Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Langdurig zieken faken massaal rugklachten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235989)

Savatage 1 december 2016 10:44

Langdurig zieken faken massaal rugklachten

Wat ik hier al eerder heb verkondigd wordt nu bevestigd door een neurochirurg, nl. dat veel mensen nodeloos thuiszitten met een rugklacht.

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...het-werk.dhtml

Deze situatie zou zo snel mogelijk rechtgezet moeten worden, door o.a. controle-artsen af te sturen op iedereen die thuiszit met een (ingebeelde) rugklacht. Het huidige misbruik van ons systeem rijst de pan uit.

Eduard Khil 1 december 2016 10:48

1 Bijlage(n)
in de reacties op het artikel:

Bijlage 104913

quercus 1 december 2016 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8305112)

Bijlage 104913

Tiens ja! Ik krijg zo de indruk dat we dat nog gehoord hebben...

Savatage 1 december 2016 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8305112)

Bijlage 104913

:lol:

De schoofzak 1 december 2016 11:14

Zijn tweelingsbroer heet André.

.

De schoofzak 1 december 2016 11:21

Doet me denken aan een paar filmpjes uit Amerika, waar slachtoffers van ongevallen probeerden de verzekeringsmaatschappijen probeerden op te lichten.

Een privé detective kon in een aantal gevallen filmen dat betrokkene nog hevig konden sporten, reizen ... of whatever dat zo in tegenspraak was met hetgeen ze konden faken voor een arts.

Eeuwig probleem: de criminelen verzuren de boel, en maken het voor de echte zieken tot een hel.

.

demonen 1 december 2016 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305105)
Wat ik hier al eerder heb verkondigd wordt nu bevestigd door een neurochirurg, nl. dat veel mensen nodeloos thuiszitten met een rugklacht.

Deze situatie zou zo snel mogelijk rechtgezet moeten worden, door o.a. controle-artsen af te sturen op iedereen die thuiszit met een (ingebeelde) rugklacht. Het huidige misbruik van ons systeem rijst de pan uit.

U ging gezond met 50 aan de kant staan, U zou beter zwijgen, toch?

Eduard Khil 1 december 2016 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8305154)

André, je zou beter ook zwijgen, meneerke 'Eerst-bedrijf-kapot-staken-en-dan-SWT-pakken"

demonen 1 december 2016 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8305166)
André, je zou beter ook zwijgen, meneerke 'Eerst-bedrijf-kapot-staken-en-dan-SWT-pakken"

Zit gij nu tussen de varkens of heb ge "schaft"?

Hypochonder 1 december 2016 11:40

In dit land, vol met profiteurs van de ergste soort, is dit volkomen normaal nieuws. Wat zal er aan gedaan worden? Niks, noppes, nada.

Xenophon 1 december 2016 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305105)

Oh, het gaat over bedienden, hard aanpakken!

Citaat:

"In veel jobs maakt het geen verschil of je nu thuis in de zetel pijn hebt of op het werk op een stoel."

Savatage 1 december 2016 12:14

Citaat:

?

Ik ben 31 en heb nog minstens zoveel jaren mee te draaien. Mag van mij gerust tot 70 worden opgetrokken hoor, ik werk best graag.

Savatage 1 december 2016 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8305179)
Oh, het gaat over bedienden, hard aanpakken!

Het gaat over mensen die claimen dat ze rugklachten hebben.

Xenophon 1 december 2016 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305222)
Het gaat over mensen die claimen dat ze rugklachten hebben.

Het gaat over mensen die zittend werk doen in mijn quote, bedienden.

De schoofzak 1 december 2016 12:34

Citaat:

Hoe André ? Was ik dat dan niet ?

.

De schoofzak 1 december 2016 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305221)
?

Ik ben 31 en heb nog minstens zoveel jaren mee te draaien. Mag van mij gerust tot 70 worden opgetrokken hoor, ik werk best graag.

Ik hoop voor jou dat je zult kunnen werken tot je 67ste, om dan je pensioengeld maandelijks te trekken, en om naar hartelust bij te verdienen als je daar goesting voor mocht hebben.

.

demonen 1 december 2016 12:48

Citaat:

?

U werkt niet voor uzelf.
U werkt voor ambtenaar Schoof die op 50 jaar vrijwillig met 80% van zijn wedde aan de kant is gaan staan en voor zijn werkloze vrouw.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat U reeds met 67 j met pensioen zal mogen gaan, eerder later. De kans dat uw pensioen, het laagste vd westerse wereld (U bent misschien statutair), ooit verhoogd zal worden is 0.

Bhairav 1 december 2016 12:57

Mijn kyphose is van plastiek.

Bhairav 1 december 2016 12:58

Citaat:

?

En nu al zo zuur?
Ik ben 34 en ik ben zeker dat ik er een stuk jonger uit zie.

demonen 1 december 2016 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305264)
En nu al zo zuur?

Voor een griet van 20 ben je een oud vies manneke.

Bhairav 1 december 2016 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8305267)
Voor een griet van 20 ben je een oud vies manneke.

Waar haalt u die griet van 20?

demonen 1 december 2016 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305268)
Waar haalt u die griet van 20?

Bij Bol.com.

Savatage 1 december 2016 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305264)
En nu al zo zuur?

Ik zit niet thuis weg te rotten mij angstig te verstoppen van de buitenwereld en werkgelegenheid ;-)

Het zou me sterk verbazen mocht jij er jonger uitzien, ik sport om de 2/3 dagen en let op mijn gezondheid en voorkomen.

Bhairav 1 december 2016 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305284)
Ik zit niet thuis weg te rotten mij angstig te verstoppen van de buitenwereld en werkgelegenheid ;-)

Het zou me sterk verbazen mocht jij er jonger uitzien, ik sport om de 2/3 dagen en let op mijn gezondheid en voorkomen.

Ik sport bijna elke dag. Thaiboksen en fitness. Elk drie keer per week.
Thaiboxen verstevigt de torso bij mijn kyphose.

Savatage 1 december 2016 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305286)
Thaiboxen verstevigt de torso bij mijn kyphose.

Een fulltime job zou die kyphose ook ten goede komen. Overweeg dat liever.

Anna List 1 december 2016 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8305148)
Doet me denken aan een paar filmpjes uit Amerika, waar slachtoffers van ongevallen probeerden de verzekeringsmaatschappijen probeerden op te lichten.

Een privé detective kon in een aantal gevallen filmen dat betrokkene nog hevig konden sporten, reizen ... of whatever dat zo in tegenspraak was met hetgeen ze konden faken voor een arts.

Eeuwig probleem: de criminelen verzuren de boel, en maken het voor de echte zieken tot een hel.

.

zo'n privé detective kan de boel compleet verzieken! :p

Bhairav 1 december 2016 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305289)
Een fulltime job zou die kyphose ook ten goede komen. Overweeg dat liever.

Ja jong, zo wat achter 'n bureau zitten meuren.
Ik mag trouwens niet zomaar met losse gewichten rond smossen ook niet. Door 'n assymetrie in de nek krijg ik de laatste dagen bijvoorbeeld onrechtstreeks last van rechterknie bij krachttraining voor de benen...
Daarstraks bij het sparren had ik wat last bij mijn evenwicht, maar die "spartner" was ook 13 kilo zwaarder als ik.

Wat sneu toch, dat u er hoogstwaarschijnlijk toch 'n pak ouder moet uitzien en iets minder sportief... :p :lol:

Savatage 1 december 2016 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305294)
Ja jong, zo wat achter 'n bureau zitten meuren.
Ik mag trouwens niet zomaar met losse gewichten rond smossen ook niet. Door 'n assymetrie in de nek krijg ik de laatste dagen bijvoorbeeld onrechtstreeks last van rechterknie bij krachttraining voor de benen...
Daarstraks bij het sparren had ik wat last bij mijn evenwicht, maar die "spartner" was ook 13 kilo zwaarder als ik.

Er zijn massa's jobs beschikbaar waarbij je achter een computerscherm kan blijven zitten de hele dag. Het lukt je om dit forum vol te zwammen met onzin hele dagen, jaren aan een stuk dus waarom zou je dat niet beter nuttig gebruiken?

Bhairav 1 december 2016 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305306)
Er zijn massa's jobs beschikbaar waarbij je achter een computerscherm kan blijven zitten de hele dag. Het lukt je om dit forum vol te zwammen met onzin hele dagen, jaren aan een stuk dus waarom zou je dat niet beter nuttig gebruiken?

Helemaal niet aan een stuk. U merkt mij gewoon op, en soms laat ik dat openstaan op deze site, soms meer dan 'n dag, op dezelfde pagina.
Ik ga dus echt niet achter 'n buro zitten de hele dag.

Bhairav 1 december 2016 13:39

Savatage zou maar al te graag willen dat ik beantwoord aan zijn clichébeeld.

Savatage 1 december 2016 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305316)
Savatage zou maar al te graag willen dat ik beantwoord aan zijn clichébeeld.

Jij beantwoord hier al quasi 100% aan mijn beeld van iemand die thuiszit met fake rugklachten:

- geen enkele motivatie om te gaan werken
- lui en neerkijkend op mensen die jouw onkosten en pampers betalen
- tijd genoeg voor allerlei hobby's (sporten, powertrainen, internetten, tv, games, ...) maar niet om werk te zoeken
- sociaal onaangepast
- je eigen (trieste) levensstijl normaal vinden

Bhairav 1 december 2016 14:04

Sociaal onaangepast? Ik ben autistisch. Dat is de hoofdreden waarom ik niet werk. Ik speel geen games. Ik kan mijzelf niet verkopen op sollicitaties.
Rugklachten zijn niet fake, ik mag bvb geen sit ups doen. Gij vind die fake uit koppigheid.

SDX 1 december 2016 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 8305344)
Jij beantwoord hier al quasi 100% aan mijn beeld van iemand die thuiszit met fake rugklachten:

- geen enkele motivatie om te gaan werken
- lui en neerkijkend op mensen die jouw onkosten en pampers betalen
- tijd genoeg voor allerlei hobby's (sporten, powertrainen, internetten, tv, games, ...) maar niet om werk te zoeken
- sociaal onaangepast
- je eigen (trieste) levensstijl normaal vinden

Kickboksen en tegen de sterren op blowen niet vergeten.

Bhairav 1 december 2016 14:09

Iemand van GTB vroeg mij ooit eens of dat geen bezigheid was voor mij. Dat was voor ik er mee begon.
Dat was natuurlijk, in tegenstelling tot jullie, iemand die net iets meer weer over autisme dan jullie.

Bhairav 1 december 2016 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8305353)
Kickboksen

Thai boxen. Niet beginnen met dat lekker oppervlakkig "ver hetzelfde" te vinden.

Jullie met jullie urenkloppersruggengraat zouden daar teveel schrik voor hebben.

SDX 1 december 2016 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305357)
Thai boxen. Niet beginnen met dat lekker oppervlakkig "ver hetzelfde" te vinden.

Thai boksen en tegen de sterren op wiet smoren dan.

Ik ben daar niet zo in thuis, in die sociale activiteiten.

Bhairav 1 december 2016 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8305362)

Ik ben daar niet zo in thuis, in die sociale activiteiten.

Probeer eens karate. Dat is misschien eerder iets voor u. Lekker waardeloos en rigide. :lol:

SDX 1 december 2016 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8305363)
Probeer eens karate. Dat is misschien eerder iets voor u. Lekker waardeloos en rigide. :lol:

Ik vrees dat dat niet zal gaan, ik mag geen situps doen, ik heb iets in m'n nek dat m'n knie doet blokkeren (oid), ik ben autistisch door overmatig wiet smoren, ik kan niet solliciteren noch achter 'n computerscherm zitten, ik heb geen sociale vaardigheden maar ik overweeg thai boksen, daar heeft m'n nek noch rug last van, is lekker stoer en asociaal.

Naar 't schijnt ga ik er dan ook vele beter gaan uitzien dan 'n ander forumpersonage dat ik van haar noch pluim ken en nooit gezien heb.

Is da niks?

Bhairav 1 december 2016 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8305389)
Ik vrees dat dat niet zal gaan, ik mag geen situps doen, ik heb iets in m'n nek dat m'n knie doet blokkeren (oid), ik ben autistisch door overmatig wiet smoren, ik kan niet solliciteren noch achter 'n computerscherm zitten, ik heb geen sociale vaardigheden maar ik overweeg thai boksen, daar heeft m'n nek noch rug last van, is lekker stoer en asociaal.

Naar 't schijnt ga ik er dan ook vele beter gaan uitzien dan 'n ander forumpersonage dat ik van haar noch pluim ken en nooit gezien heb.

Is da niks?

Weer zo iemand die het clichébeeld in stand probeert te houden.
Thai boksen is niet associaal. Gij denkt dat omdat gij daar schrik van hebt.

Bhairav 1 december 2016 14:47

Ik krijg wel last tijdens het trainen hoor, mijn rechterschouder kwam niet goed los vandaag, waardoor ik meer moeite moest doen voor evenwicht te houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be