Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   begrotingsmeevaller: federale ambtenaren staken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230855)

brother paul 14 april 2016 15:22

begrotingsmeevaller: federale ambtenaren staken

Fantastisch nieuws in feite, de animal farms gaan staken, zij vinden dat ze meer waardzijn dan de privé. De rechten van de ambtenaar staat boven de rechten van de privé. Alles voor hen en niets voor de andere mentaliteit schitterend dat ze die kaart zo duidelijk trekken

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...26-april.dhtml

mag ik vragen dat de belastingambtenaren vaneerstekeer eenjaar of 10 staken, we zullen toch het verschil niet zien op de begroting

Henri1 14 april 2016 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8067313)
Fantastisch nieuws in feite, de animal farms gaan staken, zij vinden dat ze meer waardzijn dan de privé. De rechten van de ambtenaar staat boven de rechten van de privé. Alles voor hen en niets voor de andere mentaliteit schitterend dat ze die kaart zo duidelijk trekken

mag ik vragen dat de belastingambtenaren vaneerstekeer eenjaar of 10 staken, we zullen toch het verschil niet zien op de begroting

Hoogtijd dat het hele land platgelegd wordt op deze rechtse N-VA regering te laten voelen dat het genoeg geweest is met de werkende mens te plukken.

TheFourHorsemen 14 april 2016 15:27

Tijd dat er een onafhankelijk Groot Luik wordt uitgeroepen. Een waar utopia waar elke dag stakingsdag is.

Patrick M. 14 april 2016 15:29

Op 26/04/2016 moest heel België plat liggen.
Maar de spoorbonden doen niet mee, héél spijtig.

Dadeemelee 14 april 2016 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8067325)

Die gaan toch ook thuis moeten blijven om op de kinderen en kleinkinderen te passen :twisted:

Johan217 14 april 2016 15:35

Citaat:

Zouden jullie het op 21/4 kunnen doen? Dan hoef ik niet naar Brussel :-)

TheFourHorsemen 14 april 2016 15:39

Citaat:

Halen jullie daar nu echt voldoening uit?

quercus 14 april 2016 15:46

Ik hoop dat de regering zo verstandig zal zijn om de stakingsdagen stante pede in rekening te brengen en van de weddes in te houden. Als de vakbonden willen staken moeten de vakbonden maar betalen. De regering mag langs geen kanten toegeven.

quercus 14 april 2016 15:49

Citaat:

Jullie reputatie is reeds flink naar de kloten. Als jullie nu nog de onnozelheid zouden opbrengen om, weeral eens, te staken dan ligt die reputatie onherstelbaar aan diggelen. De NMBS is geen eigendom van de vakboungd maar van iedereen.

vrijzinnige 14 april 2016 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8067353)
Ik hoop dat de regering zo verstandig zal zijn om de stakingsdagen stante pede in rekening te brengen en van de weddes in te houden. Als de vakbonden willen staken moeten de vakbonden maar betalen. De regering mag langs geen kanten toegeven.

Hoe ???? Heeft de regering dan alle vorige stakingsdagen betaald van de stakers ?
Vandaar dat grote gat in de begroting 😂

brother paul 14 april 2016 16:28

Citaat:

die moeten het evenement helpen ondersteunen hé Aangezien hun vakbonden dat allemaalkunnen geregeld krijgen... weet je wie in feite baas is in Belgie.. Straf hé.. niet de belastingbetaler die waar krijgt voor zijn geld, maar de vakbond in samenspanning met de ambtenaren.

brother paul 14 april 2016 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8067345)
Halen jullie daar nu echt voldoening uit?

soms zijn ze cynische maar nu weet ik het ook niet direct te zeggen. In feite vind ik het goed nieuws. Kijk de toegevoegde waarde van de ambtenarij is negatief. Dus als ze niet werken is dat positief

Another Jack 14 april 2016 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8067353)

Ik gun u nochtans wel uw staatspensioen.
Waarom misgun jij de werkende ambtenaar zijn rechten?

Jan van den Berghe 14 april 2016 20:57

Citaat:

Fantastisch nieuws in feite, de animal farms gaan staken, zij vinden dat ze meer waardzijn dan de privé.

Waar hebt u dat gelezen?

Jan van den Berghe 14 april 2016 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8067317)
Hoogtijd dat het hele land platgelegd wordt op deze rechtse N-VA regering te laten voelen dat het genoeg geweest is met de werkende mens te plukken.

Eerlijk gezegd denk ik dat de kans klein is dat andere mensen mee zullen staken met de ambtenaren wanneer die opgespaarde ziektedagen e.d. willen verdedigen.

fox 15 april 2016 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8067584)
Ik gun u nochtans wel uw staatspensioen.
Waarom misgun jij de werkende ambtenaar zijn rechten?

Het gaat niet over gunnen mijn beste. Ik gun u uit de grond van mijn hart een waanzinnig hoog en vroeg pensioen. De enige vraag die je daarvoor moet beantwoorden, is de vraag wie dat gaat betalen.

lamenielachen 16 april 2016 08:34

Citaat:

Na de rivierloodsen, de vluchtl"ij"ders komen komt nu een andere overheids brigade de rust verstoren omdat ze niet genoeg verdienen voor het "vele" werk dat ze doen...
We zijn alvast voor de zoveelste keer gewaarschuwd dat de zoveelste belasting er aan komt om dat overheidszootje te bekostigen; http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-snijden.dhtml
Wat zou Peeters zoal verdienen en hoeveel pensioen zou "hij" krijgen?

HOUZEE ! 16 april 2016 09:04

Alles en iedereen moet besparen! maar toch niet de ambtenaren hé :-(

Jan van den Berghe 16 april 2016 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8069355)
Alles en iedereen moet besparen! maar toch niet de ambtenaren hé :-(

Bespaart werkelijk iedereen? Wordt er bespaard op de kabinetten? Op de ministeriële en parlementaire lonen?

non-conformist 16 april 2016 09:29

Iedereen moet besparen...behalve de ambtenaren is hun devies.

4x10E6 16 april 2016 09:37

benieuwd of deze ambtenaartjes ook staken

bart de wever
hendrik vuye
peter de roover
siegried bracke
manuela van werde
en .. miss handelsgids

brother paul 16 april 2016 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8069390)
Bespaart werkelijk iedereen? Wordt er bespaard op de kabinetten? Op de ministeriële en parlementaire lonen?

moet dat ? Je kan ook bezuinigen door gewoon minder budget te geven en de rest volgt

Pericles 16 april 2016 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8069480)
moet dat ? Je kan ook bezuinigen door gewoon minder budget te geven en de rest volgt

Volgens Chris Peeters zijn deze besparingen nog om te lachen en zal er in Juni bij de opmaak van de begroting voor 2017 nog veel meer geslikt moeten worden.

reservespeler 16 april 2016 10:23

Citaat:

Dat vinden de werkende mensen dus ook.
Zij zijn het inderdaad moe dat hun zuurverdiende euro's uitgegeven worden om het ambtenarenbestand in stand te houden.

In de privé moesten ze noodgedwongen automatiseren om de kop boven water te houden (moordende concurrentie), bij de overheid beseffen ze blijkbaar niet waar al die centen vandaan komen.

Het is dus goed dat de werkende mensen eindelijk zeggen: "Het is genoeg geweest".

reservespeler 16 april 2016 10:24

Citaat:

Ik zou begot ook niet weten waarom die zouden moeten staken.

reservespeler 16 april 2016 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8067614)
Waar hebt u dat gelezen?

Tussen de regels lezen is inderdaad een gave.

Another Jack 16 april 2016 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8069512)
Zij zijn het inderdaad moe dat hun zuurverdiende euro's uitgegeven worden om het ambtenarenbestand in stand te houden.

In de privé moesten ze noodgedwongen automatiseren om de kop boven water te houden (moordende concurrentie), bij de overheid beseffen ze blijkbaar niet waar al die centen vandaan komen.

Het is dus goed dat de werkende mensen eindelijk zeggen: "Het is genoeg geweest".

Mooie stroman...

reservespeler 16 april 2016 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8067616)
Eerlijk gezegd denk ik dat de kans klein is dat andere mensen mee zullen staken met de ambtenaren wanneer die opgespaarde ziektedagen e.d. willen verdedigen.

Het is sowieso een pervers systeem. Recht hebben op X aantal ziektedagen per jaar, hoe verzinnen ze het?

Ofwel ben, je ziek en blijf je thuis (indien nodig) ofwel ben je niet ziek en ga je werken.

De laatste keer dat ik wegens ziekte thuis geweest ben is geleden van 1992. Dit was een gevolg van een auto ongeval waar ik helemaal niets aan kon doen.

Pericles 16 april 2016 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8069512)

In het verleden kon er nog enigszins begrip opgebracht worden voor het hogere pensioen van de ambtenaar maar hun verloning is al minstens 30 jaar gemiddeld een stuk beter dan die van de privé.
Bovendien is de tewerkstelling in de privé sinds de jaren '70 niet of nauwelijks gestegen , terwijl het aantal ambtenaren verdubbelde.
Je moet geen genie zijn om te beseffen dat een dergelijk systeem vroeg of laat totaal gaat instorten.
En zoals je zegt de privé werknemer pikt het niet langer dat hij de naad uit zijn lijf moet werken om de privilleges van een bepaalde klasse kunstmatig in stand te houden.

Another Jack 16 april 2016 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8069529)
Het is sowieso een pervers systeem. Recht hebben op X aantal ziektedagen per jaar, hoe verzinnen ze het?

Ofwel ben, je ziek en blijf je thuis (indien nodig) ofwel ben je niet ziek en ga je werken.

De laatste keer dat ik wegens ziekte thuis geweest ben is geleden van 1992. Dit was een gevolg van een auto ongeval waar ik helemaal niets aan kon doen.

Charles Woeste is back!

brother paul 16 april 2016 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8069501)
Volgens Chris Peeters zijn deze besparingen nog om te lachen en zal er in Juni bij de opmaak van de begroting voor 2017 nog veel meer geslikt moeten worden.

wel je kunt een tax shift doen op aardgas, iedereen 01000 euro meer inkomen en 1300euro lasten op aardgas in de strot rammen.
Wie wordt er armer ? De Russen... dus ons handelsbalans importeert minder en wij gedragen ons zuiniger, en de overheid verdient evenveel ...

Veel ambtenaren gaan die redenering niet begrijpen, maa rje kunt bezuinigen door de import te belasten en zo de handelsbalans te corrigeren en mensen gaan zich automatisch zuiniger ecologischer gedragen terwijl het geld die overblijft weldegelijk meer in Belgie blijf tplakken

brother paul 16 april 2016 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8069521)
Tussen de regels lezen is inderdaad een gave.

je bedoelt dat je uw eigen fantasie zit te lezen ?

Pericles 16 april 2016 10:53

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160416_02240757

Deze is ook schitterend .
Deze juf weet niet hoe ze de zorg voor kindjes die ze zo graag wil kan combineren met een job in het onderwijs. :roll:
Hoe moet iemand anders dat dan doen. Ze is begot thuis als haar kinderen thuis zijn. :roll:

brother paul 16 april 2016 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8069593)

Deze juf weet niet hoe ze de zorg voor kindjes die ze zo graag wil kan combineren met een job in het onderwijs. :roll:
Hoe moet iemand anders dat dan doen. Ze is begot thuis als haar kinderen thuis zijn. :roll:

ja ze heeft 4 maand vakantie, en ze klaagt dat ze geen tijd heeft ? De gewone werkende mens heeft 3weken vakantie en een paar snipperdagen om zijn zaken te regelen.

ze moet nooit werken in de weekends en klaagt dat ze geen tijd heeft ? De gewone werkende mens gaat dikwijls nog een tandwieltje bijsteken inde weekends.. of doet zijn opleidingen en zijn evenementen tijdens de weekends jawel

ze is moet maar beginnen om 8:30u werken en altijd om 16u gedaan met werken en klaagt dat ze geen tijd heeft ? Terwijl de werkende mensen eenjob heeft van 7:00u tot 18:00u

Pericles 16 april 2016 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8069607)
ja ze heeft 4 maand vakantie, en ze klaagt dat ze geen tijd heeft ? De gewone werkende mens heeft 3weken vakantie en een paar snipperdagen om zijn zaken te regelen.

ze moet nooit werken in de weekends en klaagt dat ze geen tijd heeft ? De gewone werkende mens gaat dikwijls nog een tandwieltje bijsteken inde weekends.. of doet zijn opleidingen en zijn evenementen tijdens de weekends jawel

ze is moet maar beginnen om 8:30u werken en altijd om 16u gedaan met werken en klaagt dat ze geen tijd heeft ? Terwijl de werkende mensen eenjob heeft van 7:00u tot 18:00u

Wat wil ze in feite?
Dat ze de absolute garantie krijgt op werk tot haar pensionering?
Als een soort van burger buiten categorie dan? :lol:
In de privé heeft ook niemand dat.

Rahowa 16 april 2016 11:49

Citaat:

Ik ben een werkende mens,veel van die statutaire ziektedagen opsparende parasieten niet.

Bob 16 april 2016 16:26

Citaat:

Leuk. De niet werkende mensen gaan het land plat leggen, uit protest, omdat de wel werkende mensen geplukt worden. Moet kunnen.

reservespeler 17 april 2016 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8069593)

Te zot om los te lopen.
En die moet kinderen onderwijzen!

Patrick M. 17 april 2016 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8071200)
Te zot om los te lopen.
En die moet kinderen onderwijzen!

Misschien kunt u het doen, u heeft toch ervaring met kinderen.
Kunt u de kinderen ook iets bijbrengen over de politiek.

brother paul 17 april 2016 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8071312)
Misschien kunt u het doen, u heeft toch ervaring met kinderen.
Kunt u de kinderen ook iets bijbrengen over de politiek.

Kijk alles gewenst, en je ziet hier een symptoom van gewenning. Mensen vinden op den duur alles normaal

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be