![]() |
Opnieuw meer betalen voor blikje cola
Niet alleen voor een blikje cola, maar ook voor de suikervrije of dranken met suiker-vervangende producten worden duurder.
Dit onder het mom van suikertaks. Wat kunnen mensen dan nog drinken als zelfs een blikje Spa duurder wordt? Voor een blikje komt er 1 cent bij, voor een literfles 3 cent. Is het dan verwonderlijk dat in de grensstreken er steeds meer mensen drank inslaan in het buitenland (hier Duitsland)? Frisdrank is gemiddeld 50 cent / liter goedkoper in Duitsland dan in België. Het gesleur met het leeggoed neem je er dan gewoon bij. Alleen bij blikjes lijkt dat gesleur nog een grote drempel te zijn. Eigenlijk al iets ouder nieuws, het was me gewoon ontgaan. http://www.standaard.be/cnt/dmf20170727_02989701 |
dit is geen belasting regering hoor ...
|
Voor een cent extra per blikje zullen de sluikstorters geen betere manieren krijgen.
|
Merci NVA
Merci belastingsregiering |
Cola-dranken van (ondermeer) de merken 'Coca', 'Pepsi' en 'River' kunnen niet duur genoeg worden. Hetzelfde geldt voor de afwaswaters 'Jupiler', 'Stella', 'Duvel', 'Leffe' en dergelijken.
Op die decadente smeerlapperij mag wat mij betreft driehonderd miljard procent belasting worden geheven :twisted: Edit: smokkelaars van het spul dienen te worden behandeld als nog net niet allerlaagste soort criminelen. Nog meer :twisted: Blik daarentegen is goed voor de werkgelegenheid :mrgreen: |
Citaat:
In Duitsland staat in alle grote winkels een terugname automaat en daarom koop ik alles in Duitsland. 2 vliegen in een klap, alles goedkoper en geen afval. Je weet toch dat je blikje duurder is dan zijn inhoud? |
Citaat:
Vrij verkeer van goederen en personen, nooit van gehoord? Tot voor kort kwamen veel Nederlanders en Duitsers tanken in onze grensstreek, tot, ja tot deze regering besliste om de accijnzen op diesel te verhogen. Ook in de omgeving van de Franse grens werd er door de Fransen in België getankt. IK stel me toch de vraag of dat allemaal winst is voor de staat, ik denk persoonlijk van niet. |
Citaat:
Het wordt in Duitsland duurder verkocht zodat het de moeite loont om het terug te brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
En het zijn niet alleen de frisdranken hoor. Producten om te wassen, shampoo, badschuim, tandpasta, douchegel, wc papier, ... allemaal een stuk minder duur. Je stapt door ook gewoon de Lidl of de Aldi binnen. Je komt daar in de supermarkten meer dorpsgenoten tegen dan in de supermarkten in onze eigen omgeving. Let op, je moet daar niet alles kopen, sommige producten zijn duurder of zo Duits dat je het liever hier koopt. |
Citaat:
:twisted: |
Citaat:
Hetzelfde met de buitenlanders die hier werken, hoeveel zijn er niet die hier hun loon krijgen en dan het meeste naar hun thuisland sturen? Dat is toch een hoop geld dat voor België gewoon verloren is. Ik ben geen econoom, misschien zie ik het wel fout. :? |
Citaat:
Blijven schulden maken he ... |
Citaat:
Dan kan jij je oren echt inhalerend laten roken :lol: |
Citaat:
![]() https://www.pidpa.be/afvalwater/tari....HZmHtqZa.dpbs Santé ! In Frankrijk is het in veel regio's de gewoonte dat ze een kan met drinkwater op tafel zetten in een restaurant. Gratis. In de USA stormt het obesitas en hier begint het te regenen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En je koopt voor een hele tijd, zodat je eigenlijk maar één keer per maand moet gaan. Daarbij, geef eens commentaar op de mensen die een paar keer per jaar op reis gaan. Zij vervuilen het milieu veel meer en ze betalen maar een fractie van hetgeen ze veroorzaken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hij : Seg, volgens "de redactie" vervuilt uwen auto het meeste van alle benzinewagens op de markt. Denk je niet aan de uitstoot en het broeikaseffect? De opwarming van de aarde? De toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen? ik: Waar ben je dit jaar naartoe gevlogen? Naar de USA was het? Hoeveel liter kerosine is dat per persoon? Met hoeveel personen? En die mobilhome die je gehuurd hebt, hoeveel liter verstookte dat ding? 25 liter? En dat voor 4000km? Wie denkt er hier niet na over de climate change? :-P |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Pff,die breng ik dan samen met mijn kaas,sterke drank,vis enz. mee van de AUCHAN in Frankrijk.Slimme gasten die van het gouvernement in Brussel.
|
Pure belastingen.
Een volledige nieuwe infrastructuur op poten zetten om tot een zelfde resultaat te komen dat men nu heeft met de blauwe PMD-zakken die binnenkort alle plastics verwerken? Neem daarbij dat: - men het al heeft geprobeerd, en het niet werkte; - iemand voor een paar cent niet naar de winkel zal gaan, en men komt tot een nuchtere conclusie dat dit absoluut inefficiënt is, overbodig en nodeloos is. . |
Ik zie alvast geen graten in statiegeld op drankblikjes.
Gezien er nergens sprake is van de toestand waarin zo’n aluminium blikje dient ingeleverd te worden, zou bv de Maddox een leuk machinehandeltje kunnen opzetten, om die dingen te pletten tot de dikte van 1 cm. Emmertje vol, inleveren, ontvangen, dank u wel en tot ziens: https://www.youtube.com/watch?v=IbGhYcDh9Qc |
Citaat:
Wat blikjes betreft, die kunnen ze niet duur genoeg maken. Van mij mogen ze met het statiegeld daarop, de begroting in evenwicht brengen. |
Citaat:
Ik plet mijn blikjes nu ook al. Alleen is mijn installatie iets zwaarder omdat ik blikken kan persen tot een diameter van 20 cm. |
Citaat:
Ik leg net uit dat de drank in Duitsland een pak goedkoper is en dat ze het duurder maken voor het statiegeld. Statiegeld is geld dat je terugkrijgt als je het leeggoed terugbrengt. |
Citaat:
Decadent. |
Citaat:
;-) |
Citaat:
Ze vragen statiegeld dat je terugkrijgt, klopt. Maar ik zeg enkel dat de drank met statiegeld nog steeds goedkoper is dan hier, zonder statiegeld. Maar ja, als je midden op het veld staat, is het zonder bril moeilijk om een tekst begrijpend te lezen. |
Citaat:
Drankblikjes perst hij gemakkelijk per 20. Is gewoon een omgebouwde houtkloofmachine, geautomatiseerd met enkele hydraulische eindschakelaars en hydraulische ventielen, zodat ie vanzelf op en af gaat. In de trechter kan je gemakkelijk 200 blikjes gooien. Ik heb dat aangesloten op de tractor. |
Citaat:
Leer lezen Jacobus. |
Citaat:
Ik schrijf Godverdomme zelf dat het in het buitenland beterkoop is. Net daarom opende ik deze draad. Jongens toch, ga met zo iemand naar den oorlog. |
Citaat:
Afhangende van de (wsl goedkopere) groothandelsprijs, zou men dan vrachtwagens blikjes kunnen pletten en met winst als leeggoed kunnen binnenbrengen. Fraude loert dan om de hoek. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kunnen of willen onze slimmeriken d�*�*r eens gaan kijken hoe zij het doen ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be