![]() |
Wat als: (1) Ik ga zelfmoord plegen
Wat doe je als een forumgebruiker plots zou aankondigen dat die zelfmoord gaat plegen?
Ga je verschillend reageren naargelang je ervaring met de gebruiker? Voor alle duidelijkheid: het is puur hypothetisch, pech voor de haters. |
Niet op reageren. Iemand die zijn zelfmoord hier aankondigt heeft er alleen de bedoeling mee je in de maling te nemen.
|
Ik weet dat nog zo niet.
Mensen in dergelijke situatie leven veelal al afgezonderd, en een forum of sociale media kunnen plaatsen zijn waar deze nog wel communiceert. |
Ik heb dat al geprobeerd, ik moet u zeker niet vertellen dat dat ook niet lukte.
|
hangt er vanaf :cheer: of :-(
|
hangt er vanaf wie het is. Sommigen zou ik helpen en aanmoedigen, anderen proberen tegen te houden :lol:
|
Ik zou hem/haar alsnog het nummer 1813 doorspelen.
1813 Was er geen regel dat iemand die continue over zelfmoord bezig is het eigenlijk nooit zal doen? 8O |
Ik ga er geen drol aan doen.
In geval 1 ga ik de drol niet voeren. In geval 2 gaat mijn stilte de wereld 1 6,5 miljardstje verbeteren |
Citaat:
|
heb mij al eens bezorgd geweten over een andere forummer, dan toch via via iemand uit zijn/haar omgeving contact laten opnemen.
niks doen is zo weinig he, als er dan toch iets gebeurt, dan zit jij ermee ... |
Citaat:
http://www.worldometers.info/nl/ |
Gelijk wie het is: aanmoedigen.
Is het een linkse: hoera en de wereld zal beter zijn zonder dit figuur. Is het een rechtse: jammer maar de wereld zal beter zijn zonder dit figuur. |
Ik betreur enkele reacties.
Zoveel mensen gaan over tot een wanhoopsdaad. Iedereen kent wel iemand, he? Waarom doen ze dat dan? Wat maakt hen zo blind voor de weg uit? |
Citaat:
|
Citaat:
On topic: een brave sul als ik begint erop in te praten of geeft toch tenminste het nummer van de zelfmoordlijn. |
Citaat:
Als het er echt niet meer toe doet, why stay than? Niet iedereen heeft liefde rond zich heen en als daar problemen bij komen kijken, ... |
Citaat:
Het plezier ik heb in het leven. Dat anderen dat niet hebben is niet mijn probleem. En dat ik de planeet verziek voor de komende generaties , dat kan aan mijn anus oxideren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iemand die via de sociale media, of godbetert een politiek forum, dreigt om zelfmoord te plegen wil in werkelijkheid tegengehouden worden. Aandacht krijgen dus. Maar wie is gebaat met dat soort aandacht? Aandacht krijgen via die weg lost hun eenzaamheid niet op. Als ze hun pc afleggen zitten ze immers weer alleen met zichzelf. Hun leven zélf op een andere wijze zin proberen te geven, of simpelweg een dokter raadplegen is wijzer. Een dokter zal hen niet alleen zinnigere aandacht geven dan deze die ze via een politiek forum kunnen krijgen, maar hen indien nodig ook de weg wijzen naar hulpcentra die in staat zijn om gepaste hulp te bieden. |
Toenk!
|
Zelfmoord is niet zo erg voor betrokkene zelf.
Voor zijn directe omgeving wel. Ik zou hem/haar dus aanraden om vooral duidelijk te zijn naar zijn geliefden toe. (het ergste wat je kan doen in die omstandigheden, denk ik nu zo, is zelfmoord te gaan plegen op een plaats waar ze je niet meteen of niet gauw zullen vinden ...) Voor de rest: kandidaten zelfmoordenaars die depressief zijn, redeneren volgens een ander stelsel dan wij. Wij kunnen dat niet begrijpen. Nabestaanden moeten zich niet schuldig voelen: als je geen Chinees kan spreken, kan je hem ook niet de weg uitleggen ... . |
Citaat:
|
Citaat:
Uw bewering dat een depressie met één inspuiting kan genezen worden is complete nonsens. |
Citaat:
|
Citaat:
ik beweer wel dat de accute zelfmoorddrang met één inspuiting compleet onderdrukt kan worden. |
Citaat:
ook die egocentristen natuurlijk ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tuurlijk. Tot daar de geloofwaardigheid van uw bewering in deze. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat maken julle daar allemaal van ?! |
Citaat:
|
Citaat:
|
De vraag was:
Citaat:
Iemand die beweert zelfmoord te willen plegen en die dit bekend maakt op een forum verwacht geen goedkeuring of hulp voor zijn plan maar zoekt gewoon aandacht. Alles draait trouwens om aandacht. Ook de forummers die niet aan zelfmoord denken maar hier gewoon hun mening geven willen in de grond niet meer dan dat: aandacht. Een potentiële zelfmoordenaar weet maar al te goed dat een meute anonieme forummers hem niet kan helpen. Noch om zijn plan uit te voeren, noch om het hem te beletten. Ze kunnen hem wél aandacht geven. En uitgerekend d�*t is de bedoeling. De bedoeling van Paulus was om te achterhalen of de politieke gezindte van de forummers invloed heeft op hun houding tegenover de persoon die beweert zichzelf van het leven te willen beroven. Of er met andere woorden wel of niet sympathie wordt opgebracht naargelang het iemand van dezelfde politieke gezindte betreft of niet. De vraag stellen is ze beantwoorden. Alles is mogelijk. Ik blijf bij mijn mening. Iemand die zelfmoord wil plegen bazuint dat niet uit op een forum. Die DOET dat zonder het hoog van de toren te blazen, en zonder iemand's goed-of afkeuring. Wie zo'n plan op een forum gooit zoekt in de eerste plaats aandacht. Meer dan dat kan geen énkele forummer hem trouwens geven. Misschien zal een politieke medestander meer empathie tonen dan een tegenstander, maar dat is niet zeker, noch heeft het belang. Negatieve aandacht is ook aandacht. Ik heb een gruwelijke hekel aan aandachtshoeren die zover zouden gaan om aandacht af te dwingen en weet van mezelf dat ik, eender wie zich op een politiek forum op die manier zou aanstellen, simpelweg naar zijn huisarts zou sturen. Die ként zijn patiënt, zijn aard, zijn ziektes, kwetsbaarheden, én zijn problemen, |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be