![]() |
Concurrentie van BMW E3 tegen Tesla model 3?
Eindelijk... volgens Handelsblatt gaat BMW een electrische 3-serie "presenteren" op het IAA-Frankfurt in september. Productiejaar = groot vraagteken?
Citaat:
Citaat:
Auto Express had dan in nov 2016 toch gelijk toen het gecamoufleerde BMW-3 opmerkte onderweg, en suggereerde dat het mss concurrentie kon zijn voor Tesla model 3: Citaat:
|
BMW's kosten altijd 20% teveel, dus het basismodel zal wel 50,000 euro kosten. In die prijs zijn stuur en achteruitkijkspiegel inbegrepen ;)
|
Citaat:
http://www.bmw.be/vc/ncc/xhtml/start...2#MODEL_ENGINE Naja, ik ben toch benieuwd, zeg nooit nooit. :-) |
Citaat:
Ps. En een andere zaak is natuurlijk waarom mensen die 50,000 euro uitgeven aan een auto hun garage volzetten met wasmachines en rommel. |
Citaat:
|
Leasemarkt wagen.
Hoe meer keuze, des te beter. Ik hoor de laatste tijd niks anders als nieuwe e-wagens, en deze keer ook wat "goedkopere" modellen (lees: betaalbaar voor jan met de pet als die wat moeite doet). |
![]() ik rij nog even rond met mijne dodge |
Op de E-Dacia is het nog een jaartje wachten. :-)
Citaat:
Bron: Citaat:
|
Wen er maar aan vanaf 2019 steeds meer auto's zonder vliegenvangers:
Audi: ![]() VW: ![]() Skoda: ![]() ... :-D Van de Dacia electrique vanaf € 6300 vind ik nog geen foto: Citaat:
|
Dacia Electrique ?
Wat is dat, een scooter ? |
Citaat:
Citaat:
http://eauto.si/en/dacia-sandero-ele...ero-prototype/ ![]() Maar die zal het wel niet zijn. ;-) Die Dacia E zal wel in China gemaakt worden: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() ![]() |
Citaat:
|
-
|
Citaat:
Ik zie geen vlakke plaat. |
Citaat:
Je hebt geen radiatorrooster nodig en voorin steekt geen motor, dus je kan een mooi gelijnde auto maken. Niet zo'n lomp bakkebeest als die Audi. |
Citaat:
Die Porsche is 130 cm hoog, wat zeer laag is voor een vierzitter..: https://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_Mission_E Die NIO is maar 115 cm hoog: https://en.wikipedia.org/wiki/NIO_EP9 Die "SUV-Audi" moet zowat 154 cm hoog zijn: Citaat:
|
Citaat:
Die Audi is op zich wel best ok, maar die voorkant. Dat is echt zo'n Mercedes van twintig jaar geleden: lomp om indruk te maken. |
Citaat:
En onlangs heb ik de Tesla met vleugeldeuren gezien .....men zou wel veel meer aandacht moeten besteden aan de passingen ....deuren en kofferdeksels ....het lijnspel was slordig . Een auto ( die Tesla ) mag men zo nooit afleveren aan een klant . |
Citaat:
|
Nu ga ik eens naar de afwerking kijken als ik nog andere Tesla 's zie ....of die ook zo miserabel zijn.
|
Citaat:
Het is dan ook geen verrassing dat zelfs in Nederland meer model S verkocht worden als alle fossiele concurrentie modellen tesamen van de dure premiumklasse. En dan mogen hier nog zoveel nattevinger-leugens gesuggereerd worden. Ik staaf namelijk die cijfers: http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=14 |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn auto een bmw 5GT gaat nog niet ( vermoedelijke nooit) weg De Tesla die ik zag was slordig afgewerkt ...spijtig ! |
Citaat:
bvb garantiegeval op occasie-Tesla, zelfs een half dak wordt omgewisseld op garantie: http://www.goingelectric.de/forum/te...en-t18033.html Het dakdeel hadden ze al besteld op basis van 2 foto's. |
Citaat:
-> ik ben nu wel een strenge ik zie de fouten ...de meesten zien dit nog niet eens hoor ...is beroepsmisvorming |
Citaat:
Ik vraag me wel af wat je dan gaat doen als je met je eigen auto een serieus ongeval krijgt, want dat zal je dan wel zelf niet herstellen. En dan moeten ze er "nadien aan beginnen". In elk geval weet ik dat bvb Audi een topmerk is qua afwerking, al een paar maal bevestigt in testen, hier 20 automodellen: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar een nieuw voertuig ...een klein deukje en dan zo een of ander klojo in een repair zone met hamer enz...dan de "valentia " erop een sigarettenpapiertje was er niets tegen . |
Citaat:
De voorseriewagens van Tesla model 3 zijn natuurlijk geen referentie, daar ga je nog heel wat kemels zien. Deze uit de showroom ziet er toch al redelijk goed uit qua carosserie: https://www.youtube.com/watch?v=TIh2PjqfXkQ vanaf 1'12" En toch ontdek ik enkele chroomlijsten die zichtbaar niet binnen de 0,5 mm aansluiten. :-D Voorserie hé |
Citaat:
Maar bij "elk " merk glipt er wel eens een minder afgewerkte tot bij de klant . |
Citaat:
Dit is waar ik schrik voor heb bij Tesla en waar ik hoop dat Audi het veel beter gaat doen. PS: In de VS heb ik veel, heel veel van die wagens gezien, ook luxewagens, waar de afwerking gewoon erbarmelijk is. Ook bij Europese en Japanse merken (gemaakt in de VS weliswaar). De reden die me een local gaf was dat prijs belangrijker was, omdat Amerikanen iedere 3 jaar van wagen wisselde....dus liever een lage prijs en veel foefjes dan strakke afwerking en kwaliteit. |
Citaat:
Mooi voorbeeld is de VW-group wat prijs-afwerking-gebruikte kunststoffen betreft. Bekijk een VW Polo binnen en buiten eens heel goed, ga dan naar Skoda Fabia, en dan nog naar Audi A1, prestaties en motorisaties gaan identiek zijn. En denk dan goed na of die prijsverschillen het wel waard zijn. De ruimste auto en de minst goed afgewerkte auto gaat de Skoda zijn. En als je onderhoud laat doen zal het uurloon bij een Skoda ook lager zijn, zelfs in dezelfde garage, eigen ervaring sinds 2012. Qua Model 3 laten we ons toch door BMW verrassen ... : https://electrek.co/2017/06/28/bmw-3...tesla-model-3/ |
Citaat:
De titel alleen spreekt al boekdelen, en de tekst nog meer... Citaat:
Voor vele is een Tesla S/X veel te duur als nieuwe wagen, ze dachten dan een occasie voor de helft van de nieuwprijs op de kop te tikken, maar helaas... De goedkoopste liggen nog altijd duidelijk boven 50k, eerder bijna 60k... en dat voor vierjarige auto's: BE: https://www.tesla.com/nl_BE/used?price_range=0,200000 vanaf 57k NL: https://www.tesla.com/nl_NL/used?redirect=no vanaf 54k D: https://www.tesla.com/de_DE/used?redirect=no vanaf 57k Uiteraard is het onderhoud en verkeerstaks goedkoop en het kostenloos snelladen is ook niet te versmaden... |
Citaat:
Die zijn al blij als ze een deel van hun voorziene produktieaantallen halen, laat staan dat ze inspanningen gaan doen om kwaliteit naar europese normen te halen. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat was echt opvallend in de VS dat daar in al mijn huurwagens problemen mee waren, en ook in de wagens die daar zo rondreden en langs de weg geparkeerd waren. |
Concreet denk ik dat Tesla slim is als ze produceert in de EU en EU auto-ervaring binnen haalt ;)
|
Citaat:
https://spaceinvader.me/2017/05/03/t...ory-locations/ Meer mogelijke landen: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Gigafactory_Europe |
Dat zal de prijzen ook doen dalen voor ons :)
Voor de rest: Ik ben diep onder de indruk van Tesla als technologie bedrijf. Maar ophemelen zonder de fouten aan te stippen, daar doe ik niet aan mee :) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be