Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Experts over ons openbaar vervoer: “We lijken wel een ontwikkelingsland” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236103)

reservespeler 7 december 2016 11:09

Experts over ons openbaar vervoer: “We lijken wel een ontwikkelingsland”
 
Experts over ons openbaar vervoer: “We lijken wel een ontwikkelingsland”


Bij de spoorbedrijven NMBS en Infrabel steken ze de hand deels in eigen boezem. “De stiptheid en beschikbaarheid van onze treinen moeten inderdaad beter”, zegt woordvoerder Bart Crols. “We hebben een actieplan opgesteld om het aantal incidenten te verminderen.” Bij spoorbeheerder Infrabel stellen ze nu vier managers aan die zich specifiek gaan toeleggen op probleemverbin*dingen.

Toch wijzen ze bij het spoor ook op uitzonderlijke omstandigheden zoals de zware spoorstakingen in mei en juni, en het hoge aantal spoorlopers en valse bommeldingen. “Die oorzaken, waar we geen grip op hebben, doen al onze inspanningen teniet”, klinkt het.


Erg, een dienstverlenend bedrijf dat vooral wegens stakingen het dubbel aantal treinen moest afschaffen dan in een "normaal" jaar, waar het aantal afgeschafte treinen ook al bijzonder hoog is.

Ook valse bommeldingen zijn vaak de oorzaak van afgeschafte treinen.
Wie doet zo'n meldingen?
Het zal u niet verbazen dat ik een vermoeden heb. Er zijn er die schreven dat er andere middelen waren om ... .

Het zal minderen omdat anonieme GSM's afgeschaft gaan worden.


Herinner u ook eerder dit jaar, de vakbond vond toen sporen waarvan, de bouten los waren. Gebeurt zoiets zomaar?

IJsboer 7 december 2016 13:04

Gewoon in geval hier iemand komt zeuren over bronvermeldingen: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161207_0...wikkelingsland

Patrick M. 7 december 2016 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8310614)
Experts over ons openbaar vervoer: “We lijken wel een ontwikkelingsland”


Bij de spoorbedrijven NMBS en Infrabel steken ze de hand deels in eigen boezem. “De stiptheid en beschikbaarheid van onze treinen moeten inderdaad beter”, zegt woordvoerder Bart Crols. “We hebben een actieplan opgesteld om het aantal incidenten te verminderen.” Bij spoorbeheerder Infrabel stellen ze nu vier managers aan die zich specifiek gaan toeleggen op probleemverbin*dingen.

Toch wijzen ze bij het spoor ook op uitzonderlijke omstandigheden zoals de zware spoorstakingen in mei en juni, en het hoge aantal spoorlopers en valse bommeldingen. “Die oorzaken, waar we geen grip op hebben, doen al onze inspanningen teniet”, klinkt het.


Erg, een dienstverlenend bedrijf dat vooral wegens stakingen het dubbel aantal treinen moest afschaffen dan in een "normaal" jaar, waar het aantal afgeschafte treinen ook al bijzonder hoog is.

Ook valse bommeldingen zijn vaak de oorzaak van afgeschafte treinen.
Wie doet zo'n meldingen?
Het zal u niet verbazen dat ik een vermoeden heb. Er zijn er die schreven dat er andere middelen waren om ... .

Het zal minderen omdat anonieme GSM's afgeschaft gaan worden.


Herinner u ook eerder dit jaar, de vakbond vond toen sporen waarvan, de bouten los waren. Gebeurt zoiets zomaar?

Natuurlijk heeft u weeral een vermoeden maar u durft het hier niet te schrijven.
En met andere middelen bedoelde diegene die dat geschreven heeft de minimale dienstverlening.
Daar is iets aan te doen, maar voor mij een weet en voor jullie een vraag.:evil:
U leest gewoon wat u wilt lezen en dan verwijt u toch andere van niet begrijpend kunnen lezen.
Jongens, jongens toch.
En een ontwikkelingsland?
Dan moeten ze een budget bijgeven voor dat ontwikkelingsland.

reservespeler 7 december 2016 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8310771)
Natuurlijk heeft u weeral een vermoeden maar u durft het hier niet te schrijven.
En met andere middelen bedoelde diegene die dat geschreven heeft de minimale dienstverlening.
Daar is iets aan te doen, maar voor mij een weet en voor jullie een vraag.:evil:
U leest gewoon wat u wilt lezen en dan verwijt u toch andere van niet begrijpend kunnen lezen.
Jongens, jongens toch.
En een ontwikkelingsland?
Dan moeten ze een budget bijgeven voor dat ontwikkelingsland.

Het budget dat jullie krijgen is voldoende voor een excellente dienstverlening.
De dienstverlening die jullie ons geven is zelfs een ontwikkelingsland onwaardig.

Patrick M. 7 december 2016 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8310833)
Het budget dat jullie krijgen is voldoende voor een excellente dienstverlening.
De dienstverlening die jullie ons geven is zelfs een ontwikkelingsland onwaardig.

Maar het mag altijd een beetje meer zijn.
U heeft toch ook graag iets meer.:lol::lol::lol:

Patrick M. 7 december 2016 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8310614)
Toch wijzen ze bij het spoor ook op uitzonderlijke omstandigheden zoals de zware spoorstakingen in mei en juni.


Erg, een dienstverlenend bedrijf dat vooral wegens stakingen het dubbel aantal treinen moest afschaffen dan in een "normaal" jaar, waar het aantal afgeschafte treinen ook al bijzonder hoog is.

U beseft toch dat wat u hier schrijft volledig in tegenstelling is met uw post dat alle vakbonden gingen stoppen met alle acties.
U beseft toch dat wat u hier schrijft volledig in tegenstelling is met dat u schreef dat de vakbonden geen acties hadden gevoerd want u wist het niet of u had niks gemerkt van de acties.
Maar zover heeft u nog niet nagedacht.
Waarom niet?
Ik dacht dat u alleen denkt en niks doet maar u denkt ook al niet.
U denkt niet en u doet niet.
Waar houdt u zich dan mee bezig?
Een klein lijstje is meer dan genoeg en u moet geen schrik hebben dat het forum gaat crashen.:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Patrick M. 7 december 2016 19:05

Dan had die vakbondsman Stefan(ACOD) toch gelijk toen hij het station van Hasselt(hoodstad van de (wan)smaak) vergeleek met Afrikaanse toestanden.

reservespeler 9 december 2016 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8311078)
Dan had die vakbondsman Stefan(ACOD) toch gelijk toen hij het station van Hasselt(hoodstad van de (wan)smaak) vergeleek met Afrikaanse toestanden.

Hij vergat erbij te zeggen: "Met dank aan de stakersbonden die iedere hervorming tegenhouden.

IJsboer 9 december 2016 08:43

Ondertussen op het kabinet van Ben Weyts:


Patrick M. 9 december 2016 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8312329)
Hij vergat erbij te zeggen: "Met dank aan de stakersbonden die iedere hervorming tegenhouden.

Neen, dat heeft hij niet vergeten.
In uw hoofd heeft hij dat vergeten.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
En er is dus geen lijstje, niet zelf een héél klein.
Want als er een lijstje zou zijn dan had u het al gepost.;-)

Athelas 9 december 2016 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8311037)
Maar het mag altijd een beetje meer zijn.
U heeft toch ook graag iets meer.:lol::lol::lol:

Het mag inderdaad een beetje meer zijn. Gans België wacht op dat beetje meer. Behalve NMBS medewerkers. Die willen consistent een beetje minder en krijgen dat dan ook. Waar is de rechtvaardigheid?

reservespeler 9 december 2016 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 8312680)
Het mag inderdaad een beetje meer zijn. Gans België wacht op dat beetje meer. Behalve NMBS medewerkers. Die willen consistent een beetje minder en krijgen dat dan ook. Waar is de rechtvaardigheid?

Ze willen wel meer middelen hoor.

Patrick M. 9 december 2016 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8313026)
Ze willen wel meer middelen hoor.

Maar dat wilt iedereen op elk werk.

reservespeler 9 december 2016 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8313081)
Maar dat wilt iedereen op elk werk.

Toch niet, mensen die met de voeten op de grond staan weten dat er voor iedere euro gewerkt moet worden.
Er moet goed materiaal zijn, maar het moet ook niet overdreven worden.

Bij ons kozen we voor Hilti (vooral Elektrische toestellen) en Makita (vooral batterij toestellen).
Voor sleutels en dergelijke is het overwegend Facom.
Vroeger had iedereen zijn gereedschapskoffer, nu delen we dat, we hebben de materialen wel een plaatsje gegeven en waar nodig geschaduwd.
De besparing die we opbrachten door met teamgereedschap te werken, is / was gigantisch.

Vrijheideerst 10 december 2016 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8312364)
Ondertussen op het kabinet van Ben Weyts:


Ben Weyts is, bij mijn weten, geen minister van de NMBS.

Patrick M. 10 december 2016 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8313112)
Toch niet, mensen die met de voeten op de grond staan weten dat er voor iedere euro gewerkt moet worden.
Er moet goed materiaal zijn, maar het moet ook niet overdreven worden.

Bij ons kozen we voor Hilti (vooral Elektrische toestellen) en Makita (vooral batterij toestellen).
Voor sleutels en dergelijke is het overwegend Facom.
Vroeger had iedereen zijn gereedschapskoffer, nu delen we dat, we hebben de materialen wel een plaatsje gegeven en waar nodig geschaduwd.
De besparing die we opbrachten door met teamgereedschap te werken, is / was gigantisch.

Maar 'wij' moeten ook voor iedere euro die wij ontvangen werken.
Of denkt u dat u alleen moet werken voor uw euro's.
Een beetje meetings houden en wat vergaderen noemt u werken.
Dit zegt meer over u dan over 'ons'.
En u maakt ondertussen wat reclame voor gereedschap.
Hoeveel schuift dat voor hier wat reclame te maken?

reservespeler 10 december 2016 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8313682)
Maar 'wij' moeten ook voor iedere euro die wij ontvangen werken.
Of denkt u dat u alleen moet werken voor uw euro's.
Een beetje meetings houden en wat vergaderen noemt u werken.
Dit zegt meer over u dan over 'ons'.
En u maakt ondertussen wat reclame voor gereedschap.
Hoeveel schuift dat voor hier wat reclame te maken?

1000 euro
5000 euro als ik er de leverancier, Goodtool bij schrijf.

Patrick M. 10 december 2016 16:54

Hier nog een bewijs dat het station van Hasselt de naam ontwikkelingsland waardig is.
Maar weinig geld voor een renovatie.
Het gaat er dus nog een tijdje vuil blijven.
Hasselt is toch de hoofdstad van de Limburg en Hasselt is toch de hoofdstad van de smaak.
En waar is de nieuwe burgemeester in deze zaak?

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161210_0...ein-mol-hamont

Patrick M. 10 december 2016 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8313777)
1000 euro
5000 euro als ik er de leverancier, Goodtool bij schrijf.

Ik denk dat ge toch achter uw euro's kunt fl...

reservespeler 10 december 2016 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8314156)
Hier nog een bewijs dat het station van Hasselt de naam ontwikkelingsland waardig is.
Maar weinig geld voor een renovatie.
Het gaat er dus nog een tijdje vuil blijven.
Hasselt is toch de hoofdstad van de Limburg en Hasselt is toch de hoofdstad van de smaak.
En waar is de nieuwe burgemeester in deze zaak?

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161210_0...ein-mol-hamont

Allemaal dankzij de stakersbonden.
Er is geen reorganisatie mogelijk, een reorganisatie waarbij budgetten vrijgemaakt kunnen worden voor andere dingen.

Patrick M. 11 december 2016 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8314315)
Allemaal dankzij de stakersbonden.
Er is geen reorganisatie mogelijk, een reorganisatie waarbij budgetten vrijgemaakt kunnen worden voor andere dingen.

Niks dankzij de vakbonden.
Onwil en onkunde van de top van de Belgische spoorwegen en de politici.
En ook onwil en onkunde van de nieuwe burgemeester van de hoofdstad van de (wan)smaak.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

reservespeler 11 december 2016 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8314466)
Niks dankzij de vakbonden.
Onwil en onkunde van de top van de Belgische spoorwegen en de politici.
En ook onwil en onkunde van de nieuwe burgemeester van de hoofdstad van de (wan)smaak.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Ik geloof echt dat u geen kloten kent van economie.
In uw waanwereld groeien de bomen nog tot in den hemel.

Cheminot 11 december 2016 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8314466)
Niks dankzij de vakbonden.
Onwil en onkunde van de top van de Belgische spoorwegen en de politici.
En ook onwil en onkunde van de nieuwe burgemeester van de hoofdstad van de (wan)smaak.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

De vraag is wat die burgemeester ermee te maken heeft? Het station is eigendom van de NMBS en die moet investeren, niks of niemand anders.

reservespeler 11 december 2016 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8314567)
De vraag is wat die burgemeester ermee te maken heeft? Het station is eigendom van de NMBS en die moet investeren, niks of niemand anders.

Een burgemeester, die nog geen maand in functie is, de schuld geven, je moet het maar doen!

Patrick M. 11 december 2016 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8314544)
Ik geloof echt dat u geen kloten kent van economie.
In uw waanwereld groeien de bomen nog tot in den hemel.

Maar daar bent u weeral met...de kloten.
Waarom toch?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8314682)
Een burgemeester, die nog geen maand in functie is, de schuld geven, je moet het maar doen!

Maar die nieuwe burgemeester ging zich bemoeien met het station te Hasselt.
De vorige burgemeester heeft zich tot ook bemoeit met de stationsomgeving.
Maar Rasarveke(d.e), kent u de nieuwe burgemeester dan persoonlijk?
U word precies een beetje kwaad?:oops:
Kunt u het niet verdragen dat iemand commentaar heeft op iemand met een politiek mandaat?:oops::oops:

Libro 11 december 2016 14:33

Via Google Maps eens routes uitstippelen op een half uur rijden van werk/school en dat dan vergelijken met het traject dat het openbaar vervoer aflegt. Dat zegt meer dan genoeg. Een half uur autorijden komt soms overeen met twee uur openbaar vervoer met een keer of drie overstappen.

reservespeler 11 december 2016 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8314801)
Maar daar bent u weeral met...de kloten.
Waarom toch?



Maar die nieuwe burgemeester ging zich bemoeien met het station te Hasselt.
De vorige burgemeester heeft zich tot ook bemoeit met de stationsomgeving.
Maar Rasarveke(d.e), kent u de nieuwe burgemeester dan persoonlijk?
U word precies een beetje kwaad?:oops:
Kunt u het niet verdragen dat iemand commentaar heeft op iemand met een politiek mandaat?:oops::oops:

De eerste was een Sos, niet mijn partij.
Deze is een tjeef, niet mijn partij.
Toch neem ik het op voor deze burgemeesters die hun tanden stukbijten op het NMBS gedrocht.

Maar de waarheid heeft haar rechten.
De NMBS is kapot gemaakt door de vakbonden, veel te veel euro's gaan naar het personeel waardoor er geen goed beleid meer gevoerd kan worden.

Dat de vorige regering dan ook nog eens toeliet dat er megalomane stations gebouwd werden, is ook een zware politieke fout.

reservespeler 11 december 2016 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8314925)
Via Google Maps eens routes uitstippelen op een half uur rijden van werk/school en dat dan vergelijken met het traject dat het openbaar vervoer aflegt. Dat zegt meer dan genoeg. Een half uur autorijden komt soms overeen met twee uur openbaar vervoer met een keer of drie overstappen.

Hier hetzelfde.
Om een afstand te van 13 kilometer te overbruggen (buiten schooltijd) ben je meer dan een uur onderweg en heb je 36 kilometer in de bus gezeten.

Patrick M. 11 december 2016 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8314940)
De eerste was een Sos, niet mijn partij.
Deze is een tjeef, niet mijn partij.
Toch neem ik het op voor deze burgemeesters die hun tanden stukbijten op het NMBS gedrocht.

Maar de waarheid heeft haar rechten.
De NMBS is kapot gemaakt door de vakbonden, veel te veel euro's gaan naar het personeel waardoor er geen goed beleid meer gevoerd kan worden.

Dat de vorige regering dan ook nog eens toeliet dat er megalomane stations gebouwd werden, is ook een zware politieke fout.

Veel te veel euro's zijn gegaan naar het loon van de vele bazen die ze bij gemaakt hebben, dat is de waarheid.
Vroeger was de NMBS 1 groep en daarna is die ene groep in drie groepen gesplitst. Gevolg is dat ze 3 maal zoveel bazen hebben gecreëerd want het werkvolk is verdeeld over die 3 groepen. Nu nog 2 groepen met als gevolg dat ze de bazen van 3 groepen in 2 groepen hebben geduwd.
Dat is de waarheid en daarvoor hadden de vakbonden gewaarschuwd maar de top van de Belgische spoorwegen en de politici wilden niet luisteren.
Juist gelijk dat er teveel politici in België zijn, daar moeten ze een rushen.
Daar is nog een besparing te doen.

reservespeler 11 december 2016 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8314965)
Veel te veel euro's zijn gegaan naar het loon van de vele bazen die ze bij gemaakt hebben, dat is de waarheid.
Vroeger was de NMBS 1 groep en daarna is die ene groep in drie groepen gesplitst. Gevolg is dat ze 3 maal zoveel bazen hebben gecreëerd want het werkvolk is verdeeld over die 3 groepen. Nu nog 2 groepen met als gevolg dat ze de bazen van 3 groepen in 2 groepen hebben geduwd.
Dat is de waarheid en daarvoor hadden de vakbonden gewaarschuwd maar de top van de Belgische spoorwegen en de politici wilden niet luisteren.
Juist gelijk dat er teveel politici in België zijn, daar moeten ze een rushen.
Daar is nog een besparing te doen.

Eerst bij het NMBS personeel.

Patrick M. 11 december 2016 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8315059)
Eerst bij het NMBS personeel.

Juist niks bij het NMBS personeel.
Maar u kunt gerust zijn.:-)
Binnen dit en een paar jaren is 40% van wat nu bij de Belgische spoorwegen werkt in welverdiend pensioen na hard gewerkt te hebben.
En één van de plannen is het personeel dat in pensioen gaat niet te vervangen.
Dat gaat goed lukken bij de bazen maar niet bij het werkvolk.
Want ze gaan geen genoeg werkvolk meer over hebben om alles vlot te laten verlopen.
Maar dat is precies een probleem voor later bij de top van de Belgische spoorwegen en bij de politici.
Maar het is nu niet de ver van mijn bed show maar de kortbij show.
Ik ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Maar laat ze eerst eens bij de politici in België ruschen want daar zijn er ook een pak teveel.
Er is toch een Belgische politieker die het gezegd heeft en dat was Peumans.

reservespeler 11 december 2016 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8315078)
Juist niks bij het NMBS personeel.
Maar u kunt gerust zijn.:-)
Binnen dit en een paar jaren is 40% van wat nu bij de Belgische spoorwegen werkt in welverdiend pensioen na hard gewerkt te hebben.
En één van de plannen is het personeel dat in pensioen gaat niet te vervangen.
Dat gaat goed lukken bij de bazen maar niet bij het werkvolk.
Want ze gaan geen genoeg werkvolk meer over hebben om alles vlot te laten verlopen.
Maar dat is precies een probleem voor later bij de top van de Belgische spoorwegen en bij de politici.
Maar het is nu niet de ver van mijn bed show maar de kortbij show.
Ik ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Maar laat ze eerst eens bij de politici in België ruschen want daar zijn er ook een pak teveel.
Er is toch een Belgische politieker die het gezegd heeft en dat was Peumans.

U schreef enkele fouten.
Hieronder de juiste tekst.
Geen dank, graag gedaan.

Er is veel te besparen bij het NMBS personeel.

Maar u kunt gerust zijn, doordat binnen dit en een paar jaren zowat 40% van wat nu bij de Belgische spoorwegen rust verder gaat rusten, men noemt dat pensioen.

En één van de goede besparingsplannen is niet al het personeel dat in pensioen gaat vervangen.

Dat gaat goed lukken bij bij het werkvolk, bij de bazen moet dit nog bekeken worden.

Er is momenteel veel te veel personeel om alles vlot te laten verlopen, door het teveel aan personeel loopt het nu regelmatig in de soep.

De vakbonden zijn het groot probleem van de Belgische spoorwegen.

Maar het is voor mij de ver van mijn bed show, ik ga binnen twee jaar thuis blijven om hetzelfde te doen, namelijk rusten.

Eens er minder personeel is, zullen de problemen zich vanzelf oplossen.

Laat ze eerst bij de NMBS grondig hervormen, gelijktijdig mag men ook eens bij de politici in België ruschen want daar zijn er ook een pak teveel.

Er is toch een Vlaamse politieker die het gezegd heeft en dat was Peumans.

Patrick M. 11 december 2016 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8315177)
U schreef enkele fouten.
Hieronder de juiste tekst.
Geen dank, graag gedaan.

Er is veel te besparen bij het NMBS personeel.

Maar u kunt gerust zijn, doordat binnen dit en een paar jaren zowat 40% van wat nu bij de Belgische spoorwegen rust verder gaat rusten, men noemt dat pensioen.

En één van de goede besparingsplannen is niet al het personeel dat in pensioen gaat vervangen.

Dat gaat goed lukken bij bij het werkvolk, bij de bazen moet dit nog bekeken worden.

Er is momenteel veel te veel personeel om alles vlot te laten verlopen, door het teveel aan personeel loopt het nu regelmatig in de soep.

De vakbonden zijn het groot probleem van de Belgische spoorwegen.

Maar het is voor mij de ver van mijn bed show, ik ga binnen twee jaar thuis blijven om hetzelfde te doen, namelijk rusten.

Eens er minder personeel is, zullen de problemen zich vanzelf oplossen.

Laat ze eerst bij de NMBS grondig hervormen, gelijktijdig mag men ook eens bij de politici in België ruschen want daar zijn er ook een pak teveel.

Er is toch een Vlaamse politieker die het gezegd heeft en dat was Peumans.

Een foutje in uw tekst...
De bazen kunnen ze in pensioen laten gaan en dan niet vervangen maar als ze het werkvolk in pensioen laten gaan en niet vervangen dan wordt het werk niet gedaan.
Maar dat trekt de zelfverklaarde elite(bazen) zich natuurlijk niet aan.
Maar laat ze maar doen, voor mij nog 2 jaar hard werken en dan in welverdiend pensioen.

reservespeler 13 december 2016 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8315343)
Een foutje in uw tekst...
De bazen kunnen ze in pensioen laten gaan en dan niet vervangen maar als ze het werkvolk in pensioen laten gaan en niet vervangen dan wordt het werk niet gedaan.
Maar dat trekt de zelfverklaarde elite(bazen) zich natuurlijk niet aan.
Maar laat ze maar doen, voor mij nog 2 jaar hard werken en dan in welverdiend pensioen.

Gelukkig maar één foutje.

U onderschrijft dus de stelling dat een NMBS medewerker, die op pensioen gaat, gewoon verder gaat rusten.

Patrick M. 13 december 2016 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8317558)
Gelukkig maar één foutje.

U onderschrijft dus de stelling dat een NMBS medewerker, die op pensioen gaat, gewoon verder gaat rusten.

U denkt weeral dat ik dat doe maar u moet lezen wat er staat geschreven.
Wat was dat ook alweer dat u post over begrijpend lezen?
Ik schreef en dat staat er...nog 2 jaar hard werken en dan in welverdiend pensioen.
Is toch niet moeilijk om dat te begrijpen.

reservespeler 14 december 2016 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8317615)
U denkt weeral dat ik dat doe maar u moet lezen wat er staat geschreven.
Wat was dat ook alweer dat u post over begrijpend lezen?
Ik schreef en dat staat er...nog 2 jaar hard werken en dan in welverdiend pensioen.
Is toch niet moeilijk om dat te begrijpen.

Erg, heel erg.
Steeds hetzelfde, jongens toch ...

Patrick M. 14 december 2016 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8317933)
Erg, heel erg.
Steeds hetzelfde, jongens toch ...

Neen, juist niet erg maar de waarheid.
Maar hier iets anders om u een klein pleziertje te doen.
Normaal doe ik dat niet maar ik denk dat het door de kerststemming komt.
Het stationsgebouw te Hasselt.
Eerst met veel poeha aankondigen dat er een volledig nieuw stationsgebouw gaat komen.
Zelfs grote foto's in de tunnel ophangen van hoe het station er gaat uitzien in de toekomst en met de nodige uitleg.
Daarna de foto's en de uitleg verwijderen en vertellen dat het oude station van Hasselt gaat gerenoveerd worden.
Nu is de renovatie ook al uitgesteld.
Wat gaat het volgende zijn?
Ik denk... het station van Hasselt gaat blijven hoe dat het er nu bijligt.
En dan vandaag in HBVL...de stationsomgeving word ook niet gerenoveerd.
Een hoofdstad onwaardig en dan noemen ze Hasselt nog de hoofdstad van de smaak.
Rasarveke(d.e)...is dit nieuw genoeg voor u en het is graag gedaan.
Geen dank.;-)

IJsboer 14 december 2016 13:42

De politici hebben te veel invloed en macht en de (top)managers kunnen niet besturen omdat ze aangebracht zijn door de overheid. Hun onkunde is georchestreerd door het goede voorbeeld van de overheid. De overheid is dan ook de meest verliesmakende kutinvestering die elke Belg verplicht uit zijn achterwerk moet persen. Elke kilo stront die ge produceert daar moet 66% van naar de lekkerbekkende smulpapen van de regering.

Maar met stakingen ga je het bestuur niet veranderen, en zelfs al zijn het andere mensen dan nog zal het bestuur niet veranderen want het wordt bestuurd door de overheid die de schuld in de schoenen van de vakbond probeert te schuiven. Elke nieuwe topmanager zal dezelfde regels toepassen opgelegd door het geldschijtende vadertje staat.

Privatiseren die handel. Iedereen blij.

reservespeler 14 december 2016 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8317983)
De politici hebben te veel invloed en macht en de (top)managers kunnen niet besturen omdat ze aangebracht zijn door de overheid. Hun onkunde is georchestreerd door het goede voorbeeld van de overheid. De overheid is dan ook de meest verliesmakende kutinvestering die elke Belg verplicht uit zijn achterwerk moet persen. Elke kilo stront die ge produceert daar moet 66% van naar de lekkerbekkende smulpapen van de regering.

Maar met stakingen ga je het bestuur niet veranderen, en zelfs al zijn het andere mensen dan nog zal het bestuur niet veranderen want het wordt bestuurd door de overheid die de schuld in de schoenen van de vakbond probeert te schuiven. Elke nieuwe topmanager zal dezelfde regels toepassen opgelegd door het geldschijtende vadertje staat.

Privatiseren die handel. Iedereen blij.

De NMBS heeft uitstel gekregen van Europa, hier staat wel tegenover dat ze een betere dienstverlening moeten aanbieden met minder overheidssteun.
Ook moet alles veel transparanter verlopen (inkomsten, uitgaven, investeringen, personeel, ...).

Jan van den Berghe 14 december 2016 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8314925)
Via Google Maps eens routes uitstippelen op een half uur rijden van werk/school en dat dan vergelijken met het traject dat het openbaar vervoer aflegt. Dat zegt meer dan genoeg. Een half uur autorijden komt soms overeen met twee uur openbaar vervoer met een keer of drie overstappen.

Vrij logisch. Of denkt u dat openbaar vervoer gelijk staat aan de mobiliteitswens van iedere burger?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be