![]() |
Nóg een Amerikaanse traditie naar de Benelux: Black Friday
Plots zie (en hoor) ik overal op straat, in de winkels, op TV en radio heel veel gelul over Black Friday.
Dat vind ik niet erg --na Valentine's Day, Halloween enz. mag er nog eentje bij-- maar dit keer is het gekopieer wel wat kneuterig/achterlijk: de Amerikaanse Black Friday is niet zomaar een willekeurige vrijdag maar een brugdag na de nationale feestdag (Thanksgiving Day) op de donderdag ervoor . |
Weg met Zwarte Piet, leve Black Friday.
|
De distributiesector,speciaal de kleidijsector (zowel de reele als de virtuele-)rijdt zichzelf in de vernieling hiermee.....Er zijn op deze manier steeds meer mensen die NOOIT meer buiten de soldenperiode,of buiten dergelijke "gooi buiten-momenten" kopen.Waarom zouden ze ook.
"normale prijzen" zijn blijkbaar gewoon afzetterij,dat heeft de distributiesector zelf aangetoond... |
Citaat:
kunnen we hier ook een eigen Vlaamse "Thanksgiving" invoeren . God bedanken dat we van België verlost zijn .:-) |
Dat black friday gedoe is reeds enkele jaren aan de gang. Het is gewoon platte commerce zoals zowat alle feestdagen.
|
Mensen zonder eigen cultuur kopieren graag anderen hun cultuur.
|
Citaat:
|
we hebben vooral nood aan het overwaaien van een andere Amerikaanse traditie, waar deze mens ook goed in was
![]() |
Citaat:
|
Den Amerikaan is des duivels.
Maar voor de rest wel Applefans zijn. |
Citaat:
|
Zolang the Donald maar niet overwaait
|
Citaat:
:? |
Citaat:
|
Citaat:
FlaWalgistan is er zo eentje... De vrije wereld huh? Zo vrij als de Schoof zijn kloten, ja! |
Citaat:
afschuwelijk racistische US toch weer. tijd dat zij aan deze traditie een einde maken! en ze moeten niet afkomen met een Root Friday ! Black lives matter! |
Citaat:
2 voor mijn kloten. . |
Citaat:
Maar daar zo minachtend over doen .... toont voor mij dat je jezelf op een piedestal van elitarisme wilt zetten, maar er niet opgeraakt. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maak een groot gat in de grond
"Cards against Humanity" organiseert ieder jaar rond "Black Friday" iets "onnozels",om te gedenken dat er op dergelijke koopdagen vooral spul gekocht wordt dat niet-,of amper gebruikt zal worden.
Dan kun je even goed die 5 dollar spenderen aan iets kompleet nutteloos dat,bijvoorbeeld,gewoonweg leuk is. Dit jaar betaal je om een graafmachine een gat in de grond te zien graven.Zolang er geld genoeg is graaft de machine verder... http://kwqc.com/2016/11/26/cards-aga...e-in-illinois/ een groot gat :| |
Citaat:
een zwart gat!!! maak het nog maar wat racistischer ja! schande! Black lives matter!! |
Geen paniek, het gaat toch de goede kant op daar in Amerika: http://www.foxnews.com/us/2016/11/20...sensitive.html
|
Citaat:
maar voor ons negers ?!? niks !!! |
Een kleine geste dan:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be