Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Gentse gps werkt niet naar behoren. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237997)

Mambo 28 maart 2017 18:12

Gentse gps werkt niet naar behoren.
 
Stad Gent heeft een afzonderlijke gps.
Door hun vele wijzigingen die ze gedaan hebben in de stad werkt geen enkele gps nog in de stad.
Daarom hebben ze zelf een gps in elkander geknutseld.
http://gent-circulatieplan.anyways.e...536&lon=3.7248

Alleen spijtig dat als je bepaalde straten in Gent probeert te verbinden die gps u nu naar een andere gemeente stuurt. En ik zeg niet welke straten dus zoek het maar zelf uit.
Dus niemand weet nu nog de weg.
En niemand kan je helpen.

En dienst mobiliteit die instaat om mensen te helpen ...reageert ook niet.

En voor wie nog niet wist, ook fietsers mogen nu afstappen en te voet gaan.
Of krijgen boeten.

Micele 28 maart 2017 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8415256)
Stad Gent heeft een afzonderlijke gps.
Door hun vele wijzigingen die ze gedaan hebben in de stad werkt geen enkele gps nog in de stad.
Daarom hebben ze zelf een gps in elkander geknutseld.
http://gent-circulatieplan.anyways.e...536&lon=3.7248

Alleen spijtig dat als je bepaalde straten in Gent probeert te verbinden die gps u nu naar een andere gemeente stuurt. En ik zeg niet welke straten dus zoek het maar zelf uit.
Dus niemand weet nu nog de weg.
En niemand kan je helpen.

En dienst mobiliteit die instaat om mensen te helpen ...reageert ook niet.

En voor wie nog niet wist, ook fietsers mogen nu afstappen en te voet gaan.
Of krijgen boeten.

Maar goed dat maar weinigen een gps gebruiken...

Tavek 28 maart 2017 18:33

Kaarten updaten.

Dit heeft niks met GPS (=tijdssignalen) te maken.

Bobke 28 maart 2017 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8415268)
Kaarten updaten.

Dit heeft niks met GPS (=tijdssignalen) te maken.

Die kaarten moeten er eerst zijn.

Mambo 28 maart 2017 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8415268)
Kaarten updaten.

Dit heeft niks met GPS (=tijdssignalen) te maken.

Gaat niet.
Er zijn geen updates voor al die wijzigingen.

Daarom dat ze hun eigen gps ter beschikking stellen...die dan weer niet werkt zoals het moet.

Je moet er wel een smartphone + mobiel internet voor betalen.

Dank u Gent.

Mambo 28 maart 2017 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8415266)
Maar goed dat maar weinigen een gps gebruiken...

In Gent iedereen nu.

Anders kom je er niet meer in of uit.

Mambo 28 maart 2017 18:54

En meneer Watteeuw heeft gezegd....ze moeten maar creatief zijn.
En meneer de Burgemeester heeft gezegd....ik trek mij dat niet aan want die handelaars daar verdien ik toch niet aan.
En dienst mobiliteit die alles in goede banen moet regelen voor de mensen geeft geen antwoord. Niemand thuis daar.

Schoon hé?

Zucht 28 maart 2017 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8415279)
Gaat niet.
Er zijn geen updates voor al die wijzigingen.

Daarom dat ze hun eigen gps ter beschikking stellen...die dan weer niet werkt zoals het moet.

Je moet er wel een smartphone + mobiel internet voor betalen.

Dank u Gent.

Dat zal een routeplanner zijn, geen GPS.

Mambo 28 maart 2017 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8415324)
Dat zal een routeplanner zijn, geen GPS.

Naar mijn mening geven alle gps de route.

Ik weet niet wat de uwe doet meestal?

Maar soit....den deze dus niet en een ander is er niet.

Micele 28 maart 2017 20:52

Probeer eens google maps...

Tiens google maps werkt:
https://www.google.be/maps/dir/Markt....0516878?hl=nl
Van Markt, 2180 Antwerpen naar Pussemierstraat 10, 9000 Gent

54 min. (73,6 km)

via E17
Momenteel snelste route, vermijdt een wegafsluiting op Brabantdam
Markt
2180 Antwerpen

Ga de A12 op vanaf de N114
6 min. (3,1 km)

Neem de E19 en E17 naar de Sint-Lievenslaan in Gent. Neem afrit 1-Ledeberg vanaf de B401
40 min. (67,0 km)

Ga verder op de Sint-Lievenslaan. Neem de R40, Eekhout, Karel van Hulthemstraat, Iepenstraat en Onderbergen naar de Pussemierstraat

(de details van de laatste 3,5 km uitklappen)

Mambo 28 maart 2017 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8415362)
Probeer eens google maps...

Tiens google maps werkt:
https://www.google.be/maps/dir/Markt....0516878?hl=nl
Van Markt, 2180 Antwerpen naar Pussemierstraat 10, 9000 Gent

54 min. (73,6 km)

via E17
Momenteel snelste route, vermijdt een wegafsluiting op Brabantdam
Markt
2180 Antwerpen

Ga de A12 op vanaf de N114
6 min. (3,1 km)

Neem de E19 en E17 naar de Sint-Lievenslaan in Gent. Neem afrit 1-Ledeberg vanaf de B401
40 min. (67,0 km)

Ga verder op de Sint-Lievenslaan. Neem de R40, Eekhout, Karel van Hulthemstraat, Iepenstraat en Onderbergen naar de Pussemierstraat

(de details van de laatste 3,5 km uitklappen)

Micele ik ga het u nog een keer uitleggen.

Alle wegen in Gent zijn omgeleid met het nieuwe stadsplan.
Er zijn 7 verschillende zones nu en om van de eene zone naar de andere te gaan moet je nu de zone verlaten eerst...gent rondom rijden en langs de andere kant er weer inkomen.
Denk aan slotgrachten en poorten zoals in de middeleeuwen.

Dat is nu Gent.
Google maps...om het even welk route of gps systeem...landkaart of boeken van redoute.
Het is verleden tijd. Het is nu totaal anders.

Om nu achter de hoek te geraken heb je 1 uur en 45 minuten tijd nodig en moet je 36 km alom rijden.

dalibor 28 maart 2017 22:00

gps is voor losers

Mambo 28 maart 2017 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8415398)
gps is voor losers

Oke.

Zeg dat tegen Watteeuw.

parcifal 28 maart 2017 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8415393)
Dat is nu Gent.
Google maps...om het even welk route of gps systeem...landkaart of boeken van redoute.
Het is verleden tijd. Het is nu totaal anders.

Nog 6 dagen, nu is alles nog zoals vroeger. Juist is juist.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8415393)
Om nu achter de hoek te geraken heb je 1 uur en 45 minuten tijd nodig en moet je 36 km alom rijden.

Misschien, we zullen zien als het zover is.
Ik geef het alvast een faire kans, gemotoriseerde zageventen zullen er altijd zijn, zij moeten evolueren of uitsterven zoals ooit de dino's.
En ja, ik moet soms ook met de auto in een zone zijn die met vergunningen werkt, die moet je dan aanvragen he.
Ik hoop op wat meer lucht en meer vrije ruimte voor fietsers en voetgangers, het is nodig.

Mambo 29 maart 2017 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8415413)
Nog 6 dagen, nu is alles nog zoals vroeger. Juist is juist.



Misschien, we zullen zien als het zover is.
Ik geef het alvast een faire kans, gemotoriseerde zageventen zullen er altijd zijn, zij moeten evolueren of uitsterven zoals ooit de dino's.
En ja, ik moet soms ook met de auto in een zone zijn die met vergunningen werkt, die moet je dan aanvragen he.
Ik hoop op wat meer lucht en meer vrije ruimte voor fietsers en voetgangers, het is nodig.

Niemand krijgt tot op heden een aangepaste vergunning.
Watteeuw heeft zijn secretaresse geantwoord...ze moeten maar creatief zijn.
Zelfs fietsers zullen in de voetgangerszone vanaf 11 uur moeten afstappen.

Niemand weet dus nog hoe ze creatief kunnen zijn.

Er is geen faire kans.

En dienst mobiliteit die alles zou moeten regelen geeft geen antwoord.

Er zijn al 7000 aanvragen. Niemand krijgt iets.

Is dat hoe een stad functioneerd?
Onder dwang en tegen iedereen in?

Je kan zelfs niet een route maken zoals het behoort.
Hoe moeten wij ons werk nu doen?

Zou je het leuk vinden om verbod te krijgen uw werk te doen?

fox 29 maart 2017 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8415413)
Nog 6 dagen, nu is alles nog zoals vroeger. Juist is juist.



Misschien, we zullen zien als het zover is.
Ik geef het alvast een faire kans, gemotoriseerde zageventen zullen er altijd zijn, zij moeten evolueren of uitsterven zoals ooit de dino's.
En ja, ik moet soms ook met de auto in een zone zijn die met vergunningen werkt, die moet je dan aanvragen he.
Ik hoop op wat meer lucht en meer vrije ruimte voor fietsers en voetgangers, het is nodig.

Dat zal uiteraard niet het geval zijn hé. Er zullen meer km'ers gereden worden en er zal meer stiltstand zijn op Rooigemlaan en Charles de kerkhove. Dat zie je van hier. Dat zal op termijn wel wat verminderen aangezien meer en meer mensen Gent zullen mijden. Ik kom vanuit Drongen naar Gent. Mij vertellen ze me om daar mijn auto te plaatsen op de P&R en van daaruit de tram te nemen. Daar is 1 klein probleempke, er is geen tram, die komt er ten vroegste in 2020

Hypochonder 29 maart 2017 08:10

Wat werkt er wel naar behoren in Gent? Je kan beter gewoon Waze gebruiken want hun kaarten zijn veel meer up to date dan iets anders.

Bobke 29 maart 2017 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8415515)
Dat zal uiteraard niet het geval zijn hé. Er zullen meer km'ers gereden worden en er zal meer stiltstand zijn op Rooigemlaan en Charles de kerkhove. Dat zie je van hier. Dat zal op termijn wel wat verminderen aangezien meer en meer mensen Gent zullen mijden. Ik kom vanuit Drongen naar Gent. Mij vertellen ze me om daar mijn auto te plaatsen op de P&R en van daaruit de tram te nemen. Daar is 1 klein probleempke, er is geen tram, die komt er ten vroegste in 2020[

Geduld is een schone deugd.

Wapper 29 maart 2017 09:57

De Gentenaars hebben het gemeentebestuur dat ze gekozen hebben, inclusief de Groene Gestapo...

Mambo 29 maart 2017 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8415651)
De Gentenaars hebben het gemeentebestuur dat ze gekozen hebben, inclusief de Groene Gestapo...

Zeg maar de groene politburo uit de USSR.

Het ganse beleid is anti westers en gericht op een economische veldslag.

parcifal 29 maart 2017 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8415515)
Dat zal uiteraard niet het geval zijn hé. Er zullen meer km'ers gereden worden en er zal meer stiltstand zijn op Rooigemlaan en Charles de kerkhove. Dat zie je van hier. Dat zal op termijn wel wat verminderen aangezien meer en meer mensen Gent zullen mijden.

Er zal ook een psychologisch effect zijn, nu rijden mensen door het centrum omdat het kan, dat zal dus niet meer gaan en ook zal de kleine ring die nu nog volop onder de werken zit tegen half april grotendeels 'klaar' zijn.
Ik denk dus dat het de eerste maanden best zal meevallen, pas tegen september/oktober ben ik benieuwd naar wat het zal worden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8415515)
Ik kom vanuit Drongen naar Gent. Mij vertellen ze me om daar mijn auto te plaatsen op de P&R en van daaruit de tram te nemen. Daar is 1 klein probleempke, er is geen tram, die komt er ten vroegste in 2020

Vanuit Drongen kan je perfect met de fiets naar Gent komen als je geen te zware lading hebt of je kan parkeren aan Flanders Expo. Daar hebben ze wel al een tram

Geen echt probleem dus...

Mambo 29 maart 2017 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8415834)
Er zal ook een psychologisch effect zijn, nu rijden mensen door het centrum omdat het kan, dat zal dus niet meer gaan en ook zal de kleine ring die nu nog volop onder de werken zit tegen half april grotendeels 'klaar' zijn.
Ik denk dus dat het de eerste maanden best zal meevallen, pas tegen september/oktober ben ik benieuwd naar wat het zal


Vanuit Drongen kan je perfect met de fiets naar Gent komen als je geen te zware lading hebt of je kan parkeren aan Flanders Expo. Daar hebben ze wel al een tram

Geen echt probleem dus...

Mensen die zaken doen met de tram laten werken.

Enkel een communist genre noord korea kan dat bedenken.

Binnen de kortste keren zal er veel woon en bureel ruimte in Gent vrijkomen.
Ook winkels.

parcifal 29 maart 2017 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8416068)
Binnen de kortste keren zal er veel woon en bureel ruimte in Gent vrijkomen.
Ook winkels.

Goed, dan gaat de prijs wat naar beneden en kunnen jonge startups daar terecht.
Wij gebruiken bvb. steeds meer Bubblepost en Deliveroo, frisse nieuwe spelers op de markt.
Nog van dat. ;-)


parcifal 29 maart 2017 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8415515)
Dat zal uiteraard niet het geval zijn hé. Er zullen meer km'ers gereden worden en er zal meer stiltstand zijn op Rooigemlaan en Charles de kerkhove. Dat zie je van hier. Dat zal op termijn wel wat verminderen aangezien meer en meer mensen Gent zullen mijden.

https://www.topics.be/hoeveel-gezond...76a734df2bd79/

Citaat:

Dat de stadsring het heikel punt is in het plan, wil ook schepen Filip Watteeuw (Groen) best toegeven. Maar de voorbije maanden zijn tientallen kleine ingrepen doorgevoerd om de doorstroming op die R40 te verbeteren. 100 procent garantie bieden dat alles goed blijft lopen op die stadsring kan niet, weet ook Watteeuw. “Het plan kan ook niet werken als iedereen zich gewoon met de auto blijft verplaatsen. Bedoeling is alvast dat de bewoners van de sectoren gaan zoeken naar andere manieren om zich te verplaatsen. Dat ze dus net niet massaal via die grote assen op de ring terechtkomen.”

Peche 29 maart 2017 19:58

Dat probleem is al langer bekend. Toen ik pakweg 5 jaar geleden door Gent reed werd ik knettergek. Ik heb mijn gps door de autoraam gezwierd en voor heel Gent geroepen wat een achterlijke infrastructuur daar heerst.

Gent en Antwerpen zijn echt de rotte plekken van Vlaanderen.

Mambo 29 maart 2017 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8416101)
Goed, dan gaat de prijs wat naar beneden en kunnen jonge startups daar terecht.
Wij gebruiken bvb. steeds meer Bubblepost en Deliveroo, frisse nieuwe spelers op de markt.
Nog van dat. ;-)


Ik zie daar een tuinman met zijn fiets.
Hopelijk besef je wel hoe belachelijk die daar nu staat?

In de stad zijn er nauwelijks tuinen en voor de rest kan hij al niks mee brengen of mee nemen naar bv containerpark.

Zo kom je er nooit he?
Uw starts.

😂

Zwitser 29 maart 2017 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8416068)
Mensen die zaken doen met de tram laten werken.

Enkel een communist genre noord korea kan dat bedenken.

Binnen de kortste keren zal er veel woon en bureel ruimte in Gent vrijkomen.
Ook winkels.

In de rijkste stad van Europa reizen zakenmensen ook met de tram. En mischien is ze juist daarom zo rijk...

Zwitser 29 maart 2017 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8415343)
Naar mijn mening geven alle gps de route.

Ik weet niet wat de uwe doet meestal?

Maar soit....den deze dus niet en een ander is er niet.

Het is duidelijk dat jij niet weet wat een gps is. Ik heb er verschillende die geen routes geven, en zelfs een waar niet eens een scherm of een toetsenbord aan zit...

Mambo 29 maart 2017 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8416141)
In de rijkste stad van Europa reizen zakenmensen ook met de tram. En mischien is ze juist daarom zo rijk...

Ik zie het zwitser al tegen zijn zaken relaties zeggen...kom maar af maar het is met de tram en nog eens 20 minuten stappen.
😂

Niet verschieten dat ze hun afspraak afzeggen he?

Mambo 29 maart 2017 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8416146)
Het is duidelijk dat jij niet weet wat een gps is. Ik heb er verschillende die geen routes geven, en zelfs een waar niet eens een scherm of een toetsenbord aan zit...

Jaja jongen.

parcifal 29 maart 2017 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8416114)
Ik zie daar een tuinman met zijn fiets.
Hopelijk besef je wel hoe belachelijk die daar nu staat?

In de stad zijn er nauwelijks tuinen en voor de rest kan hij al niks mee brengen of mee nemen naar bv containerpark.

Zo kom je er nooit he?
Uw starts.

😂

Een TuinJan meer precies ;-) : http://tuinjan.be/
(hij heeft trouwens nog een camionette voor grotere werken)

En in tegenstelling tot jou kan die man blijkbaat wel creatief en ecologisch denken en omgaan met uitdagingen en dat is dan het verschil tussen zij die het in het Gent van na 3 april gaan maken en zij die het niet gaan maken.

Pandareus 30 maart 2017 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8416114)
Ik zie daar een tuinman met zijn fiets.
Hopelijk besef je wel hoe belachelijk die daar nu staat?

In de stad zijn er nauwelijks tuinen en voor de rest kan hij al niks mee brengen of mee nemen naar bv containerpark.

Zo kom je er nooit he?
Uw starts.

😂

Bakfietsvolk...
Iedereen mag van mij de alternatieve patjoulie-hippie uithangen, maar gaat men de hoofdstad van oost vlaanderen tot stilstand brengen ?

Jay-P. 30 maart 2017 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8415834)
Er zal ook een psychologisch effect zijn,
../...
of je kan parkeren aan Flanders Expo. Daar hebben ze wel al een tram
Geen echt probleem dus...

Those were the days: landen waar later de expo was en een taxi direct tot in 't centrum.
Nostalgie!

Mambo 30 maart 2017 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8416287)
Een TuinJan meer precies ;-) : http://tuinjan.be/
(hij heeft trouwens nog een camionette voor grotere werken)

En in tegenstelling tot jou kan die man blijkbaat wel creatief en ecologisch denken en omgaan met uitdagingen en dat is dan het verschil tussen zij die het in het Gent van na 3 april gaan maken en zij die het niet gaan maken.

In tegenstelling tot mij en anderen heeft tuinjan tijd om te gaan fietsen en een praatje te slaan met bandenwim bedoel je zeker?

Beide hebben geen zak te doen ganse dagen.

Ecologisch is dat niksdoen wel.

Zwitser 30 maart 2017 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8416194)
Jaja jongen.

Ah je geeft dus toe dat je van niks weet?

Zwitser 30 maart 2017 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8416193)
Ik zie het zwitser al tegen zijn zaken relaties zeggen...kom maar af maar het is met de tram en nog eens 20 minuten stappen.
😂

Niet verschieten dat ze hun afspraak afzeggen he?

Op afspraken zijn degenen die met het OV komen altijd op tijd, die enkele keer dat iemand met de auto komt is die te meestal te laat. In CH is het OV een stuk betrouwbaarder dan de auto.

Als je in Zürich bij een van de grootbanken een afspraak hebt, en je komt met de auto moet je dat op voorhand aangeven. Zodat ze een parkeerplaats voor je kunnen reserveren. Daar betaal je ook voor. Ze zullen je ook zeggen dat je beter met het OV komt. Kwestie van geen tijd te verliezen.
In Zürich heeft het OV een aandeel van 90% in het verkeer.
Geen enkel bedrijf heeft er gratis parkeerplaatsen, noch voor het personeel, noch voor bezoekers.

Mambo 30 maart 2017 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8416977)
Op afspraken zijn degenen die met het OV komen altijd op tijd, die enkele keer dat iemand met de auto komt is die te meestal te laat. In CH is het OV een stuk betrouwbaarder dan de auto.

Als je in Zürich bij een van de grootbanken een afspraak hebt, en je komt met de auto moet je dat op voorhand aangeven. Zodat ze een parkeerplaats voor je kunnen reserveren. Daar betaal je ook voor. Ze zullen je ook zeggen dat je beter met het OV komt. Kwestie van geen tijd te verliezen.
In Zürich heeft het OV een aandeel van 90% in het verkeer.
Geen enkel bedrijf heeft er gratis parkeerplaatsen, noch voor het personeel, noch voor bezoekers.

Had zurich geen zwitserse bankrekeningen dan was zurich al lang vergaan.

Zucht 30 maart 2017 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8416977)
Op afspraken zijn degenen die met het OV komen altijd op tijd, die enkele keer dat iemand met de auto komt is die te meestal te laat. In CH is het OV een stuk betrouwbaarder dan de auto.

Als je in Zürich bij een van de grootbanken een afspraak hebt, en je komt met de auto moet je dat op voorhand aangeven. Zodat ze een parkeerplaats voor je kunnen reserveren. Daar betaal je ook voor. Ze zullen je ook zeggen dat je beter met het OV komt. Kwestie van geen tijd te verliezen.
In Zürich heeft het OV een aandeel van 90% in het verkeer.
Geen enkel bedrijf heeft er gratis parkeerplaatsen, noch voor het personeel, noch voor bezoekers.

De Lijn heeft een mooie App. waar je kan zien wanneer je bus komt. Die App zegt. 5 minuten... 4 minuten.. 0 minuten... geen bus. 30 minuten later komt er toch nog een langs. Is dat niet wat overdreven, meer dan een half uur over tijd ? zou je kunnen vragen aan de chauffeur. En hij zou kunnen antwoorden, de Lijn zoekt 150 buschauffeurs, u bent welkom.
Ik gebruik zelf openbaar vervoer, maar het draait hier niet zo goed als in Zwitserland, dus zou men misschien beter eerst dat OV verbeteren.

Zwitser 31 maart 2017 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8417025)
De Lijn heeft een mooie App. waar je kan zien wanneer je bus komt. Die App zegt. 5 minuten... 4 minuten.. 0 minuten... geen bus. 30 minuten later komt er toch nog een langs. Is dat niet wat overdreven, meer dan een half uur over tijd ? zou je kunnen vragen aan de chauffeur. En hij zou kunnen antwoorden, de Lijn zoekt 150 buschauffeurs, u bent welkom.
Ik gebruik zelf openbaar vervoer, maar het draait hier niet zo goed als in Zwitserland, dus zou men misschien beter eerst dat OV verbeteren.

Een van de problemen is dat het OV veel te goedkoop is. Dan is er inderdaad geen geld om het goed te make.
Een ander probleem is ook de gebrekkige integratie van bus en trein. Bussen zijn veel tijd kwijt in de stad. Het zou beter zijn dat men streekbussen naar stations aan de rand van de stad laat rijden, waar mensen op de trein overstappen. Dat vergt natuurlijk ook tariefintegratie.
In Zürich rijdt geen enkel streekbus de stad in. Voorstadstreinen rijden elk kwartier, of vaker, en mensen die met de bus komen stappen dus in een van de voorstad stations over. En dat kan op een vervoersbewijs. Je hoeft dus geen afzonderlijke kaartjes voor bus en trein te kopen...

Het vergt omdenken, maar het kan.

Zwitser 31 maart 2017 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8417017)
Had zurich geen zwitserse bankrekeningen dan was zurich al lang vergaan.

We kunnen dus Zwitserland toevoegen aan de lange lijst van onderwerpen waar Mambo niks van afweet...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be