![]() |
Sven Ornelis onder vuur: "Zelden zoveel boosheid gekregen"
Gent, Brussel en Leuven moeten het in het vervolg zonder de bezoekjes van Sven Ornelis doen. De Q-dj uitte gisteren op Twitter zijn ongenoegen over steden die auto's uit het stadscentrum bannen. "Sorry Gent, Brussel, Leuven, etc. Jullie haat tegenover auto's doet mij afhaken. Ik shop en dineer wel buiten de stad. Eigen schuld. Jammer", klonk het.
Na deze tweet kreeg Sven de volle lading uit de hoek van de eco-fasco's, geitewollensokkendragers, en de werkonwilligen met veel tijd om te voet te gaan, maar geen geld voor een auto, en al evenmin om de middenstand van een stad te laten florisseren. Niet terugkrabbelen, Sven. Er zijn meer mensen die je in stilte gelijk geven, en er ook naar handelen. Lekker eten en winkelen buiten de stad waar je je auto comfortabel kan parkeren voor de deur. Daar is niks fout mee. We hebben voor onze luxe immers gewerkt, in tegenstelling tot de groene franco-mannetjes die wél jaloers op ons zijn, maar toch te tam om zichzelf wat extra luxe te te permitteren door hard werk. Dat soortje kritikeert liever de automobilist uit wiens handen ze eten. Hun muil wordt opengehouden met geld afgehouden van lonen meestal gegenereerd door de zo verfoeide auto. En ja, we hebben als werkende mens geen zin om tijd te verkwanselen aan nutteloze wandelingen als we eens ontspannen willen gaan eten in onze schaarse vrije tijd. We betaalden genoeg voor onze wagens en de wegen om droog op onze bestemmingen te geraken, in deftige kledij in plaats van in parka. Niks om beschaamd over te zijn. De klant moet zijn koningschap opnieuw opeisen, en als burger de mobiliteit krijgen waarvoor hij de helft van zijn loon afstond en een shitload wegentax betaalde. :evil::evil::evil: |
Lol@ Ornelis, de vadsige pad. :lol:
Dat hij naar McDonald's gaat, bij de mcdrive moet je zelfs niet uit de auto komen. Zijn droom in vervulling. |
Gent ken ik niet en Brussel is inderdaad een rotstad om er te geraken, met de auto of met wat anders.
Maar Leuven? Daar zijn massa's parkings, je moet nooit meer dan 5 minuten wandelen om ergens te geraken. Je kan trouwens nog bijna overal rijden behalve in enkele winkelstraten en pleinen. Luirik Ornelis :lol: |
Ik wens alle groene autohaters, die nu luchthartig doen over te poot overal heen stiefelen, een oude dag toe, waarin ze nog slechts de lucht door hun kamervenstertje te zien krijgen, wegens slecht te been en geen auto-toegang tot een stadscentrum.
8-)8-)8-) |
Citaat:
De tijd ligt wel ver achter ons dat de Brugse of Kortrijkse markt stampvol auto's stonden, waardoor het wel eens een helse bedoeling was om er nog uit weg te rijden. Het resultaat was trouwens dat in Kortrijk heel wat horeca-zaken hun deuren sloten. Het was immers niet meer aangenaam in de omgeving van de markt. |
Citaat:
Citaat:
Dat zou jammer zijn... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Kortrijk willen ze alvast niet meer terug naar die tijd. |
Citaat:
U hangt iets aan uit het verleden. Visie op mobiliteit zoals in de jaren tachtig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja, tijden veranderen, en koning auto is niet overal welkom meer.
Sommige mensen hebben het daar moeilijk mee. Zonder enige twijfel hebben zij zelf een veel beter mobiliteitsplan voor de steden uitgestippeld maar wachten ze tot de tijd rijp is om er mee op de proppen te komen. Persoonlijk vind ik het wandelen in een autovrij stadscentrum aangenaam en rustig. Meer en meer steden zullen volgen trouwens. Toen ik in Kopenhagen was viel het echt op hoe weinig auto's daar rondreden. Massa's fietsen en bakfietsen, dat wel, maar relatief weinig auto's. De Denen hebben het alvast begrepen. |
Ik geef Sven Ornelis gelijk: de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel dat de nodige voordelen biedt ten opzichte van het openbaar vervoer. Comfort, tijdswinst en gebruiksgemak alleen al wegen op tegen de denkbeeldige milieuwinst van het openbaar vervoer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb niets tegen de auto, maar als een stadscentrum helemaal verzadigd is,dan kan je niet anders dan de autostroom beperken want rijstroken bijmaken is nu ook niet meteen een optie... |
In Gent heeft men dit gewoon kriskras zitten invoeren omdat "niets doen geen optie is".
Let wel, ik ben ook niet voor het feit dat je maar moet kunnen parkeren naar eigen goeddunken, maar kijk eens naar Amsterdam: toch niet bepaad dé pro auto stad, maar sinds 2014 is er daar eindelijk een beetje redelijkheid in het bestuur gekomen met ook meer ondergrondse parkings. Maar zonder traditionele sossen en groene terroristen bereik je iets, dat is het wel denk ik. In Gent neemt men 800 plaatsen weg zonder énig alternatief. Watteeuw blijft doof voor de kritiek en Termont vreest dat ze "er zullen op afgerekend worden". Maar bon, dit zal vooral de "liberalen" van Open VLD ginder véél stemmen kosten. |
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk moeten het zeker niet allemaal Tesla´s zijn: ;-) http://insideevs.com/huge-queues-at-...ion-hong-kong/ ![]() Buitenparking gepland met allemaal superchargers - enkel linkerkant is Tesla met 20 Suc´s -, of nieuw record, andere kant compactere EV´s: ![]() http://insideevs.com/tesla-working-o...-supercharger/ (In Italië-Aosta staat eentje met 14, in Denemarken-Køge 12, de meeste zijn 6 á 9 laadpalen tendens naar 10-12) Dit zal wel de grootste zijn enkel electrische bussen: http://www.gettyimages.be/detail/nie...otos/487686818 |
Citaat:
behalve waar het niet mag |
Ik ga nog maar echt zeer weinig naar de grote steden,
omdat het verkeer er veel te druk is; omdat er teveel enkel richtingstraten zijn, waardoor ik er de weg niet meer ken; omdat ik geen goesting heb om zoveel te betalen voor een parkeerplaats die te smal is om confortabel in en uit te stappen, en dan nog te riskeren dat je raampje ingeslagen wordt; omdat ik in geen enkele grote stad het chaotische bus- en tramverkeer ken. Ik heb daar niks meer verloren. Ze kunnen de pot op. . |
Citaat:
|
Feit is wel dat ik veel minder vaak in Brussel kom voor een snelle hap of wat te gaan drinken. Heeft veel te maken met de toegankelijkheid en tijdverlies. Als ik nog naar Brussel ga, dan is dat idd met het openbaar vervoer en is dat een redelijk gepland bezoek net omwille van het openbaar vervoer. Vroeger ging ik nog wel vaker en dan op een parking staan... maar die zijn verschrikkelijk duur (obviously). Meh. Kleinere steden zijn even goed, mooi en aangenaam.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ornelis is een platte vijg, een praatjesmaker van het zevende knoopsgat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Altijd leuk wanneer complexe problemen eenvoudige oplossingen hebben volgens progressieve, ruimdenkende en geniale Belgen. Heb al veel mogen lachen en goede tijden beleefd bij het aanschouwen van de implementatie van dergelijke plannen. Maar ja, een oubollige dwaas kan iedereen wel amuseren dus de boer ploegde voort en de progressieveling ijverde naar zijn basisinkomen van 1500 euro. |
Citaat:
Brussel, best met de trein en metro. Feit is wel dat aan alle stations in de gemeenten buiten de stad de parkings bomvol zijn, dat op plaatsen waar je vroeger vrij kon parkeren aan metrohaltes buiten het centrum het betalend is geworden met een tijds-maximum. Maar, wie wil er nu naar Brussel als je daar echt niet moet zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
Brussel biedt trouwens uitstekend openbaar vervoer, maar je kunt niet verwachten dat dit openbaar vervoer 's nachts ook beschikbaar is voor twee man en een paardenkop. Indien het openbaar vervoer 's nachts wel zou rijden, zou men steen en been klagen over al die lege bussen en metro's die 's nachts rijden. Als er geen openbaar vervoer rijdt 's nachts, is het ook niet goed. |
Citaat:
|
Taxi's kun je gezamenlijk nemen, dat scheelt al een pak geld. En ze zetten je netjes af waar je moet zijn. Geen half uur wanhopig rondzoeken op zoek naar die ene parkeerplek waar je dan voor moet betalen, om van je verbruik nog maar te zwijgen.
Ik pleit nergens dat taxi's sowieso beter of goedkoper zijn dan eigen wagen. Maar in best wel een aantal scenario's zijn taxi's het overwegen waard. |
Citaat:
Sinds ik er niet meer werk kom ik er ook heel weining. Zoals gezegd moet je daar niet gaan als je er niet moet zijn (tenzij misschien voor enkele restaurants). In Leuven is ook alles en zonder probleem bereikbaar. |
![]() Fiets maar lekker |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be