![]() |
2015 recordjaar file in België.
2015 was een recordjaar voor België ivm files.
En toch wilt men bij de NMBS besparingen doorvoeren en met minder personeel gaan werken. Leg dat eens uit? |
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=227496 |
Citaat:
De auto 60 miljard met 60 miljoen budget onderhoud snelwegen Dus wat is het probleem ? |
Onderhoud snelwegen, laat me niet lachen.
Als ik met mijn moto op de autosnelwegen rij dan rij ik slalom door de vele putten in het wegdek. |
Citaat:
|
Citaat:
En onze fietspaden zijn ook zowat de slechtst onderhouden uit gans de EU. |
Citaat:
... al halfweg 2013 waren de meeste snelwegen op 82% voldoende goed, en nu -anno 2016- zouden er nog meer veel beter moeten zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
92% in goede staat moeten zijn, maar dat zijn ze niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zijn al onze wegen dan snelwegen ???:oops::oops: Of gebruik jij enkel snelwegen ???:oops::oops: Je moet dringend eens een gesprek aangaan met buitenlanders als ze het hebben over onze wegen:roll::roll: Sorry Micele maar als liefhebber van motoren en sportief opgehangen wagens is het me altijd een zegen geweest eens ik 100 meter over de Begische grenzen ben. |
Citaat:
Van de Vlaamse Gewestwegen zou 1/3 in "slechte staat" zijn: Citaat:
Als je procentuele slechte wegen in D wilt weten, niet verschieten hé want bepaalde deelstaten doen niet beter als Vlaanderen: Citaat:
|
... liever met de wagen in de file , dan weer een zoveelste gemiste aansluiting .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat begrijpt u eigenlijk niet aan hetgeen brother Paul schreef? |
Het topic gaat toch over files?
|
Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...lyse/1.2355022 30/05/2015 - 12:08 Tim Pauwels De NMBS ligt zwaar onder vuur. Alweer. Wat moet er gebeuren om onze treinen stipter en efficiënter te laten rijden? Tim Pauwels legt de vinger op de wonde. Beste mijnheer Cornu, U hebt het niet makkelijk. Dat zal niemand betwisten. Volgens uw eigen benchmarkstudies heeft het bedrijf dat u leidt 13% reizigers minder per station dan vergelijkbare spoorwegmaatschappijen in het buitenland. En nochtans is de dichtheid van ons aanbod (aantal lijnen, aantal stopplaatsen) kennelijk vergelijkbaar. Nochtans zou er best wel een markt moeten zijn voor de trein, in een land waar de files rond de grootsteden soms groteske vormen aannemen. Bovendien zijn uw spoorwegen - opnieuw volgens uw eigen benchmark - 9 procent duurder in exploitatie terwijl de ticketinkomsten per kilometer in andere landen de helft hoger liggen dan bij ons. U berekent zelf dat als die cijfers wél vergelijkbaar zouden zijn, de NMBS respectievelijk 110 en 330 miljoen extra in het laatje zou krijgen. Op een dotatie van een klein miljard per jaar zijn dat grote slokken op de borrel. Bovendien betaalt u de hoogste vergoeding van West-Europa om te mogen rijden op de sporen van uw zusterbedrijf Infrabel. Al moet daar onmiddellijk bijgezegd worden dat de dotatie in andere landen dan ook lager ligt. Maar die "rijpadvergoeding" is in elk geval niet van de poes. Ze is even groot als �*l uw ticketinkomsten. Met andere woorden, als alle tickets verkocht zijn, hebt u nog maar gewoon uw eigen NMBS-toegangsticket tot de Belgische rails verdiend. U hebt dan nog geen enkele trein gekocht en geen enkele machinist betaald. Voorwaar, u hebt het niet makkelijk. Maar het grootste probleem stond niet in uw slides. Het grootste probleem is dat het nu al jaren aanmoddert met het beleid rond de Belgische spoorwegen. In de jaren zeventig en tachtig werd het bedrijf nog gezien als een lapmiddel tegen de werkloosheid. In de jaren negentig en tweeduizend werd er weer geïnvesteerd, maar toch vooral door de schulden van de NMBS te laten toenemen. En de laatste jaren bent u het slachtoffer van dat wonderlijke Belgische instrument : de kaasschaaf. Bij elke begrotingscontrole wordt gekeken welk infrastructuurproject of welke investering kan worden uitgesteld en op uw dotatie wordt keer op keer beknibbeld. Uw belangrijkste probleem is dat de politiek niet echt weet wat ze willen met u. En misschien geldt dat wel voor de hele samenleving. Bent u een semi-commercieel bedrijf dat zo rendabel mogelijk moet zijn of bent u een bedrijf dat ook de kleinere stadjes op het platteland moet ontsluiten, ook al is dat niet rendabel. En wat mag die basisdienstverlening dan kosten ? Europa vindt spoorwegen een commerciële sector en legt de vrijmaking van de markt op. Maar onze samenleving en tante spoor zelf zijn mentaal niet klaar. Uw personeel is gewend aan een kortere werkweek, uw bedrijfstop is gewend aan een organisatie met een waterhoofd, uw materieel is verouderd, wat een belangrijke reden is voor de lagere productiviteit, maar u hebt niet genoeg geld om het volledig te vervangen. Uw belangrijkste klant zijn pendelaars met een bedrijfsabonnement. U wil de tarieven verhogen maar dat jaagt ook hun werkgevers op kosten en die zitten daar niet op te wachten. Uw belangrijkste concurrent is de bedrijfswagen die de overheid nog altijd fiscaal stimuleert terwijl op uw dotatie verder wordt beknibbeld. We hebben een grootscheepse visie nodig over waar we met de NMBS naartoe willen, maar de Belgische politiek is niet goed in grote visies die langer dan één regering of zelfs maar één politiek seizoen meegaan. Het is niet anders. U zal op vele dingen tegelijk moeten werken om het bedrijf nieuwe sporen te geven. En u zal moeten afwachten waar de boemeltrein van het Belgische politieke bestel u heen brengt. En dat laatste is helaas nog uw grootste probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...-euro-op.dhtml Daarvoor zou ik al die lekkende €mmers van het OV ook wegdoen hé. Dat meer aan file zorgt wel voor honderden miljoenen verlies maar niet persé direct voor de staat, want het brandstofverbruik is veel hoger in de file wat een deel zal compenseren. |
Citaat:
De trein kost dus 0.5euro per km aan de schatkist, en de auto brengt 0.25euro per km. De takskloof tussen een pendelaar die 20.000km pendelt, is bij deze 10.000euro subsidies met de trein, of 5.000 euro fiskale inkomsten.. of 15.000euro verschil tussen pendelen met de trein en rijden met de auto... Wie pleit voor meer treinen, ontwricht in feite de begroting |
Citaat:
Eerder minister van 'immobiliteit' dus. Besluit. Veel kritiek door de NVA wanneer ze niet in de regering zitten. Maar wanneer ze het zelf moeten doen, doen ze het geen snars beter. Integendeel zelfs: nooit zoveel files gehad nu dat NVA-er Weyts minister is. Weyts zou zich beter bezig houden met het kweken van hangbuikvarkens. Daar heeft hij verstand van. Alhoewel, heel zeker is dit ook al niet. |
Citaat:
|
Vanmorgen staat er al meer dan 170 kilometer file op de Vlaamse snelwegen, in heel België loopt dat op tot meer dan 550 kilometer. De sneeuwval vannacht zorgt voor gladde wegen. Er gebeurden al heel wat ongevallen op de binnenring en verschillende snelwegen. Op de E313 in Wommelgem gebeurde een ongeval tussen een vrachtwagen en zes personenwagens, daar verlies je meer dan twee uur. Op de A12 zijn ook twee rijstroken versperd door wateroverlast. Door het winterweer is ook de dienstregeling bij De Lijn op meerdere plaatsen verstoord.
Vanochtend 500 km file in België, België is ongeveer 250 km van Oost naar West dus een file van Limburg naar de kust en terug. En toch blijven besparen op openbaar vervoer en met minder werknemers bij de NMBS. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://bivv.be/frontend/files/userfi...wegen_2011.pdf : - matrixborden boven de rijstroken en de pechstrook, dynamisch inhaalverbod camions en 120 Vmax bij zeer druk verkeer. - met de groene pijl wordt de pechstrook als extra 4e strook vrijgegeven. - bord pechhaven op 200 m - bord Autobahnpolizeidienststelle op 5000 m Maar het kan ook zijn dat de BIVV dat niet gemerkt heeft dat ze een buitenlandse foto ingepikt hebben voor hun Belgische snelwegstudie... mss een natte droom ... grappig ook waarvoor ze zich uitgeven: "kenniscentrum verkeersveiligheid" :-) Tja de BIVV kent het. LOL. |
dat zijn de snelheidsapostels ?
Citaat:
|
Citaat:
- volgens de Deense metingen op hun 130 kmh-snelwegen wordt daar gemiddeld 120,3 kmh gereden (Gennemsnitshastighed), en 8,7 % rijdt daar boven de 140 kmh, ttz klasse 140-180 kmh. Tesamen met 130-140 kmh (27,1 %) rijdt maar liefst 35,8 % boven 130 kmh, bovenste lijn: Citaat:
- volgens de BIVV-metingen wordt op onze 120 kmh-snelwegen gemiddeld 117,9 kmh gereden en amper 5 % rijdt boven de 140 kmh, de gemiddelde V85 is 131 kmh dus amper 15 % rijdt in BE boven 130 kmh, waar in DK 35,8 % boven 130 kmh rijdt. Zelfs op de 110 kmh-snelwegen in DK (onderste lijn) rijdt 12,2 % boven de 130 kmh, het gemiddelde is daar logischerwijze maar 113,6 kmh want mobiele controles zullen ze daar ook wel hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als de Deense en Belgische stats kloppen, dat kan men toch zien dat gereden snelheden echt niets wil zeggen over het aanal verkeersdoden. (Denemarken heeft ook geen vaste flitspalen of trajectcontroles voor zover ik weet) We kunnen beter ook nog eens IRTAD raadplegen die hebben stats per miljard voertuigkms op de snelwegen: (want in DK kennen ze amper file (alleen buurt Kopenhagen) http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf Road user fatalities Motorways per 1 billion Veh·Km 2012 Belgium : 2,1 ( van 118 snelwegdoden, 114 is het gemiddelde van de laatste 4 jaar 2011-2014) Denmark : 0,7 (van amper 8 snelwegdoden ook een eerder toevallig resultaat) nemen we 12 of 4j gemiddelde dit is 50 % meer dan 8 dan heeft Denemarken 1 snelwegdode per miljard snelwegkms, of het risico op een dodelijk slachtoffer /mrd kms is in DK is maar de helft van België. Verbeter me als ik mis ben. |
Citaat:
Het gaat over een statistiek van 30 doden per 1000 gewonden die dan stijgt volgens hen... Naar bvb met de natte vinger 55 doden per 1000 gewonden Wat ze dan beter zouden zeggen; onze wegen zijn zo danig slecht door onze eeuwige bezuinigingen ten voordele van het ambtelijke pensioen, dat we inderdaad daarom nie veilig de snelheid kunnen optekken |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor letselernst zijn veel meer parameters direct belangrijker dan alleen maar gereden snelheid (slechts indirecte parameter, want enkel impactsnelheid telt), directe parameters zoals de massa en de passieve veiligheid van de betrokken voertuigen bij impact, ik ben bvb zeker dat BE een van de slechtste gordeldrachtpercentages heeft in Europa, tov van Denemarken zal BE zeker gemiddeld 10-15 %-punten slechter zijn. In BE zal ook veel meer zwaar verkeer rijden, want DK heeft minder zwaar transitverkeer. Ook de vele files zorgen voor vele kopstaartongevallen die dikwijls dodelijk zijn bij betrokken zwaar verkeer, allemaal factoren waarom BE er relatief slechter voorstaat als redelijk veel andere EU-landen. De Irtad tabel snelwegdoden per gereden kilometer duidt namelijk ook aan dat BE het zeer wslk iets beter doet als het EU-gemiddelde op snelwegen, toch van het jaar 2012, maar dat valt jou wslk niet op hé Paul. Dat de BIVV meestal naast de pot zevert had ik wel gedacht, ze focusseren weer al te graag op snelheid boven de snelweglimiet als boeman, alhoewel dat verwaarloosbaar klein is als indirecte factor, de cijfers van andere landen tonen dat duidelijk aan. Onaangepaste snelheid -ook onder de limiet- is dan wel niet verwaarloosbaar. Citaat:
Maar minder doden op onze snelwegen interesseert onze flitsambtenaren niet, hun pensioentje wslk veel meer. |
Citaat:
|
Gent, het nieuwe filedrama.
Knippeti-knip. |
Niet moeilijk om files te veroorzaken.
1) stel verboden in om boven de X km/h, met X steeds lager, te rijden. 2) stel verbod in om in bepaalde richtingen door bepaalde straten te rijden. 3) stel verbod in voor doorgaand verkeer om door bepaalde straten te rijden. 4) of versper gewoon direct de baan met betonblokken. 5) breek rechte stukken baan uit en maak dat auto's zigzag moeten rijden. 6) vervang geleidelijke samenkomsten van wegen door "afslaan om de hoek". 7) leg overal steenhopen om auto's te doen hotsen. En het wordt kruipen zonder alternatieven. Ook wel bekend als "file". |
Citaat:
Of ze vonden enkele Joden profiteur om dan het hele "zogenaamde ras" te pogen uit te moorden, en dan nog vooral nadat de profiteurs emigreerden. |
Citaat:
"Veiliger", heet dat dan allemaal haha. |
De brandstofprijzen zijn belachelijk laag en de economie trekt wat aan. Meer is er niet nodig om meer files te creëren. Die files worden overigens vooral veroorzaakt door onkunde van degenen die op de weg zijn en ongevallen veroorzaken. Daarnaast heb je natuurlijk ook de mensen zelf die steeds met de auto hun verplaatsingen doen en wanneer anderen net hetzelfde doen, dan krijg je natuurlijk files. Ze schuiven de verantwoordelijkheid dan af op de minister van mobiliteit, maar zijn eigenlijk zelf verantwoordelijk omdat ze zelf zorgen voor fileverkeer. Keuze woonplaats, keuze werk, keuze vervoersmiddel.
|
Véél te véél firmawagens, afschaffen.
|
Véél te véél overheid, afschaffen.
|
Citaat:
De vraag is Hebben wij nu 3 x meer autostrades ? Of hebben we 3 x meer rijstroken op diezelfde autostrades , betekent dus 6 vals autostrades ? Of gewoon 3x meer wegstroken. De wagens zijn inherent veiliger geworden, ttz worden allemaal uitgerust met airbags gordels, kreukelzones, nap 5 , esp, abs, collisies detect , GPS, cruise controle, platte band detectie, dode hoek detectie, autonome wagensetc Heeft de overheid een van die systemen ooit gefaciliteerd ? Bij mijn weten zijn alleen de gordels ooit verplicht geworden. Heeft de overheid ooit premies gegeven om veiligere wagens te kopen ? Heeft de overheid ooit premies gegeven om een van die systemen gefaseerd sneller in de markt te krijgen ? Bvb door te eisen dat bedrijfswagens al die opties hebben... Bij mijn weten is het enige dat ze doet zichbzich bezighouden met emissies en laat ze zich nog om de tuin leiden door haar eigen testen die falen |
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...zondheid.dhtml Verkeer moet dus zoveel mogelijk uit de stad geweerd worden. En zonder harde ingrepen van de overheid is dat niet te realiseren daar mensen als kuddedieren hun auto blijven gebruiken, zelfs als stikken ze in hun eigen vuiligheid. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be