Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Concurrentie van BMW E3 tegen Tesla model 3? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239462)

Micele 28 juni 2017 19:03

Concurrentie van BMW E3 tegen Tesla model 3?
 
Eindelijk... volgens Handelsblatt gaat BMW een electrische 3-serie "presenteren" op het IAA-Frankfurt in september. Productiejaar = groot vraagteken?

Citaat:

http://www.handelsblatt.com/my/unter...IpM7pN1BNg-ap1

BMW kontert Tesla mit Elektro-3er

28.06.2017 18:30 Uhr

Tesla hat an der Börse mit BMW gleichgezogen und greift mit dem Model 3 den Bestseller der BMW-Modellpalette an. Die Münchener kontern und wollen auf der IAA eine elektrische Variante der 3er-Reihe präsentieren.
Citaat:

http://www.marketwatch.com/story/ger...att-2017-06-28
Germany's BMW plans electric sedan as direct competitor to Tesla's Model 3: Handelsblatt

Published: June 28, 2017
Laat me zeggen, ze kunnen niet anders. Al is het vijf voor twaalf, want wslk kunnen de eerste Tesla model 3 pakweg einde 2018 in Europa al te zien zijn... Uiteraard kan iedereen die zijn Model 3 gereserveerd heeft nog zijn bestelling afzeggen. Maar om nog enkele jaren langer te wachten op een BMW E-3? Ik denk het niet.

Auto Express had dan in nov 2016 toch gelijk toen het gecamoufleerde BMW-3 opmerkte onderweg, en suggereerde dat het mss concurrentie kon zijn voor Tesla model 3:
Citaat:

http://www.autoexpress.co.uk/bmw/3-s...-testing-again
11 Nov, 2016

2018 BMW 3 Series spied testing again

Exclusive images and spy shots preview new 2018 BMW 3 Series, which could come with a Tesla rivalling all-electric model

The next BMW 3 Series has been spotted by our spy photographers again, this time showing a car with bodywork closer to what we’re expecting of the final production model.

The latest spy shots show changes at the front with a new front bumper, possibly similar to the one used on the recently revealed 2017 5 Series with three separate air intakes. The headlamp and kidney grille arrangement looks similar to the one on BMW’s larger saloon too, even though it’s still hidden underneath masking.

Around the back the latest 3 Series mule has sprouted a chunkier rear bumper, and the car’s production taillights are hidden underneath Zebra print.

The next 3 Series will make use of new carbon-fibre construction techniques, meaning it’ll be a much lighter car. While it’ll be offered with a range of new three, four, and six cylinder engines, as well as a hybrid option, a new all-electric model is a possibility too, meaning the 3-Series could take on the Tesla Model 3.



Dadeemelee 28 juni 2017 19:17

BMW's kosten altijd 20% teveel, dus het basismodel zal wel 50,000 euro kosten. In die prijs zijn stuur en achteruitkijkspiegel inbegrepen ;)

Micele 28 juni 2017 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8479727)
BMW's kosten altijd 20% teveel, dus het basismodel zal wel 50,000 euro kosten. In die prijs zijn stuur en achteruitkijkspiegel inbegrepen ;)

Idd of nog 5k meer... De kleine BMW i3 (basis € 38.100, amper 33 kWh-batterij) kost met een paar extras al boven 40k, of wslk basisprijs Tesla Model 3. De i3 advanced kost basis 41k... klik je nog een paar opties zit je snel aan 45k...
http://www.bmw.be/vc/ncc/xhtml/start...2#MODEL_ENGINE

Naja, ik ben toch benieuwd, zeg nooit nooit. :-)

Dadeemelee 28 juni 2017 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8479730)
Idd of nog 5k meer... De kleine BMW i3 (basis € 38.100, amper 33 kWh-batterij) kost met een paar extras al boven 40k, of wslk basisprijs Tesla Model 3. De i3 advanced kost basis 41k... klik je nog een paar opties zit je snel aan 45k...
http://www.bmw.be/vc/ncc/xhtml/start...2#MODEL_ENGINE

Naja, ik ben toch benieuwd, zeg nooit nooit. :-)

In het dorp is er iemand met een i3. Er staan wel 2 'gewone' BMW's naast dus het zal wel voor de lol zijn.

Ps. En een andere zaak is natuurlijk waarom mensen die 50,000 euro uitgeven aan een auto hun garage volzetten met wasmachines en rommel.

Eduard Khil 28 juni 2017 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8479727)
BMW's kosten altijd 20% teveel, dus het basismodel zal wel 50,000 euro kosten. In die prijs zijn stuur en achteruitkijkspiegel inbegrepen ;)

richtingsaanwijzers uiteraard in optie

Tavek 28 juni 2017 20:52

Leasemarkt wagen.

Hoe meer keuze, des te beter.

Ik hoor de laatste tijd niks anders als nieuwe e-wagens, en deze keer ook wat "goedkopere" modellen (lees: betaalbaar voor jan met de pet als die wat moeite doet).

Eduard Khil 28 juni 2017 20:58



ik rij nog even rond met mijne dodge

Micele 28 juni 2017 21:33

Op de E-Dacia is het nog een jaartje wachten. :-)

Citaat:

http://eauto.si/en/dacia-sandero-elektro_e/

DACIA SANDERO ELEKTRO
We have converted two new Dacia Sandero cars to electric vehicle. The first one – already driven more then 13000 km – is a high range family car that was built to prove that electric cars for medium distances (200-400 km) are already possible. The second is a cheaper version suitable for series conversion and still with a range of 120-180 km and top speed of 130 km/h. Till 2016 four Sanderos have been converted to EV.
Naja € 8000 is ook zeker te duur voor ikweetniewie.

Bron:
Citaat:

http://www.manager-magazin.de/untern...a-1119223.html
03.11.2016
Renault setzt legendären Dacia-Vordenker auf Elektroauto an
Renault plant Elektroauto für 8000 Dollar - mit diesem Mann

Nun hat Ghosn auf einer Konferenz in Paris genauer erläutert, was er sich unter "leistbar" vorstellt. Und das muss der Konkurrenz Angst machen. Seine Minimalvorstellung: Das Auto soll weniger als 8000 Dollar nach Förderungen in China kosten. Doch eigentlich will es Ghosn noch viel günstiger . "Was wir tun wollen, ist ein Elektroauto für 7000 bis 8000 Dollar ohne Förderungen zu bringen.", sagte er laut einem Bericht der Agentur Reuters. "Wenn wir diesen Durchbruch schaffen, wird er das Spiel verändern".

Micele 30 juni 2017 10:40

Wen er maar aan vanaf 2019 steeds meer auto's zonder vliegenvangers:

Audi:

VW:


Skoda:

... :-D

Van de Dacia electrique vanaf € 6300 vind ik nog geen foto:
Citaat:

https://www.challenges.fr/automobile...0-euros_436715
Renault va lancer une électrique �* 6.300 euros
Le 03.11.2016

Tavek 30 juni 2017 11:17

Dacia Electrique ?

Wat is dat, een scooter ?

Micele 30 juni 2017 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8480716)
Dacia Electrique ?

Wat is dat, een scooter ?

Ik lees een personenwagen:
Citaat:

Carlos Ghosn, PDG de Renault et Nissan, annonce une voiture électrique �* bas coûts pour pays émergents �* partir de 6.300 euros.
Hier een test en specs van een Dacia Sandero Electrique Prototype:
http://eauto.si/en/dacia-sandero-ele...ero-prototype/



Maar die zal het wel niet zijn. ;-)

Die Dacia E zal wel in China gemaakt worden:
Citaat:

http://www.reuters.com/article/us-re...KBN12Y15J?il=0

Renault's low cost electric car program is aiming for a price tag of $8,000 or less after Chinese incentives, Chief Executive Carlos Ghosn said on Thursday.

Speaking at the New York Times Energy for Tomorrow conference in Paris, Ghosn said the ultimate goal was to sell battery cars in that price bracket without any subsidies.

"What we want to do is bring a $7,000-8,000 electric car without incentives," he said.


"If we are able to make this kind of breakthrough, it's going to change the game," he added.

Dadeemelee 30 juni 2017 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8480686)
Wen er maar aan vanaf 2019 steeds meer auto's zonder vliegenvangers:

Audi:

VW:


Skoda:

... :-D

Van de Dacia electrique vanaf € 6300 vind ik nog geen foto:

Die auto's met afgesloten radiatorgrille trekken toch op niks. Herteken die voorkant aub.

Micele 30 juni 2017 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8480905)
Die auto's met afgesloten radiatorgrille trekken toch op niks. Herteken die voorkant aub.

Waarom zouden ze vliegenvangers nodig hebben? LOL




Dadeemelee 30 juni 2017 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8480952)
Waarom zouden ze vliegenvangers nodig hebben? LOL

Ze moeten de voorkant hertekenen. Nu hebben ze gawoon het radiatorrooster vervangen door een vlakke plaat. Dat trekt op niks.

Micele 30 juni 2017 17:18

-

Micele 30 juni 2017 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8480953)
Ze moeten de voorkant hertekenen. Nu hebben ze gawoon het radiatorrooster vervangen door een vlakke plaat. Dat trekt op niks.

Ze hebben ook geen klassieke radiator nodig, waarom toch die rommel?
Ik zie geen vlakke plaat.

Dadeemelee 30 juni 2017 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8480952)
Waarom zouden ze vliegenvangers nodig hebben? LOL




Die hebben een goed ontworpen voorzijde, die vorige trekken op niks.

Je hebt geen radiatorrooster nodig en voorin steekt geen motor, dus je kan een mooi gelijnde auto maken. Niet zo'n lomp bakkebeest als die Audi.

Micele 30 juni 2017 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8480962)
Die hebben een goed ontworpen voorzijde, die vorige trekken op niks.

Je hebt geen radiatorrooster nodig en voorin steekt geen motor, dus je kan een mooi gelijnde auto maken. Niet zo'n lomp bakkebeest als die Audi.

Een SUV met een dakhoogte van 130 cm ken ik niet, jij ? :-)
Die Porsche is 130 cm hoog, wat zeer laag is voor een vierzitter..:
https://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_Mission_E

Die NIO is maar 115 cm hoog:
https://en.wikipedia.org/wiki/NIO_EP9

Die "SUV-Audi" moet zowat 154 cm hoog zijn:
Citaat:

https://www.audi-mediacenter.com/de/...o-concept-5296
Die fünftürige Technikstudie ist 4,88 Meter lang, 1,93 Meter breit und nur 1,54 Meter hoch.

Dadeemelee 30 juni 2017 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8481166)
Een SUV met een dakhoogte van 130 cm ken ik niet, jij ? :-)
Die Porsche is 130 cm hoog, wat zeer laag is voor een vierzitter..:
https://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_Mission_E

Die NIO is maar 115 cm hoog:
https://en.wikipedia.org/wiki/NIO_EP9

Die "SUV-Audi" moet zowat 154 cm hoog zijn:

Breek me de bek niet open over SUV's ;-)

Die Audi is op zich wel best ok, maar die voorkant. Dat is echt zo'n Mercedes van twintig jaar geleden: lomp om indruk te maken.

chris k 1 juli 2017 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8479727)
BMW's kosten altijd 20% teveel, dus het basismodel zal wel 50,000 euro kosten. In die prijs zijn stuur en achteruitkijkspiegel inbegrepen ;)

De inruilwaarde van een BMW is wel wat meer dan .....

En onlangs heb ik de Tesla met vleugeldeuren gezien .....men zou wel veel meer aandacht moeten besteden aan de passingen ....deuren en kofferdeksels ....het lijnspel was slordig .


Een auto ( die Tesla ) mag men zo nooit afleveren aan een klant .

dpg 1 juli 2017 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8481868)
De inruilwaarde van een BMW is wel wat meer dan .....

En onlangs heb ik de Tesla met vleugeldeuren gezien .....men zou wel veel meer aandacht moeten besteden aan de passingen ....deuren en kofferdeksels ....het lijnspel was slordig .


Een auto ( die Tesla ) mag men zo nooit afleveren aan een klant .

Dan leveren ze niks meer :lol:

chris k 1 juli 2017 16:48

Nu ga ik eens naar de afwerking kijken als ik nog andere Tesla 's zie ....of die ook zo miserabel zijn.

Micele 1 juli 2017 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8481875)
Nu ga ik eens naar de afwerking kijken als ik nog andere Tesla 's zie ....of die ook zo miserabel zijn.

Ik heb een Tesla S goed bekeken op het autosalon van Brussel, voor een beginneling helemaal niet slecht.

Het is dan ook geen verrassing dat zelfs in Nederland meer model S verkocht worden als alle fossiele concurrentie modellen tesamen van de dure premiumklasse.

En dan mogen hier nog zoveel nattevinger-leugens gesuggereerd worden.

Ik staaf namelijk die cijfers:
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=14

Micele 1 juli 2017 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8481868)
De inruilwaarde van een BMW is wel wat meer dan .....

En onlangs heb ik de Tesla met vleugeldeuren gezien .....men zou wel veel meer aandacht moeten besteden aan de passingen ....deuren en kofferdeksels ....het lijnspel was slordig .


Een auto ( die Tesla ) mag men zo nooit afleveren aan een klant .

Verkopen uw auto's niet meer? LOL.

chris k 1 juli 2017 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8481883)
Verkopen uw auto's niet meer? LOL.


Mijn auto een bmw 5GT gaat nog niet ( vermoedelijke nooit) weg


De Tesla die ik zag was slordig afgewerkt ...spijtig !

Micele 1 juli 2017 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8481890)
Mijn auto een bmw 5GT gaat nog niet ( vermoedelijke nooit) weg


De Tesla die ik zag was slordig afgewerkt ...spijtig !

Daar is 4 jaar garantie op, dus gewoon nog eens wat bijstellen.

bvb garantiegeval op occasie-Tesla, zelfs een half dak wordt omgewisseld op garantie:
http://www.goingelectric.de/forum/te...en-t18033.html

Het dakdeel hadden ze al besteld op basis van 2 foto's.

chris k 1 juli 2017 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8481898)
Daar is 4 jaar garantie op, dus gewoon nog eens wat bijstellen.

bvb garantiegeval op occasie-Tesla, zelfs een half dak wordt omgewisseld op garantie:
http://www.goingelectric.de/forum/te...en-t18033.html

Het dakdeel hadden ze al besteld op basis van 2 foto's.

Dit bijstellen ??? ik heb te lang in de autowereld gewerkt ( onderhoud productielijnen ) ik heb liever er een met een kleine bluts is of een scheve ( 0,05 mm totaal ) afwijking ingespoten dan dat ze er nadien aan beginnen .

-> ik ben nu wel een strenge ik zie de fouten ...de meesten zien dit nog niet eens hoor ...is beroepsmisvorming

Micele 1 juli 2017 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8482005)
Dit bijstellen ??? ik heb te lang in de autowereld gewerkt ( onderhoud productielijnen ) ik heb liever er een met een kleine bluts is of een scheve ( 0,05 mm totaal ) afwijking ingespoten dan dat ze er nadien aan beginnen .

-> ik ben nu wel een strenge ik zie de fouten ...de meesten zien dit nog niet eens hoor ...is beroepsmisvorming

Oei, ongeneesbaar neem ik aan? ;-)

Ik vraag me wel af wat je dan gaat doen als je met je eigen auto een serieus ongeval krijgt, want dat zal je dan wel zelf niet herstellen.
En dan moeten ze er "nadien aan beginnen".

In elk geval weet ik dat bvb Audi een topmerk is qua afwerking, al een paar maal bevestigt in testen, hier 20 automodellen:
Citaat:

http://www.auto-motor-und-sport.de/n...t-4631230.html

3/48 Audi A4 und A1: Qualitätsprimus. Für investigative Fehlersucher sind die beiden Audis ein frustrierendes Feld, denn weder der A1 noch der A4 zeigen Nachlässigkeiten.
Audi A4 mmh interessant, en laat net die productiechef van die Audi A4, A5 en Q5, namelijk Peter Hochholdinger, verantwoordelijk zijn voor de massaproductie van de Tesla Model 3:
Citaat:

http://www.manager-magazin.de/untern...a-1092718.html
17.05.2016

Audi-Produktionsguru wechselt zu Tesla

Elon Musk holt für Model 3 Hilfe aus Deutschland
...

Wie über das Pfingstwochenende bekannt wurde, heuern die Kalifornier einen deutschen Auto-Produktionsexperten an: Den Audi-Manager Peter Hochholdinger. Der Manager ist außerhalb der Autobranche unbekannt, doch seine Erfahrung bei der Herstellung von Autos spricht für ihn: Der diplomierte Werkstoffwissenschaftler verbrachte zwei Jahrzehnte bei den Ingolstädtern, wo er sich fast ausschließlich mit Produktionsthemen beschäftigte. Zuletzt leitete Hochholdinger die Fertigung der Audi-Modelle A4, A5 und Q5 und war damit für zwei der größten Audi-Umsatzbringer verantwortlich.

Hochholdinger hatte die Verantwortung für rund 10.000 Audi-Mitarbeiter und eine Jahresproduktion von 380.000 Fahrzeugen. Die Schwierigkeiten, bei großen Mengen eine gleichbleibend hohe Fahrzeugqualität hinzubekommen, kennt Hochholdinger in der Praxis. Und auch die Herausforderungen beim Produktionsanlauf sind ihm wohl bekannt. Denn die Herstellung und Auslieferung der neuen A4-Generation erfolgte unter seiner Ägide.

Musk will Massenproduktion möglichst schnell starten... ]

chris k 1 juli 2017 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8482028)
Oei, ongeneesbaar neem ik aan? ;-)

Ik vraag me wel af wat je dan gaat doen als je met je eigen auto een serieus ongeval krijgt, want dat zal je dan wel zelf niet herstellen.
En dan moeten ze er "nadien aan beginnen".

Met een serieus ongeval is het een andere zaak .

Maar een nieuw voertuig ...een klein deukje en dan zo een of ander klojo in een repair zone met hamer enz...dan de "valentia " erop een sigarettenpapiertje was er niets tegen .

Micele 1 juli 2017 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8482048)
Met een serieus ongeval is het een andere zaak .

Maar een nieuw voertuig ...een klein deukje en dan zo een of ander klojo in een repair zone met hamer enz...dan de "valentia " erop een sigarettenpapiertje was er niets tegen .

Ik had net nog iets aangevuld aan mijn vorige post, Tesla zal heus wel beter afgewerkte autos in de toekomst hebben hoor (productieguru van Audi), bovendien denk ik dat je met staalplaat toch wat preciezer kunt afwerken dan met een volledige aluminium-carrosserie. Tesla S en X zijn volledig in Alu, Tesla Model 3 zal eerder fifty-fifty zijn.
De voorseriewagens van Tesla model 3 zijn natuurlijk geen referentie, daar ga je nog heel wat kemels zien.

Deze uit de showroom ziet er toch al redelijk goed uit qua carosserie:
https://www.youtube.com/watch?v=TIh2PjqfXkQ vanaf 1'12"

En toch ontdek ik enkele chroomlijsten die zichtbaar niet binnen de 0,5 mm aansluiten. :-D Voorserie hé

chris k 2 juli 2017 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8482069)
Ik had net nog iets aangevuld aan mijn vorige post, Tesla zal heus wel beter afgewerkte autos in de toekomst hebben hoor (productieguru van Audi), bovendien denk ik dat je met staalplaat toch wat preciezer kunt afwerken dan met een volledige aluminium-carrosserie. Tesla S en X zijn volledig in Alu, Tesla Model 3 zal eerder fifty-fifty zijn.
De voorseriewagens van Tesla model 3 zijn natuurlijk geen referentie, daar ga je nog heel wat kemels zien.

Deze uit de showroom ziet er toch al redelijk goed uit qua carosserie:
https://www.youtube.com/watch?v=TIh2PjqfXkQ vanaf 1'12"

En toch ontdek ik enkele chroomlijsten die zichtbaar niet binnen de 0,5 mm aansluiten. :-D Voorserie hé

Als je eens moest zien hoe ze een reeds afgewerkte body laten passen ....ik heb veel gezien ....is bij elk merk zo ....deur te hoog er eventjes gaan aanhangen.... een deur te diep er met een ijzer tussen wringen enz.

Maar bij "elk " merk glipt er wel eens een minder afgewerkte tot bij de klant .

Tavek 2 juli 2017 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8481890)
Mijn auto een bmw 5GT gaat nog niet ( vermoedelijke nooit) weg


De Tesla die ik zag was slordig afgewerkt ...spijtig !

Amerikaanse wagen.

Dit is waar ik schrik voor heb bij Tesla en waar ik hoop dat Audi het veel beter gaat doen.

PS: In de VS heb ik veel, heel veel van die wagens gezien, ook luxewagens, waar de afwerking gewoon erbarmelijk is. Ook bij Europese en Japanse merken (gemaakt in de VS weliswaar).

De reden die me een local gaf was dat prijs belangrijker was, omdat Amerikanen iedere 3 jaar van wagen wisselde....dus liever een lage prijs en veel foefjes dan strakke afwerking en kwaliteit.

Micele 2 juli 2017 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8482572)
Amerikaanse wagen.

Dit is waar ik schrik voor heb bij Tesla en waar ik hoop dat Audi het veel beter gaat doen.

PS: In de VS heb ik veel, heel veel van die wagens gezien, ook luxewagens, waar de afwerking gewoon erbarmelijk is. Ook bij Europese en Japanse merken (gemaakt in de VS weliswaar).

De reden die me een local gaf was dat prijs belangrijker was, omdat Amerikanen iedere 3 jaar van wagen wisselde....dus liever een lage prijs en veel foefjes dan strakke afwerking en kwaliteit.

Tavek vergeet niet dat de designer, en zeker de productiechef, in Europa al hun strepen verdient hebben... alles kan beter natuurlijk... vraagt zich af wat de prijs dan wordt... we zullen het wel ooit weten wat die Audi e tron gaat kosten in 2018?

Mooi voorbeeld is de VW-group wat prijs-afwerking-gebruikte kunststoffen betreft. Bekijk een VW Polo binnen en buiten eens heel goed, ga dan naar Skoda Fabia, en dan nog naar Audi A1, prestaties en motorisaties gaan identiek zijn. En denk dan goed na of die prijsverschillen het wel waard zijn.
De ruimste auto en de minst goed afgewerkte auto gaat de Skoda zijn. En als je onderhoud laat doen zal het uurloon bij een Skoda ook lager zijn, zelfs in dezelfde garage, eigen ervaring sinds 2012.

Qua Model 3 laten we ons toch door BMW verrassen ... :
https://electrek.co/2017/06/28/bmw-3...tesla-model-3/

Micele 2 juli 2017 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 8481868)
De inruilwaarde van een BMW is wel wat meer dan .....

En onlangs heb ik de Tesla met vleugeldeuren gezien .....men zou wel veel meer aandacht moeten besteden aan de passingen ....deuren en kofferdeksels ....het lijnspel was slordig .

Een auto ( die Tesla ) mag men zo nooit afleveren aan een klant .

Maar blijkbaar is een Tesla-occasie veel meer gevraagd dan een fossiele BMW en menige andere, tja een Tesla wordt op autoscout24.de zelfs duidelijk meer aangeklikt als alle anderen (in dat segment) tesamen*, en die hoge vraag drijft natuurlijk de occasieprijs omhoog...

De titel alleen spreekt al boekdelen, en de tekst nog meer...

Citaat:

http://www.finanzen.net/nachricht/ak...-tesla-5505154

03.06.2017

Gebrauchte E-Autos: Alle wollen einen Tesla

Wer mit dem Kauf eines Elektroautos liebäugelt, stößt immer wieder auf die Marke Tesla. Doch die Modelle des US-Konzerns sind teuer. Sowohl Model S als auch Model X sind im oberen Preissegment angesiedelt - bis das Model 3 auf den Markt kommt, bleibt Tesla-Fans mit wenig Geld in der Tasche nur eine Option: Der Gebrauchtwagenmarkt.

Tesla schlägt BMW & Co. auch im Gebrauchtwarensegment

Der Markt für Luxusautos wird von Tesla dominiert. In den USA lässt das Unternehmen des ambitionierten Milliardärs Elon Musk mit seinem Model S Konkurrenzfahrzeuge deutlich hinter sich - im ersten Quartal haben die US-Amerikaner auf dem Heimatmarkt mehr Oberklassefahrzeuge verkauft, als die Daimler-Tochter Mercedes, Porsche und BMW mit ihren Modellen S-Klasse, Panamera sowie BMW 6 und 7 zusammen.

Doch auch bei Gebrauchtwagen hat Tesla offenbar die Nase vorn. Das geht aus einer Analyse der Klickzahlen auf der Vergleichsseite AutoScout24.de hervor. Ein gebrauchter Tesla Model S wird - trotz einer weit geringeren Anzahl an inserierten Angeboten - deutlich häufiger aufgerufen, als die Fahrzeuge aller anderen Anbieter zusammen*.

Faszination Tesla

"Wie keine andere Marke hat Tesla es geschafft, als Synonym für sein Segment wahrgenommen zu werden. Tesla fasziniert die Autofahrer." So Sebastian Lorenz, Vize-Chef bei AutoScout24. So ist es kaum verwunderlich, dass Tesla auch im Rennen um das begehrteste Elektrofahrzeug die Nase vorn behält, obwohl die Preisunterschiede enorm sind. Auf Platz zwei der am häufigsten gesuchten Elektrogebrauchtwagen steht der Renault Twizy mit einem durchschnittlichen Preis von 6.611 Euro - wer einen gebrauchten Tesla über die Plattform sucht, muss mindestens 57.500 Euro auf den Tisch legen.
Dat weet je nu ook alweer... ;-)

Voor vele is een Tesla S/X veel te duur als nieuwe wagen, ze dachten dan een occasie voor de helft van de nieuwprijs op de kop te tikken, maar helaas...
De goedkoopste liggen nog altijd duidelijk boven 50k, eerder bijna 60k... en dat voor vierjarige auto's:

BE: https://www.tesla.com/nl_BE/used?price_range=0,200000 vanaf 57k

NL: https://www.tesla.com/nl_NL/used?redirect=no vanaf 54k

D: https://www.tesla.com/de_DE/used?redirect=no vanaf 57k

Uiteraard is het onderhoud en verkeerstaks goedkoop en het kostenloos snelladen is ook niet te versmaden...

dpg 2 juli 2017 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8482572)
Amerikaanse wagen.

Dit is waar ik schrik voor heb bij Tesla en waar ik hoop dat Audi het veel beter gaat doen.

PS: In de VS heb ik veel, heel veel van die wagens gezien, ook luxewagens, waar de afwerking gewoon erbarmelijk is. Ook bij Europese en Japanse merken (gemaakt in de VS weliswaar).

De reden die me een local gaf was dat prijs belangrijker was, omdat Amerikanen iedere 3 jaar van wagen wisselde....dus liever een lage prijs en veel foefjes dan strakke afwerking en kwaliteit.

Plus het feit dat kwaliteit leveren een werk van lange adem is en die ervaring hebben ze niet bij Tesla.
Die zijn al blij als ze een deel van hun voorziene produktieaantallen halen, laat staan dat ze inspanningen gaan doen om kwaliteit naar europese normen te halen.

Gipsy 2 juli 2017 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8482572)
Amerikaanse wagen.

Dit is waar ik schrik voor heb bij Tesla en waar ik hoop dat Audi het veel beter gaat doen.

PS: In de VS heb ik veel, heel veel van die wagens gezien, ook luxewagens, waar de afwerking gewoon erbarmelijk is. Ook bij Europese en Japanse merken (gemaakt in de VS weliswaar).

De reden die me een local gaf was dat prijs belangrijker was, omdat Amerikanen iedere 3 jaar van wagen wisselde....dus liever een lage prijs en veel foefjes dan strakke afwerking en kwaliteit.

Mijn Amerikaanse auto's zijn altijd zéér mooi afgewerkt geweest met duur leder en alles er op en er aan. Het is te zien met welke merken ge rijd. Een BMW of een Mercedes hebben doorgaans ook niets te maken met de afwerking van pakweg een Fiat. Ik vind een BMW zelfs spartaans vanbinnen tenzij ge naar de hoge series gaat.

Tavek 2 juli 2017 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8482924)
Mijn Amerikaanse auto's zijn altijd zéér mooi afgewerkt geweest met duur leder en alles er op en er aan. Het is te zien met welke merken ge rijd. Een BMW of een Mercedes hebben doorgaans ook niets te maken met de afwerking van pakweg een Fiat. Ik vind een BMW zelfs spartaans vanbinnen tenzij ge naar de hoge series gaat.

Ik keek er ook nooit naar, tot iemand van Volkswagen me er attent op maakt: ge moet eens naar de spaties tussen de verschillende componenten kijken (tussen deuren en body, motorklep en body, achterklep en body). Als die overal netjes gelijk zijn, is het in orde.


En dat was echt opvallend in de VS dat daar in al mijn huurwagens problemen mee waren, en ook in de wagens die daar zo rondreden en langs de weg geparkeerd waren.

Tavek 2 juli 2017 19:56

Concreet denk ik dat Tesla slim is als ze produceert in de EU en EU auto-ervaring binnen haalt ;)

Micele 2 juli 2017 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8482937)
Concreet denk ik dat Tesla slim is als ze produceert in de EU en EU auto-ervaring binnen haalt ;)

Ergens ten noorden van Praag... :-)
https://spaceinvader.me/2017/05/03/t...ory-locations/

Meer mogelijke landen: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Gigafactory_Europe

Tavek 2 juli 2017 20:51

Dat zal de prijzen ook doen dalen voor ons :)

Voor de rest: Ik ben diep onder de indruk van Tesla als technologie bedrijf. Maar ophemelen zonder de fouten aan te stippen, daar doe ik niet aan mee :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be