![]() |
Klantvriendelijkheid NMBS.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...delijker.dhtml
En dan zijn er nog personen die beweren dat de NMBS niet klantvriendelijk is. Voila, hier is het tegendeel bewezen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat ze momenteel een aantal maatregelen gaan nemen zegt op zich al genoeg. |
Ik heb er nog niks van gemerkt, van enige deftige service bij de trein.
Langs de andere kant, ik vermijd dat dan ook als de pest, net door mijn minder dan goeie ervaringen met dat openbaar vervoer. |
Citaat:
En 'wij" zijn altijd vriendelijk tegen onze klanten.:-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En blijkbaar snapt ge het artikel of de titel niet goed: vanaf 1 februari komen er nieuwe regels waardoor de NMBS klantvriendelijker zou worden, ze zijn het met andere woorden nog niet en het is bijlange nog niet zeker dat ze het zullen worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat zijn stappen in de goede richting.
Maar de echte oude fgtb-garde gaat eerst moeten sterven vooraleer ze het woord klantvriendelijkheid in de mond zouden mogen nemen. Die mannen denken toch echt dat ze naast god staan in een staatsapparaat met onderdanen van burgers. . |
Citaat:
Ik zal uw bericht verbeteren want u zou dit moeten schrijven... Begrijpend lezen is inderdaad niet mijn sterkste troef.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol ::lol::lol::lol::lol::lol: |
Citaat:
Staken is de ultieme klantonvriendelijkheid. |
Citaat:
Maar alleen als 'wij' niet anders kunnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En juist omdat staken het allereerste wapen is, heeft het nog weinig effect meer, en moet je het telkens weer herhalen. Nee, kijk dan eens naar de Zwitserse spoorwegen. Daar is voor het laatst gestaakt in 1918. Het gevolg is dat een stakingsdreiging echt nog indruk maakt. Het is voldoende dat de vakbond zegt dat ze misschien wel eens zouden kunnen overwegen om op een volgende bijeenkomst het S woord in de mond te nemen, en het hele land beeft. Het gevolg is dat ze alles gedaan krijgen. Zo is het stakingswapen effectief. Door niet te staken. De Belgische spoorvakbonden hebben al lang geleden al hun kruit verschoten. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
U schrijft in uw openingspost van deze draad: "En dan zijn er nog personen die beweren dat de NMBS niet klantvriendelijk is. Voila, hier is het tegendeel bewezen." U besefte blijkbaar niet dat het alleen een intentie van de NMBS top is, ze zijn er met andere woorden nog niet mee gestart. Een ander forumlid schreef, volkomen terecht: "Lichtjaren verwijderd van klantvriendelijkheid, ik ga dat even bewijzen op jouw manier" En hij bewees het met een eenvoudig artikel vol waarheden. Hieronder schrijf ik wat ik reeds in een andere draad schreef. En schrijf nu maar weer op uw kinderachtige toon, tot iets anders bent u blijkbaar niet in staat, dat ik wel veel fouten maak dit jaar. En vergeet vooral niet om een twintigtal smileys erbij te plaatsen, dat maakt het geheel nog iets belachelijker om niet te schrijven uzelf. __________________ |
Citaat:
De trein leidt u naar uw eindbestemming. Maar 'wij' werken niet in de privé dus...andere normen. Is toch normaal. |
Citaat:
|
Citaat:
:lol: X 10. |
Citaat:
Tjiens, daarom dat we nog 20 minuten met de wagen moeten rijden om van het dichtstbijzijnde station tot bij mijn schoonmoeders stulpje te geraken. Citaat:
|
Citaat:
U kunt ook een taxi nemen, alleen betaald u dan wat meer. U kunt ook te voet gaan maar dan duurt het wat langer. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat kan inderdaad, u kan ook te voet gaan.;-) U kunt ook liften en hopen dat iemand stopt.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Van Huize Chaos naar de luchthaven van Zaventem met 3 mensen kost minder tijd en moeite met een taxi dan met de trein. Citaat:
Ik heb het net bekeken, van hier aan de deur tot aan mijn huidige werkgever is het sneller te voet dan met het openbaar vervoer. Wat dus geen verschil is met mijn vorige werkgever, maar nu is het maar 5 km ipv 10km. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vlaanderen: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf het moment ik gemotoriseerd mobile werd, heb ik dat voordeel niet meer afgegeven. |
Citaat:
Geen verschil dus. |
1 Bijlage(n)
Klantvriendelijke NMBS weigert mindervalide omdat de scootmobiel 18 cm te lang is.
De dame neemt, met deze scootmobiel al 10 jaar de trein. Een te lange scootmobiel brengt andere reizigers in gevaar. Wat die 18 centimeter te maken heeft met andere reizigers in gevaar brengen is me een raadsel. Hasseltse mag trein niet op: scootmobiel is “te lang” HASSELT - Marleen Billen (54) uit Hasselt mag niet meer op de trein met haar scootmobiel omdat die te lang is. Hij meet 138 centimeter, terwijl het toegestane maximum 120 centimeter is. Vorige week werd een man uit Diest ook al de toegang geweigerd omdat zijn scooter te lang was. “Nochtans neem ik al tien jaar de trein en heeft niemand me hier ooit een opmerking over gemaakt”, zegt Billen. Ze ging regelmatig naar Brussel, Antwerpen of zelfs al eens een dagje naar de zee. Tot ze onlangs voor de eerste keer in al die jaren werd tegengehouden voor een controle. Daaruit bleek dat haar scootmobiel 138 centimeter lang is. Het toegestane maximum is 120 centimeter. Marleen Billen mag niet meer op de trein met haar scootmobiel. Op de dag van het voorval wilde de Hasseltse naar Brussel-Noord. Daar helpt ze als vrijwilliger bij Grip, een organisatie die zich inzet voor gelijke rechten voor mensen met een handicap. “De trein is door mijn handicap de enige manier waarop ik me kan verplaatsen”, zegt ze. “Ik snap dat er regels zijn, maar soms moet men ook met het hart denken. Ik kan toch moeilijk altijd binnen blijven zitten.” De woordvoerder van de NMBS, Bart Crols, laat weten dat er niets aan de regelgeving is veranderd. De afmetingen zijn nog steeds dezelfde. “Dat een scootmobiel maar bepaalde afmetingen mag hebben, is om de veiligheid van de reizigers en het personeel te garanderen”, zegt Crols. Billen heeft een klacht ingediend bij zowel de NMBS als Unia, een instelling die discriminatie bestrijdt. |
Citaat:
De mensen staan niet te liften op het perron. |
Citaat:
Als de scootmobiel te lang is dan zijn er soms moeilijkheden om die scootmobiel in de trein te krijgen. Bij dieselmotorwagens, bij breaks, bij DMT's, M4 rijtuigen en ander treinmateriaal heb je de 'pomper of vlinder' nodig om die scootmobiel in de trein te krijgen. En als die scootmobiel 18 cm te lang is dan werkt de 'pomper of vlinder' niet veilig. Want wie is verantwoordelijk als er met die 18 cm te lange scootmobiel iets gebeurd? Heeft u daar al aan gedacht? Bij Desiro's en M6 rijtuigen is er geen probleem, daar gebruiken ze het laadplatform. Maar de fout ligt in het callcentrum voor PBM's te Brussel bij de aanvragen voor hulp aan PBM's. In Brussel moeten ze dan de scootmobiels die te lang zijn weigeren maar dat doen ze niet. Daar keuren ze alle aanvragen goed. |
Citaat:
|
Citaat:
Spooktreinen misschien?:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be