Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Sven Ornelis onder vuur: "Zelden zoveel boosheid gekregen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231446)

Supe®Staaf 2 mei 2016 20:59

Sven Ornelis onder vuur: "Zelden zoveel boosheid gekregen"
 
Gent, Brussel en Leuven moeten het in het vervolg zonder de bezoekjes van Sven Ornelis doen. De Q-dj uitte gisteren op Twitter zijn ongenoegen over steden die auto's uit het stadscentrum bannen. "Sorry Gent, Brussel, Leuven, etc. Jullie haat tegenover auto's doet mij afhaken. Ik shop en dineer wel buiten de stad. Eigen schuld. Jammer", klonk het.

Na deze tweet kreeg Sven de volle lading uit de hoek van de eco-fasco's, geitewollensokkendragers, en de werkonwilligen met veel tijd om te voet te gaan, maar geen geld voor een auto, en al evenmin om de middenstand van een stad te laten florisseren.

Niet terugkrabbelen, Sven.
Er zijn meer mensen die je in stilte gelijk geven, en er ook naar handelen.
Lekker eten en winkelen buiten de stad waar je je auto comfortabel kan parkeren voor de deur.
Daar is niks fout mee.
We hebben voor onze luxe immers gewerkt, in tegenstelling tot de groene franco-mannetjes die wél jaloers op ons zijn, maar toch te tam om zichzelf wat extra luxe te te permitteren door hard werk.
Dat soortje kritikeert liever de automobilist uit wiens handen ze eten.
Hun muil wordt opengehouden met geld afgehouden van lonen meestal gegenereerd door de zo verfoeide auto.

En ja, we hebben als werkende mens geen zin om tijd te verkwanselen aan nutteloze wandelingen als we eens ontspannen willen gaan eten in onze schaarse vrije tijd.
We betaalden genoeg voor onze wagens en de wegen om droog op onze bestemmingen te geraken, in deftige kledij in plaats van in parka.

Niks om beschaamd over te zijn.
De klant moet zijn koningschap opnieuw opeisen, en als burger de mobiliteit krijgen waarvoor hij de helft van zijn loon afstond en een shitload wegentax betaalde.
:evil::evil::evil:

parcifal 2 mei 2016 21:35

Lol@ Ornelis, de vadsige pad. :lol:

Dat hij naar McDonald's gaat, bij de mcdrive moet je zelfs niet uit de auto komen. Zijn droom in vervulling.

Dadeemelee 2 mei 2016 21:37

Gent ken ik niet en Brussel is inderdaad een rotstad om er te geraken, met de auto of met wat anders.

Maar Leuven? Daar zijn massa's parkings, je moet nooit meer dan 5 minuten wandelen om ergens te geraken. Je kan trouwens nog bijna overal rijden behalve in enkele winkelstraten en pleinen.

Luirik Ornelis :lol:

Supe®Staaf 2 mei 2016 21:43

Ik wens alle groene autohaters, die nu luchthartig doen over te poot overal heen stiefelen, een oude dag toe, waarin ze nog slechts de lucht door hun kamervenstertje te zien krijgen, wegens slecht te been en geen auto-toegang tot een stadscentrum.
8-)8-)8-)

Jan van den Berghe 2 mei 2016 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8090163)
Niks om beschaamd over te zijn.
De klant moet zijn koningschap opnieuw opeisen, en als burger de mobiliteit krijgen waarvoor hij de helft van zijn loon afstond en een shitload wegentax betaalde.

Er is geen enkele reden om de wagen weer op de troon te zetten, zodat die weer, zoals weleer, tot in de kleinste straatjes van een historische stad kan geraken. Die tijd zijn we nu echt wel voorbij. Iedereen heeft ook ingezien (en ondervonden) dat de overrompeling van de stad door de auto na verloop van tijd de stad ziek maakt.

De tijd ligt wel ver achter ons dat de Brugse of Kortrijkse markt stampvol auto's stonden, waardoor het wel eens een helse bedoeling was om er nog uit weg te rijden. Het resultaat was trouwens dat in Kortrijk heel wat horeca-zaken hun deuren sloten. Het was immers niet meer aangenaam in de omgeving van de markt.

Supe®Staaf 2 mei 2016 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8090218)
Er is geen enkele reden om de wagen weer op de troon te zetten, zodat die weer, zoals weleer, tot in de kleinste straatjes van een historische stad kan geraken.

Toch wel: mijn comfort.

Citaat:

Die tijd zijn we nu echt wel voorbij.
Hopelik niet.
Dat zou jammer zijn...

Citaat:

Iedereen heeft ook ingezien (en ondervonden) dat de overrompeling van de stad door de auto na verloop van tijd de stad ziek maakt.
Politiek correcte groene bullshit.

Jan van den Berghe 2 mei 2016 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8090217)
Ik wens alle groene autohaters, die nu luchthartig doen over te poot overal heen stiefelen, een oude dag toe, waarin ze nog slechts de lucht door hun kamervenstertje te zien krijgen, wegens slecht te been en geen auto-toegang tot een stadscentrum.
8-)8-)8-)

Onzin, Superstaaf. In Gent kan je bij de stadsdiensten een vergunning bekomen om toch in de voetgangerszone te rijden als je gehandicapt bent.

Dadeemelee 2 mei 2016 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8090217)
Ik wens alle groene autohaters, die nu luchthartig doen over te poot overal heen stiefelen, een oude dag toe, waarin ze nog slechts de lucht door hun kamervenstertje te zien krijgen, wegens slecht te been en geen auto-toegang tot een stadscentrum.
8-)8-)8-)

Zelfs in Brussel zijn er parkings in het centrum van de stad.

Jan van den Berghe 2 mei 2016 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8090219)
Toch wel: mijn comfort.

Als iedereen dat comfort opeist, is er uiteindelijk geen enkel comfort meer. Ik herinner me nog de tijd dat de Kortrijkse markt volgestouwd stond en dat het er stonk naar de uitlaatgassen van de vele wagens die rondjes reden om een parkeerplaatsje te zoeken.

In Kortrijk willen ze alvast niet meer terug naar die tijd.

Jan van den Berghe 2 mei 2016 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8090219)
Hopelik niet.
Dat zou jammer zijn...

Jawel, zo goed als alle steden in Vlaanderen hebben nu een voetgangerszone of op z'n minst bepaalde verkeersvrije (winkel)straten.

U hangt iets aan uit het verleden. Visie op mobiliteit zoals in de jaren tachtig.

Jan van den Berghe 2 mei 2016 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8090219)
Politiek correcte groene bullshit.

Helemaal niet, je hoeft niet groen te zijn om te beseffen dat in de jaren tachtig-negentig onze steden aan het dichtslibben waren.

Supe®Staaf 2 mei 2016 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8090229)
Helemaal niet, je hoeft niet groen te zijn om te beseffen dat in de jaren tachtig-negentig onze steden aan het dichtslibben waren.

Daar heb ik andere oplossingen voor: minder mensen!

Jan van den Berghe 2 mei 2016 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8090231)
Daar heb ik andere oplossingen voor: minder mensen!

Misschien moet u overwegen om naar de tip van Patagonië te verhuizen. Nauwelijks mensen.

Jan van den Berghe 2 mei 2016 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8090163)
We hebben voor onze luxe immers gewerkt, in tegenstelling tot de groene franco-mannetjes die wél jaloers op ons zijn, maar toch te tam om zichzelf wat extra luxe te te permitteren door hard werk.
Dat soortje kritikeert liever de automobilist uit wiens handen ze eten.
Hun muil wordt opengehouden met geld afgehouden van lonen meestal gegenereerd door de zo verfoeide auto.

De auto genereert niets. Wel de mens die zich omwille van beroepsdoeleinden met een wagen moet verplaatsen.

kiko 2 mei 2016 22:59

Tja, tijden veranderen, en koning auto is niet overal welkom meer.

Sommige mensen hebben het daar moeilijk mee. Zonder enige twijfel hebben zij zelf een veel beter mobiliteitsplan voor de steden uitgestippeld maar wachten ze tot de tijd rijp is om er mee op de proppen te komen.

Persoonlijk vind ik het wandelen in een autovrij stadscentrum aangenaam en rustig.

Meer en meer steden zullen volgen trouwens. Toen ik in Kopenhagen was viel het echt op hoe weinig auto's daar rondreden. Massa's fietsen en bakfietsen, dat wel, maar relatief weinig auto's. De Denen hebben het alvast begrepen.

Libro 2 mei 2016 23:53

Ik geef Sven Ornelis gelijk: de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel dat de nodige voordelen biedt ten opzichte van het openbaar vervoer. Comfort, tijdswinst en gebruiksgemak alleen al wegen op tegen de denkbeeldige milieuwinst van het openbaar vervoer.

de vuile muilekoek 3 mei 2016 03:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 8090163)
Gent, Brussel en Leuven moeten het in het vervolg zonder de bezoekjes van Sven Ornelis doen. De Q-dj uitte gisteren op Twitter zijn ongenoegen over steden die auto's uit het stadscentrum bannen. "Sorry Gent, Brussel, Leuven, etc. Jullie haat tegenover auto's doet mij afhaken. Ik shop en dineer wel buiten de stad. Eigen schuld. Jammer", klonk het.

Na deze tweet kreeg Sven de volle lading uit de hoek van de eco-fasco's, geitewollensokkendragers, en de werkonwilligen met veel tijd om te voet te gaan, maar geen geld voor een auto, en al evenmin om de middenstand van een stad te laten florisseren.

Niet terugkrabbelen, Sven.
Er zijn meer mensen die je in stilte gelijk geven, en er ook naar handelen.
Lekker eten en winkelen buiten de stad waar je je auto comfortabel kan parkeren voor de deur.
Daar is niks fout mee.
Citaat:

We hebben voor onze luxe immers gewerkt
, in tegenstelling tot de groene franco-mannetjes die wél jaloers op ons zijn, maar toch te tam om zichzelf wat extra luxe te te permitteren door hard werk.
Dat soortje kritikeert liever de automobilist uit wiens handen ze eten.
Hun muil wordt opengehouden met geld afgehouden van lonen meestal gegenereerd door de zo verfoeide auto.

En ja, we hebben als werkende mens geen zin om tijd te verkwanselen aan nutteloze wandelingen als we eens ontspannen willen gaan eten in onze schaarse vrije tijd.
We betaalden genoeg voor onze wagens en de wegen om droog op onze bestemmingen te geraken, in deftige kledij in plaats van in parka.

Niks om beschaamd over te zijn.
De klant moet zijn koningschap opnieuw opeisen, en als burger de mobiliteit krijgen waarvoor hij de helft van zijn loon afstond en een shitload wegentax betaalde.
:evil::evil::evil:

Bravo!! schoon uiteen gezet . :clapping:

de vuile muilekoek 3 mei 2016 03:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8090280)
Tja, tijden veranderen, en koning auto is niet overal welkom meer.

Sommige mensen hebben het daar moeilijk mee. Zonder enige twijfel hebben zij zelf een veel beter mobiliteitsplan voor de steden uitgestippeld maar wachten ze tot de tijd rijp is om er mee op de proppen te komen.

Persoonlijk vind ik het wandelen in een autovrij stadscentrum aangenaam en rustig.

Meer en meer steden zullen volgen trouwens. Toen ik in Kopenhagen was viel het echt op hoe weinig auto's daar rondreden. Massa's fietsen en bakfietsen, dat wel, maar relatief weinig auto's. De Denen hebben het alvast begrepen.

Jaja al goed en wel maar hoe geraak je er dan Openbaar vervoer ? neemt ook veel tijd in beslag .....en heeft ook nadelen ,

de vuile muilekoek 3 mei 2016 03:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8090225)
Als iedereen dat comfort opeist, is er uiteindelijk geen enkel comfort meer. Ik herinner me nog de tijd dat de Kortrijkse markt volgestouwd stond en dat het er stonk naar de uitlaatgassen van de vele wagens die rondjes reden om een parkeerplaatsje te zoeken.

In Kortrijk willen ze alvast niet meer terug naar die tijd.

Kortrijk .... wat een triestige stad vol immigranten en OCMW mensen ....en 5 inbraken per dag geef mij maar Kortrijk van 30 jaar geleden , zoals Oostende ,, waar is die goeie levendige tijd ... nu alles dood ,vuil en complex ,, vol autohaters ,, al hoe wel er zijn inderdaad teveel auto 's .... jah wat doen we eraan we zijn gewoon een te klein land met teveel mensen op een hoop .

Dadeemelee 3 mei 2016 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8090320)
Ik geef Sven Ornelis gelijk: de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel dat de nodige voordelen biedt ten opzichte van het openbaar vervoer. Comfort, tijdswinst en gebruiksgemak alleen al wegen op tegen de denkbeeldige milieuwinst van het openbaar vervoer.

Het is erg geworden. Men rijdt liever 10 minuten rond om op straat een parkeerplaats te vinden ipv in een parkeergarage te gaan en 5 minuten te wandelen.

fox 3 mei 2016 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8090320)
Ik geef Sven Ornelis gelijk: de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel dat de nodige voordelen biedt ten opzichte van het openbaar vervoer. Comfort, tijdswinst en gebruiksgemak alleen al wegen op tegen de denkbeeldige milieuwinst van het openbaar vervoer.

Mij kan je alvast niet verwijten een groene jongen te zijn. Maar je moet eens Gent binnenrijden op een zaterdagmiddag en naar de Kouter of Centrumparking rijden om toch maar zo dicht mogelijk bij de veldstraat te geraken. Ik kan je verzekeren dat je je op dat moment best gewoon aan het Zuid zet en vandaar de tram neemt of zelfs te voet gaat. Je zal VEEL en VEEL sneller in het centrum zijn. Het is niet mijn idee van comfort om een half uur aan te schuiven om 1 km te rijden. Dan doe ik dat liever te voet. Ik spreek dan nog niet van de hel om die parkings weer uit te geraken. Die oververzadiging met autoverkeer doet me inderdaad kiezen om de stad zoveel mogelijk te vermijden en de enige manier om mij weer in de stad te krijgen is als ik daar op een deftige manier geraak. Met de auto is dat niet het geval en dat zal ook nooit meer het geval zijn. Daarvoor zijn we simpelweg met teveel.

Ik heb niets tegen de auto, maar als een stadscentrum helemaal verzadigd is,dan kan je niet anders dan de autostroom beperken want rijstroken bijmaken is nu ook niet meteen een optie...

Vrijheideerst 3 mei 2016 08:41

In Gent heeft men dit gewoon kriskras zitten invoeren omdat "niets doen geen optie is".

Let wel, ik ben ook niet voor het feit dat je maar moet kunnen parkeren naar eigen goeddunken, maar kijk eens naar Amsterdam: toch niet bepaad dé pro auto stad, maar sinds 2014 is er daar eindelijk een beetje redelijkheid in het bestuur gekomen met ook meer ondergrondse parkings. Maar zonder traditionele sossen en groene terroristen bereik je iets, dat is het wel denk ik.

In Gent neemt men 800 plaatsen weg zonder énig alternatief. Watteeuw blijft doof voor de kritiek en Termont vreest dat ze "er zullen op afgerekend worden".

Maar bon, dit zal vooral de "liberalen" van Open VLD ginder véél stemmen kosten.

Vrijheideerst 3 mei 2016 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8090473)
Mij kan je alvast niet verwijten een groene jongen te zijn. Maar je moet eens Gent binnenrijden op een zaterdagmiddag en naar de Kouter of Centrumparking rijden om toch maar zo dicht mogelijk bij de veldstraat te geraken. Ik kan je verzekeren dat je je op dat moment best gewoon aan het Zuid zet en vandaar de tram neemt of zelfs te voet gaat. Je zal VEEL en VEEL sneller in het centrum zijn. Het is niet mijn idee van comfort om een half uur aan te schuiven om 1 km te rijden. Dan doe ik dat liever te voet. Ik spreek dan nog niet van de hel om die parkings weer uit te geraken. Die oververzadiging met autoverkeer doet me inderdaad kiezen om de stad zoveel mogelijk te vermijden en de enige manier om mij weer in de stad te krijgen is als ik daar op een deftige manier geraak. Met de auto is dat niet het geval en dat zal ook nooit meer het geval zijn. Daarvoor zijn we simpelweg met teveel.

Ik heb niets tegen de auto, maar als een stadscentrum helemaal verzadigd is,dan kan je niet anders dan de autostroom beperken want rijstroken bijmaken is nu ook niet meteen een optie...

Straten knippen, wegstroken halveren en zones 30, misschien is het dat wel...

Micele 3 mei 2016 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8090467)
Het is erg geworden. Men rijdt liever 10 minuten rond om op straat een parkeerplaats te vinden ipv in een parkeergarage te gaan en 5 minuten te wandelen.

De electrische toekomst oogt simpel, parkeergarages en -gebouwen met laadpalen. Zelfs de muren moeten niet meer steeds opnieuw geverfd worden, ventilatie ook amper nodig = goedkope propere parkeergarages, geen giftige uitlaatgassen.

Natuurlijk moeten het zeker niet allemaal Tesla´s zijn: ;-)

http://insideevs.com/huge-queues-at-...ion-hong-kong/



Buitenparking gepland met allemaal superchargers - enkel linkerkant is Tesla met 20 Suc´s -, of nieuw record, andere kant compactere EV´s:

http://insideevs.com/tesla-working-o...-supercharger/
(In Italië-Aosta staat eentje met 14, in Denemarken-Køge 12, de meeste zijn 6 á 9 laadpalen tendens naar 10-12)

Dit zal wel de grootste zijn enkel electrische bussen:
http://www.gettyimages.be/detail/nie...otos/487686818


Mindset 3 mei 2016 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8090320)
Ik geef Sven Ornelis gelijk: de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel dat de nodige voordelen biedt ten opzichte van het openbaar vervoer. Comfort, tijdswinst en gebruiksgemak alleen al wegen op tegen de denkbeeldige milieuwinst van het openbaar vervoer.

"de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel "
behalve waar het niet mag

De schoofzak 3 mei 2016 15:36

Ik ga nog maar echt zeer weinig naar de grote steden,
omdat het verkeer er veel te druk is;
omdat er teveel enkel richtingstraten zijn, waardoor ik er de weg niet meer ken;
omdat ik geen goesting heb om zoveel te betalen voor een parkeerplaats die te smal is om confortabel in en uit te stappen, en dan nog te riskeren dat je raampje ingeslagen wordt;
omdat ik in geen enkele grote stad het chaotische bus- en tramverkeer ken.

Ik heb daar niks meer verloren.
Ze kunnen de pot op.

.

Blue Sky 3 mei 2016 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8090280)
Tja, tijden veranderen, en koning auto is niet overal welkom meer.

Sommige mensen hebben het daar moeilijk mee. Zonder enige twijfel hebben zij zelf een veel beter mobiliteitsplan voor de steden uitgestippeld maar wachten ze tot de tijd rijp is om er mee op de proppen te komen.

Persoonlijk vind ik het wandelen in een autovrij stadscentrum aangenaam en rustig.

Meer en meer steden zullen volgen trouwens. Toen ik in Kopenhagen was viel het echt op hoe weinig auto's daar rondreden. Massa's fietsen en bakfietsen, dat wel, maar relatief weinig auto's. De Denen hebben het alvast begrepen.

Zo is dat. Dit is trouwens een trend wereldwijd en de logica zelve de hoge concentratie van mensen in een stad indachtig. Helaas hebben vele oubollige, kortzichtige en intellectueel beperkte Belgen dat zo nog niet begrepen.

Athelas 3 mei 2016 16:08

Feit is wel dat ik veel minder vaak in Brussel kom voor een snelle hap of wat te gaan drinken. Heeft veel te maken met de toegankelijkheid en tijdverlies. Als ik nog naar Brussel ga, dan is dat idd met het openbaar vervoer en is dat een redelijk gepland bezoek net omwille van het openbaar vervoer. Vroeger ging ik nog wel vaker en dan op een parking staan... maar die zijn verschrikkelijk duur (obviously). Meh. Kleinere steden zijn even goed, mooi en aangenaam.

Athelas 3 mei 2016 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8090280)
Tja, tijden veranderen, en koning auto is niet overal welkom meer.

Sommige mensen hebben het daar moeilijk mee. Zonder enige twijfel hebben zij zelf een veel beter mobiliteitsplan voor de steden uitgestippeld maar wachten ze tot de tijd rijp is om er mee op de proppen te komen.

Wat is dan juist het plan om een avondje uit te gaan in Brussel, niet op het uur te moeten kijken en toch nog thuis te geraken? Buiten een taxi of met de auto gaan, weet ik niet direct een ander alternatief. Als die laatste dan niet welkom is, tja, dan zal de stad inderdaad rustig worden.

de vuile muilekoek 3 mei 2016 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8090981)
Zo is dat. Dit is trouwens een trend wereldwijd en de logica zelve de hoge concentratie van mensen in een stad indachtig. Helaas hebben vele oubollige, kortzichtige en intellectueel beperkte Belgen dat zo nog niet begrepen.

Kortzichtigheid en oubollige zeg je ,,, kijk naar wereldsteden VS Australië ect.... het rijd daar vol ............................................. met wagens op grote auto banen 6 vakken naast elkaar ,,,, t'is alleen hier een klein berkrompen landje , dat zelfs op wereld niveau eerder een klein onnozel stadje is ......dat ze janken over paar auto's teveel ... omdat het zo klein ingericht is natuurlijk ,, met een infrastructuur van 1950 ...8-)

Hypochonder 3 mei 2016 16:47

Ornelis is een platte vijg, een praatjesmaker van het zevende knoopsgat.

de vuile muilekoek 3 mei 2016 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8090981)
Zo is dat. Dit is trouwens een trend wereldwijd en de logica zelve de hoge concentratie van mensen in een stad indachtig. Helaas hebben vele oubollige,
Citaat:

kortzichtige en intellectueel beperkte Belgen dat zo nog niet begrepen.

Tuurlijk niet die willen waarschijnlijk binnenkort overschakelen naar Kamelen en geiten met steekkarren :-):-):-) ....

Athelas 3 mei 2016 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8090981)
Zo is dat. Dit is trouwens een trend wereldwijd en de logica zelve de hoge concentratie van mensen in een stad indachtig. Helaas hebben vele oubollige, kortzichtige en intellectueel beperkte Belgen dat zo nog niet begrepen.


Altijd leuk wanneer complexe problemen eenvoudige oplossingen hebben volgens progressieve, ruimdenkende en geniale Belgen. Heb al veel mogen lachen en goede tijden beleefd bij het aanschouwen van de implementatie van dergelijke plannen. Maar ja, een oubollige dwaas kan iedereen wel amuseren dus de boer ploegde voort en de progressieveling ijverde naar zijn basisinkomen van 1500 euro.

DewareJakob 3 mei 2016 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8090213)
Gent ken ik niet en Brussel is inderdaad een rotstad om er te geraken, met de auto of met wat anders.

Maar Leuven? Daar zijn massa's parkings, je moet nooit meer dan 5 minuten wandelen om ergens te geraken. Je kan trouwens nog bijna overal rijden behalve in enkele winkelstraten en pleinen.

Luirik Ornelis :lol:


Brussel, best met de trein en metro. Feit is wel dat aan alle stations in de gemeenten buiten de stad de parkings bomvol zijn, dat op plaatsen waar je vroeger vrij kon parkeren aan metrohaltes buiten het centrum het betalend is geworden met een tijds-maximum.
Maar, wie wil er nu naar Brussel als je daar echt niet moet zijn?

DewareJakob 3 mei 2016 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8091060)
Ornelis is een platte vijg, een praatjesmaker van het zevende knoopsgat.

Dat ook ja. ;-)

kiko 3 mei 2016 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 8091019)
Wat is dan juist het plan om een avondje uit te gaan in Brussel, niet op het uur te moeten kijken en toch nog thuis te geraken? Buiten een taxi of met de auto gaan, weet ik niet direct een ander alternatief. Als die laatste dan niet welkom is, tja, dan zal de stad inderdaad rustig worden.

Je kunt altijd een taxi nemen, of uber desnoods. Met de auto is ook niet gratis en je moet nog je parkeerticket betalen.

Brussel biedt trouwens uitstekend openbaar vervoer, maar je kunt niet verwachten dat dit openbaar vervoer 's nachts ook beschikbaar is voor twee man en een paardenkop.

Indien het openbaar vervoer 's nachts wel zou rijden, zou men steen en been klagen over al die lege bussen en metro's die 's nachts rijden.

Als er geen openbaar vervoer rijdt 's nachts, is het ook niet goed.

Libro 3 mei 2016 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8091181)
Je kunt altijd een taxi nemen, of uber desnoods. Met de auto is ook niet gratis en je moet nog je parkeerticket betalen.

Brussel biedt trouwens uitstekend openbaar vervoer, maar je kunt niet verwachten dat dit openbaar vervoer 's nachts ook beschikbaar is voor twee man en een paardenkop.

Indien het openbaar vervoer 's nachts wel zou rijden, zou men steen en been klagen over al die lege bussen en metro's die 's nachts rijden.

Als er geen openbaar vervoer rijdt 's nachts, is het ook niet goed.

Een taxi naar Brussel kost een maandelijkse afbetaling van een auto. Uber is absoluut niet beschikbaar. Het openbaar vervoer is ook niet gratis en je mag tegenwoordig blij zijn als je je portefeuille nog hebt. Leve de auto en als ik die niet kan/mag gebruiken: pech voor de handelaars.

kiko 3 mei 2016 19:32

Taxi's kun je gezamenlijk nemen, dat scheelt al een pak geld. En ze zetten je netjes af waar je moet zijn. Geen half uur wanhopig rondzoeken op zoek naar die ene parkeerplek waar je dan voor moet betalen, om van je verbruik nog maar te zwijgen.

Ik pleit nergens dat taxi's sowieso beter of goedkoper zijn dan eigen wagen. Maar in best wel een aantal scenario's zijn taxi's het overwegen waard.

Dadeemelee 3 mei 2016 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8091111)
Brussel, best met de trein en metro. Feit is wel dat aan alle stations in de gemeenten buiten de stad de parkings bomvol zijn, dat op plaatsen waar je vroeger vrij kon parkeren aan metrohaltes buiten het centrum het betalend is geworden met een tijds-maximum.
Maar, wie wil er nu naar Brussel als je daar echt niet moet zijn?

Brussel met de auto is ook minstens 1 keer per week stilstaan als er een ongeval is op de kleine ring of één van de hoofdstraten (of de grote ring).
Sinds ik er niet meer werk kom ik er ook heel weining.
Zoals gezegd moet je daar niet gaan als je er niet moet zijn (tenzij misschien voor enkele restaurants). In Leuven is ook alles en zonder probleem bereikbaar.

Johnny Blaze 3 mei 2016 20:02



Fiets maar lekker


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be