Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Weyts wil tol voor personenauto's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231874)

Universalia 16 mei 2016 20:23

Weyts wil tol voor personenauto's
 
BRON

Citaat:

Vlaams Minister van mobiliteit Ben Weyts (N-VA) werkt aan een kilometerheffing voor personenwagens.
Dat gaat véél kwaad bloed zetten denk ik. :-D

Meestal zijn het de landen waar men al jaar en dag péages en kilometerheffingen heeft lopen die het ergst reageren dat 'wij' dat ook zouden invoeren, best eigenaardig niet?

Ze rijden de wegen/banen van ons kleine landje toch mee 'kapot' of niet?

Dat de minister ook de bestelwagens niet vergeet want ik zag ze weet Admiraalrijden (of was het admiraalzeilen) kanten Jabbeke richting Calais en deze keer waren het géén PL landcodes maar RO.

U kent ze wel die bestelwagentjes hé ... En die vervoeren allemaal appelen en peren zeker :rofl:


Libro 16 mei 2016 20:50

Autorijden onbetaalbaar maken én iedereen bespioneren die met zijn auto buitenkomt. Goe bezig.

De schoofzak 16 mei 2016 20:50

Daar zijn al wat draden over versleten op dit forum (zoals voor ongeveer alle onderwerpen).

Toch maar mijn dada:
een slimme rekeningrijden-regeling heeft alleen maar voordelen.

Dat de Hollanders zagen, is normaal. Laat ze rustig mekkeren.
(op één puntje hebben ze gelijk: de herstelling van ons wegennet is wel bezig, maar duurt lang. ** .... onder meer door inertie wegens communautaire lasten ...)

.

Micele 16 mei 2016 21:34

Begint dit jaar de komkommertijd in mei?

Mambo 16 mei 2016 21:39

Weyts doet goed zijn best de rest kapot te maken.
Samen met nog een paar strijdmakkers.

Deo 16 mei 2016 22:05

:-) :-) :-) als hij dat doordrukt is die politiek RIP bij volgende verkiezing, is nog niet doorgedrongen bij zijn pentium 1.
Zullen zijn voorkeurstemmen even snel geteld zijn als bij A.Turtelboom.

warpozio 16 mei 2016 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 8104362)
:-) :-) :-) als hij dat doordrukt is die politiek RIP bij volgende verkiezing, is nog niet doorgedrongen bij zijn pentium 1.
Zullen zijn voorkeurstemmen even snel geteld zijn als bij A.Turtelboom.

Als zijn voorkeursstemmers merken dat hun autotax daalt hierdoor, want verdeelt over alle gebruikers van de baan, blijven ze wel op hem stemmen :)

Zeus 17 mei 2016 00:17

Alsof dit gericht is op buitenlanders :lol: Zalig zijn de armen van geest. Dit is de aankondiging van de zoveelste persing van de modale Vlaming. Tot de laatste drup.

Pech voor wie niet tot het hoger kader behoort en geen gesubsidieerde kar heeft. Uw fietsje zal je nemen, door sneeuw en hagel.

Pech voor wie kinderen heeft die naar school moeten. Hun fietsje zullen ze nemen, langs drukke steenwegen.

Pech voor de werkman die tegen de diktaten van de Nieuwe Vlaamse arrivisten ingaat en zich tegoed doet aan de onverantwoord luxe van een radio en een lederen zetel onder zijn gat. Bokes met choco zult gij eten en niets anders, de rest zal je niet langer kunnen betalen. Werk, pauper, werk, totdat ge'er bij creveert. Boeten zult gij, voor al die jaren dat gij boven uw stand hebt geleefd.

O ja, de meest efficiënte kilometertaks die er bestaat hebben we al: accijnzen aan de pomp. Geen defectgevoelige elektronische brol voor nodig, geen 1984-toestanden en de ecologische correctie is inherent aanwezig.

Skobelev 17 mei 2016 05:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8104450)
Alsof dit gericht is op buitenlanders :lol: Zalig zijn de armen van geest. Dit is de aankondiging van de zoveelste persing van de modale Vlaming. Tot de laatste drup.

Pech voor wie niet tot het hoger kader behoort en geen gesubsidieerde kar heeft. Uw fietsje zal je nemen, door sneeuw en hagel.

Pech voor wie kinderen heeft die naar school moeten. Hun fietsje zullen ze nemen, langs drukke steenwegen.

Pech voor de werkman die tegen de diktaten van de Nieuwe Vlaamse arrivisten ingaat en zich tegoed doet aan de onverantwoord luxe van een radio en een lederen zetel onder zijn gat. Bokes met choco zult gij eten en niets anders, de rest zal je niet langer kunnen betalen. Werk, pauper, werk, totdat ge'er bij creveert. Boeten zult gij, voor al die jaren dat gij boven uw stand hebt geleefd.

O ja, de meest efficiënte kilometertaks die er bestaat hebben we al: accijnzen aan de pomp. Geen defectgevoelige elektronische brol voor nodig, geen 1984-toestanden en de ecologische correctie is inherent aanwezig.

Je kan ook gewoon gaan stempelen....;-)

maddox 17 mei 2016 05:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8104450)
O ja, de meest efficiënte kilometertaks die er bestaat hebben we al: accijnzen aan de pomp. Geen defectgevoelige elektronische brol voor nodig, geen 1984-toestanden en de ecologische correctie is inherent aanwezig.

Als we over heel Europa de brandstofprijzen gelijktrekken, dan is deze uitspraak compleet correct.

Nu tank ik lekker in Luxemburg.

De schoofzak 17 mei 2016 05:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8104450)
...
O ja, de meest efficiënte kilometertaks die er bestaat hebben we al: accijnzen aan de pomp. Geen defectgevoelige elektronische brol voor nodig, geen 1984-toestanden en de ecologische correctie is inherent aanwezig.

Je leeft inderdaad nog in 1984, indien jij denkt dat de brandstof prijs de meest efficiënte kilometertaks is die er bestaat.

Met slogans ga je zelfs, aan café-togen liefst, nog heel wat halfzatte mensen daar van overtuigen met jouw "het is toch maar om een belastingsverhoging door te duwen voor de gewone arbaaider" gezaag.

Kijk eens om je heen: we zijn nu 2016, en we hebben enkele specifieke uitdagingen aan te pakken.

.

vrijzinnige 17 mei 2016 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8104450)
Alsof dit gericht is op buitenlanders :lol: Zalig zijn de armen van geest. Dit is de aankondiging van de zoveelste persing van de modale Vlaming. Tot de laatste drup.

Pech voor wie niet tot het hoger kader behoort en geen gesubsidieerde kar heeft. Uw fietsje zal je nemen, door sneeuw en hagel.

Pech voor wie kinderen heeft die naar school moeten. Hun fietsje zullen ze nemen, langs drukke steenwegen.

Pech voor de werkman die tegen de diktaten van de Nieuwe Vlaamse arrivisten ingaat en zich tegoed doet aan de onverantwoord luxe van een radio en een lederen zetel onder zijn gat. Bokes met choco zult gij eten en niets anders, de rest zal je niet langer kunnen betalen. Werk, pauper, werk, totdat ge'er bij creveert. Boeten zult gij, voor al die jaren dat gij boven uw stand hebt geleefd.

O ja, de meest efficiënte kilometertaks die er bestaat hebben we al: accijnzen aan de pomp. Geen defectgevoelige elektronische brol voor nodig, geen 1984-toestanden en de ecologische correctie is inherent aanwezig.

Werkgeversorganisatie Voka wil dat de Vlaamse regering nog voor de volgende verkiezingen een systeem uitwerkt voor een slimme kilometerheffing op personenwagens. ‘Een kilometerheffing enkel op vrachtwagens lost het fileprobleem niet op,’ klinkt het.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160517_02292047

Universalia 17 mei 2016 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8104498)
Als we over heel Europa de brandstofprijzen gelijktrekken, dan is deze uitspraak compleet correct.

Nu tank ik lekker in Luxemburg.

Kunnen we ons gelijk de vraag stellen: Waar staat dat 'Verenigde Europa' eigenlijk voor?

Ok, het is algemeen en tot ver over de landsgrenzen héén geweten, dat mijn korte bochtenwerk gewoon prachtig is. :cheer:

Zeus 17 mei 2016 08:57

Citaat:

Werkgeversorganisatie Voka wil dat de Vlaamse regering nog voor de volgende verkiezingen een systeem uitwerkt voor een slimme kilometerheffing op personenwagens. ‘Een kilometerheffing enkel op vrachtwagens lost het fileprobleem niet op,’ klinkt het.
Daarmee sluit de organisatie zich aan bij het voornemen van minister van Verkeer Ben Weyts (N-VA) om werk te maken van die heffing. De minister wil met de opbrengsten van die heffing de verkeersbelasting afschaffen en investeren in de aanleg en het onderhoud van de wegen.

Voka pleit nu ook voor een snelle invoering van het systeem. De organisatie noemt het ‘de enige manier op de mobiliteitsproblemen in België structureel aan te pakken’.‘Een slimme kilometerheffing kan het verkeer beter sturen en zal mensen ook doen nadenken of ze voor de wagen kiezen of voor andere verplaatsingsmogelijkheden’, zegt Hans Maertens, gedelegeerd bestuurder van Voka. ‘De kilometerheffing moet voor de werkgever kostenneutraal zijn, maar het spreekt voor zich dat werkgevers moeten meedenken over de mobiliteit van hun medewerkers.

Dat ook buitenlandse gebruikers van ons wegennet zullen moeten meebetalen is volgens Maertens een goed zaak. ‘We moeten dringend meer investeren in ons wegennet. Het lijkt ons logisch dat iedereen die onze wegen gebruiken daar ook aan bijdragen.’
Voil�*, we weten weer vanwaar het komt. De bazen. Zoals De Wever ooit zei "Mijn echte baas is Voka en ik ben pas tevreden als Voka tevreden is".

De kilometerheffing moet uiteraard enkel kostenneutraal zijn voor de werkgever. Binnenkort komen ze met het idee om uit mobiliteitsoverwegingen rond de bedrijfsgebouwen beluiken te bouwen voor 't werkvolk, mét fabriekswinkeltje waar je dan je voedselbonnen kan spenderen. Alles dicht bij de hand.

Micele 17 mei 2016 09:34

Nog eens, waarom zou Weyts wel iets kunnen doorzetten dat tegen Europese wetten indruist en wat Duitsland al probeerde maar nog altijd niet kon doorzetten?

Citaat:

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soz...a-1089871.html

Donnerstag, 28.04.2016

Eine Klage vor dem EuGH wird immer wahrscheinlicher: Die EU-Kommission setzt Berlin ein Ultimatum, um die umstrittene Pkw-Maut zu ändern. Verkehrsminister Dobrindt freut sich auf die Verhandlung.

Die EU-Kommission verlangt binnen zwei Monaten Änderungen an der deutschen Pkw-Maut. Wenn die Bundesregierung nicht einlenkt, könnte die EU-Kommission sie im nächsten Schritt vor dem Europäischen Gerichtshof verklagen. Die Maut-Regelung diskriminiere ausländische Autofahrer in Deutschland, bemängelte die EU-Kommission erneut. Sie verschickte deshalb ein sogenanntes "begründetes Mahnschreiben" nach Berlin.

De Europese Commissie verlangt binnen twee maanden veranderingen aan het wetsontwerp van de Duitse auto-tol. Als de federale overheid niet toegeeft, kan de Europese Commissie hen in de volgende stap aanklagen voor het Europees Hof. De tolregeling discrimineert buitenlandse automobilisten in Duitsland, die de Europese Commissie opnieuw bekritiseerd. Zij stuurde daarom een zogenaamd "met redenen omklede schriftelijke waarschuwing" naar Berlijn
.

HOUZEE ! 17 mei 2016 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8104649)
Nog eens, waarom zou Weyts wel iets kunnen doorzetten tegen Europese wetten wat Duitsland probeerde maar niet kon doorzetten?

Als het voor vrachtwagens bestaat, om welke reden zou het dan niet voor personenwagens mogen?

Alleszins, ik ben er sterk op tegen, wat met de privacy?

Mambo 17 mei 2016 09:38

Alle kleine diensten gaan massaal profiteren om de km's aan te rekenen terwijl de heffing normaal gezien alleen maar op de snelwegen zou van toepassing zijn.
Vrachtwagens zijn er al goed mee bezig.
Nu al die anderen ook nog eens?

En de auto taks zal zeer zeker ook niet verdwijnen; bij de vrachtwagens is die ook niet weg mijn gedacht.

Dus euh...men ziet het zelf wel hé wel spelletje er alweer bezig is?

Micele 17 mei 2016 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8104652)
Als het voor vrachtwagens bestaat, om welke reden zou het dan niet voor personenwagens mogen?

Discriminatie van buitenlandse personenwagens.
En omdat voor vrachtwagens andere EU-wetten gelden.

Wat Weyts zegt druist in tegen Europese wetten, Duitsland wordt daarvoor al aangeklaagd voor het Europees Hof. Het Europees hof laat ook geen enkele verdekte taks-compensatie toe voor Duitse personenwagens.

Citaat:

“Er zijn zo veel buitenlandse chauffeurs die door Vlaanderen razen zonder dat ze 1 eurocent bijdragen aan onze weginfrastructuur. Als we hen laten betalen, kunnen we de verkeersbelasting voor de Vlaming afschaffen, en de inkomsten van de buitenlanders gebruiken om te investeren in weginfrastructuur”, vertelde Weyts aan VTM.
Europa zegt ook wat niet mag en wel mag:

Citaat:

EU-Kommission zeigt Alternativen auf

Die EU-Kommission geht gegen die deutsche Pkw-Maut bereits seit dem vergangenen Sommer formell vor. Sie sieht darin eine klare Benachteiligung ausländischer Autofahrer in Deutschland. Das Gesetz ist bereits beschlossen, wegen der Streitigkeiten aber noch nicht umgesetzt.

Zwar müssten sowohl In- als auch Ausländer die Maut zahlen. Doch nur inländische Autobesitzer sollen bei der Kfz-Steuer entlastet werden, und zwar genau in Höhe ihrer Maut. Dieses System lehnt die EU-Kommission ab.

Entlastungen, die nicht mit der Nationalität der Nutznießer begründet sind, wären hingegen möglich: Die Behörde teilte mit, bei der Festlegung der Kfz-Steuer könne etwa die Umweltfreundlichkeit eine Rolle spielen. Das Problem ließe sich nach Brüsseler Einschätzung auch durch eine streckenabhängige Maut vermeiden, bei der die Höhe von der Menge der gefahrenen Kilometer abhängt.

De schoofzak 17 mei 2016 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8104617)
Voil�*, we weten weer vanwaar het komt. De bazen. Zoals De Wever ooit zei "Mijn echte baas is Voka en ik ben pas tevreden als Voka tevreden is".

De kilometerheffing moet uiteraard enkel kostenneutraal zijn voor de werkgever. Binnenkort komen ze met het idee om uit mobiliteitsoverwegingen rond de bedrijfsgebouwen beluiken te bouwen voor 't werkvolk, mét fabriekswinkeltje waar je dan je voedselbonnen kan spenderen. Alles dicht bij de hand.

Je vergeet nog de pastoor (of de imam ?) te vermelden die ons dom moet houden.

.

Pandareus 17 mei 2016 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8104498)
Als we over heel Europa de brandstofprijzen gelijktrekken, dan is deze uitspraak compleet correct.

Nu tank ik lekker in Luxemburg.

België wil net een competitief voordeel blijven hebben door de brandstof iets goedkoper dan bij de buren te verkopen.
Daarom zal Bean Weyts de burger liever nog eens droog in de kakker nemen door hem te couilloneren met een nieuwe belasting.
De waarlijk idioten onder de bevolking zullen zelfs geloven dat de rijtaks in ruil gaat dalen of wegvallen. :lol::lol::lol:

Blue Sky 17 mei 2016 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8104231)
Autorijden onbetaalbaar maken én iedereen bespioneren die met zijn auto buitenkomt. Goe bezig.

Het is gewoon een kwestie van mensen, die niet kunnen beschikken over bepaalde intellectuele vermogens, aan te zetten tot een doordacht en verantwoord autogebruik. Centjes tellen kan namelijk iedereen en een systeem taksen is het enige systeem dat bij een groep mensen van allerhande slag een significante gedragsverandering kan teweeg brengen.

Bovendien is dit niet zozeer louter voor extra inkomsten, maar gewoon noodzakelijk voor het afwenden van een totaal verkeersinfarct. De realiteit leert namelijk dat mensen beslissingen nemen met oogkleppen op zonder rekening te houden met de realiteit.

Zeus 17 mei 2016 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8104724)
Het is gewoon een kwestie van mensen, die niet kunnen beschikken over bepaalde intellectuele vermogens, aan te zetten tot een doordacht en verantwoord autogebruik. Centjes tellen kan namelijk iedereen en een systeem taksen is het enige systeem dat bij een groep mensen van allerhande slag een significante gedragsverandering kan teweeg brengen.

Bovendien is dit niet zozeer louter voor extra inkomsten, maar gewoon noodzakelijk voor het afwenden van een totaal verkeersinfarct. De realiteit leert namelijk dat mensen beslissingen nemen met oogkleppen op zonder rekening te houden met de realiteit.

Begin dan eens met bedrijfswagens op gelijke voet te belasten.

Een bedrijfswagen krijgt in België een gemiddelde maandelijkse subsidie van 230 euro. Van de 1.1 miljoen bedrijfswagens zijn er 560 000 salariswagens. En uiteraard mét onbeperkte tankkaart, zodat de heren hogere kaders al helemaal geen incentive hebben om de fiets te pakken.

VOKA en handpop N-VA lossen de files niet op, ze subsidiëren ze.

vrijzinnige 17 mei 2016 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8104671)
Je vergeet nog de pastoor (of de imam ?) te vermelden die ons dom moet houden.

.

Die zijn niet meer nodig, de Vlamingen geloven toch alles als het uit de juiste mond komt, en als dit in de taal van het gepeupel is :-) :-) :-)

PORSCHE 17 mei 2016 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8104653)
Alle kleine diensten gaan massaal profiteren om de km's aan te rekenen terwijl de heffing normaal gezien alleen maar op de snelwegen zou van toepassing zijn.
Vrachtwagens zijn er al goed mee bezig.
Nu al die anderen ook nog eens?

En de auto taks zal zeer zeker ook niet verdwijnen; bij de vrachtwagens is die ook niet weg mijn gedacht.

Dus euh...men ziet het zelf wel hé wel spelletje er alweer bezig is?

Wanneer de MTM (maximaal toegelaten massa) 3.500 kg overschrijdt wordt de huidige verkeersbelasting afhankelijk van het aantal assen van het voertuig en de aard van de ophanging bepaald. De bedragen variëren tussen 59,97 euro (vrachtwagen van 3,501 kg met één of twee assen), tot 844,70 voor vrachtwagens van meer dan 43 ton met 3 + 2 assen. Een peulschil voor dergelijk vrachtvervoer.

Zeus 17 mei 2016 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8104671)
Je vergeet nog de pastoor (of de imam ?) te vermelden die ons dom moet houden.

.

De pastoor is vervangen door de zender van Bracke & Becaus en de Vlaams Totalitaire Mediamaatschappij van VOKA-baasje Van Thillo.

PORSCHE 17 mei 2016 11:36

Ik ben voor kilometerheffing. En zo zullen er velen zijn. Op voorwaarde dat de BIV en wegenbelasting weg valt. Dus enkel nog 30 euro voor een nummerplaat en dan per gereden kilometer betalen.

Als ik uitreken wat ik met een -onlangs verkochte- wagen deed. Iets meer dan 10000 euro aan BIV en jaarlijks iets meer aan 2000 euro aan belasting. Terwijl de wagen misschien 1000 kilometer op een jaar zou gedaan hebben. Geef mij dan maar kilometerheffing. De zwaar motoren zullen wel terug beter verkopen. En dan is het ineens een eerlijk systeem. Ongeacht je een diesel, benzine, hybride of E-wagen hebt : elke kilometer betaal je. Als ze het dan nog eerlijk spelen dan iedereen even veel. En mensen die graag 50 kilometer verder willen gaan werken : eigen keuze dus betalen. Anders moet je maar op sites als regiojobs en zo gaan snuffelen!

En idem voor vrachtwagens. Niet enkel kilometerheffing op bepaalde grote wegen maar overal. Elke gereden kilometer is betalen. Zo simpel kan het zijn.

Deo 17 mei 2016 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door warpozio (Bericht 8104415)
Als zijn voorkeursstemmers merken dat hun autotax daalt hierdoor, want verdeelt over alle gebruikers van de baan, blijven ze wel op hem stemmen :)

Dat geloof je nu zelf toch niet dat de autotaks algemeen zal dalen.
Mensen zijn en blijven toch naïef.

fred vanhove 17 mei 2016 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8104233)
Daar zijn al wat draden over versleten op dit forum (zoals voor ongeveer alle onderwerpen).

Toch maar mijn dada:
een slimme rekeningrijden-regeling heeft alleen maar voordelen.

Dat de Hollanders zagen, is normaal. Laat ze rustig mekkeren.
(op één puntje hebben ze gelijk: de herstelling van ons wegennet is wel bezig, maar duurt lang. ** .... onder meer door inertie wegens communautaire lasten ...)

.

Voor de mensen met een bedrijfswagen zeker.....voor de gewone werkmensen zijn die voordelen een pak minder.

PORSCHE 17 mei 2016 23:59

Waarom is dat voor gewone werkmensen minder? Niemand verplicht ze toch om dagelijks 50 kilometer enkele reis te pendelen? Of dagelijks hun kinderen naar en van school te doen. Of even naar de zee te tuffen. En is er geen werk in eigen streek? Wie met de wagen rijdt moet betalen. Zo simpel is het. Wordt wagen rijden te duur dan moet je deze maar verkopen en andere oplossingen zoeken. Ik ben pro kilometerheffing en liefst een dik cijfer er op. Op voorwaarde dat EN BIV EN wegenbelasting weg valt.

Bartjeuh 18 mei 2016 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8105656)
Wie met de wagen rijdt moet betalen. Zo simpel is het. Wordt wagen rijden te duur dan moet je deze maar verkopen en andere oplossingen zoeken. Ik ben pro kilometerheffing en liefst een dik cijfer er op. Op voorwaarde dat EN BIV EN wegenbelasting weg valt.

Wel, wel, wel, er zijn blijkbaar ook punten waar we het eens kunnen over zijn!

Minder verkeer op de wegen, minder files en minder schadelijke uitstoot? Wel, sofort de fossiele brandstofprijzen op zijn minst verdubbelen, rekeningrijden invoeren, en het verlenen van gratis brandstofkaarten aan bezitters van bedrijfswagens verbieden (of niet langer fiscaal aftrekbaar maken)!

Maar het pure bezitten van een wagen mogen we inderdaad niet langer afstraffen (dus geen BIV en geen wegenbelasting meer).

HOUZEE ! 18 mei 2016 08:18

Ik ben feitelijk misschien ook wel voorstander. Rekeningrijden is misschien wel het kleine duwtje dat nog nodig is om dit land failliet te krijgen :-)

Skobelev 18 mei 2016 08:45

Er zijn op dit ogenblik een kleine 6 miljoen personenwagens in België. Als die allemaal "een bakje" moeten aanschaffen....welke is de firma die deze mag leveren? Laat ons ook meteen maar eens kijken of er geen politieker zijn handen gaat wassen in deze kost?

De schoofzak 18 mei 2016 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8105828)
Er zijn op dit ogenblik een kleine 6 miljoen personenwagens in België. Als die allemaal "een bakje" moeten aanschaffen....welke is de firma die deze mag leveren? Laat ons ook meteen maar eens kijken of er geen politieker zijn handen gaat wassen in deze kost?

We moeten ons toch ook een nummerplaat achteraan, een nummerplaat vooraan, een driehoek, een verbanddoosje, een brandblusapparaat aanschaffen. Maak je je daar meer zorgen over dan iets anders, dat er politiekers zouden gaan sjoemelen ?
(en in Frankrijk nog twijfelachtig: twee alcoholtesters ...)

Ik wil maar zeggen: jouw praat is toogpraat omdat je het plaatje niet snapt.

.

De schoofzak 18 mei 2016 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8104754)
Begin dan eens met bedrijfswagens op gelijke voet te belasten.
...

De camionette van mijn loodgieter is een bedrijfswagen.
We vermoeden dat jij niet jaloers zijt op die Ford Transit, maar wel op de salariswagens.

De nva is de enige partij die die salariswagens op de meest grondige manier wilt afschaffen.
En dat is namelijk de belasting op arbeid op het niveau brengen van de ons omringende landen.
Dan valt de goesting om te spelen met salariswagens als element van verloning onmiddellijk weg.

Misschien is dat wat te moeilijk om te begrijpen.
En bekt het leuker aan de toog om te brabbelen: doe die mannen wat extra belasting betalen ...

.

Skobelev 18 mei 2016 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8105851)
We moeten ons toch ook een nummerplaat achteraan, een nummerplaat vooraan, een driehoek, een verbanddoosje, een brandblusapparaat aanschaffen. Maak je je daar meer zorgen over dan iets anders, dat er politiekers zouden gaan sjoemelen ?
(en in Frankrijk nog twijfelachtig: twee alcoholtesters ...)

Ik wil maar zeggen: jouw praat is toogpraat omdat je het plaatje niet snapt.

.

Leg me dan het plaatje maar eens uit, beste alwetende.
Het plaatje dat privévervoer de melkkoe moet zijn en blijven zonder enig alternatief voor wie hier een bijdrage wenst te leveren aan dit onland door elke dag de moed te hebben te gaan werken. Dat er in dit land voor niets geld is, laat staan voor een degelijke infrastructuur, terwijl we ongeveer het meest belast zijn ter wereld.
Leg het me eens uit.

Blue Sky 18 mei 2016 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8104754)
Begin dan eens met bedrijfswagens op gelijke voet te belasten.

Een bedrijfswagen krijgt in België een gemiddelde maandelijkse subsidie van 230 euro. Van de 1.1 miljoen bedrijfswagens zijn er 560 000 salariswagens. En uiteraard mét onbeperkte tankkaart, zodat de heren hogere kaders al helemaal geen incentive hebben om de fiets te pakken.

VOKA en handpop N-VA lossen de files niet op, ze subsidiëren ze.

Dat is zeer zeker het geval en is dan ook iets wat moet veranderen. Helaas duurt het in conservatieve en angstige België steeds eeuwen en moet je hemel en aarde bewegen vooraleer je iets in beweging krijgt.

De schoofzak 18 mei 2016 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8105874)
Leg me dan het plaatje maar eens uit, beste alwetende.
Het plaatje dat privévervoer de melkkoe moet zijn en blijven zonder enig alternatief voor wie hier een bijdrage wenst te leveren aan dit onland door elke dag de moed te hebben te gaan werken. Dat er in dit land voor niets geld is, laat staan voor een degelijke infrastructuur, terwijl we ongeveer het meest belast zijn ter wereld.
Leg het me eens uit.

Om het element rekeningrijden uit te leggen, moeten we grijpen naar de derde stelling van het goede staatsbeheer.
Die luidt namelijk "de vervuiler betaalt".
En wat autorijden betreft zijn er twee vervuilende aspecten:
de pure vervuiling van het leefmilieu;
en de vervuiling van het wegennet op sommige ogenblikken: teveel verkeer.

Dat teveel verkeer moet gestuurd worden.
Door de vervuiler te doen betalen.

illustratie: als ik een auto èn een motorfiets heb, waarom moet ik dan twee keer betalen ? Ik kan niet met beide tegelijk rijden. (tenzij je me wilt belasten op luxe, maar dat zitten we in stelling nr. 2 van het goede staatsbeheer).
Als het me de helft maar kost om naar de zee te rijden, als ik een uurtje vroeger op sta ..... dan heb ik de keuze.

.

Skobelev 18 mei 2016 11:59

En je denkt dat het rekeningrijden in uw voordeel zal zijn? Keep on dreaming.

HOUZEE ! 18 mei 2016 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8106046)
En je denkt dat het rekeningrijden in uw voordeel zal zijn? Keep on dreaming.

Voor wie met een Porsche of een Bentley of iets dergelijks rijdt, zal het misschien goedkoper worden. Maar voor de gewone burger die dagelijks naar z'n werk pendelt, die zal meer betalen om in dezelfde file te staan waar hij nu al elke dag in moet staan :s BIV en wegentaks zullen lang niet opwegen tegen de kost van het rekeningrijden.

De schoofzak 18 mei 2016 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8106046)
En je denkt dat het rekeningrijden in uw voordeel zal zijn? Keep on dreaming.

Als je kan kiezen, is het altijd in je voordeel.
Want kies je de duurdere momenten, dan is het je overwogen keuze, en heb je er het plezier van.

Als je niet kan kiezen, ben je maar een slaaf.

.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be