![]() |
Vakbond(ACOD) krijgt gelijk te Hasselt.
De vakbond(ACOD) krijgt gelijk te Hasselt in de discussie over het station te Hasselt.
Ik heb deze zaken al gehoord en gelezen: Afrikaanse toestanden. Het station hangt met spuug en behang aan elkaar. Een schande. Het is er gewoonweg vuil. Een parlementslid zegt over het station : het is een krot. Wachten tot 2023. Dus in de Limburg zijn ze echt traag en dat kan men ook zien aan de klok. Ze staat op 20 minuten voor zes. Moet dat niet 5 voor twaalf zijn. http://www.tvl.be/nieuws/jaaroverzic...-hasselt-38626 http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161226_0...taan-op-11-uur |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De vakbond(ACOD) heeft die Afrikaanse toestanden in het station van Hasselt aangeklaagd. En ze hebben gelijk. Meer niet maar minder ook niet. |
Citaat:
Dat zij de oorzaak zijn van de slechte dienstverlening bij de NMBS, dit met alle gevolgen vandien. Als er eens iemand teveel op rol is (kan gebeuren) mag die niet ingezet worden om het één en ander op te knappen, want dat staat niet in de functiebeschrijving. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien kunnen vakbondspiketten eens helpen de installaties van hun eigen werkgever te bewaken,in werkende orde te houden,desgevallend netjes te houden, in plaats van te klagen?
Het is maar en ideetje.....:oops: |
Citaat:
|
Waarom niet ineens een fatsoenlijke treinverbinding leggen tussen Maastricht en Antwerpen?
dat zou de ideale moment zijn om de stations te moderniseren en het zou heel wat camions van de autostrade weghalen richting antwerpen maar misschien is dat te eenvoudig in Antwerpen willen ze geen verbinding naar Maastricht want dan zou er minder file zijn en kunnen ze geen Ringland bouwen |
Citaat:
Iedereen zijn of haar job. Want als 'wij' die graffitispuiters een pak slaag geven dan kunnen die graffitispuiters 'ons' voor het gerecht trekken. |
Citaat:
Dat beleid gaat van het moeilijker maken om graffiti aan te brengen door opstelplaatsen beter af te sluiten, tot het ontmoedigen ervan door de griffiti zo snel mogelijk te verwijderen. Vooral wat dat laatste betreft is het verschil met België schrijnend: in Nederland is de regel bijvoorbeeld dat alle aangetroffen graffiti op treinen binnen de 48 uur (ja, UUR) verwijderd moet zijn, en het streefdoel is binnen de 24 uur. In België blijft deze in de regel weken, vaak zelfs maanden op de treinen hangen. En als hij dan uiteindelijk toch verwijderd wordt, komt natuurlijk de helft van de verf van de trein zelf er mee af. Je moet eens zien hoeveel treinen (vooral breaks en varkens) rondrijden met zware verfschade ten gevolge hiervan. Ook daar zitten de Nederlanders al een stuk verder: in Nederland zitten er over de verf speciale anti-graffitistickers, die het verwijderen van graffiti vergemakkelijken, en verfschade ten gevolge van de graffiti of het verwijderen ervan voorkomen. Maar er is goed nieuws: aangezien de NMBS gemiddeld 15 - 20 jaar achterloopt op onze buurlanden, en men dit systeem in Nederland toch al wel een jaar of vijf heeft, vermoed ik dat wij nog slecht 10 - 15 jaar zullen moeten wachten voor we het ook hebben... |
Citaat:
|
Citaat:
Het proper houden van het station in Hasselt is in handen van een privé maatschappij. Dus uw redenering is fout.:oops::lol::oops::lol::oops: |
Meer dan gelijk, kijk en luister maar eens naar het volgende...
Maar in de loop van 2018...de Limburgers doen hun naam alle eer aan. http://www.tvl.be/nieuws/renovatie-s...-in-2018-38722 |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb al heel veel samengewerkt met Limburgers en dat was altijd heel leuk en heel leerrijk. Ik heb eigenlijk al met heel veel mensen van alle provincies in Vlaanderen samengewerkt en het viel altijd heel goed mee. Iedereen had de spoorwegmentaliteit namelijk : hard werken en voor uw job gaan. Maar ja, u kunt dit niet w... want u ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De spoorwegmentaliteit is veel denken en hard werken(doen). Uw mentaliteit is alleen denken en niks doen als u in meetings en vergaderingen zit. Dat heb ik al geschreven. U denkt dat u doet maar u denkt alleen. 'Wij' denken en doen. Denkt daar maar eens aan. |
Citaat:
Op één dag tijd, 1 brief wegbrengen en het antwoord mee terugbrengen. Als dat denken en werken is, dan werkt u inderdaad heel hard. En ik ben nog steeds niet te beroerd om mee aan te pakken als het moet. Morgen de laatste werkdag van het jaar. Dan nog een week keihard werken in een school, zodat de kinderen zich op maandag 8 januari in een hernieuwde sporthal kunnen uitleven. |
Citaat:
U moet wel volgen. Maar ik zal het u voor de tig keer nog eens uitleggen : Ik was aan dossiers aan het werken toen 'mijn' baas een vrijwilliger vroeg om naar het station van Hasselt te treinen. Ik heb die dossiers eerst afgewerkt en ben toen naar het station van Hasselt gespoord. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto's te nemen onder mijn lunchpauze en ben daarna terug gespoord naar het station waar ik hard werk. Dus u ziet dat ik die dag meer gedaan heb dan 1 brief wegbrengen en terug bezorgen. Is dat die school waar u de kinderen iets kunt gaan leren want u wilt zo graag dat iemand van u iets leert?:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De NMBS schiet inderdaad tekort voor Limburg maar dat is de verantwoordelijkheid van de bazen van de NMBS en van de politiek. En overbodig personeel. Personeelstekort bedoelt u. Want 'wij' staan allemaal verlof,cv, rust en kredietdagen achter. |
Citaat:
Wat was dat ook alweer dat u schreef over begrijpend lezen? |
Citaat:
|
het personeel van de nmbs is lui, onbekwaam, onbeleefd en overbetaald. Tijd om daar eens grote kuis in te houden.
|
Citaat:
Het spoor kan me eigenlijk gestolen worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik denk dat u rasarveke imiteert. Rasarveke wilt zo graag dan iemand hem imiteert. U heeft hem ook al geïmiteerd want u was ook afwezig op de afspraak in de tunnel van het station te Hasselt. |
Citaat:
U misschien?:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Door de files die ieder jaar groter worden gaan meer en meer mensen het openbaar vervoer nemen. Door dat Antwerpen sommige auto's gaat verbieden gaan er nog meer mensen het openbaar vervoer nemen. Het ziet er dus rooskleurig uit voor het openbaar vervoer. |
Citaat:
Bij de Zwitserse spoorwegen werkt bijna evenveel volk als bij de Belgische (33.000), maar zij hebben een groter netwerk en meer stations, én vervoeren twee keer zoveel reizigers (in 2014 430 miljoen, tegenover 225 miljoen bij de NMBS). Hun treinen rijden bovendien superstipt, veel frequenter (alles om het half uur, rond de grote steden zelfs om het kwartier) en hun dienstverlening is de beste van Europa, met enige voorsprong. Verklaar, dat wetende, dan eens waarom die 34.000 man bij de NMBS niet genoeg is. Het probleem is niet dat de werknemers bij de NMBS 'luieriken' zouden zijn, het is dat het bedrijf bijzonder oubollig en nodeloos ingewikkeld in mekaar zit, en dat de organisatie van het werk er gewoon absoluut niet efficiënt is. |
Citaat:
Citaat:
Lees dtt dan maar eens. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...810-euro.dhtml Ze zouden beter daar eens ruschen. |
Citaat:
Dat de bazen en de politici er dan iets aan doen. De vakbonden willen er iets aan doen maar 'ze' willen niet luisteren. 34.000 mensen bij de NMBS waarvan iedereen dagen verlof, cv, rust en kredietdagen achter staat. Ik ga naar het jaar 2017 met welgeteld 76 dagen die ik teveel heb gewerkt in 2016 en jaren ervoor. En waar ik werk staat iedereen dagen achter. Maar voor mijn part mag ik 150 a 200 dagen achter staan. Gaat leuk zijn als ik binnen 2 jaar in welverdiend pensioen ga. Pensioen op 01/01/2019 - aantal dagen achterstand = thuis zijn ergens in 2018 tot begin 2019. Joepie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be