![]() |
Weyts wil tol voor personenauto's
BRON
Citaat:
Meestal zijn het de landen waar men al jaar en dag péages en kilometerheffingen heeft lopen die het ergst reageren dat 'wij' dat ook zouden invoeren, best eigenaardig niet? Ze rijden de wegen/banen van ons kleine landje toch mee 'kapot' of niet? Dat de minister ook de bestelwagens niet vergeet want ik zag ze weet Admiraalrijden (of was het admiraalzeilen) kanten Jabbeke richting Calais en deze keer waren het géén PL landcodes maar RO. U kent ze wel die bestelwagentjes hé ... En die vervoeren allemaal appelen en peren zeker :rofl: |
Autorijden onbetaalbaar maken én iedereen bespioneren die met zijn auto buitenkomt. Goe bezig.
|
Daar zijn al wat draden over versleten op dit forum (zoals voor ongeveer alle onderwerpen).
Toch maar mijn dada: een slimme rekeningrijden-regeling heeft alleen maar voordelen. Dat de Hollanders zagen, is normaal. Laat ze rustig mekkeren. (op één puntje hebben ze gelijk: de herstelling van ons wegennet is wel bezig, maar duurt lang. ** .... onder meer door inertie wegens communautaire lasten ...) . |
Begint dit jaar de komkommertijd in mei?
|
Weyts doet goed zijn best de rest kapot te maken.
Samen met nog een paar strijdmakkers. |
:-) :-) :-) als hij dat doordrukt is die politiek RIP bij volgende verkiezing, is nog niet doorgedrongen bij zijn pentium 1.
Zullen zijn voorkeurstemmen even snel geteld zijn als bij A.Turtelboom. |
Citaat:
|
Alsof dit gericht is op buitenlanders :lol: Zalig zijn de armen van geest. Dit is de aankondiging van de zoveelste persing van de modale Vlaming. Tot de laatste drup.
Pech voor wie niet tot het hoger kader behoort en geen gesubsidieerde kar heeft. Uw fietsje zal je nemen, door sneeuw en hagel. Pech voor wie kinderen heeft die naar school moeten. Hun fietsje zullen ze nemen, langs drukke steenwegen. Pech voor de werkman die tegen de diktaten van de Nieuwe Vlaamse arrivisten ingaat en zich tegoed doet aan de onverantwoord luxe van een radio en een lederen zetel onder zijn gat. Bokes met choco zult gij eten en niets anders, de rest zal je niet langer kunnen betalen. Werk, pauper, werk, totdat ge'er bij creveert. Boeten zult gij, voor al die jaren dat gij boven uw stand hebt geleefd. O ja, de meest efficiënte kilometertaks die er bestaat hebben we al: accijnzen aan de pomp. Geen defectgevoelige elektronische brol voor nodig, geen 1984-toestanden en de ecologische correctie is inherent aanwezig. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu tank ik lekker in Luxemburg. |
Citaat:
Met slogans ga je zelfs, aan café-togen liefst, nog heel wat halfzatte mensen daar van overtuigen met jouw "het is toch maar om een belastingsverhoging door te duwen voor de gewone arbaaider" gezaag. Kijk eens om je heen: we zijn nu 2016, en we hebben enkele specifieke uitdagingen aan te pakken. . |
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160517_02292047 |
Citaat:
Ok, het is algemeen en tot ver over de landsgrenzen héén geweten, dat mijn korte bochtenwerk gewoon prachtig is. :cheer: |
Citaat:
De kilometerheffing moet uiteraard enkel kostenneutraal zijn voor de werkgever. Binnenkort komen ze met het idee om uit mobiliteitsoverwegingen rond de bedrijfsgebouwen beluiken te bouwen voor 't werkvolk, mét fabriekswinkeltje waar je dan je voedselbonnen kan spenderen. Alles dicht bij de hand. |
Nog eens, waarom zou Weyts wel iets kunnen doorzetten dat tegen Europese wetten indruist en wat Duitsland al probeerde maar nog altijd niet kon doorzetten?
Citaat:
|
Citaat:
Alleszins, ik ben er sterk op tegen, wat met de privacy? |
Alle kleine diensten gaan massaal profiteren om de km's aan te rekenen terwijl de heffing normaal gezien alleen maar op de snelwegen zou van toepassing zijn.
Vrachtwagens zijn er al goed mee bezig. Nu al die anderen ook nog eens? En de auto taks zal zeer zeker ook niet verdwijnen; bij de vrachtwagens is die ook niet weg mijn gedacht. Dus euh...men ziet het zelf wel hé wel spelletje er alweer bezig is? |
Citaat:
En omdat voor vrachtwagens andere EU-wetten gelden. Wat Weyts zegt druist in tegen Europese wetten, Duitsland wordt daarvoor al aangeklaagd voor het Europees Hof. Het Europees hof laat ook geen enkele verdekte taks-compensatie toe voor Duitse personenwagens. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
Daarom zal Bean Weyts de burger liever nog eens droog in de kakker nemen door hem te couilloneren met een nieuwe belasting. De waarlijk idioten onder de bevolking zullen zelfs geloven dat de rijtaks in ruil gaat dalen of wegvallen. :lol::lol::lol: |
Citaat:
Bovendien is dit niet zozeer louter voor extra inkomsten, maar gewoon noodzakelijk voor het afwenden van een totaal verkeersinfarct. De realiteit leert namelijk dat mensen beslissingen nemen met oogkleppen op zonder rekening te houden met de realiteit. |
Citaat:
Een bedrijfswagen krijgt in België een gemiddelde maandelijkse subsidie van 230 euro. Van de 1.1 miljoen bedrijfswagens zijn er 560 000 salariswagens. En uiteraard mét onbeperkte tankkaart, zodat de heren hogere kaders al helemaal geen incentive hebben om de fiets te pakken. VOKA en handpop N-VA lossen de files niet op, ze subsidiëren ze. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben voor kilometerheffing. En zo zullen er velen zijn. Op voorwaarde dat de BIV en wegenbelasting weg valt. Dus enkel nog 30 euro voor een nummerplaat en dan per gereden kilometer betalen.
Als ik uitreken wat ik met een -onlangs verkochte- wagen deed. Iets meer dan 10000 euro aan BIV en jaarlijks iets meer aan 2000 euro aan belasting. Terwijl de wagen misschien 1000 kilometer op een jaar zou gedaan hebben. Geef mij dan maar kilometerheffing. De zwaar motoren zullen wel terug beter verkopen. En dan is het ineens een eerlijk systeem. Ongeacht je een diesel, benzine, hybride of E-wagen hebt : elke kilometer betaal je. Als ze het dan nog eerlijk spelen dan iedereen even veel. En mensen die graag 50 kilometer verder willen gaan werken : eigen keuze dus betalen. Anders moet je maar op sites als regiojobs en zo gaan snuffelen! En idem voor vrachtwagens. Niet enkel kilometerheffing op bepaalde grote wegen maar overal. Elke gereden kilometer is betalen. Zo simpel kan het zijn. |
Citaat:
Mensen zijn en blijven toch naïef. |
Citaat:
|
Waarom is dat voor gewone werkmensen minder? Niemand verplicht ze toch om dagelijks 50 kilometer enkele reis te pendelen? Of dagelijks hun kinderen naar en van school te doen. Of even naar de zee te tuffen. En is er geen werk in eigen streek? Wie met de wagen rijdt moet betalen. Zo simpel is het. Wordt wagen rijden te duur dan moet je deze maar verkopen en andere oplossingen zoeken. Ik ben pro kilometerheffing en liefst een dik cijfer er op. Op voorwaarde dat EN BIV EN wegenbelasting weg valt.
|
Citaat:
Minder verkeer op de wegen, minder files en minder schadelijke uitstoot? Wel, sofort de fossiele brandstofprijzen op zijn minst verdubbelen, rekeningrijden invoeren, en het verlenen van gratis brandstofkaarten aan bezitters van bedrijfswagens verbieden (of niet langer fiscaal aftrekbaar maken)! Maar het pure bezitten van een wagen mogen we inderdaad niet langer afstraffen (dus geen BIV en geen wegenbelasting meer). |
Ik ben feitelijk misschien ook wel voorstander. Rekeningrijden is misschien wel het kleine duwtje dat nog nodig is om dit land failliet te krijgen :-)
|
Er zijn op dit ogenblik een kleine 6 miljoen personenwagens in België. Als die allemaal "een bakje" moeten aanschaffen....welke is de firma die deze mag leveren? Laat ons ook meteen maar eens kijken of er geen politieker zijn handen gaat wassen in deze kost?
|
Citaat:
(en in Frankrijk nog twijfelachtig: twee alcoholtesters ...) Ik wil maar zeggen: jouw praat is toogpraat omdat je het plaatje niet snapt. . |
Citaat:
We vermoeden dat jij niet jaloers zijt op die Ford Transit, maar wel op de salariswagens. De nva is de enige partij die die salariswagens op de meest grondige manier wilt afschaffen. En dat is namelijk de belasting op arbeid op het niveau brengen van de ons omringende landen. Dan valt de goesting om te spelen met salariswagens als element van verloning onmiddellijk weg. Misschien is dat wat te moeilijk om te begrijpen. En bekt het leuker aan de toog om te brabbelen: doe die mannen wat extra belasting betalen ... . |
Citaat:
Het plaatje dat privévervoer de melkkoe moet zijn en blijven zonder enig alternatief voor wie hier een bijdrage wenst te leveren aan dit onland door elke dag de moed te hebben te gaan werken. Dat er in dit land voor niets geld is, laat staan voor een degelijke infrastructuur, terwijl we ongeveer het meest belast zijn ter wereld. Leg het me eens uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Die luidt namelijk "de vervuiler betaalt". En wat autorijden betreft zijn er twee vervuilende aspecten: de pure vervuiling van het leefmilieu; en de vervuiling van het wegennet op sommige ogenblikken: teveel verkeer. Dat teveel verkeer moet gestuurd worden. Door de vervuiler te doen betalen. illustratie: als ik een auto èn een motorfiets heb, waarom moet ik dan twee keer betalen ? Ik kan niet met beide tegelijk rijden. (tenzij je me wilt belasten op luxe, maar dat zitten we in stelling nr. 2 van het goede staatsbeheer). Als het me de helft maar kost om naar de zee te rijden, als ik een uurtje vroeger op sta ..... dan heb ik de keuze. . |
En je denkt dat het rekeningrijden in uw voordeel zal zijn? Keep on dreaming.
|
Citaat:
|
Citaat:
Want kies je de duurdere momenten, dan is het je overwogen keuze, en heb je er het plezier van. Als je niet kan kiezen, ben je maar een slaaf. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be