Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Is "Bent U separatist een strikvraag" ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233520)

ViveLaBelgique 15 juli 2016 16:21

Is "Bent U separatist een strikvraag" ?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2714068

Hendrik Vuye wordt op de man af gevraagd of hij separatist is. Zijn antwoord is dat dit een strikvraag is.

Wat vindt U van deze vraag ?

Xenophon 20 juli 2016 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8170336)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2714068

Hendrik Vuye wordt op de man af gevraagd of hij separatist is. Zijn antwoord is dat dit een strikvraag is.

Wat vindt U van deze vraag ?

Een veelgestelde vraag, Peumans heeft ze in het verleden trouwens al duidelijk beantwoord ook.

BWarrior 20 juli 2016 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8173697)
Een veelgestelde vraag, Peumans heeft ze in het verleden trouwens al duidelijk beantwoord ook.

Dat is de enige.

Xenophon 20 juli 2016 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8173715)
Dat is de enige.

Niettemin kunnen we uit zijn antwoord afleiden dat hij voor de N-VA in haar geheel - leden en programma - sprak toen hij zei, 'natuurlijk zijn we separatisten'.

TheFourHorsemen 21 juli 2016 09:05

Het is een strikvraag in de zin dat er nog een hele waaier aan mogelijkheden bestaat tussen de staatsinrichting de dag van vandaag en een totaal onafhankelijke staat.

Hij zou natuurlijk gewoon volmondig 'ja' moeten zeggen.

quercus 21 juli 2016 09:10

De grootste separatisten waren de Belgische franstaligen in 1830. Ze doen er dus beter aan hun klep te houden wanneer een fractie van de Vlamingen zich uitspreekt ten voordele van een confederatie met Nederland.

De schoofzak 21 juli 2016 09:16

Ik ben iemand die op politiek vlak een grondige reorganisatie wenst.

Ben ik dan een reorganist ipv separatist ?

Ik besef dat als ik mezelf separatist noem, ik een hoop bagger aan scheldwoorden over mijn kop krijg "dat ik niet samen breng, maar verdeel", en nog zo van die pastoorspraat, waar sommige kiezers in zouden trappen.

Je mag het dus weten: uit puur electoraal belang ontken ik wat ik werkelijk ben.
Net gelijk de Franstalige sossen, de Franstalige èn de Vlaamse groenen, die ontkennen dat ze communisten zijn. Net zoals die van het acw, die ontkennen dat ze sossen zijn.

.

BWarrior 21 juli 2016 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8173723)
Niettemin kunnen we uit zijn antwoord afleiden dat hij voor de N-VA in haar geheel - leden en programma - sprak toen hij zei, 'natuurlijk zijn we separatisten'.

Dan heeft hij toch een hartig woordje te praten met zijn kameraden die de term als de pest mijden.

BWarrior 21 juli 2016 10:15

Dubbel

BWarrior 21 juli 2016 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8173890)

Ik besef dat als ik mezelf separatist noem, ik een hoop bagger aan scheldwoorden over mijn kop krijg "dat ik niet samen breng, maar verdeel", en nog zo van die pastoorspraat, waar sommige kiezers in zouden trappen.

Je mag het dus weten: uit puur electoraal belang ontken ik wat ik werkelijk ben.
Net gelijk de Franstalige sossen, de Franstalige èn de Vlaamse groenen, die ontkennen dat ze communisten zijn. Net zoals die van het acw, die ontkennen dat ze sossen zijn.

.

U plaatst zichzelf dus op het niveau van andere ordinaire leugenaars.

BWarrior 21 juli 2016 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8173886)
De grootste separatisten waren de Belgische franstaligen in 1830.

De orangisten in Luik? Of de Franstalige Antwerpenaars, Gentenaars, Namenaars, Luxemburgers die zelfs na de Belgische onafhankelijkheid ijverden voor een herstel van het VKN ?

quercus 21 juli 2016 10:27

Citaat:

Een heel grote waarheid die dikwijls mag herhaald worden!

Vrijheideerst 21 juli 2016 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8173987)
De orangisten in Luik? Of de Franstalige Antwerpenaars, Gentenaars, Namenaars, Luxemburgers die zelfs na de Belgische onafhankelijkheid ijverden voor een herstel van het VKN ?

Heelnederland?

De schoofzak 21 juli 2016 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8173976)
U plaatst zichzelf dus op het niveau van andere ordinaire leugenaars.

Dat is niet liegen, dat is decorum.
In een verhaal, en in de politiek, mag er overdreven worden om het stuk mooier te maken. Dat heeft decorum.

Ik richt mijn decorum tenminste in voor de goede zaak.
Jij voor een paar mensen van adel en een flink aantal dikke nekken die geen tweede landstaal willen leren beheersen.

.

BWarrior 21 juli 2016 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8174181)
In een verhaal, en in de politiek, mag er overdreven worden om het stuk mooier te maken. Dat heeft decorum.

.

De N-VA accepeert dus niet alleen van zichzelf maar ook van anderen leugens? Het is toch maar politiek, niet waar? :roll:

BWarrior 21 juli 2016 17:10

Citaat:

Jij voor een paar mensen van adel en een flink aantal dikke nekken die geen tweede landstaal willen leren beheersen.

.

Ik wist niet dat 90 procent der Vlamingen bestond uit Fransonkundige edellieden...

BWarrior 21 juli 2016 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8174033)
Heelnederland?

Hun inspiratie vertrok niet vanuit een Heelnederlands, maar vanuit Belgisch perspectief. Een deel van de Belgische elite vond inderdaad dat de Belgische belangen het best gediend werden binnen het VKN. In haar meest recente werk schrijft E. Witte hierover dat ''de zuidelijke oranjegetrouwen zich niet echt verbonden voel(d)en met de landgenotenoten uit het noorden (i.e. uit Nederland)".

DewareJakob 21 juli 2016 17:33

Het zuiden heeft de laatste tijd al duidelijk genoeg gemaakt dat de taalgrens tevens de stakersgrens is. Ze bewijzen eens te meer dat het samenraapsel België al zo goed als verdeeld is. Velen die nog in een samengaan geloofden hebben nu hun kar gekeerd.

ViveLaBelgique 21 juli 2016 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8173882)
Het is een strikvraag in de zin dat er nog een hele waaier aan mogelijkheden bestaat tussen de staatsinrichting de dag van vandaag en een totaal onafhankelijke staat.

Indien dat je visie is dan dien je volmondig "Neen!" te antwoorden op de vraag "Bent U separatist ?".

ViveLaBelgique 21 juli 2016 21:03

Citaat:

Jij bent rijp voor in de politiek te gaan. Met dergelijke uitspraken ga je zeker de media halen. Ik heb sympathie voor jouw lak aan democratie.

ViveLaBelgique 21 juli 2016 21:10

Citaat:

.

Decorum heeft niets te maken met "Neen" antwoorden op een publiek gestelde vraag terwijl je "Ja" van overtuiging bent.

De schoofzak 21 juli 2016 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8174515)
Jij bent rijp voor in de politiek te gaan. Met dergelijke uitspraken ga je zeker de media halen. Ik heb sympathie voor jouw lak aan democratie.

't Is te laat voor mij, jong. Overrijp.

.

BWarrior 23 juli 2016 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8174339)
Het zuiden heeft de laatste tijd al duidelijk genoeg gemaakt dat de taalgrens tevens de stakersgrens is. Ze bewijzen eens te meer dat het samenraapsel België al zo goed als verdeeld is. Velen die nog in een samengaan geloofden hebben nu hun kar gekeerd.

In elk land zijn er gebieden waar er meer gestaakt wordt. In België wordt er overigens relatief meer gestaakt in 's lands noorden.

De schoofzak 23 juli 2016 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8175572)
In elk land zijn er gebieden waar er meer gestaakt wordt. In België wordt er overigens relatief meer gestaakt in 's lands noorden.

En de paus heeft in zijn studententijd nog een jobke gedaan als kelner in een homo-striptease-bar.

.

BWarrior 23 juli 2016 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8175772)
En de paus heeft in zijn studententijd nog een jobke gedaan als kelner in een homo-striptease-bar.

.

http://poliargus.be/staken-walen-meer-dan-vlamingen/

De schoofzak 23 juli 2016 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8175795)

Zo'n gekleurd geval, dat is ver van een objectieve bron.

Dat zijn zo van die mensen die met een sérieux van hier tot ginder, durven beweren dat werklozen die een uitkering trekken, nooit staken.

.

BWarrior 23 juli 2016 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8175800)
Zo'n gekleurd geval, dat is ver van een objectieve bron.

Dat zijn zo van die mensen die met een sérieux van hier tot ginder, durven beweren dat werklozen die een uitkering trekken, nooit staken.

.

Cijfers komen van de RSZ. Wat is uw bron?

De schoofzak 26 juli 2016 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8176273)
Cijfers komen van de RSZ. Wat is uw bron?

Volgens die "bron" staakt amper een nmbs-er. En ook amper een cipier in het weekend.

Ze trekken immers hun pree wel door.

Ernstig blijven aub.

.

TheFourHorsemen 26 juli 2016 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8174511)
Indien dat je visie is dan dien je volmondig "Neen!" te antwoorden op de vraag "Bent U separatist ?".

Hoezo?

ViveLaBelgique 26 juli 2016 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8178557)
Hoezo?

Een separatist is een duidelijk gedefinieerd woord dat geen waaier toelaat.

Everytime 26 juli 2016 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8173886)
De grootste separatisten waren de Belgische franstaligen in 1830. Ze doen er dus beter aan hun klep te houden wanneer een fractie van de Vlamingen zich uitspreekt ten voordele van een confederatie met Nederland.

U blijft geblokkeerd in het verleden.

TheFourHorsemen 27 juli 2016 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8178823)
Een separatist is een duidelijk gedefinieerd woord dat geen waaier toelaat.

De manier waarop laat wel een waaier aan mogelijkheden toe. En als men op de vraag 'Bent u separatist' ja antwoordt, bestaat de kans dat enige verdere nuancering of uitleg niet mogelijk is.

Men kan bijvoorbeeld gaan voor het gewelddadige separatisme van 1830. Veel N-VA-ers verkiezen echter een geleidelijke verdere afbouw van het federale niveau, met separatisme als einddoel.

Men is dan geen separatist in de zin dat men België meteen wil opheffen. Men is wel een separatist als het over het einddoel gaat.

TheFourHorsemen 27 juli 2016 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8179127)
U blijft geblokkeerd in het verleden.

Is het een leugen?

Moest de N-VA zich gedragen zoals de separatisten van 1830, dan begonnen ze rellen te schoppen in Brussel en riepen ze de hulp in van het Nederlands leger.

ViveLaBelgique 27 juli 2016 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8179338)
De manier waarop laat wel een waaier aan mogelijkheden toe. En als men op de vraag 'Bent u separatist' ja antwoordt, bestaat de kans dat enige verdere nuancering of uitleg niet mogelijk is.

Het woord separatist is duidelijk genoeg om jezelf separatist te kunnen verklaren zonder verdere nuancering of uitleg.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8179338)
Men is dan geen separatist in de zin dat men België meteen wil opheffen. Men is wel een separatist als het over het einddoel gaat.

That makes no sence. In jouw logica is mijn geen voetballer wanneer men niet scoort. In jouw logica is men pas voetballer als men doelen scoort.

ViveLaBelgique 27 juli 2016 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8179340)
Is het een leugen?

Moest de N-VA zich gedragen zoals de separatisten van 1830, dan begonnen ze rellen te schoppen in Brussel en riepen ze de hulp in van het Nederlands leger.

Kan jij iemand van de N-VA partijtop citeren die beweert een separatist te zijn ?

Xenophon 27 juli 2016 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8179427)
Kan jij iemand van de N-VA partijtop citeren die beweert een separatist te zijn ?

Is Peumans niet duidelijk geweest in zijn antwoord op de vraag, 'is de N-VA separatistisch'?

Moet ik zijn antwoord keer op keer blijven herhalen?

TheFourHorsemen 27 juli 2016 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8179425)
Het woord separatist is duidelijk genoeg om jezelf separatist te kunnen verklaren zonder verdere nuancering of uitleg.

De manier waarop men het separatisme wil bereiken heeft wel verdere nuancering of uitleg nodig. Als men aan de pers vertelt dat men separatist is, is de kans groot dat die verdere nuancering of uitleg niet mogelijk is.

Citaat:

That makes no sence. In jouw logica is mijn geen voetballer wanneer men niet scoort. In jouw logica is men pas voetballer als men doelen scoort.
In mijn logica is iemand die separatisme als einddoel heeft wel degelijk een separatist. Het probleem zijn echter de media die enkel hopen dat ene woordje hopen te horen vallen, zodat ze er meteen een artikel over kunnen publiceren.

Henri1 27 juli 2016 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8173697)

Peumans doet wel vaker domme dingen.

Xenophon 27 juli 2016 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8179864)
Peumans doet wel vaker domme dingen.

Ja, maar je begrijpt zijn antwoord op de vraag, dat is het belangrijkste.

ViveLaBelgique 27 juli 2016 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8179663)
Is Peumans niet duidelijk geweest in zijn antwoord op de vraag, 'is de N-VA separatistisch'?

Moet ik zijn antwoord keer op keer blijven herhalen?

Kan je eens Peumans letterlijk citeren met bronvermelding ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be