Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Vakbond(ACOD) krijgt gelijk te Hasselt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236496)

Patrick M. 27 december 2016 10:14

Vakbond(ACOD) krijgt gelijk te Hasselt.
 
De vakbond(ACOD) krijgt gelijk te Hasselt in de discussie over het station te Hasselt.
Ik heb deze zaken al gehoord en gelezen:
Afrikaanse toestanden.
Het station hangt met spuug en behang aan elkaar.
Een schande.
Het is er gewoonweg vuil.
Een parlementslid zegt over het station : het is een krot.
Wachten tot 2023.
Dus in de Limburg zijn ze echt traag en dat kan men ook zien aan de klok.
Ze staat op 20 minuten voor zes.
Moet dat niet 5 voor twaalf zijn.

http://www.tvl.be/nieuws/jaaroverzic...-hasselt-38626

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161226_0...taan-op-11-uur

reservespeler 28 december 2016 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8329858)
De vakbond(ACOD) krijgt gelijk te Hasselt in de discussie over het station te Hasselt.
Ik heb deze zaken al gehoord en gelezen:
Afrikaanse toestanden.
Het station hangt met spuug en behang aan elkaar.
Een schande.
Het is er gewoonweg vuil.
Een parlementslid zegt over het station : het is een krot.
Wachten tot 2023.
Dus in de Limburg zijn ze echt traag en dat kan men ook zien aan de klok.
Ze staat op 20 minuten voor zes.
Moet dat niet 5 voor twaalf zijn.

http://www.tvl.be/nieuws/jaaroverzic...-hasselt-38626

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161226_0...taan-op-11-uur

Goed dat u uw eigen bedrijf zo in de bloemetjes zet.

Scorpio 28 december 2016 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8329858)
De vakbond(ACOD) krijgt gelijk te Hasselt in de discussie over het station te Hasselt.
Ik heb deze zaken al gehoord en gelezen:
Afrikaanse toestanden.
Het station hangt met spuug en behang aan elkaar.
Een schande.
Het is er gewoonweg vuil.
Een parlementslid zegt over het station : het is een krot.
Wachten tot 2023.
Dus in de Limburg zijn ze echt traag en dat kan men ook zien aan de klok.
Ze staat op 20 minuten voor zes.
Moet dat niet 5 voor twaalf zijn.

http://www.tvl.be/nieuws/jaaroverzic...-hasselt-38626

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161226_0...taan-op-11-uur

wat heeft dat te maken met 'de vakbonden' die 'gelijk zouden hebben'?

Patrick M. 28 december 2016 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8330984)
wat heeft dat te maken met 'de vakbonden' die 'gelijk zouden hebben'?

U moet wel volgen.;-)
De vakbond(ACOD) heeft die Afrikaanse toestanden in het station van Hasselt aangeklaagd.
En ze hebben gelijk.
Meer niet maar minder ook niet.

reservespeler 28 december 2016 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8331256)
U moet wel volgen.;-)
De vakbond(ACOD) heeft die Afrikaanse toestanden in het station van Hasselt aangeklaagd.
En ze hebben gelijk.
Meer niet maar minder ook niet.

Waarin hebben ze gelijk?
Dat zij de oorzaak zijn van de slechte dienstverlening bij de NMBS, dit met alle gevolgen vandien.

Als er eens iemand teveel op rol is (kan gebeuren) mag die niet ingezet worden om het één en ander op te knappen, want dat staat niet in de functiebeschrijving.

Hypochonder 28 december 2016 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8331256)
U moet wel volgen.;-)
De vakbond(ACOD) heeft die Afrikaanse toestanden in het station van Hasselt aangeklaagd.
En ze hebben gelijk.
Meer niet maar minder ook niet.

Het gaat hen dus puur om gelijk krijgen, niets meer en niets minder? En wat bereiken ze daarmee, ik zal het u zeggen: niks, noppes, nada. Mocht die bloedrode vakbond eens beginnen met intern schoon schip te maken dan zou er misschien al veel veranderen.

reservespeler 28 december 2016 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8331346)
Het gaat hen dus puur om gelijk krijgen, niets meer en niets minder? En wat bereiken ze daarmee, ik zal het u zeggen: niks, noppes, nada. Mocht die bloedrode vakbond eens beginnen met intern schoon schip te maken dan zou er misschien al veel veranderen.

Die 70 vakbondsmensen, die nu gene klop doen, aan het werk zetten.

quercus 28 december 2016 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8331256)
U moet wel volgen.;-)
De vakbond(ACOD) heeft die Afrikaanse toestanden in het station van Hasselt aangeklaagd.
En ze hebben gelijk.
Meer niet maar minder ook niet.

Dan mogen jullie wat mij betreft nog veel aanklagen. Onder meer de smerigheid van de graffiti waarmee zoveel rijtuigen beklad worden. Wanneer ik, wachtend op het perron, zulk een rotzooi het station zie binnenrijden keert mijn maag. Is het jullie werkelijk onmogelijk om dat spuitbussen-schorremorrie eens flink aan te pakken? Geef ze a) een ferm pak slaag en b) een boete waarvan ze in hun broek doen.

kelt 28 december 2016 18:31

Misschien kunnen vakbondspiketten eens helpen de installaties van hun eigen werkgever te bewaken,in werkende orde te houden,desgevallend netjes te houden, in plaats van te klagen?

Het is maar en ideetje.....:oops:

Scorpio 28 december 2016 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8331256)
U moet wel volgen.;-)
De vakbond(ACOD) heeft die Afrikaanse toestanden in het station van Hasselt aangeklaagd.
En ze hebben gelijk.
Meer niet maar minder ook niet.

LOL! Iedereen en z'n moeder heeft die toestanden al aangeklaagd. Nu niet doen alsof de ACOD dat op de een of andere manier 'ontdekt' heeft he...

N-Vb 28 december 2016 21:00

Waarom niet ineens een fatsoenlijke treinverbinding leggen tussen Maastricht en Antwerpen?

dat zou de ideale moment zijn om de stations te moderniseren en het zou heel wat camions van de autostrade weghalen richting antwerpen

maar misschien is dat te eenvoudig

in Antwerpen willen ze geen verbinding naar Maastricht want dan zou er minder file zijn en kunnen ze geen Ringland bouwen

Patrick M. 29 december 2016 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8331373)
Dan mogen jullie wat mij betreft nog veel aanklagen. Onder meer de smerigheid van de graffiti waarmee zoveel rijtuigen beklad worden. Wanneer ik, wachtend op het perron, zulk een rotzooi het station zie binnenrijden keert mijn maag. Is het jullie werkelijk onmogelijk om dat spuitbussen-schorremorrie eens flink aan te pakken? Geef ze a) een ferm pak slaag en b) een boete waarvan ze in hun broek doen.

Iemand een pak slaag geven mag niet, daarvoor zijn anderen bevoegd.
Iedereen zijn of haar job.
Want als 'wij' die graffitispuiters een pak slaag geven dan kunnen die graffitispuiters 'ons' voor het gerecht trekken.

Scorpio 29 december 2016 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8331810)
Iemand een pak slaag geven mag niet, daarvoor zijn anderen bevoegd.
Iedereen zijn of haar job.
Want als 'wij' die graffitispuiters een pak slaag geven dan kunnen die graffitispuiters 'ons' voor het gerecht trekken.

Quercus heeft wel gewoon gelijk als het over die graffiti gaat. Dat is een zoveelste voorbeeld van hoe de NMBS hopeloos achter de feiten aanholt: in al onze buurlanden bestaat een afdoend anti-graffitibeleid bij de spoorwegen, in België niet. Het gevolg is dat er bij ons een PAK meer treinen onder de smurrie zitten dan in onze buurlanden.

Dat beleid gaat van het moeilijker maken om graffiti aan te brengen door opstelplaatsen beter af te sluiten, tot het ontmoedigen ervan door de griffiti zo snel mogelijk te verwijderen. Vooral wat dat laatste betreft is het verschil met België schrijnend: in Nederland is de regel bijvoorbeeld dat alle aangetroffen graffiti op treinen binnen de 48 uur (ja, UUR) verwijderd moet zijn, en het streefdoel is binnen de 24 uur. In België blijft deze in de regel weken, vaak zelfs maanden op de treinen hangen. En als hij dan uiteindelijk toch verwijderd wordt, komt natuurlijk de helft van de verf van de trein zelf er mee af. Je moet eens zien hoeveel treinen (vooral breaks en varkens) rondrijden met zware verfschade ten gevolge hiervan. Ook daar zitten de Nederlanders al een stuk verder: in Nederland zitten er over de verf speciale anti-graffitistickers, die het verwijderen van graffiti vergemakkelijken, en verfschade ten gevolge van de graffiti of het verwijderen ervan voorkomen.

Maar er is goed nieuws: aangezien de NMBS gemiddeld 15 - 20 jaar achterloopt op onze buurlanden, en men dit systeem in Nederland toch al wel een jaar of vijf heeft, vermoed ik dat wij nog slecht 10 - 15 jaar zullen moeten wachten voor we het ook hebben...

Eduard Khil 29 december 2016 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8329858)
Afrikaanse toestanden.
Het station hangt met spuug en behang aan elkaar.
Een schande.
Het is er gewoonweg vuil.

logisch, met dergelijk incompetent personeel als bij de nmbs

Patrick M. 29 december 2016 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8331876)
logisch, met dergelijk incompetent personeel als bij de nmbs

Khilleke, u moet wel volgen in een discussie.
Het proper houden van het station in Hasselt is in handen van een privé maatschappij.
Dus uw redenering is fout.:oops::lol::oops::lol::oops:

Patrick M. 29 december 2016 15:26

Meer dan gelijk, kijk en luister maar eens naar het volgende...
Maar in de loop van 2018...de Limburgers doen hun naam alle eer aan.

http://www.tvl.be/nieuws/renovatie-s...-in-2018-38722

Cheminot 30 december 2016 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8332158)
Meer dan gelijk, kijk en luister maar eens naar het volgende...
Maar in de loop van 2018...de Limburgers doen hun naam alle eer aan.

http://www.tvl.be/nieuws/renovatie-s...-in-2018-38722

De NMBS, zijn dat allemaal Limburgers dan? Het lijkt eerder het omgekeerde...

Patrick M. 30 december 2016 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8332950)
De NMBS, zijn dat allemaal Limburgers dan? Het lijkt eerder het omgekeerde...

Heeft u misschien iets tegen Limburgers?
Ik heb al heel veel samengewerkt met Limburgers en dat was altijd heel leuk en heel leerrijk.
Ik heb eigenlijk al met heel veel mensen van alle provincies in Vlaanderen samengewerkt en het viel altijd heel goed mee.
Iedereen had de spoorwegmentaliteit namelijk : hard werken en voor uw job gaan.
Maar ja, u kunt dit niet w... want u ...

reservespeler 30 december 2016 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8331810)
Iemand een pak slaag geven mag niet, daarvoor zijn anderen bevoegd.
Iedereen zijn of haar job.
Want als 'wij' die graffitispuiters een pak slaag geven dan kunnen die graffitispuiters 'ons' voor het gerecht trekken.

Wie is er juist bevoegd om iemand een pak slaag te geven?

reservespeler 30 december 2016 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8333152)
Heeft u misschien iets tegen Limburgers?
Ik heb al heel veel samengewerkt met Limburgers en dat was altijd heel leuk en heel leerrijk.
Ik heb eigenlijk al met heel veel mensen van alle provincies in Vlaanderen samengewerkt en het viel altijd heel goed mee.
Iedereen had de spoorwegmentaliteit namelijk : hard werken en voor uw job gaan.
Maar ja, u kunt dit niet w... want u ...

De spoorwegmentaliteit is meer denken dan werken.

Patrick M. 30 december 2016 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8333248)
De spoorwegmentaliteit is meer denken dan werken.

Neen, weeral fout.
De spoorwegmentaliteit is veel denken en hard werken(doen).
Uw mentaliteit is alleen denken en niks doen als u in meetings en vergaderingen zit.
Dat heb ik al geschreven.
U denkt dat u doet maar u denkt alleen.
'Wij' denken en doen.
Denkt daar maar eens aan.

reservespeler 30 december 2016 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8333288)
Neen, weeral fout.
De spoorwegmentaliteit is veel denken en hard werken(doen).
Uw mentaliteit is alleen denken en niks doen als u in meetings en vergaderingen zit.
Dat heb ik al geschreven.
U denkt dat u doet maar u denkt alleen.
'Wij' denken en doen.
Denkt daar maar eens aan.

Denken dat je nuttig werk doet en ondertussen een last zijn voor de maatschappij.

Op één dag tijd, 1 brief wegbrengen en het antwoord mee terugbrengen.
Als dat denken en werken is, dan werkt u inderdaad heel hard.

En ik ben nog steeds niet te beroerd om mee aan te pakken als het moet.
Morgen de laatste werkdag van het jaar. Dan nog een week keihard werken in een school, zodat de kinderen zich op maandag 8 januari in een hernieuwde sporthal kunnen uitleven.

Patrick M. 30 december 2016 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8333583)
Denken dat je nuttig werk doet en ondertussen een last zijn voor de maatschappij.

Op één dag tijd, 1 brief wegbrengen en het antwoord mee terugbrengen.
Als dat denken en werken is, dan werkt u inderdaad heel hard.

En ik ben nog steeds niet te beroerd om mee aan te pakken als het moet.
Morgen de laatste werkdag van het jaar. Dan nog een week keihard werken in een school, zodat de kinderen zich op maandag 8 januari in een hernieuwde sporthal kunnen uitleven.

Neen, weeral fout.
U moet wel volgen.
Maar ik zal het u voor de tig keer nog eens uitleggen :
Ik was aan dossiers aan het werken toen 'mijn' baas een vrijwilliger vroeg om naar het station van Hasselt te treinen.
Ik heb die dossiers eerst afgewerkt en ben toen naar het station van Hasselt gespoord.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto's te nemen onder mijn lunchpauze en ben daarna terug gespoord naar het station waar ik hard werk.
Dus u ziet dat ik die dag meer gedaan heb dan 1 brief wegbrengen en terug bezorgen.
Is dat die school waar u de kinderen iets kunt gaan leren want u wilt zo graag dat iemand van u iets leert?:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Cheminot 30 december 2016 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8333152)
Heeft u misschien iets tegen Limburgers?
Ik heb al heel veel samengewerkt met Limburgers en dat was altijd heel leuk en heel leerrijk.
Ik heb eigenlijk al met heel veel mensen van alle provincies in Vlaanderen samengewerkt en het viel altijd heel goed mee.
Iedereen had de spoorwegmentaliteit namelijk : hard werken en voor uw job gaan.
Maar ja, u kunt dit niet w... want u ...

U maakt ervan dat de fout bij de Limburgers ligt terwijl de NMBS gewoon schromelijk tekort schiet als het over investeringen in Limburg gaat. Maar als jaarlijks zoveel geld wordt vergooid aan overbodig personeel dan is dat niet moeilijk.

reservespeler 30 december 2016 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8333863)
U maakt ervan dat de fout bij de Limburgers ligt terwijl de NMBS gewoon schromelijk tekort schiet als het over investeringen in Limburg gaat. Maar als jaarlijks zoveel geld wordt vergooid aan overbodig personeel dan is dat niet moeilijk.

Inderdaad, een hele dag voor één brief met het antwoord.

Patrick M. 30 december 2016 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8333863)
U maakt ervan dat de fout bij de Limburgers ligt terwijl de NMBS gewoon schromelijk tekort schiet als het over investeringen in Limburg gaat. Maar als jaarlijks zoveel geld wordt vergooid aan overbodig personeel dan is dat niet moeilijk.

Neen, ik leg de fout niet met de Limburgers.
De NMBS schiet inderdaad tekort voor Limburg maar dat is de verantwoordelijkheid van de bazen van de NMBS en van de politiek.
En overbodig personeel.
Personeelstekort bedoelt u.
Want 'wij' staan allemaal verlof,cv, rust en kredietdagen achter.

Patrick M. 30 december 2016 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8333924)
Inderdaad, een hele dag voor één brief met het antwoord.

U moet bericht 23 nog eens goed lezen.
Wat was dat ook alweer dat u schreef over begrijpend lezen?

Cheminot 31 december 2016 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8334068)
Neen, ik leg de fout niet met de Limburgers.
De NMBS schiet inderdaad tekort voor Limburg maar dat is de verantwoordelijkheid van de bazen van de NMBS en van de politiek.
En overbodig personeel.
Personeelstekort bedoelt u.
Want 'wij' staan allemaal verlof,cv, rust en kredietdagen achter.

U kan een hele dag naar Hasselt voor een brief. Daar had u toch al een dag verlof kunnen nemen wegens compleet overbodig. Te weinig personeel of teveel dagen verlof en compensatie, that's the question.

Eduard Khil 31 december 2016 09:29

het personeel van de nmbs is lui, onbekwaam, onbeleefd en overbetaald. Tijd om daar eens grote kuis in te houden.

Tavek 31 december 2016 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8333152)
Heeft u misschien iets tegen Limburgers?
Ik heb al heel veel samengewerkt met Limburgers en dat was altijd heel leuk en heel leerrijk.
Ik heb eigenlijk al met heel veel mensen van alle provincies in Vlaanderen samengewerkt en het viel altijd heel goed mee.
Iedereen had de spoorwegmentaliteit namelijk : hard werken en voor uw job gaan.
Maar ja, u kunt dit niet w... want u ...

Ik zie niet in waarom wij moeten investeren in het spoor aangezien wij nul de botten ontsluiting hebben.

Het spoor kan me eigenlijk gestolen worden.

Hypochonder 31 december 2016 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8334068)
Neen, ik leg de fout niet met de Limburgers.
De NMBS schiet inderdaad tekort voor Limburg maar dat is de verantwoordelijkheid van de bazen van de NMBS en van de politiek.
En overbodig personeel.
Personeelstekort bedoelt u.
Want 'wij' staan allemaal verlof,cv, rust en kredietdagen achter.

U legt de fout niet bij de limburgers maar wel bij zowat al de rest die ermee te maken heeft buiten uzelf: de vakbonden... Die zouden er volgens u niks maar dan ook niks mee te maken hebben. Ik zal u zeggen dat ze er heel veel mee te maken hebben want zij blokkeren enerzijds alle mogelijke veranderingen en verbeteringen bij de NMBS en hebben tientallen jaren aan een stuk hun zegje gehad via hun politieke vleugel in wie er baas werd bij de NMBS, ze hebben zelfs zelf hun eigen stromannen als baas gehad. En u durft hier te komen beweren dat zij nu gelijk hebben? Dat is niet minder dan schaamteloos.

Patrick M. 31 december 2016 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8334218)
U kan een hele dag naar Hasselt voor een brief. Daar had u toch al een dag verlof kunnen nemen wegens compleet overbodig. Te weinig personeel of teveel dagen verlof en compensatie, that's the question.

U moet, gelijk rasarveke(d.e) ook bericht 23 nog eens lezen.
Maar ik denk dat u rasarveke imiteert.
Rasarveke wilt zo graag dan iemand hem imiteert.
U heeft hem ook al geïmiteerd want u was ook afwezig op de afspraak in de tunnel van het station te Hasselt.

Patrick M. 31 december 2016 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8334256)
het personeel van de nmbs is lui, onbekwaam, onbeleefd en overbetaald. Tijd om daar eens grote kuis in te houden.

En wie gaat dat dan wel doen?
U misschien?:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol:

Tavek 31 december 2016 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8334308)
En wie gaat dat dan wel doen?
U misschien?:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol:

De reiziger door de trein links te laten liggen.

Patrick M. 31 december 2016 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8334319)
De reiziger door de trein links te laten liggen.

Dat gaat juist niet gebeuren.
Door de files die ieder jaar groter worden gaan meer en meer mensen het openbaar vervoer nemen.
Door dat Antwerpen sommige auto's gaat verbieden gaan er nog meer mensen het openbaar vervoer nemen.
Het ziet er dus rooskleurig uit voor het openbaar vervoer.

Scorpio 31 december 2016 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8334068)
En overbodig personeel.
Personeelstekort bedoelt u.
Want 'wij' staan allemaal verlof,cv, rust en kredietdagen achter.

Als er bij de NMBS te weinig volk werkt, kan u me dan eens verklaren hoe het kan dat in Nederland bij de spoorwegen zo'n 24.000 mensen werken, terwijl er dat hier een kleine 34.000 zijn? Zeker als je weet dat de Nederlandse spoorwegen bijna twee keer zoveel volk vervoeren als de Belgische, én dat hun treinen gevoelig stipter rijden.

Bij de Zwitserse spoorwegen werkt bijna evenveel volk als bij de Belgische (33.000), maar zij hebben een groter netwerk en meer stations, én vervoeren twee keer zoveel reizigers (in 2014 430 miljoen, tegenover 225 miljoen bij de NMBS). Hun treinen rijden bovendien superstipt, veel frequenter (alles om het half uur, rond de grote steden zelfs om het kwartier) en hun dienstverlening is de beste van Europa, met enige voorsprong.

Verklaar, dat wetende, dan eens waarom die 34.000 man bij de NMBS niet genoeg is.

Het probleem is niet dat de werknemers bij de NMBS 'luieriken' zouden zijn, het is dat het bedrijf bijzonder oubollig en nodeloos ingewikkeld in mekaar zit, en dat de organisatie van het werk er gewoon absoluut niet efficiënt is.

Patrick M. 31 december 2016 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8333863)
U maakt ervan dat de fout bij de Limburgers ligt terwijl de NMBS gewoon schromelijk tekort schiet als het over investeringen in Limburg gaat. Maar als jaarlijks zoveel geld wordt vergooid aan overbodig personeel dan is dat niet moeilijk.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8333924)
Inderdaad, een hele dag voor één brief met het antwoord.

Overbodig personeel?
Lees dtt dan maar eens.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...810-euro.dhtml

Ze zouden beter daar eens ruschen.

Patrick M. 31 december 2016 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8334567)
Als er bij de NMBS te weinig volk werkt, kan u me dan eens verklaren hoe het kan dat in Nederland bij de spoorwegen zo'n 24.000 mensen werken, terwijl er dat hier een kleine 34.000 zijn? Zeker als je weet dat de Nederlandse spoorwegen bijna twee keer zoveel volk vervoeren als de Belgische, én dat hun treinen gevoelig stipter rijden.

Bij de Zwitserse spoorwegen werkt bijna evenveel volk als bij de Belgische (33.000), maar zij hebben een groter netwerk en meer stations, én vervoeren twee keer zoveel reizigers (in 2014 430 miljoen, tegenover 225 miljoen bij de NMBS). Hun treinen rijden bovendien superstipt, veel frequenter (alles om het half uur, rond de grote steden zelfs om het kwartier) en hun dienstverlening is de beste van Europa, met enige voorsprong.

Verklaar, dat wetende, dan eens waarom die 34.000 man bij de NMBS niet genoeg is.

Het probleem is niet dat de werknemers bij de NMBS 'luieriken' zouden zijn, het is dat het bedrijf bijzonder oubollig en nodeloos ingewikkeld in mekaar zit, en dat de organisatie van het werk er gewoon absoluut niet efficiënt is.

Oudbollig, nodeloos en niet efficiënt.
Dat de bazen en de politici er dan iets aan doen.
De vakbonden willen er iets aan doen maar 'ze' willen niet luisteren.
34.000 mensen bij de NMBS waarvan iedereen dagen verlof, cv, rust en kredietdagen achter staat.
Ik ga naar het jaar 2017 met welgeteld 76 dagen die ik teveel heb gewerkt in 2016 en jaren ervoor.
En waar ik werk staat iedereen dagen achter.
Maar voor mijn part mag ik 150 a 200 dagen achter staan.
Gaat leuk zijn als ik binnen 2 jaar in welverdiend pensioen ga.
Pensioen op 01/01/2019 - aantal dagen achterstand = thuis zijn ergens in 2018 tot begin 2019.
Joepie.

Tavek 31 december 2016 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8334339)
Dat gaat juist niet gebeuren.
Door de files die ieder jaar groter worden gaan meer en meer mensen het openbaar vervoer nemen.
Door dat Antwerpen sommige auto's gaat verbieden gaan er nog meer mensen het openbaar vervoer nemen.
Het ziet er dus rooskleurig uit voor het openbaar vervoer.

Newsflash: Bedrijven zijn aan het vertrekken uit Brussel. Net omwille van de files en de staakmiserie bij het spoor.

reservespeler 31 december 2016 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8334567)
Als er bij de NMBS te weinig volk werkt, kan u me dan eens verklaren hoe het kan dat in Nederland bij de spoorwegen zo'n 24.000 mensen werken, terwijl er dat hier een kleine 34.000 zijn? Zeker als je weet dat de Nederlandse spoorwegen bijna twee keer zoveel volk vervoeren als de Belgische, én dat hun treinen gevoelig stipter rijden.

Bij de Zwitserse spoorwegen werkt bijna evenveel volk als bij de Belgische (33.000), maar zij hebben een groter netwerk en meer stations, én vervoeren twee keer zoveel reizigers (in 2014 430 miljoen, tegenover 225 miljoen bij de NMBS). Hun treinen rijden bovendien superstipt, veel frequenter (alles om het half uur, rond de grote steden zelfs om het kwartier) en hun dienstverlening is de beste van Europa, met enige voorsprong.

Verklaar, dat wetende, dan eens waarom die 34.000 man bij de NMBS niet genoeg is.

Het probleem is niet dat de werknemers bij de NMBS 'luieriken' zouden zijn, het is dat het bedrijf bijzonder oubollig en nodeloos ingewikkeld in mekaar zit, en dat de organisatie van het werk er gewoon absoluut niet efficiënt is.

Daarbij wordt iedere poging tot hervorming gefnuikt door de stakersbonden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be