![]()  | 
	
	
		
 Zwarte doos in auto. Voor of tegen? 
		
		
		
		In sommige auto's registreert de ECU blijkbaar ongeweten (door de bestuurder) een heleboel gegevens. 
	Voor het eerst zijn nu die gegevens hieruit in een gerechtelijke uitspraak gebruikt. http://www.demorgen.be/binnenland/pr...auto-bcbea317/ Toch een paar addertjes onder het gras: 1) wat met de privacy. Moet de bestuurder niet ingelicht worden. 2) in dit geval konden de gegevens van de Porsche niet gebruikt worden. Dus niet erg fair om dat eenzijdig te doen. Daarom de vraag. Lap het is dus geen enquete omdat het langer dan 5 minuten duurde :(  | 
	
		
 Tegen omdat binnen de kortste keren die gegevens gaan misbruikt worden voor garantie vervallen en politie. 
	 | 
	
		
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Alleszins veel beter dan sommige randgetuigen die menen iets gezien te hebben en zelfs tegenstrijdige verklaringen afleggen, of het eigenbelangverhaal van de bestuurder waar altijd de andere bestuurder fout was... 1) privacywetten? :? Dan wil ik eens weten welke bij een verkeersongevalonderzoek zouden kunnen ingeroepen worden? Best deze link eens lezen: http://www.rtlnieuws.nl/nederland/po...-die-jouw-auto 2) Niet fair? Dan lees eens wat er uit de zwarte doos van de Volvo kwam: Citaat: 
	
 Dat de Porsche geen zwarte doos had maakt eerder heel weinig uit aangezien de Porsche zich wel op zijn rijvak bevondt bij de crash. De rechter zal daarvoor ook nog de ongevaldeskundigen aanhoren, ttz uit het deskundigenverslag zijn conclusies trekken. Citaat: 
	
 Ik citeer uit rtlnieuws: Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Vraag is dan natuurlijk: hoe zat het bij die Porsche. Misschien deed die net hetzelfde. Dat is wat ik bedoel: je hebt bewijs a charge en a décharge en die moet langs beide kanten mogelijk zijn.  | 
	
		
 PS, ik heb even hier gekeken 
	http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170131_02704593 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 De titel en tekst is nochtans duidelijk, de rechtbank heeft de schuldige bepaald: Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Ik heb hier gekeken, blijkbaar had de Porsche ook een zwarte doos, maar het was blijkbaar niet meer mogelijk er informatie uit te lezen: Citaat: 
	
 Als je natuurlijk de neutraliteit van de rechtbank en ongevaldeskundigen niet vertrouwt of in vraag stelt kun je dat beter direct zeggen.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170131_02704593 Citaat: 
	
 Conclusie is dus: als je een zwarte doos in de auto hebt en je hebt iets fout gedaan zet je er best even 220V op (Porsche?) en hopla.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Ik stel de vraag maar hé. Ik vermoed dat dit nog een staartje gaat krijgen.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 En ook de plaats van de impact kunnen ongevaldeskundigen redelijk goed schatten op basis van metingen en ervaring. Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 ![]() Enfin, beter een Porsche kopen dan een Volvo :D  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Overigens, mogen de piloten van een vliegtuig dan ook "privacy" inroepen i.v.m. de zwarte doos in hun toestel?  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Maar het moet eerlijk zijn: als ik met mijn auto met zwarte doos tegen 150 per uur tegen een auto zonder zwarte doos die tegen 180 km/u rijdt bots en ik ben de schuldige omdat men enkel mijn snelheid kent dan hoeft die zwarte doos niet voor mij.  | 
	
		
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Ik ben ook tegen. Omwille van vergelijkbare redenen.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Citeer eens de bron. Nog maar eens de locatie van de Volvo (verkeerd baanvak) is wel gekend bij de botsing dus weet men de locatie van de Porsche (zijn baanvak) ook bij de botsing. Kijk het lijkt simpel rekenkundig: Volvo + Porsche = Impactgevolgen Volvo is exact gekend = zwarte doos + Porsche geen zwarte doos = ongekend, maar wel een schatting want... = Impactgevolgen = kunnen de ongevaldeskundigen schatten/vaststellen/ervaring. Of heel simpel: A+B = C A = 50 kmh en op verkeerd rijvak, bron zwarte doos. + = frontale botsing B = snelheid voorlopig niet gekend, maar... C = ongevaldeskundige stelt vast of schat aan de kreukelzones te zien dat de impact-snelheidsverschil maar 50 �* 60 kmh was. Conclusie: B moet stilgestaan hebben of zeer langzaam gereden hebben. Amen. :-)  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Als men van mij een ademtest zou afnemen zou ik verwachten dat men dat ook bij de andere bestuurder doet. Het feit dat A in de fout gegaan is betekent niet dat ook B niet in de fout gegaan is. De Volvo is dus van zijn baanvak afgeweken. Waarom? Misschien om de Porsche te ontwijken. Nu gij :D  | 
	
		
 Een zwarte doos kan ook je gelijk aantonen. Hoe meer auto's met zwarte dozen, hoe meer waarheid aan het licht kan komen. 
	Wegverkeer is een grote doodsoorzaak en ongevallen veroorzaken veel materi ele schade. .  | 
	
		
 Citaat: 
	
 natuurlijk, of wat er van overblijft van de Porsche (heeft enkel koffer vooraan) Citaat: 
	
 Ben je nu aan ´t zwanzen met jouw fotootje waar ze enkel de Porsche 911 tonen? (waarvan door bij die massieve impact aan die hoge snelheid² * massa van de Volvo natuurlijk niets van kan overblijven) Ik heb vooral de VIDEO FULL FORMAAT bekeken Dade, moet je ook eens doen, daar kan men redelijk ook de kreukelzone herkennen van de Volvo SUV, niet alleen de foto uit hln.be... zo zie je maar dat je aan ´t zwanzen bent. Foto + VIDEO van VTM Nieuws onderaan de link! http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ke-crash.dhtml Zelfs op de kleine foto ziet men de Volvo achteraan in de wei staan, wat er op de baan ligt is vermoedelijk de front-motor van de Volvo (zie men alles veel beter in de VIDEO, die jij nog neit eens bekeken hebt.., ![]() Citaat: 
	
 En wat ik wil zeggen dat de rechtbank naar eer en geweten handelt naargelang ze alle informatie opgevraagd hebben. En de schuldige is de bestuurder van de Volvo. Dan mag jij nog zoveel zwanzen en fantaseren. :-D Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Tegen.  
	Wegens de bemoeizucht van onbevoegden.  | 
	
		
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Zwarte doos = OK maar wat dan met de al bestaande voertuigen? Even iedereen zomaar pakweg 1000 euro op kosten jagen? En wat met oldtimers? Die krijgen nu zelfs maar een eenvoudige keuring en zolang de wagen dan niet van eigenaar verandert is er geen jaarlijkse keuring meer nodig.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Wie kan daar nu echt tegen zijn? ah wacht de brokkenpiloten zijn daar wslk tegen... :roll: Tot 50 % verzekeringskorting kan zeker interessant zijn voor beginnende bestuurders met dure verzekring wegens hoge bonus-malus: Citaat: 
	
  | 
	
		
 Vervolg, er zullen zeker zwarte dozen zijn die permanent online blijven en dus nog voor andere doeleinden kunnen gebruikt worden (als ze goed weggestoken worden) 
	Bvb Porsche <> Vodafone die er al meer dan 10 miljoen auto´s zou mee uitgerust hebben : Citaat: 
	
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Dus Big brother toestanden en als moederke met haar kindjes even 1 km/uur te hard rijdt zal automatisch een boete in de bus volgen. De poenpakkers-politici wrijven al in hun handen. Op dat moment mag je enkel nog braaf ademen en elke misstap met je wagen zal zwaar beboet worden. Heeft dan ook nul, nul met verkeersveiligheid te maken maar is niet meer dan een meer controle op burgers om ze zo "kort" te kunnen houden. Ook tof voor diegenen die het niet zo breed hebben en verplicht worden zo een systeem aan te kopen/huren of wat dan ook. Dit zijn particulieren en geen bedrijven die de kosten kunnen inbrengen. En de vraag blijft dan wat met oldtimers. Die krijgen vandaag al massaal veel vrijstellingen. Denk maar aan eenvoudig eenmalige keuring, een minimum BIV, heel lage wegenbelasting ... 
	Maar ik ruik al een gouden business. Elk systeem is te omzeilen en te hacken. En ik geef 1 voorbeeld : wagen van 4 jaar oud. 160000 km mee gedaan. Maar op de teller staat 50000 km. Regelmatig volledig software matig aangepast. En vooral de fabrikant kan het niet terug vinden en de onderhouden zijn mooi gedaan zoals het moet. Wagen was voorzien van anti-steenslagfolie en verwijderd juist voor verkoop, had andere velgen en kleine zaken zoals remmen ed. werden in eigen beheer uitgevoerd. Carpass volledig in orde en wagen is bij verkoop +3000 euro ten opzichte van dergelijke wagens met veel kilometers op de teller gegaan. En ik kan zo direct een tiental feiten opnoemen waar het zo ook is gedaan.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Pas op Porsche als je vloekt zal je eeuwig branden in de hel. :lol: ![]()  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Wat is het goedkoopste. Een ingebouwde "flitspaal" die de consument zelf mag betalen, of een nest vogelnestjes en een zwerm vallende sterren waar men nog agenten aan moet plakken? Als het dan toch verplicht zou worden, dan vind ik persoonlijk dat de wagen zelf actief de snelheid moet beperken tot het wettelijke. Dan zijn die eerlijke vergissingen uitgesloten. Ge kent die wel, van 70 naar 50 en uitbollend geflitst worden aan 54km/u. Of volgend in het verkeer, waarbij een reeks wagens tegen 98km/u een rollend inkomen voor de roverheid vormt.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Blijkbaar zie jij ook spoken, jij bent dan eerder de vresende doemdenker. Wat begrijp je niet aan die duidelijke tekst? Citaat: 
	
 Maar betreft sneldsboetes: ... wie weet komt er nog via de nieuwe 5G een ISA-snelheidsbeperking voor moderne auto´s die ermee uitgerust zijn, die kunnen dan in feite nooit geen flitsboete oplopen aangezien ze automatisch in snelheid beperkt worden volgens de Vmax.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Het is die stap verder waar Porsche en ik zo meewarig over denken. Er moet maar een paar man in die pluche zetels op't idee komen om die zwarte doos in te zetten als ingebouwde flitspaal.... En een leuk idee, die Vmax, maar we weten allemaal hoe de snelheidsbeperkingen in Blegië gevormd worden. Vooral niet op een verkeerstechnische wijze.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 Citaat: 
	
 https://www.swov.nl/sites/default/fi...rt/r-98-52.pdf Citaat: 
	
 Ik denk niet dat de graai-overheid zoiets# of zoiets gaat verplichten. :-D  | 
	
		
 Ik ben wel pro hoor. Ooit eens een ongeval gehad waarbij een bestuurder voor mij plots midden het baanvak stopt, hem in achteruit zet en gewoon tegen mij aanknalt. Geen getuigen. Bewijs dan maar eens dat jij niet gewoon in zijn gat hebt gereden... 
	 | 
	
		
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Ik heb een dashcam voor zo'n mogelijkheden.  | 
	
		
 Citaat: 
	
 En dat er een heleboel gaan zijn die aan de garagist vragen om dat din uit te schakelen.  | 
	
		
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
  | 
	
		
 Citaat: 
	
 Of is dat een dade-specialleke?  | 
	
		
 Citaat: 
	
  | 
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39. | 
	Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
	
	Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be