Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Jonge mama van bus gezet: "Als uw kind niet stopt met wenen, vlieg je van de bus" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238643)

De schoofzak 8 mei 2017 12:57

Jonge mama van bus gezet: "Als uw kind niet stopt met wenen, vlieg je van de bus"

Wat een wereldvreemde buschauffeur !

Zou het een blokker geweest zijn ? Of een moslim ? Of is het slachtoffer een moslima ?

Mocht ik op die bus gezeten hebben, ik zou belet hebben dat ze afstapte. En o wee die chauffeur ...

titel: Jonge mama van bus gezet: "Als uw kind niet stopt met wenen, vlieg je van de bus"
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...4-400212814eec

Citaat:

Een jonge mama is zaterdag door een chauffeur van De Lijn van de bus gezet omdat haar dochtertje van 1 huilde. "Eerst had de bestuurder nog geroepen dat ze moest zwijgen", zegt Selien Huysmans (20) uit Begijnendijk. "Twee haltes verder was zijn geduld op."

Zaterdag even voor 17 uur was Selien Huysmans samen met haar dochtertje op de bus gestapt aan het station in Mechelen, op lijn 510 richting Heist-op-den-Berg, om zo thuis te geraken. "Elyana is 13 maanden oud en heeft zo haar eigen willetje. Stilzitten is niets voor haar, ze stapt liever rond. Maar omdat ik dat niet veilig vind op de bus, nam ik haar op mijn schoot." Zoals dat gaat met peuters die hun zin niet krijgen, begon het meisje prompt te huilen. Vervelend voor de mama en het handvol andere passagiers, maar niets uitzonderlijks. Al dacht de chauffeur daar anders over. "Aan een halte in Putte draaide hij zich kwaad naar mij om. 'Laat je dochter zwijgen", tierde hij. 'Je hebt nog twee haltes de tijd om haar te kalmeren. Anders stap je uit.' Alsof het zo simpel is om een peuter stil te krijgen. Die chauffeur had duidelijk geen ervaring met kleine kinderen. Enfin, hoe hard ik ook mijn best deed, Elyana bleef wenen."

Geen zin in discussie

De bestuurder hield woord: twee haltes verder zette hij z'n bus aan de kant en draaide zich opnieuw om naar moeder en dochter. "'Hier kunnen jullie uitstappen', zei hij droogweg. De vijf andere reizigers op de bus keken verbaasd op en begonnen zich te roeren, maar ik had geen zin in een discussie. Verbouwereerd heb ik mijn spullen bij elkaar gezocht en ben ik samen met Elyana van de bus gestapt."

Hoe is Selien met haar dochtertje uiteindelijk thuis gekomen en hoe reageert De Lijn op het incident? Lees het hele verhaal in onze Pluszone, exclusief voor abonnees. Proef nu vier weken voor maar 1 euro!

Anna List 8 mei 2017 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8444907)

Zou het een blokker geweest zijn ? Of een moslim ? Of is het slachtoffer een moslima ?

Mocht ik op die bus gezeten hebben, ik zou belet hebben dat ze afstapte. En o wee die chauffeur ...

titel: Jonge mama van bus gezet: "Als uw kind niet stopt met wenen, vlieg je van de bus"

als je ons vraagt om te gokken ... ik denk dat dit toch eerder thuishoort in een leefwereld van 'vrouwen moeten niet deelnemen aan het openbare leven' (en dus blijkbaar ook niet aan het openbaar vervoer) dan enige andere ideologie hoor.

de vuile muilekoek 8 mei 2017 13:14

Blokker ; bedoel je een Vlaams Belanger ? zo ja , waarom nu weeral die vergelijking wat zou een belanger daar nu mee kunnen en willen te maken hebben...Belangers zijn extreme kindervriendelijke mensen ..
:roll::roll:

Belangers gooien geen kinderen van de bus ...:roll: waar haal je het..

Anna List 8 mei 2017 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8444918)
Blokker ; bedoel je een Vlaams Belanger ? zo ja , waarom nu weeral die vergelijking wat zou een belanger daar nu mee kunnen en willen te maken hebben...Belangers zijn extreme kindervriendelijke mensen ..
:roll::roll:

Belangers gooien geen kinderen van de bus ...:roll: waar haal je het..

de extreme politieke correctheid van Schoof leidt al eens naar moeilijke 'evenwichten'

maw als Schoof iets over een islamiet suggereert, is hij het aan zichzelf verplicht hetzelfde te suggereren over blokkers.

Eduard Khil 8 mei 2017 13:52

geef die kleine een goede scheut porto en die slaapt de rest van de reis rustig verder. Andere oplossing kan natuurlijk ook een moab zijn.

fox 8 mei 2017 13:56

Da sloorke kon natuurlijk ook gewoon blijven zitten hé.

Dadeemelee 8 mei 2017 14:12

Ik zal mij wel onpopulair maken bij de jonge moeders, maar krijsende peuters kunnen behoorlijk op de zenuwen werken :-(

Eyjafjallajökull 8 mei 2017 15:04

Lol, wat een draad :lol:

Eduard Khil 8 mei 2017 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8444975)
Ik zal mij wel onpopulair maken bij de jonge moeders, maar krijsende peuters kunnen behoorlijk op de zenuwen werken :-(

vooral als ze in uw buurt zitten op een vlucht van 11h naar de andere kant van de wereld

Eduard Khil 8 mei 2017 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8444992)

Eduard Khil 8 mei 2017 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8444992)

Libro 8 mei 2017 16:20

Aan de lage frustratiedrempel van die chauffeur te zien was hij als kind waarschijnlijk zelf een huilbaby, de hypocriet.

bembem 8 mei 2017 16:31

Zal hard over komen I know maar ik kan die chauffeur begrijpen, soms heb je echt zin om zo'n kind door het raam te gooien... (hij zal wss al veel mogen slikken hebben en dit was de druppel)... laatst nog zat ik op de tram met zo'n brullend geval dat haar klep niet wou houden (en denk maar niet dat de moeder die maar enigszins corrigeerde, nee die liet maar begaan en iedereen kon/moest meegenieten). Sorry maar dan heb je het als ouder wel ergens gezocht als men je dan de deur wijst.

fred vanhove 8 mei 2017 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8444907)

Ja dat kennen we.....:lol::lol:
Gij zou braaf blijven zitten en doen alsof er niks aan de hand is.

Skobelev 8 mei 2017 16:44

Geef dat jonk een bol van de papaver in een washandje om op te sabbelen een half uur voor hij de bus op moet met zijn moeder.

Libro 8 mei 2017 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8445068)
Zal hard over komen I know maar ik kan die chauffeur begrijpen, soms heb je echt zin om zo'n kind door het raam te gooien... (hij zal wss al veel mogen slikken hebben en dit was de druppel)... laatst nog zat ik op de tram met zo'n brullend geval dat haar klep niet wou houden (en denk maar niet dat de moeder die maar enigszins corrigeerde, nee die liet maar begaan en iedereen kon/moest meegenieten). Sorry maar dan heb je het als ouder wel ergens gezocht als men je dan de deur wijst.

Het is eraan te zien dat jij alleen maar aan kinderen denkt voor de kinderbijslag :roll:. Die chauffeur moet trouwens zijn manieren houden tegenover zijn passagiers.

Dadeemelee 8 mei 2017 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8445084)
Het is eraan te zien dat jij alleen maar aan kinderen denkt voor de kinderbijslag :roll:. Die chauffeur moet trouwens zijn manieren houden tegenover zijn passagiers.

Pas op Libro, stel dat het jonge allochtonen zijn (een beetje bruin) die Arabische liederen zingen. Moet die chauffeur dan ook zijn bek houden? :mrgreen:

reservespeler 8 mei 2017 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8445068)

Komaan seg.

kiko 8 mei 2017 17:02

Als het gegaan is zoals de jonge mama vertelde, is het schandalig zonder meer.

Ik weet wel niet in hoeverre een buschauffeur wettelijk het recht heeft om iemand om een dergelijke reden van de bus te gooien.

Dadeemelee 8 mei 2017 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8445102)
Als het gegaan is zoals de jonge mama vertelde, is het schandalig zonder meer.

Ik weet wel niet in hoeverre een buschauffeur wettelijk het recht heeft om iemand om een dergelijke reden van de bus te gooien.

Een autobuschauffeur is als een kapitein op een schip of een gezagvoerder op een vliegtuig.

kiko 8 mei 2017 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8445107)
Een autobuschauffeur is als een kapitein op een schip of een gezagvoerder op een vliegtuig.

Ik heb de dag van vandaag nog niet veel gehoord dat een kapitein een passagier overboord liet gooien omdat die teveel lawaai maakte.

Het Verzet 8 mei 2017 17:15

Ik verschiet ervan dat er daarna nog bussen reden uit dat depot. Voor hetzelfde geld besluiten ze een dagje pils te drinken ipv te rijden omwille van verbale agressie.

Dadeemelee 8 mei 2017 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8445109)
Ik heb de dag van vandaag nog niet veel gehoord dat een kapitein een passagier overboord liet gooien omdat die teveel lawaai maakte.

Op vliegtuigen is dat courante praktijk: teveel van uw tak maken en return to sender.

Zipper 8 mei 2017 18:30

Totaal ongeschikt als lijnbus-chauffeur.

reservespeler 8 mei 2017 18:40

Citaat:

Toch niet hoor.

reservespeler 8 mei 2017 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8445127)
Op vliegtuigen is dat courante praktijk: teveel van uw tak maken en return to sender.

Met parachute? Of hoe moet ik me dat voorstellen?

Dadeemelee 8 mei 2017 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8445169)
Met parachute? Of hoe moet ik me dat voorstellen?

Ze vliegen gewoon terug naar de luchthaven. Is onlangs nog gebeurd. Of de ambrasmaker de kosten heeft mogen betalen weet ik niet, maar zou best kunnen.

Zipper 8 mei 2017 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8445176)
Ze vliegen gewoon terug naar de luchthaven. Is onlangs nog gebeurd. Of de ambrasmaker de kosten heeft mogen betalen weet ik niet, maar zou best kunnen.

Ah, gij associeert een wenend kind met een ambrasmaker die overlast veroorzaakt ???

reservespeler 8 mei 2017 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8445176)

Een huilende baby?
Waarom geloof ik dat niet?

Dadeemelee 8 mei 2017 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8445180)
Ah, gij associeert een wenend kind met een ambrasmaker die overlast veroorzaakt ???

Dat doe ik niet, maar we hebben enkel maar de mama versie tot nu toe. En wat doe je met zingende kinderen met een bruin kleurtje?

Dadeemelee 8 mei 2017 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8445183)
Een huilende baby?
Waarom geloof ik dat niet?

Is 'Huilend Kind' Antwerps voor 'Ambrasmaker'?

reservespeler 8 mei 2017 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8445188)
Dat doe ik niet, maar we hebben enkel maar de mama versie tot nu toe. En wat doe je met zingende kinderen met een bruin kleurtje?

Het gaat in dit verhaal over een huilende baby of een huilend kind.

Niets ambrasmaker
Niets Zingengde kinderen
Niets ...

Dadeemelee 8 mei 2017 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8445191)
Het gaat in dit verhaal over een huilende baby of een huilend kind.

Niets ambrasmaker
Niets Zingengde kinderen
Niets ...

Gij waart er blijkbaar bij, vertel :-D

reservespeler 8 mei 2017 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8445194)

Een 20-jarige vrouw en haar dochtertje van 1 jaar werden afgelopen weekend door een chauffeur van De Lijn uit de bus gezet omdat het kindje aan het huilen was. ‘Ik ben echt kwaad en heb een klacht ingediend’, reageert de vrouw aangedaan.

Selien Huysmans (20) zat samen met haar dochtertje op de bus naar Begijnendijk, waar ze wonen. ‘Het was erg warm op de bus, want de airco was stuk,’ vertelt de jonge mama. ‘En Elyana wou de hele tijd rondlopen, maar dat vond ik niet veilig, dus nam ik haar op mijn schoot. Dat was echter niet naar haar zin en ze begon te huilen. Wat ik ook deed, ik kreeg haar maar niet getroost.’

De buschauffeur verloor volgens de vrouw zijn geduld en begon te roepen. ‘Hij riep dat ik haar moest laten stoppen met huilen. Alsof dat zo gemakkelijk gaat... Ik kreeg twee haltes de tijd om haar te laten zwijgen en toen ze nog altijd aan het huilen was, zette hij de bus aan de kant. Ik kon het bijna niet geloven, maar we moesten écht uitstappen.’

De andere passagiers namen het nog op voor de jonge mama, maar Selien had geen zin om ruzie te maken met de chauffeur. ‘Ik wou me niet kwaad maken waar mijn dochtertje bij was. Ik ben kalm gebleven en ben gewoon afgestapt.’

Bang om de bus te nemen

En daar stond ze dan, op vijftien kilometer van haar thuisstad Begijnendijk. ‘Ik heb meteen mijn ouders gebeld en gelukkig konden zij me komen halen.’ De vrouw is nog steeds aangedaan door de ervaring en ziet het dan ook niet zitten om de komende tijd met haar dochtertje de bus te nemen. ‘Ik zie dat voorlopig niet zitten, nee. Ik heb ondertussen wel al alleen de bus genomen, maar zat er niet op mijn gemak.’

Selien heeft ondertussen al officieel een klacht ingediend bij De Lijn. ‘Ik hoop dat die chauffeur een sanctie krijgt, want ik vind zoiets echt niet kunnen.’ Voorlopig heeft ze enkel het bericht gekregen dat De Lijn haar klacht ontvangen heeft en het incident zal onderzoeken.

Bij De Lijn bevestigen ze dat men op de hoogte is van de feiten. Ze zijn het incident momenteel volop aan het onderzoeken. ‘We hebben de buschauffeur al gecontacteerd, want zo’n gedrag strookt niet met de policy van De Lijn’, aldus Tom Vander Vreken, woordvoerder van De Lijn. ‘Het gaat om een privéchauffeur die voor ons werkt.’ Bij De Lijn bekijken ze nu hoe ze het incident verder zullen aanpakken.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170508_02871287

Dadeemelee 8 mei 2017 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8445197)
Een 20-jarige vrouw en haar dochtertje van 1 jaar werden afgelopen weekend door een chauffeur van De Lijn uit de bus gezet omdat het kindje aan het huilen was. ‘Ik ben echt kwaad en heb een klacht ingediend’, reageert de vrouw aangedaan.

Selien Huysmans (20) zat samen met haar dochtertje op de bus naar Begijnendijk, waar ze wonen. ‘Het was erg warm op de bus, want de airco was stuk,’ vertelt de jonge mama. ‘En Elyana wou de hele tijd rondlopen, maar dat vond ik niet veilig, dus nam ik haar op mijn schoot. Dat was echter niet naar haar zin en ze begon te huilen. Wat ik ook deed, ik kreeg haar maar niet getroost.’

De buschauffeur verloor volgens de vrouw zijn geduld en begon te roepen. ‘Hij riep dat ik haar moest laten stoppen met huilen. Alsof dat zo gemakkelijk gaat... Ik kreeg twee haltes de tijd om haar te laten zwijgen en toen ze nog altijd aan het huilen was, zette hij de bus aan de kant. Ik kon het bijna niet geloven, maar we moesten écht uitstappen.’

De andere passagiers namen het nog op voor de jonge mama, maar Selien had geen zin om ruzie te maken met de chauffeur. ‘Ik wou me niet kwaad maken waar mijn dochtertje bij was. Ik ben kalm gebleven en ben gewoon afgestapt.’

Bang om de bus te nemen

En daar stond ze dan, op vijftien kilometer van haar thuisstad Begijnendijk. ‘Ik heb meteen mijn ouders gebeld en gelukkig konden zij me komen halen.’ De vrouw is nog steeds aangedaan door de ervaring en ziet het dan ook niet zitten om de komende tijd met haar dochtertje de bus te nemen. ‘Ik zie dat voorlopig niet zitten, nee. Ik heb ondertussen wel al alleen de bus genomen, maar zat er niet op mijn gemak.’

Selien heeft ondertussen al officieel een klacht ingediend bij De Lijn. ‘Ik hoop dat die chauffeur een sanctie krijgt, want ik vind zoiets echt niet kunnen.’ Voorlopig heeft ze enkel het bericht gekregen dat De Lijn haar klacht ontvangen heeft en het incident zal onderzoeken.

Bij De Lijn bevestigen ze dat men op de hoogte is van de feiten. Ze zijn het incident momenteel volop aan het onderzoeken. ‘We hebben de buschauffeur al gecontacteerd, want zo’n gedrag strookt niet met de policy van De Lijn’, aldus Tom Vander Vreken, woordvoerder van De Lijn. ‘Het gaat om een privéchauffeur die voor ons werkt.’ Bij De Lijn bekijken ze nu hoe ze het incident verder zullen aanpakken.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170508_02871287

Is dat uw eigen versie of hebt ge dat gecopieerd? In het laatste geval moet ge dat als quote invoeren :-)

1207 8 mei 2017 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8445197)
Dat was echter niet naar haar zin en ze begon te huilen. Wat ik ook deed, ik kreeg haar maar niet getroost.’

maw
ze heeft geen klote over haar kleine te zeggen want met 1,5j moogt ge het woordje neen stilaan kennen

die kleine zat dus te krijsen omdat ze niet mocht rondlopen
als da te lang duurt, nog wa medepassagiers die het op hun zenuwen krijgen,...

kiko 8 mei 2017 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 8445208)
maw
ze heeft geen klote over haar kleine te zeggen want met 1,5j moogt ge het woordje neen stilaan kennen

die kleine zat dus te krijsen omdat ze niet mocht rondlopen
als da te lang duurt, nog wa medepassagiers die het op hun zenuwen krijgen,...

Het meisje was 13 maand oud, geen 18 maand zoals jij beweert.

Wereld van verschil.

En ja, baby's en peuters durven al eens flink te huilen, ongeacht hoe je het aanpakt als ouder.

Jan van den Berghe 8 mei 2017 19:57

Citaat:

Volgens welke wet, reglementering, voorschrift of afspraak?

Jan van den Berghe 8 mei 2017 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8445194)

U was er dan wel bij? Indien niet, waarom twijfelt u aan het verhaal dat in de krant staat?

bembem 8 mei 2017 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8445229)
Het meisje was 13 maand oud, geen 18 maand zoals jij beweert.

Wereld van verschil.

En ja, baby's en peuters durven al eens flink te huilen, ongeacht hoe je het aanpakt als ouder.

Dat kan zijn, maar wat ik meer & meer meemaak is dat men tegenwoordig kindjes met fluwelen handschoentjes aanpakt/behandelt want het zou wel eens kindemishandeling kunnen zijn een pedagogische tik geven omdat zoon/dochterlief nogmaals eens de boel op stelten zet door uren aan een stuk te zitten krijsen/brullen/huilen/jengelen... Kinderen worden heden ten dage veel te veel verwend, het zou bij mij niet waar geweest zijn en moest ik ooit kids hebben dan zullen ze zich wel weten te gedragen in het openbaar, er zijn after all ook nog altijd pleisters als het de spuigaten uit zou lopen, liever dat dan dat ze tot last zouden zijn....... Buschauffeurs zijn geen machines/robotten...Die mensen verdienen het net als iedereen om zo stressvrij mogelijk hun job te beoefenen. Het verkeer in het oog houden + bus zien te manoevreren vraagt best veel van een mens. Als daar dan nog eens een krijsend kind aan te pas komt, dan tja kan ik begrijpen dat de stoppen even doorslaan en ie vraagt op te krassen. Simpel: sommigen willen toch ook dat de kleurtjes opkrassen omdat ze overlast bezorgen. Ewel dat is net hetzelfde. Ik begrijp die man en hoop dat ie niet teveel kritiek over zich heen krijgt. :s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be