Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Tesla werkt nu aan 8 modellen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238351)

Micele 17 april 2017 10:16

Tesla werkt nu aan 8 modellen...
 
Wie dacht dat (enkel) model 3 zou kunnen floppen... :roll:

Rendering next-gen Roadster...

Citaat:

https://electrek.co/page/4/

Tesla has now 8 vehicle programs in the works: an updated look at its planned vehicle lineup
Fred Lambert - Apr. 14th 2017

Here are the 8 vehicle programs:

Tesla Model S
Tesla Model X
Tesla Model 3
Tesla Model Y
Tesla Roadster next-gen (placeholder name)
Tesla Minibus (placeholder name)
Tesla Pickup truck (placeholder name)
Tesla Semi


Based on the information we have so far, here are my best guesstimates (emphasize that these are guesses) for the production timelines for each upcoming model:

Tesla Model Y – late 2018
Tesla Roadster next-gen – 2019
Tesla Minibus – 2019
Tesla Pickup truck – 2020
Tesla Semi – low-volume late 2018


Tavek 17 april 2017 10:47

Waar gaan ze die allemaal produceren ?

Dadeemelee 17 april 2017 10:49

Hoeveel Model 3 rijden er ondertussen al rond?

Tavek 17 april 2017 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8430437)
Hoeveel Model 3 rijden er ondertussen al rond?

Ik ben geen anti-tesla man, in tegendeel, maar eerst moeten die 400k tesla model 3's inderdaad eens aan de man gebracht worden.

Ofwel MOET Elon constant de hemel beloven om zijn stock price hoog te houden en de investeringen te laten instromen.

Dadeemelee 17 april 2017 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8430439)
Ik ben geen anti-tesla man, in tegendeel, maar eerst moeten die 400k tesla model 3's inderdaad eens aan de man gebracht worden.

Ofwel MOET Elon constant de hemel beloven om zijn stock price hoog te houden en de investeringen te laten instromen.

Heb ergens gelezen dat Tesla een productiecapaciteit heeft van 50,000 auto's per jaar. Klanten gaan dus 6 jaar moeten wachten op hun auto.

Tavek 17 april 2017 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8430444)
Heb ergens gelezen dat Tesla een productiecapaciteit heeft van 50,000 auto's per jaar. Klanten gaan dus 6 jaar moeten wachten op hun auto.

Die capaciteit is al opgetrokken naar 70-80k per jaar. De reden: de band rolt bij een Model S of Model X bijzonder traag omdat er veel manuale handelingen zijn aan die wagens. Het zijn luxewagens.

Model 3 gaat veel simpeler zijn, ook kwa assemblage, waardoor de band sneller kan en er dus veel meer autos geproduceerd kan worden. Tesla heeft daarvoor echt massas robots geinstalleerd in haar fabriek. Men kan die volumes van 400k autos per jaar wel halen indien ze wat leren van hun nieuwe productiechef

De investeringen zijn reeds gebeurd hiervoor.

Dadeemelee 17 april 2017 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8430453)
Die capaciteit is al opgetrokken naar 70-80k per jaar. De reden: de band rolt bij een Model S of Model X bijzonder traag omdat er veel manuale handelingen zijn aan die wagens. Het zijn luxewagens.

Model 3 gaat veel simpeler zijn, ook kwa assemblage, waardoor de band sneller kan en er dus veel meer autos geproduceerd kan worden. Tesla heeft daarvoor echt massas robots geinstalleerd in haar fabriek. Men kan die volumes van 400k autos per jaar wel halen indien ze wat leren van hun nieuwe productiechef

De investeringen zijn reeds gebeurd hiervoor.

Simpeler? Die 3 gaat minstens 35,000 (Dollar=Euro) kosten. Maar in de praktijk kan daar makkelijk 10,000 bijkomen. Dan zit je in de range van een Mercedes E of BMW5. Dat zijn geen goedkope auto's.

http://gas2.org/2017/01/15/much-will...ally-cost-lot/

Citaat:

For those who want a basic car, the wait will be long. Tesla says right up front it will build cars with the highest profit value first.

Aurora_Borealis 17 april 2017 12:04

[quote=Micele;8430412]Wie dacht dat (enkel) model 3 zou kunnen floppen... :roll:



Next gen roadster.... een slechte fotoshop van een Toyota FT-1 concept, ja. Ongetwijfeld een fanboi met teveel tijd. Dit is de oorspronkelijke foto:


Micele 17 april 2017 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8430453)
Die capaciteit is al opgetrokken naar 70-80k per jaar. De reden: de band rolt bij een Model S of Model X bijzonder traag omdat er veel manuale handelingen zijn aan die wagens. Het zijn luxewagens.

Model 3 gaat veel simpeler zijn, ook kwa assemblage, waardoor de band sneller kan en er dus veel meer autos geproduceerd kan worden. Tesla heeft daarvoor echt massas robots geinstalleerd in haar fabriek. Men kan die volumes van 400k autos per jaar wel halen indien ze wat leren van hun nieuwe productiechef

De investeringen zijn reeds gebeurd hiervoor.

Tesla verkoopt van zijn grote S en X ca. 25.000 per kwartaal, dat is 100k per jaar. Bron: https://cleantechnica.com/2017/04/03...uarter-1-2017/

Aangezien de flessehals het accupack is, zal dat getal enorm toenemen eens de Gigafactory op volle toeren draait, de aantallen mag men googelen. ;-)

Het model 3 is veel simpelder dan S en X en natuurlijk afgestemd voor hoge productie-aantallen te halen, het aantal afgewerkte productiehallen of modules van Gigafactory bepalen de accupackproductie.

Ik heb alvast wat gegoogled:
https://electrek.co/2017/02/27/tesla...roduction-2017


Bloomberg:



Naar keuze...

Dadeemelee 17 april 2017 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8430499)
Tesla verkoopt van zijn grote S en X ca. 25.000 per kwartaal, dat is 100k per jaar. Bron: https://cleantechnica.com/2017/04/03...uarter-1-2017/

Aangezien de flessehals het accupack is, zal dat getal enorm toenemen eens de Gigafactory op volle toeren draait, de aantallen mag men googelen. ;-)

Het model 3 is veel simpelder dan S en X en natuurlijk afgestemd voor hoge productie-aantallen te halen.

Nu ben ik toch benieuwd wat daar 'simpelder' aan is. Gebruiken ze dan inferieure onderdelen?

Micele 17 april 2017 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8430502)
Nu ben ik toch benieuwd wat daar 'simpelder' aan is. Gebruiken ze dan inferieure onderdelen?

Veel minder onderdelen, link had ik een paar dagen geleden al gegeven, was via electrek.

En in de Bloomberg link staat het nog eens uitgelegd:
https://www.bloomberg.com/news/artic...w-and-mercedes

Micele 17 april 2017 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 8430498)
...

Begrijp je het woord rendering niet?
Er zijn natuurlijke veel mooiere rendering foto's van de geplande roadster.

Kies er maar een paar uit om over te miereneuken:
https://www.google.be/search?espv=2&....0.lVV-3aHJU3Q


Dadeemelee 17 april 2017 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8430510)
Begrijp je het woord rendering niet?
Er zijn natuurlijke veel mooiere rendering foto's van de geplande roadster.

Kies er maar een paar uit om over te miereneuken:
https://www.google.be/search?espv=2&....0.lVV-3aHJU3Q


Dat is een Mazda MX5

Micele 17 april 2017 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8430515)
Dat is een Mazda MX5

Mis Honda S2000 :-P

Dadeemelee 17 april 2017 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8430518)
Mis Honda S2000 :-P

Ah ja zou kunnen, vanuit die hoek lijken ze nogal wat om mekaar :)

PORSCHE 19 april 2017 17:01

Veel photoshop, heel veel photoshop en nog meer blablabla. Maar wanneer worden de 400000 tesla model 3 nu eindelijk geleverd? Of neen wanneer worden ze in productie gemaakt? Het sprookje neemt steeds meer en meer de wending van een soap. Dit op VTM en een glas kraantjeswater en Micele'ke krijgt een natte broek :D

Tavek 19 april 2017 17:08

De Duitse afdeling van Tesla gaat staken....

Ze willen 250 euro loon meer per maand.

Micele 19 april 2017 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8432271)
De Duitse afdeling van Tesla gaat staken....

Ze willen 250 euro loon meer per maand.

Vakbond IG Metall zit erachter, uiteraard zijn ze dat niet gewend in de States.
Musk heeft nochtans een "5 jarige *job-garantie" beloofd en 150 € meer per maand#

Maar de werknemers - euh vakbond - willen natuurlijk meer...
Citaat:

http://www.manager-magazin.de/untern...a-1143811.html

Geprägt war Musks Brief allerdings auch von vielen versöhnlichen Tönen an die Belegschaft der deutschen Tochter. Musk wolle "unmissverständlich jedermann bei Tesla Grohmann versichern, dass wir nicht auf absehbare Zeit, und ganz sicher nicht in den *nächsten fünf Jahren einen Personalabbau durchführen oder betriebsbedingte Kündigungen aussprechen werden", versprach Musk. "Auch nach diesen fünf Jahren erwarten wir weiteres Wachstum bei Tesla Grohmann und keinen Personalabbau."
Alhoewel Grohmann niet loontarief-verbonden is met IG Metall wil Musk #150 € meer geven per maand.

Maar IG Metall wil nieuwe vakbondzieltjes winnen en probeert er 250€ uit te slaan, en dreigt met een staking. Ik vraag me af of hier geen fossiele lobby of de concurrentie achter zit.

# http://www.manager-magazin.de/untern...1143811-2.html

2. Teil: Musk führt Lebenshaltungskosten in der Eifel als Argument a

Grohmann war auch schon vor der Übernahme durch Tesla Ende 2016 nicht tarifgebunden. Die Gewerkschaft hatte nun die Aufnahme von Tarifverhandlungen für die Firma mit 680 Beschäftigten gefordert und drohte mit Streik.

"Wir haben vom Unternehmen eine nicht zufriedenstellende Antwort bekommen", sagte Patrick Georg von der IG Metall Trier der "Welt am Sonntag". Diese Woche solle geprüft werden, ob Streiks möglich seien.

Derzeit liege das Lohnniveau um etwa 25 bis 30 Prozent unter dem Tarifgehalt, sagte Betriebsratschef Uwe Herzig der Zeitung. Tesla bietet 150 Euro im Monat mehr.

Musk erklärte in seinem Brief zudem, jeder Grohmann-Mitarbeiter solle Tesla-Aktien im Wert von 10.000 US-Dollar erhalten, die vierteljährlich über die nächsten vier Jahre ausgeschüttet würden. Hinzu komme ein sofortiger Bonus über 1000 Euro in bar.

Es solle Gespräche mit dem Betriebsrat geben, "um sicherzustellen, dass die Vergütung jedes einzelnen Mitarbeiters wettbewerbsfähig ist", kündigte Musk an. "Im Endeffekt wird jeder Tesla-Grohmann-Mitarbeiter die Chance haben, mit Gehalt und Aktienanteilen deutlich mehr zu verdienen als es in der Branche und relativ zu den Lebenshaltungskosten in Prüm üblich ist", versprach er.

-- - - - - - -- - -
IG Metall is zowat de machtigtse vakbond van Europa, en qua leden, 2,3 miljoen, wslk de grootste van de wereld:
https://de.wikipedia.org/wiki/IG_Metall

Om een idee te geven, bij Tesla-Grohmann gaat het over maximaal 680 werknemers die IGM voor zich kan winnen.
Terwijl VW Wolfsburg enkel al 90.000 werknemers telt die bij IG Metall lid zijn...

Citaat:

Größte Verwaltungsstelle der IG Metall ist Wolfsburg. Am Konzernsitz der Volkswagen AG überschritt die Zahl der Mitglieder entgegen dem Bundestrend Ende 2009 erstmals die Marke von 72.000,[5] 2012 80.000 Mitglieder[6], 2016 90.000.[7]

Micele 19 april 2017 18:35

vervolg, als ik ook die Tesla-aandelen tel en de eenmalige jaarbonus van € 1000 gaan ze die 250€ zeker ook krijgen. Maar Tesla is natuurlijk not amused dat IG Metall wie weet volgend jaar weer opslag gaat verlangen door nieuwe algemene tariefverhandelingen...

Tesla verhandelt dan per direct met de werknemersraad over die bonus en extra aandelen, en probeert IG Metall buitenspel te houden, ook omdat IG Metall niet geinteresseerd is in de missie van Tesla...

Citaat:

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-14977757.html

Musk erklärte in seinem Brief zudem, jeder Grohmann-Mitarbeiter solle Tesla-Aktien im Wert von 10.000 Dollar erhalten, die vierteljährlich über die nächsten vier Jahre ausgeschüttet würden, sowie einen sofortigen Bonus über 1000 Euro in bar.

Es solle Gespräche mit dem Betriebsrat geben, „um sicherzustellen, dass die Vergütung jedes einzelnen Mitarbeiters wettbewerbsfähig ist“, kündigte Musk an. „Im Endeffekt wird jeder Tesla-Grohmann-Mitarbeiter die Chance haben, mit Gehalt und Aktienanteilen deutlich mehr zu verdienen als es in der Branche und relativ zu den Lebenshaltungskosten in Prüm üblich ist“, versprach er. Zugleich griff der Tesla-Chef die IG Metall an. Alles bei Tesla diene der Mission, den Übergang zu nachhaltiger Energie zu beschleunigen, „und ich glaube nicht, dass die IG Metall unsere Mission teilt“, schrieb er.

Gipsy 19 april 2017 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8430515)
Dat is een Mazda MX5

Die afgesneden neus die absoluut niet mooi is dat me denken aan een half sport model (Frans?) in de jaren 60 of 70 maar kan op de naam niet meer komen. In ieder geval hun modellen zijn mossel noch vis. Ze hebben nood aan een goede designer. En natuurlijk auto's die in normaal sportief rijden 5-600km range hebben en een oplaadtijd korter dan 10 minuten.

Dan pas kunnen ze zich naast serieuze auto's stellen.

Micele 19 april 2017 19:23

:?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8432324)
Die afgesneden neus die absoluut niet mooi is dat me denken aan een half sport model (Frans?) in de jaren 60 of 70 maar kan op de naam niet meer komen. In ieder geval hun modellen zijn mossel noch vis. Ze hebben nood aan een goede designer. En natuurlijk auto's die in normaal sportief rijden 5-600km range hebben en een oplaadtijd korter dan 10 minuten.

Dan pas kunnen ze zich naast serieuze auto's stellen.

Uw fossiele brol stelt niet veel meer voor.

Fossiele brulbakken, motor vooraan kunnen niet zonder rommelgrill of beter insectenvangergaten

Btw het was de Renault Floride/Caravelle met motor achteraan die natuurlijk geen frontrommel nodig had.
Overigens ontworpen door Ghia, een prutsontwerphuis van die tijd. ;-)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_Caravelle
Citaat:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ghia

In 1918 richtte Giacinto Ghia samen met zijn partner Gariglio het bedrijf Ghia & Gariglio op. Ghia bouwde snel een reputatie op met zijn ontwerpen en het bouwen van carrosserieën voor privépersonen. Met het bouwen van het koetswerk voor de Alfa Romeo 6C 1500 waarmee de Mille Miglia gewonnen werd, kwam het voor Ghia goed op gang. Ghia kreeg nog opdrachten van Alfa Romeo, Lancia en Fiat tot in 1940 de Tweede Wereldoorlog begon. Giacinto Ghia stierf in 1944, maar zijn bedrijf zou niet verdwijnen. Zijn vrouw bood het bedrijf aan aan zijn collega's Mario Felice Boano en Giorgio Alberti onder voorwaarde dat de naam van haar man behouden zou blijven.
In de jaren 50 werden de wagens van de Italiaanse designbureaus mede dankzij Ghia wereldberoemd en het Amerikaanse Chrysler tekende in 1951 een overeenkomst met Ghia voor het bouwen van verschillende exclusieve modellen. Ghia bleef zich bezighouden met het bouwen van kleinschalige modellen, en ging zich niet zoals Bertone en Pininfarina richten op massaproductie. Ghia was zo mede verantwoordelijk voor het ontwerp van de Alfa Romeo Giulietta Sprint, maar de productie van die wagen ging naar Bertone. In 1954 werd de Karmann Ghia ontworpen voor Volkswagen, en gebouwd door Karmann. Ghia ontwierp in deze periode modellen voor Mercedes-Benz, Jaguar, Volvo, Rolls-Royce, Ferrari.
In 1959 kwam de Amerikaanse ontwerper Tom Tjaarda voor Ghia werken en in 1965 kwam Giorgetto Giugiaro aan het hoofd van de ontwerpafdeling te staan. In 1967 werd Ghia overgenomen door De Tomaso en Giugiaro verliet het bedrijf. In 1970 verkocht De Tomaso Ghia aan Ford, dat de prestigieuze naam gebruikte voor de luxueuze en sportieve uitvoeringen van de Ford Granada, Capri, Cortina, Escort en Fiesta.
Alle modellen ontworpen door Ghia:
https://it.wikipedia.org/wiki/Ghia#Modelli

c/p enkel die uit de 60's:

Anni '60[modifica | modifica wikitesto]
1960 Fiat 2300 Coupé
1960 Ghia Dragster IXG
1960 Plymouth XNR Ghia Roadster
1960 Innocenti Spider
1961 Chrysler TurboFlite
1961 Dodge Flite-Wing
1961 Dual-Ghia L 6.4
1961 Ghia Cart
1961 Maserati 5000 GT Ghia
1961 Plymouth Asimmetrica
1961 Volvo P1800
1962 Fiat 500 Ziba
1962 Ghia Selene II
1962 Plymouth Valiant St. Regis
1962 Renault Caravelle
1963 Chrysler Turbine Car
1963 Ghia 230S
1964 Fiat Ghia 1500 GT
1964 Renault R8 Coupe
1965 Bugatti Type-101C
1965 De Tomaso Competizione 2000
1965 De Tomaso Vallelunga
1966 De Tomaso Mangusta
1966 De Tomaso Mangusta Spyder
1966 De Tomaso Pampero
1966 Duesenberg Model D
1966 Fiat 850 Vanessa
1966 Ghia 450SS
1966 Maserati Ghibli
1967 De Tomaso Rowan
1967 Iso Rivolta Fidia
1967 Oldsmobile Thor
1968 Ghia Serenissima GT
1968 Maserati Ghibli Spider
1968 Maserati Simun
1969 De Tomaso Mustela
1969 Isuzu Bellett MX1600
1969 Lancia Fulvia 1600 Competizione Ghia
1969 Lancia Marica

Gipsy 19 april 2017 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8432342)
:?

Uw fossiele brol stelt niet veel meer voor.

Fossiele brulbakken, motor vooraan kunnen niet zonder rommelgrill of beter insectenvangergaten

Btw het was de Renault Floride/Caravelle met motor achteraan die natuurlijk geen frontrommel nodig had.
Overigens ontworpen door Ghia, een prutsontwerper van die tijd. ;-)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_Caravelle


Alle modellen ontworpen door Ghia:
https://it.wikipedia.org/wiki/Ghia#Modelli

Klopt, wel copie conforme als je de neus van de huidige Tesla ziet. Van de prototypes Tesla sportwagens die u geplaatst heb ben ik ook al niet onder de indruk. Ook copy troef. Precies een Lamborghini die een Ferrari heeft geneukt en een bastaard heeft gemaakt.

Micele 19 april 2017 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8432347)
Klopt, wel copie conforme als je de neus van de huidige Tesla ziet. Van de prototypes Tesla sportwagens die u geplaatst heb ben ik ook al niet onder de indruk. Ook copy troef. Precies een Lamborghini die een Ferrari heeft geneukt en een bastaard heeft gemaakt.

Toch maar een goede bril kopen... Vooral het design van de lichten en luchtinlaat is copie conforme. De stijl van de chromé voorbumper was toen ook niet onbelangrijk. :lol: LOL.



Verder ben ik toch onder de indruk van jouw blindheid en pubertaaltje.

Gipsy 19 april 2017 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8432353)
Toch maar een goede bril kopen...



Verder ben ik toch onder de indruk van jouw blindheid en pubertaaltje.

Zonder de bumpers (die toen nodig waren) en de onvermijdelijk modernere koplampen is de neus identiek. Er zijn al voor minder zware copyright vergoedingen geeist. Uw Tesla heeft geen ziel en geeft zeker geen wow gevoel.

Micele 19 april 2017 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8432359)
Zonder de bumpers (die toen nodig waren) en de onvermijdelijk modernere koplampen is de neus identiek. Er zijn al voor minder zware copyright vergoedingen geeist. Uw Tesla heeft geen ziel en geeft zeker geen wow gevoel.

Daarom die 400.000 voorbestellingen waar elke brolconstructeur zelfs overdag van droomt. :lol:

Wie weet krijgt het model 3 wel deze neus?

Gefotoshopt van een Tesla-fan:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/grill-me.6712


Gipsy 19 april 2017 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8432361)
Daarom die 400.000 voorbestellingen waar elke brolconstructeur zelfs overdag van droomt. :lol:

Wie weet krijgt het model 3 wel deze neus?

Gefotoshopt van een Tesla-fan:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/grill-me.6712


Ach er worden jaarlijks 1 miljard Big Macs gemaakt, dat is nog geen referentie dat het een gastronomisch hoogtepunt is. Maar Macdo maakt ze toch, nu nog wachten dat luchtverkoper Musk er ook in slaagt zijn bestellingen af te werken.

Micele 19 april 2017 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8432366)
Ach er worden jaarlijks 1 miljard Big Macs gemaakt, dat is nog geen referentie dat het een gastronomisch hoogtepunt is. Maar Macdo maakt ze toch, nu nog wachten dat luchtverkoper Musk er ook in slaagt zijn bestellingen af te werken.

Zoals de S en de X. :-D

Kun je me de aantallen Chevrolet Bolt EV eens opzoeken die fossiele reus GM al verkocht heeft ondertussen? :cry: Dat zou toch de concurrent van de Tesla 3 worden...

Gipsy 19 april 2017 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8432369)
Zoals de S en de X. :-D

Voor mij is dat Chinees.

Micele 19 april 2017 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8432372)
Voor mij is dat Chinees.

Al opgezocht hoeveel stuks GM van zijn Chevrolet Bolt EV geproduceerd heeft?

Gipsy 19 april 2017 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8432374)
Al opgezocht hoeveel stuks GM van zijn Chevrolet Bolt EV geproduceerd heeft?

Ik heb daar absoluut geen interesse voor. Maar als de créneau interessant zou worden gaan alle fabrikanten zich op dit soort wagens storten. Nu is het steeds nog niet economisch rentabel om daarin mee te stappen. Eénmaal zover verdwijnt Tesla.

Micele 19 april 2017 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8432380)
Ik heb daar absoluut geen interesse voor. Maar als de créneau interessant zou worden gaan alle fabrikanten zich op dit soort wagens storten. Nu is het steeds nog niet economisch rentabel om daarin mee te stappen. Eénmaal zover verdwijnt Tesla.

Daarom verkoopt Tesla nu al de meeste pure E-wagens. Zo een pech. :-)

Gipsy 19 april 2017 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8432388)
Daarom verkoopt Tesla nu al de meeste pure E-wagens. Zo een pech. :-)

Met zwaar verlies gedekt door geld van min of meer goedgelovige investeerders of gokkers wiens geld het doorgaans niet is. Ik begrijp niet dat ge altijd zo sentimenteel begint te janken in plaats van een nuchtere discussie aan te gaan.

Micele 19 april 2017 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8432400)
Met zwaar verlies gedekt door geld van min of meer goedgelovige investeerders of gokkers wiens geld het doorgaans niet is. Ik begrijp niet dat ge altijd zo sentimenteel begint te janken in plaats van een nuchtere discussie aan te gaan.

En toch verkoopt Tesla de meeste BEV-wagens. Hoezeer je ook staat te bleiten.
Zelfs meer dan menige fossiele automodellen in zijn klasse.

En voorlopig zonder winst is goed voor de comsument, jij laat je liever in de zak zetten.

Tesla hoeft nu nog geen winst te maken, ze investeren quasi alle winst weer.
Zo een pech toch dat al die investeerders in Tesla geloven.

Gipsy 19 april 2017 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8432404)
En toch verkoopt Tesla de meeste BEV-wagens. Hoezeer je ook staat te bleiten.
Zelfs meer dan menige fossiele automodellen in zijn klasse.

En voorlopig zonder winst is goed voor de comsument, jij laat je liever in de zak zetten.

Tesla hoeft nu nog geen winst te maken, ze investeren quasi alle winst weer.
Zo een pech toch dat al die investeerders in Tesla geloven.

Welke klasse? De klasse van de electrische brommers op 4 wielen?
Welke winst, het geld van investeerders die een gok wagen? Tesla zelf verliest zwaar.

Ze investeren absoluut geen winst. Ze dekken hun verliezen met geld van beurs gokkers. Ik houdt het bij deze nutteloze discussie.

Micele 19 april 2017 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8432412)
Welke klasse?.

Topklasse, fossiel en electrisch.

Je hebt me heel goed begrepen, maar die cijfers wil jij natuurlijk niet weten.

Citaat:

Ze investeren absoluut geen winst.
Natuurlijk doen ze dat, speelt toch geen rol wie de sponsors zijn.

De kopers van een 120k Tesla zullen wel evenzo sponsor zijn.
Nu komen er nog inkomsten bij want de Tesla laders zijn niet meer gratis voor de Teslas na 15 april geleverd.

Uiteraard verkoopt Tesla ook Powerwalls, Powerwalls en PV-panelen en PV-dakpannen.

Citaat:

Ik houdt het bij deze nutteloze discussie
.
Je meent jouw wow-discussie? Is voor mij chinees hoor. ;-)

De draad ging over de 5 extra modellen die Tesla in de planning heeft, zelfs een vrachtwagen. allemaal dingen die Tesla snel failliet doen gaan. LOL

Tavek 19 april 2017 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8432314)
vervolg, als ik ook die Tesla-aandelen tel en de eenmalige jaarbonus van € 1000 gaan ze die 250€ zeker ook krijgen. Maar Tesla is natuurlijk not amused dat IG Metall wie weet volgend jaar weer opslag gaat verlangen door nieuwe algemene tariefverhandelingen...

Tesla verhandelt dan per direct met de werknemersraad over die bonus en extra aandelen, en probeert IG Metall buitenspel te houden, ook omdat IG Metall niet geinteresseerd is in de missie van Tesla...

Het moet erbij gezegd worden dat Musk zijn bedrijven niet denderend betalen ivg de rest van Silicon Valley. En hij vraagt veel van zijn personeel, heel veel.

Dat is de donkere kant van Tesla en SpaceX die veel mensen niet kennen.

In Europa pakt dat niet, dat zal hij snel leren.

Micele 19 april 2017 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8432439)
Het moet erbij gezegd worden dat Musk zijn bedrijven niet denderend betalen ivg de rest van Silicon Valley. En hij vraagt veel van zijn personeel, heel veel.

Dat is de donkere kant van Tesla en SpaceX die veel mensen niet kennen.

In Europa pakt dat niet, dat zal hij snel leren.

Aan de reacties te lezen heeft hij het al begrepen.

Ook in Silicon Valley liep het niet vlotjes door de veeleisendheid van Musk.
Stond ook in dat Duits artikel. Ook de vakbond moest daar reageren.
Citaat:

Auch in den USA nehmen Gewerkschaften Tesla ins Visier

Auch in den USA ist Tesla zuletzt ins Visier von Arbeitnehmervertretern geraten, nachdem sich ein Mitarbeiter öffentlichkeitswirksam über die Arbeitsbedingungen bei dem Unternehmen beschwert hat.

Die Gewerkschaft UAW hat zuletzt einen neuen Anlauf genommen, die Tesla-Belegschaft stärker zu organisieren.In einem Brief an Musk beklagen sich die Gewerkschafter vor allem darüber, dass Mitarbeiter vertraglich daran gehindert werden, ihre Arbeitsbedingungen öffentlich zu thematisieren. "Diese Vereinbarung verletzt den Geist der Arbeitsgesetze", heißt es in dem Schreiben. Klagen gebe es unter anderem über unfaire Schichtpläne und Sicherheitsstandards.
De lonen die Tesla betaald zijn minder dan doorsnee, hopelijk heeft zich dat gebeterd. Deze klacht dateert van 9 februari
Citaat:

https://medium.com/@moran2017j/time-...n-ab5c6259fc88
Time for Tesla to Listen

....

Ironically, many of my coworkers who have been saying they are fed up with the long hours at the plant also rely on the overtime to survive financially. Although the cost of living in the Bay Area is among the highest in the nation, pay at Tesla is near the lowest in the automotive industry.
Most Tesla production workers earn between $17 and $21 hourly. The average auto worker in the nation earns $25.58 an hour, and lives in a much less expensive region. The living wage in Alameda county, where we work, is more than $28 an hour for an adult and one child (I have two). Many of my coworkers are commuting one or two hours before and after those long shifts because they can’t afford to live closer to the plant.
While working 60–70 hours per week for 4 years for a company will make you tired, it will also make you loyal. I’ve invested a great deal of time and sacrificed important moments with my family to help Tesla succeed. I believe in the vision of our company. I want to make it better.

...

Tesla isn’t a startup anymore. It’s here to stay. Workers are ready to help make the company more successful and a better place to work. Just as CEO Elon Musk is a respected champion for green energy and innovation, I hope he can also become a champion for his employees. As more of my coworkers speak out, I hope that we can start a productive conversation about building a fair future for all who work at Tesla.
14 april...
Citaat:

https://electrek.co/2017/04/14/tesla-fremont-union-uaw/

....

While the UAW and a few employees have been vocal about their concerns over working conditions at Tesla Fremont, it’s impossible to say if it’s actually a widespread sentiment among the more than 6,000 workers at the plant.

In the past, UAW President Dennis Williams said that they were “respecting Tesla’s startup status” up until now, but they are seeking to get involved apparently since Tesla is about to increase its production capacity with the Model 3, which could involve hiring 3,000 more workers at the plant.

In the previously mentioned email to all employees, Musk claimed that Tesla workers have higher compensations than Ford or GM when accounting for stock options. He is betting that Tesla workers will choose equity in the company over union dues.
Ook in Fremont en Gigafactory zullen werknemers deels met aandelen uitbetaald worden...

Tavek 19 april 2017 23:12

lol 17 tot 21 dollar per uur...

En nog zulke dure wagens. Belgische automotive arbeiders gaan voor 44 euro per uur. Dat is 50 dollar.

Tavek 19 april 2017 23:17

De ingenieurs zullen wel bijna allemaal clausules in hun contract hebben staan die verhinderen dat Apple ze wegsteelt.

Micele 19 april 2017 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8432462)
lol 17 tot 21 dollar per uur...

En nog zulke dure wagens. Belgische automotive arbeiders gaan voor 44 euro per uur. Dat is 50 dollar.

Krijgen die ook voor 10k aandelen per jaar?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be