Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vlaamse meerderheid bereikt akkoord over onverdoofd slachten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238003)

De schoofzak 29 maart 2017 09:25

Vlaamse meerderheid bereikt akkoord over onverdoofd slachten

Wat het wordt, weten we nog niet.
Maar een verrassing dat het nu plots uitkomt, is het wel.

titel: Vlaamse meerderheid bereikt akkoord over onverdoofd slachten
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170329_02806094

Citaat:

De Vlaamse meerderheid heeft een akkoord bereikt over onverdoofd slachten. Het akkoord wordt deze voormiddag voorgesteld in de commissie Dierenwelzijn van het Vlaams Parlement.
In oktober vorig jaar werd een voorstel om een verbod op onverdoofd slachten in te voeren nog weggestemd in het Vlaams parlement. Meerderheidspartijen CD&V, Open VLD en N-VA wilden het resultaat van een bemiddelingsopdracht afwachten die aan voormalig Boerenbond-baas Piet Vanthemsche was gegeven. Die is nu klaar met zijn bemiddeling en stelt zijn eindrapport deze voormiddag voor in het Vlaamse parlement. Minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA) heeft er nooit een geheim van gemaakt dat een absoluut verbod voor hem het uitgangspunt blijft.

(dadelijk meer)

De schoofzak 29 maart 2017 09:36

Uit de knack:

Citaat:

Voor runderen is er sprake van post cut stunning (verdoving na de halssnede).
Alweer een (tijdelijke) uitzondering om religieuze redenen. Ditmaal voor de Joden. Sta me toe om dan te zeggen: een uitzondering voor de Joden, die zwijnen !

.

Dadeemelee 29 maart 2017 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8415625)
Uit de knack:

Alweer een (tijdelijke) uitzondering om religieuze redenen. Ditmaal voor de Joden. Sta me toe om dan te zeggen: een uitzondering voor de Joden, die zwijnen !

.

Waarom verwondert mij dat niet :lol:

eno2 29 maart 2017 10:59

Kruipdieren. Voor de joden, zoals ik al altijd zei. Totaal beschamend.

En ook eindeloos belachelijk. Stunning is ook wel het woord. Stunning na de keelsnede.

Klein Licht 29 maart 2017 11:21

Citaat:

voor de Joden

Waar haal je dat nu weer? De artikels geven een heel andere reden.

In DS staat dat de Joden sowieso niet akkoord zijn en in Knack (waar je naar verwijst) komt het woord 'Jood' zelfs niet voor...

Esperanza 29 maart 2017 11:53

Citaat:

Uit de knack:
Citaat:

Voor runderen is er sprake van post cut stunning (verdoving na de halssnede).

Religieuze uitzondering? Joden? Waar zie jij dat staan?

Even zien. Uit dezelfde Knack :
Citaat:

Voor schapen, kleine herkauwers en gevogelte komt er een verplichte omkeerbare verdoving of elektronarcose voor de slachting.

Omdat die techniek nog niet op punt staat voor kalveren en runderen, wordt daar eerst gewerkt met de techniek van post cut stunning of het verdoven na de halssnede.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/vl...al-833929.html

Jawadde, moet er nog zand zijn....?

Esperanza 29 maart 2017 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8415636)
Waarom verwondert mij dat niet :lol:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8415713)
Kruipdieren. Voor de joden, zoals ik al altijd zei. Totaal beschamend.

En ook eindeloos belachelijk. Stunning is ook wel het woord. Stunning na de keelsnede.

Niet teveel op De Schoofzak vertrouwen. Hij is nog steeds niet gestorven van zijn eerste leugen. Van z'n laatste al evenmin.

Skobelev 29 maart 2017 11:58

Waarom pas in 2019? Moet de wet vandaag niet gerespecteerd worden?

Esperanza 29 maart 2017 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8415742)
Waar haal je dat nu weer? De artikels geven een heel andere reden.

In DS staat dat de Joden sowieso niet akkoord zijn en in Knack (waar je naar verwijst) komt het woord 'Jood' zelfs niet voor...

Het is niet voor niets dat De Schoofzak - geheel toevallig uiteraard - geen bronvermelding heeft gegeven naar dat artikel in De Knack...

Esperanza 29 maart 2017 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8415774)
Waarom pas in 2019? Moet de wet vandaag niet gerespecteerd worden?

Heb mij dezelfde vraag ook zopas gesteld. Waarom dat uitstel? Om nog verder te palaveren en/of te onderhandelen met diverse religieuze groeperingen? Ik gok op het laatste...

Zipper 29 maart 2017 12:08

Citaat:

Uit de knack:

.

En als zij hun zin niet krijgen, begint Freilich wel even over Hitler en/of de kampen.

http://www.demorgen.be/binnenland/fr...tler-ba013dab/

de vuile muilekoek 29 maart 2017 12:24

Citaat:

Uit de knack:

.

T'zal godverdomme wel niet voor de Joden zijn ... wel voor die fucking ander bende stront....die wel weer de tijd gaat krijgen plaatsen te zoeken om illegaal verder te slachten ....

dalibor 29 maart 2017 12:27

Een wat modderig compromis, maar toch al een stap in de goede richting.

Het lijkt erop dat de moslims zich in het voorstel kunnen vinden, maar de joodse gemeenschap niet.

Citaat:

Bemiddelaar Vanthemsche gaat ervan uit dat de moslimgemeenschap akkoord kan gaan met dit voorstel, maar zegt te beseffen dat het voor de Joodse gemeenschap onaanvaardbaar is.

de vuile muilekoek 29 maart 2017 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8415794)
Een wat modderig compromis, maar toch al een stap in de goede richting.

Het lijkt erop dat de moslims zich in het voorstel kunnen vinden, maar de joodse gemeenschap niet.

vals volk ... doen alsof , maar gaan nooit die wetten volgen ...ik durf te wetten ..

Dadeemelee 29 maart 2017 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 8415779)
Heb mij dezelfde vraag ook zopas gesteld. Waarom dat uitstel? Om nog verder te palaveren en/of te onderhandelen met diverse religieuze groeperingen? Ik gok op het laatste...

Ja inderdaad, er zal nogal wat gelobbyd worden denk ik:

http://joodsactueel.be/2017/03/29/do...ust-doornemen/

Citaat:

“Uiteraard zijn de opgelegde maatregelen in tegenstrijd met de Joodse wetgeving en betekent dit niet dat alle procedures reeds zijn uitgeput”, horen we bij andere Joodse organisaties.

morte-vivante 29 maart 2017 12:50

Joodse wetgeving? Staat die boven de onze?

eno2 29 maart 2017 12:52

Feit is dat die onverdoofde slachtpraktijken onmiddelijk zouden moeten ophouden.
Citaat:

Vlaams parlementslid Hermes Sanctorum, die zelf brak met zijn partij Groen, wegens dit dossier, zegt 'dolgelukkig' te zijn. 'Dit is een zeer grote stap voorwaarts', zegt hij. 'Voor schapen en kleine herkauwers is er een definitieve oplossing, voor runderen en kalveren een voorlopige.'
Standaard

Groen godverdomme. Beetje hypocriet doen.

AnarchoChristophe 29 maart 2017 12:52

Citaat:

.

Ditmaal? Volgens mij is er geen wetgeving of decreet geweest in het Westen sinds '45 waar geen uitzondering voor de Joden werd gemaakt als ze er niet beter van werden.
Je mag immers de 6 miljoen triljoen die elke nazi, nee Europeaan, persoonlijk vergast en vervolgens levend verbrand en vervolgens gevild heeft, meerdere keren misschien zelfs, om er een lampenkap van te maken niet vergeten.

eno2 29 maart 2017 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8415813)

We schenden zelf onze wetten over dierenbescherming en tegen dierenmishandeling in deze.

eno2 29 maart 2017 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 8415817)
Je mag immers de 6 miljoen triljoen die elke nazi, nee Europeaan, persoonlijk vergast en vervolgens levend verbrand en vervolgens gevild heeft, meerdere keren misschien zelfs, om er een lampenkap van te maken niet vergeten.

Wat betekent dit onnozel gibberisch? Of liever nee, laat maar zitten.

AnarchoChristophe 29 maart 2017 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8415813)

Boven de internationale zelfs. Zie zuiverings-grage religieuze ethno-staat Israel. Hetzelfde of minder was de Serviërs, Rhodesiërs of Zuid-Afrikanen etc. niet gegund. Eigen migratiebeleid controleren is zelfs de Visegradlanden niet gegund als het van de EU en andere supranationale instanties afhangt.

Raar he?

AnarchoChristophe 29 maart 2017 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8415821)
Wat betekent dit onnozel gibberisch? Of liever nee, laat maar zitten.

Jij kan vluchten naar een eiland ergens maar ook jij draagt de schuld van de Holocaust mee, anti-semiet.

eno2 29 maart 2017 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 8415827)
Jij kan vluchten naar een eiland ergens maar ook jij draagt de schuld van de Holocaust mee, anti-semiet.

:rofl: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Meer onnozel gibberisch en bovendien een zware persoonlijke aanval die niet getolereerd zou moeten worden.

Maar ga maar lustig je gang: :cheer:

AnarchoChristophe 29 maart 2017 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8415839)
:rofl: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Meer onnozel gibberisch en bovendien een zware persoonlijke aanval die niet getolereerd zou moeten worden.

Maar ga maar lustig je gang: :cheer:

Minder smoren en drinken daar op je eiland, je wordt daar traag van.

De schoofzak 29 maart 2017 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 8415769)
Religieuze uitzondering? Joden? Waar zie jij dat staan?
....?

Wie een klein beetje ontwikkeld is, weet toch dat de Joden enkel vlees eten dat koosjer geslacht is.
Zij slachten runderen door de keelsnede, en er zijn veel runderen die in Vlaanderen zo geslacht worden, zodat het vlees geëxporteerd kan worden naar Israël. Vlaanderen verdient daar goed geld aan.

Daar staat nu niks van in het artikel in de knack, maar als drie kwart van Vlaanderen dat weet, dan moet ik toch geen linken gaan zoeken vb. in de wikipedia ????

Voor mij zou het pas goed zijn dat runderen, ook deze voor Israël en voor de Antwerpse Joden, geslacht worden zoals onze runderen: slachtpistool op het voorhoofd, en pang: het dier is bewusteloos.
Maar neen, op religieuze gronden is het straks en voorlopig : snede en dan direct de elektriek er op.

.

vlijmscherp 29 maart 2017 13:54

die fixatie op joden, ik snap ze niet hoor.

De schoofzak 29 maart 2017 13:54

Hier, ik kon het niet laten: uit de Wiki
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rituee...el_slachten.29

Citaat:

Sjechita (joods ritueel slachten)

Religieus levende Joden eten alleen vlees van zoogdieren en gevogelte die zijn geslacht door middel van een halssnede en verbloeding. Verdoving of bedwelming is hierbij niet toegestaan. Dit noemt men sjechita. Het doel van deze manier van slachten is dat het dier zo snel mogelijk bloed verliest. Door de snelle bloeddrukdaling raakt het dier binnen circa twee seconden buiten bewustzijn. Voor de slacht moet het dier goed gefixeerd worden.

Een dier dat sterft of gedood wordt op een andere manier, is niet koosjer.

dalibor 29 maart 2017 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8415868)

Tja. Als men een akkoord bereikt met als enige overblijvende tegenstander de joodse gemeenschap ...

Zipper 29 maart 2017 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8415868)

welke fixatie ??

Dadeemelee 29 maart 2017 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8415870)
Tja. Als men een akkoord bereikt met als enige overblijvende tegenstander de joodse gemeenschap ...

De Joden verdedigen zich door te zeggen dat ze scherpere messen hebben dan de Moslims :-D

eno2 29 maart 2017 15:02

lol

eno2 29 maart 2017 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 8415844)

Minder smoren en drinken daar op je eiland, je wordt daar traag van.

Wat minder schelden daar in België je wordt daar vulgair van.

Ik rook noch drink.

Peche 29 maart 2017 15:12

Leest gij dat schoofzak?
Ik lees: Vlaanderen plooit voor eisen gelovigen en slacht nog steeds onverdoofd.
Pas na de slacht wordt er een verdoving toegediend en voor grote dieren is het niet van toepassing. Het is dus enkel voor kippen en schapen van toepassing.

Er wordt dus nog altijd onverdoofd geslacht anno 2019 en daarna.

Wat een akkoord. De schaamte voorbij!

Klein Licht 29 maart 2017 18:16

Goed bemiddeld moet ik zeggen

Moslimexecutieve wijst akkoord onverdoofd slachten af

Zipper 29 maart 2017 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8416043)

T'is simpel, iedereen (joden, moslims, maakt niet uit) heeft zich onvoorwaardelijk te schikken naar de democratisch gestemde wetten.
Geen uitzonderingen. Correct behandelen van dieren bij slachten, staat boven religieuze waanzin.

Dadeemelee 29 maart 2017 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8416043)

Dus de Joden zijn tegen en de Moslims ook. Met wie heeft Weyts dan een akkoord? Met de NVA?

Zipper 29 maart 2017 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8416054)
Dus de Joden zijn tegen en de Moslims ook. Met wie heeft Weyts dan een akkoord? Met de NVA?

Da's hun probleem.

Dadeemelee 29 maart 2017 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8416057)
Da's hun probleem.

Mij geen probleem, maar zeg dan gewoon: de regering heeft beslist... ;-)

De schoofzak 29 maart 2017 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8415919)
Leest gij dat schoofzak?
Ik lees: Vlaanderen plooit voor eisen gelovigen en slacht nog steeds onverdoofd.
Pas na de slacht wordt er een verdoving toegediend en voor grote dieren is het niet van toepassing. Het is dus enkel voor kippen en schapen van toepassing.

Er wordt dus nog altijd onverdoofd geslacht anno 2019 en daarna.

Wat een akkoord. De schaamte voorbij!

Heb je de reactie van 't bazeke van Gaia gehoord of gezien op het middagnieuws ?

Dat zegt genoeg.

.

Peche 29 maart 2017 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8416064)
Heb je de reactie van 't bazeke van Gaia gehoord of gezien op het middagnieuws ?

Dat zegt genoeg.

.

Ik heb Ben Weyts himself aan het woord gehoord.
Als zij trost op hun resultaat zijn getuigt dat alleen maar hoe achterlijk uw bestuur is he.
De slacht gebeurt nog altijd onverdoofd en bij het doodbloeden zal er pas een verdoving toegediend worden.
Het is wel essentiëel dat het voor het kelen bewusteloos is he.
In welke eeuw leven jullie daar eigenlijk?

Dat gelovigen nog zoveel invloed kunnen uitoefenen op een politieke partij, ik snap het niet. Zij plooien en luisteren naar de EISEN van gelovigen en zullen daar rekening mee houden. Dus er is een hypocriete wetgeving op poten gesteld. Want onze technologie is nog niet up to date?
Dat is zo religieuze papegaaien praat.

Ik heb ook tussen de lijnen vernomen dat de joodse gemeenschap gespaard zal blijven omdat het een gesloten en kleine gemeenschap is. Die mensen zijn er van overtuigd dat evengoed (en zelfs beter) dan de westerse waarden te doen. Er is een verschil tussen koosjer slachten en halal slachten.
Dus koosjer slachten mag nog wel en halal slachten niet? Wat mag ik verstaan onder die uitspraak?

En uw partij gaat andere normen en waarden bijbrengen? Laat mij niet lachen.
Een bende prutsers ja.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be