Waar ze ook leefden, de een was nog idioter dan de ander ;-)

Nr.10 22 maart 2016 19:31

Citaat:

Rusland heeft de klus geklaard. Het trekt zich nu even terug om de betrouwbaarheid van de VS en al haar sloefen te testen.

Nr.10 22 maart 2016 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7795326)
We kregen groen licht en zijn reeds op pad. Nu de gps-coördinaten nog AUB.

GPS betreft Amerikaanse satellieten die rond de aarde zweven. Begin je te begrijpen waarom de VS de totstandkoming van Galileo saboteren?

Nr.10 22 maart 2016 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 7795443)

De mensen beginnen de leugens te doorzien. Kijk maar naar wat er in de VS gebeurt. Daar zijn de neocons zelfs een soort van coup, een staatsgreep aan het voorbereiden. De mensen zijn het beu.

Nr.10 22 maart 2016 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7795449)

Op onderstaande beelden ziet u hoe Turkse speciale eenheden de Koerdische buurten van Aleppo aanvallen. Deze beelden dateren van 20 maart 2016, dat is eergisteren.
video
20 mrt 2016

Reverberation 22 maart 2016 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8036828)
Op onderstaande beelden ziet u hoe Turkse speciale eenheden de Koerdische buurten van Aleppo aanvallen. Deze beelden dateren van 20 maart 2016, dat is eergisteren.
video
20 mrt 2016

Aleppo in Syrie?

Nr.10 22 maart 2016 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 8036840)
Aleppo in Syrie?

Ja.

Reverberation 22 maart 2016 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8036844)
Ja.

Sterk, mijn respect voor Rusland's geduld neemt nog eens toe...

Ke Nan 23 maart 2016 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8036828)
video
20 mrt 2016

Zever in pakskes. Dat is niet Aleppo. Dit is een anti-terreuractie in een Turkse stad, vermoedelijk Cizre.

Yarisken 23 maart 2016 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 8037437)
Zever in pakskes. Dat is niet Aleppo. Dit is een anti-terreuractie in een Turkse stad, vermoedelijk Cizre.

Ik denk niet dat de schurken, ik bedoel Turken dat zouden riskeren. De Koerden zijn de helden van de wereld.
Hopelijk op weg naar een eigen Koerdistan. Weg van de bloeddorstige Turken.

Nr.10 23 maart 2016 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 8037437)

Waar Koerdische burgers vermoord worden. Iets waar de regimepers over zwijgt. Uw soort natuurlijk ook.

Ke Nan 23 maart 2016 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8038343)
Waar Koerdische burgers vermoord worden. Iets waar de regimepers over zwijgt. Uw soort natuurlijk ook.

Ge zijt een zeveraar. Ge zit hier verhaalkes te fantaseren zoals een groot aantal anderen op dit forum.

Gipsy 25 maart 2016 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken (Bericht 8037666)
Ik denk niet dat de schurken, ik bedoel Turken dat zouden riskeren. De Koerden zijn de helden van de wereld.
Hopelijk op weg naar een eigen Koerdistan. Weg van de bloeddorstige Turken.

Pff, de helden van de wereld. Als het zover is bestaat er nog altijd iets zoals Realpolitik. Economisch en strategisch gezien is Turkije veel belangrijker. De keuze is vlug gemaakt. Niet romantisch fantaseren.

Nr.10 25 maart 2016 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8041366)
Pff, de helden van de wereld. Als het zover is bestaat er nog altijd iets zoals Realpolitik. Economisch en strategisch gezien is Turkije veel belangrijker. De keuze is vlug gemaakt. Niet romantisch fantaseren.

Vanuit de optiek van de As van het Kwade is deze redenering niet onlogisch. Continentaal Europa moet voorzichtiger zijn. De belangen van Continentaal Europa lopen niet gelijk met deze van de As van het Kwade.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be