Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat is uw levensdoel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=227159)

Eurosceptic 25 december 2015 21:03

Wat is uw levensdoel?

Ik stel me vaak de vraag wat ik wil bereiken in dit leven.
Er is geen gebrek aan amusement, maar ik heb geen doel.

Ik vraag me ook af wat zo'n doel kan zijn. Voor velen een gezin stichten, voor anderen een carrière uitbouwen. Of de twee, waardoor u geen tijd meer over hebt voor iets anders. Voor mij zijn geen van beiden noodzakelijk om gelukkig te zijn. Ik heb een diploma om een mooie carrière mee uit te bouwen, maar zie niet waarom ik voor hoge werkdruk te kiezen als die niet nodig is om een aangenaam leven te financieren.

Stel u voor dat werken de komende 2 jaar niet nodig was (financieel), dat u aan niemand een verplichting had en volledig vrij was om te gaan en staan waar u wil.

Wat zou u doen? Blijft u thuis of gaat u weg?
Ik droomde van verlaten stranden op exotische locaties, maar daar kan u geen leven mee vullen.

Rahowa 25 december 2015 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 7939162)

Ik droomde van verlaten stranden op exotische locaties, maar daar kan u geen leven mee vullen.

Ik wel hoor.

Rahowa 25 december 2015 21:22

Citaat:

I

Stel u voor dat werken de komende 2 jaar niet nodig was (financieel), dat u aan niemand een verplichting had en volledig vrij was om te gaan en staan waar u wil.

Ik heb wel genoeg aan de kant staan om 2 jaar niet te werken,maar wat dan na 2 jaar als het op is hee.

Eduard Khil 25 december 2015 21:32

twee jaar niet werken? De routes van Stanley volgen.

Thuleander 25 december 2015 21:32

Citaat:

Verdedig de Eer van uw voorouders.

suqar_7loe 25 december 2015 21:39

Zalig zolang op verlof! Maar ik zoute rap heimwee hebben. Ik ben zo hard geïntegreerd, man.

Hypochonder 25 december 2015 21:46

Zoveel mogelijk geld verdienen en zoveel mogelijk knappe wijven neuken.

The Paulus Experience 25 december 2015 21:49

Ik zou die twee jaar gebruiken om (neo-)liberalen te helpen deprogrammeren en ze terug te laten integreren in de maatschappij.

Demper 25 december 2015 22:11

beffen

Eduard Khil 25 december 2015 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7939219)
Ik zou die twee jaar gebruiken om (neo-)liberalen te helpen deprogrammeren en ze terug te laten integreren in de maatschappij.

The Paulus Experience 25 december 2015 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7939263)

I very much doubt you can feel at all.

Eduard Khil 25 december 2015 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7939277)
I very much doubt you can feel at all.

TV-verslaafde 25 december 2015 22:45

Eurosceptic 25 december 2015 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7939216)

Komt dicht bij mijn standpunt. Tuurlijk heeft iedereen liever 100 000 euro reserve dan 20 000, maar wat is het punt van geld hebben als je het niet uitgeeft aan ervaringen die je gelukkig maken...

Zoveel mogelijk knappe wijven..
Ik zou gelukkiger zijn als ik dezelfde keer op keer neukte en er een mooie relatie mee opbouwde. Voor mij is seks pas goed als je ook emotioneel verbonden bent

In principe is het vinden van je droomvrouw zeker zo belangrijk als je carrière.
Met een job kun je stoppen, maar een vervelende ex blijft je achtervolgen. Zeker als er kinderen mee gemoeid zijn

Guinevere 25 december 2015 23:18

Ik zou dan de dood wensen.

Of iets zoeken om weer om handen te hebben. Verplichtingen zijn zo slecht nog niet.

The Paulus Experience 25 december 2015 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7939300)

Eduard Khil 25 december 2015 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7939380)

:lol:

https://www.youtube.com/watch?v=Q7fpMfTEFuo

Libro 26 december 2015 01:10

Elke dag aan het zwembad een selfie met cocktail maken en dan naar mijn werk sturen.

suqar_7loe 26 december 2015 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7939260)
beffen

Waar het hart van vol is..

fred vanhove 26 december 2015 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7939181)
Ik wel hoor.

Probeer het eens....Wedden dat je het na 2 maanden zo beu bent als de koudste pap ?

fred vanhove 26 december 2015 08:41

Citaat:

Ik stel me vaak de vraag wat ik wil bereiken in dit leven.

Ik vraag me ook af wat zo'n doel kan zijn. Voor velen een gezin stichten, voor anderen een carrière uitbouwen. Of de twee, waardoor u geen tijd meer over hebt voor iets anders. Voor mij zijn geen van beiden noodzakelijk om gelukkig te zijn. Ik heb een diploma om een mooie carrière mee uit te bouwen, maar zie niet waarom ik voor hoge werkdruk te kiezen als die niet nodig is om een aangenaam leven te financieren.

Wat zou u doen? Blijft u thuis of gaat u weg?

Waarom zou je dan wel een doel moeten hebben ? Sowieso blijf je hier toch niet ? In feite kom je hier beetje op vakantie en als je je tijd hebt gehad ga je terug vanwaar je bent gekomen...naar niks.
Veel meer dan een beetje leuk bezig blijven moet je niet willen ......Neem het leven niet te ernstig ...je overleeft het toch niet:roll:

Hypochonder 26 december 2015 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 7939358)
Komt dicht bij mijn standpunt. Tuurlijk heeft iedereen liever 100 000 euro reserve dan 20 000, maar wat is het punt van geld hebben als je het niet uitgeeft aan ervaringen die je gelukkig maken...

Gewoon de zekerheid hebben dat je het hebt als back up. Natuurlijk is geld geen garantie op geluk, dat weten we allemaal maar er geen of zelfs te weinig hebben is een garantie op ongeluk tenzij je iemand bent die met niks tevreden is.

Citaat:

Zoveel mogelijk knappe wijven..
Ik zou gelukkiger zijn als ik dezelfde keer op keer neukte en er een mooie relatie mee opbouwde. Voor mij is seks pas goed als je ook emotioneel verbonden bent

Ben je dan een vrouw misschien? Vrouwen denken net zo over seks, dat willen ze zogezegd enkel als er een emotionele band is... Eens ze hun kleren uit hebben veranderen velen echter in wellustige hoeren.

Citaat:

In principe is het vinden van je droomvrouw zeker zo belangrijk als je carrière.
Met een job kun je stoppen, maar een vervelende ex blijft je achtervolgen. Zeker als er kinderen mee gemoeid zijn

Geloof me: als je lang genoeg bij je zogezegde droomvrouw bent raak je er ook wel op uitgekeken en zal je ook naar een andere vrouw verlangen tenzij je een romantische idioot bent. Kinderen zijn voor mij sowieso uitgesloten, wie denkt dat hij iets kan verbeteren aan de mensheid door kinderen te krijgen die is stapelgek.

fred vanhove 26 december 2015 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7939518)

Geloof me: als je lang genoeg bij je zogezegde droomvrouw bent raak je er ook wel op uitgekeken en zal je ook naar een andere vrouw verlangen tenzij je een romantische idioot bent.

Is allemaal nogal persoonsgebonden.....zoals met veel dingen is het niet de kwantiteit maar de kwaliteit die telt......Als je een lekkere vrouw hebt kan je je moeilijk beteren.....het is dan veranderen om te veranderen maar niet meer dan dat.

fred vanhove 26 december 2015 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7939216)

Dar moet je helemaal niet zo veel voor hebben......neem even het vliegtuig ....er zijn neukparadijzen genoeg in de wereld.
Maar ook dat wordt je wel beu :roll:

Peche 26 december 2015 09:37

Momenteel mijn nurture en nature overwinnen....
Maar misschien moet ik het leren aanvaarden.
Yin Yang

Henri1 26 december 2015 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7939260)
beffen

Met uw ogen dicht ?

Gipsy 26 december 2015 09:51

Veel geld verdienen.

fred vanhove 26 december 2015 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7939543)
Veel geld verdienen.

Ga je ze meepakken misschien ?:-)

Indomitable 26 december 2015 10:38

Ik ben er vast van overtuigd dat het leven doelloos is, maar dat maakt het niet minder leuk.

fred vanhove 26 december 2015 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7939567)
Ik ben er vast van overtuigd dat het leven doelloos is, maar dat maakt het niet minder leuk.

Voor de ene zal het ontegensprekelijk heel wat leuker zijn dan voor de andere:roll:

Indomitable 26 december 2015 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7939578)
Voor de ene zal het ontegensprekelijk heel wat leuker zijn dan voor de andere:roll:

Zo is dat al duizenden jaren toch?

Eurosceptic 26 december 2015 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7939518)

Ben je dan een vrouw misschien? Vrouwen denken net zo over seks, dat willen ze zogezegd enkel als er een emotionele band is... Eens ze hun kleren uit hebben veranderen velen echter in wellustige hoeren.

Geloof me: als je lang genoeg bij je zogezegde droomvrouw bent raak je er ook wel op uitgekeken en zal je ook naar een andere vrouw verlangen tenzij je een romantische idioot bent. Kinderen zijn voor mij sowieso uitgesloten, wie denkt dat hij iets kan verbeteren aan de mensheid door kinderen te krijgen die is stapelgek.

Romantische idioot: check
Ik ben sneller gebonden dan de soep op uw fornuis.

Met dat reizen ontmoet je vaak leuke, exotische vrouwen die wel wat zien in zo'n jonge westerling. Seks maakt dat ik me er lichamelijk, maar ook emotioneel aan overgeef. Bij de laatste werd ik 's ochtends in zo'n lepeltjeshouding wakker en was ik er van overtuigd dat we contact gingen houden.
Een week later had ze een ander, en de week daarna weer een ander. En dat is de standaard, ook voor mannen.

Op de laatste reis heb ik 5 keer "gescoord". 4 ervan bleken achteraf een relatie te hebben en 2 waren zelfs getrouwd.

Ik probeer van de gedachte af te stappen dat ik daar kwaad over moet zijn of dat er verraad in het spel is. Maar iedereen blijkt vervangbaar. Vrienden ook

Eurosceptic 26 december 2015 12:26

Dubbel

Henri1 26 december 2015 12:30

Mannelijk antwoord :
Een zo hoog mogelijke zaaddistributie nastreven.

Vrouwelijk antwoord :
Het hoogst mogelijk kwalitatief zaad binnendoen.

Eurosceptic 26 december 2015 12:34

Citaat:

Veel geld verdienen.
Quote Jim Rickards:

People aren't interested in money, but in what money buys.

Zo lang je er niks mee doet is geld gewoon een cijfer dat op een scherm staat

Gipsy 26 december 2015 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7939547)
Ga je ze meepakken misschien ?:-)

Het is een constructie die niet meer te stoppen valt. Een beenhouwer die wil stoppen en hij heeft een miljoentje of twee opzij kan dat gemakkelijk doen. Als je onverzadigbaar bent en het is nooit genoeg dan moet je voortdoen.

fred vanhove 26 december 2015 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7939805)
Het is een constructie die niet meer te stoppen valt. Een beenhouwer die wil stoppen en hij heeft een miljoentje of twee opzij kan dat gemakkelijk doen. Als je onverzadigbaar bent en het is nooit genoeg dan moet je voortdoen.

Als het je plezier is om dat hoopje altijd maar te zien groeien .....Zolang je er een ander niet mee schaadt doet iedereen van mij wat hij wil in het leven.

Gipsy 26 december 2015 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7939830)
Als het je plezier is om dat hoopje altijd maar te zien groeien .....Zolang je er een ander niet mee schaadt doet iedereen van mij wat hij wil in het leven.

Het creëert bovendien werk.

fred vanhove 26 december 2015 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7939837)
Het creëert bovendien werk.

Dat is waar.

vuggie 26 december 2015 16:07

Het enige doel dat het leven heeft, is de dood.

Aan het einde van een reis van een geest in een machine.

Arbeid maakt vrij? Geloof het niet.

Vrijheid zit in de geest.

Aan de topic starter: heeft u al een sabbatical overwogen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be