Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe Diep Kan Men Zakken ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240488)

MORPHEUS 20 september 2017 18:42

Hoe Diep Kan Men Zakken ?

zelden dergelijke lage politieke actie gezien

ik heb een lange ladder genomen om het te proberen te begrijpen.
Maar zo diep raakt mijn langste ladder nog niet.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-excuses.dhtml

reservespeler 20 september 2017 18:47

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 8531017)

Niet te geloven.
Excuses zijn hier op z'n plaats en degene die er zoveel plezier aan had om dit te doen zou nooit meer aan politiek mogen doen.

Ecolo-jongeren fotoshoppen Francken tot nazisoldaat: "Ik eis excuses"

De jeugdafdeling van Ecolo, de Franstalige zusterpartij van Groen, heeft een opmerkelijk campagnebeeld online gezet. Daarin wordt staatssecretaris Theo Francken getoond als nazisoldaat. De Ecolo-jongeren willen met het pamflet het beleid van Francken aanklagen. De staatssecretaris zelf vraagt zich op Twitter af of de moederpartijen Ecolo en Groen het pamflet steunen. "Ik eis excuses", aldus Francken.

"Het geluid van botten is niet veraf. Hoe ver gaat de federale regering nog?" schrijft de jeugdafdeling van Ecolo bij het pamflet op Twitter. Daarmee wil de jongerenpartij het beleid van Francken aanvallen, die een delegatie van het Soedanese regime in ons land heeft ontvangen om te helpen bij de identificatie van migranten in het Maximiliaanpark in Brussel. Daarop kwam eerder al kritiek omwille van de bedenkelijke reputatie van het Soedanese regime.

Op het pamflet wordt Francken, die staatssecretaris is voor Asiel en Migratie, afgebeeld als nazisoldaat. Naast de afbeelding wordt hem de "confiscatie en plundering van persoonlijk bezit" verweten. Ook houden de Ecolo-jongeren hem verantwoordelijk voor "geplande invallen bij mannen, vrouwen en kinderen", en voor de "samenwerking met een president die beschuldigd wordt van een genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden."
"Vindt u dit nog normaal?"

Francken zelf retweette het pamflet op Twitter en richtte zich daarbij tot Ecolo, de moederpartij van de jongerenafdeling en Groen, dat samen in één fractie zetelt met de Franstalige groenen in de Kamer. "De Ecolo/Groen Kamerfractie plaatst zich hiermee buiten het politieke debat. Ik laat me niet criminaliseren. Ik eis excuses." In een andere tweet vraag Francken aan Ecolo en Groen: "Steunt u dit? Vindt u dit nog normaal?"

Vanuit het account van de jongeren van Ecolo werd daar intussen op gereageerd: "Dit is louter een communicatie van Ecolo J. De federale fractie Ecolo/Groen en Jong Groen hebben hier niets mee te maken."

Ecolo weigert zich evenwel te excuseren. Bij Ecolo is te horen dat de jongerenafdeling zelfstandig is. "Ze hebben hun editoriale en politieke lijn", zegt covoorzitter Zakia Khattabi aan Le Soir. "Wij zijn niet geconsulteerd en zouden dit niet op deze manier hebben gedaan. Maar de foto is in lijn met hun verontwaardiging."

Zich verontschuldigen doet ook Groen niet. Wel distantieert de partij zich bij monde van Wouter De Vriendt van de actie. De Vriendt, Kamerlid voor Groen, antwoordde Francken op Twitter: "Neen, we distantiëren ons hiervan. Er zit genoeg fout aan uw beleid zonder te moeten vervallen in dit soort karikatuur."
Facebook weigert afbeelding

Ook op de Facebookpagina van de jeugdafdeling van Ecolo werd het pamflet gepubliceerd, maar daar werd de afbeelding schijnbaar gecensureerd, zo blijkt uit een nieuwe post van de Ecolo-jongeren. "Onze post werd gecensureerd", zo staat te lezen bij een nieuwe, geblokte versie van het pamflet. "Nochtans geloven we dat de acties van de staatssecretaris voor Asiel en Migratie, die de grenzen van het extreme elke dag wat verder leggen, een democratische staat onwaardig zijn."

"Mocht Facebook even snel zijn bij racistische en homofobe publicaties die het web op dagelijkse basis overspoelen, dan zouden we tevreden zijn."

Vrijheideerst 20 september 2017 18:49

En nu wachten op Pandakneus, Kwatsch en Dalitrol.

Skobelev 20 september 2017 18:55

Och komaan, we gaan toch niet zo zuur als links worden zeker? Moet kunnen.

Vrijheideerst 20 september 2017 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8531023)

:magniet:

Maakt u dan even een fotosoep van Wouter De Vriendt als groene calimero?

Of Calvé?

MORPHEUS 20 september 2017 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8531023)

Ik begrijp hun verzuring
Moet enorm veel zuur oprispingen geven
3 NVA toppers in de top 5

http://www.standaard.be/populairste-politici

maar ik begrijp niet de reactie

Xenophon 20 september 2017 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8531020)
Niet te geloven.
Excuses zijn hier op z'n plaats en degene die er zoveel plezier aan had om dit te doen zou nooit meer aan politiek mogen doen.

De jeugdafdeling van Ecolo, de Franstalige zusterpartij van Groen, heeft een opmerkelijk campagnebeeld online gezet. Daarin wordt staatssecretaris Theo Francken getoond als nazisoldaat. De Ecolo-jongeren willen met het pamflet het beleid van Francken aanklagen. De staatssecretaris zelf vraagt zich op Twitter af of de moederpartijen Ecolo en Groen het pamflet steunen. "Ik eis excuses", aldus Francken.

"Het geluid van botten is niet veraf. Hoe ver gaat de federale regering nog?" schrijft de jeugdafdeling van Ecolo bij het pamflet op Twitter. Daarmee wil de jongerenpartij het beleid van Francken aanvallen, die een delegatie van het Soedanese regime in ons land heeft ontvangen om te helpen bij de identificatie van migranten in het Maximiliaanpark in Brussel. Daarop kwam eerder al kritiek omwille van de bedenkelijke reputatie van het Soedanese regime.

Op het pamflet wordt Francken, die staatssecretaris is voor Asiel en Migratie, afgebeeld als nazisoldaat. Naast de afbeelding wordt hem de "confiscatie en plundering van persoonlijk bezit" verweten. Ook houden de Ecolo-jongeren hem verantwoordelijk voor "geplande invallen bij mannen, vrouwen en kinderen", en voor de "samenwerking met een president die beschuldigd wordt van een genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden."

Francken zelf retweette het pamflet op Twitter en richtte zich daarbij tot Ecolo, de moederpartij van de jongerenafdeling en Groen, dat samen in één fractie zetelt met de Franstalige groenen in de Kamer. "De Ecolo/Groen Kamerfractie plaatst zich hiermee buiten het politieke debat. Ik laat me niet criminaliseren. Ik eis excuses." In een andere tweet vraag Francken aan Ecolo en Groen: "Steunt u dit? Vindt u dit nog normaal?"

Vanuit het account van de jongeren van Ecolo werd daar intussen op gereageerd: "Dit is louter een communicatie van Ecolo J. De federale fractie Ecolo/Groen en Jong Groen hebben hier niets mee te maken."

Ecolo weigert zich evenwel te excuseren. Bij Ecolo is te horen dat de jongerenafdeling zelfstandig is. "Ze hebben hun editoriale en politieke lijn", zegt covoorzitter Zakia Khattabi aan Le Soir. "Wij zijn niet geconsulteerd en zouden dit niet op deze manier hebben gedaan. Maar de foto is in lijn met hun verontwaardiging."

Zich verontschuldigen doet ook Groen niet. Wel distantieert de partij zich bij monde van Wouter De Vriendt van de actie. De Vriendt, Kamerlid voor Groen, antwoordde Francken op Twitter: "Neen, we distantiëren ons hiervan. Er zit genoeg fout aan uw beleid zonder te moeten vervallen in dit soort karikatuur."

Ook op de Facebookpagina van de jeugdafdeling van Ecolo werd het pamflet gepubliceerd, maar daar werd de afbeelding schijnbaar gecensureerd, zo blijkt uit een nieuwe post van de Ecolo-jongeren. "Onze post werd gecensureerd", zo staat te lezen bij een nieuwe, geblokte versie van het pamflet. "Nochtans geloven we dat de acties van de staatssecretaris voor Asiel en Migratie, die de grenzen van het extreme elke dag wat verder leggen, een democratische staat onwaardig zijn."

"Mocht Facebook even snel zijn bij racistische en homofobe publicaties die het web op dagelijkse basis overspoelen, dan zouden we tevreden zijn."

Citaat:

Ze beseffen dus blijkbaar zelf dat ze op één lijn zitten met racistische en homofobe publicaties.

kelt 20 september 2017 19:04

We moeten zeer dankbaar zijn voor deze "aktie".
Zo krijgen we ,mochten we het al vergeten zijn,een inzicht in de diepste gedachten van de "groenen".

Zo raken we niet ,nooit,meer van het pad af....:roll:

quercus 20 september 2017 19:10

De eerste die voor deze crap hoort aangesproken te worden is Hysteria Calvo. De zuiveren in de leer van Groen gaan er immers prat op dat ze met Ecolo één partij vormen. Bijgevolg, als Ecolo met stront begint te gooien vind ik het doodnormaal dat wij Groen daarvoor aanspreken. Het is ons als Vlamingen beneden onze elementaire waardigheid om zelfs nog maar een woord te richten tot het Waalse crapuul van Ecolo.

In ieder geval, de groene Belgicisten hebben aldus met grote toewijding een extra spijker geklopt in de doodskist van La Belgique.

DucDEnghien 20 september 2017 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8531020)
Niet te geloven.

Francken mag blij zijn, het is een Wehrmacht uniform, niet eens een Waffen SS.

Vrijheideerst 20 september 2017 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8531034)

U bent zeer goed bekend met die verschillende uniformen, zie ik.

Boss parfum, goed he.

epicurist_dirk 20 september 2017 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 8531017)

Noord Korea doet ook steeds wat ze eenzijdig denken, het is dan ook te verwachten dat Extreem links met dictatuur DNA Agalef-Groene hun jeugd zo gehersenspoeld zijn dat ze mensen aanvallen, die de opdracht kregen van en voor gans de democratisch verkozen regering om een “opkuis” beweging uit te oefenen op een departement dat gans de maatschappij verzuurd/aantasten/ verziekt.

Daarom zou gans de maatschappij via de politiek, de pers, TV heel duidelijk iedereen op de hoogte gesteld moeten worden dat Extreem links Agalef-Groen “alles AAN en VOOR de staat” nastreeft maar dit verbergt onder een Groen camouflage net.

Dit oneerlijk bedrieglijk gedrag met voorbedachte rade bedreigt onze jeugd, wat duidelijk word met bewezen bewijzen zoals die foto en hun uitlatingen en aanvallen op werk geleverd door lid van democratisch verkozen regering. Werk dat gelet op mening toets duidelijk gewaardeerd word door groot deel van de bevolking!

Wat de ……. foto betreft kunnen we het misschien luchtig ombuigen, WANT >>>ook hier was GANS de regering akkoord dat Francken zich even “undercover” bewoog om te onderzoeken wat niet “Kosjer” is bij welbepaalde club!!!
Maar dat wist extreme links Agalef-groen niet omdat het “Top Secret” regerings-opdracht was.

DucDEnghien 20 september 2017 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8531037)
U bent zeer goed bekend met die verschillende uniformen, zie ik.

Boss parfum, goed he.

Liever Armani.

Wapper 20 september 2017 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8531034)

Jaja, en weeral 100.000 stemmen bij voor Francken! :cheer:

Het Oosten 20 september 2017 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8531044)

En 100.000 stemmen minder voor het VB.

DucDEnghien 20 september 2017 19:33

Citaat:

Mijn stem zou hij nooit krijgen.

Ambtenaren uitnodigen, uit een land waar de Sharia in voege is, die Bin Laden jarenlang ongehinderd hebben gehuisvest, waar besnijdenis schering en inslag is, waar slavernij gedoogd wordt door de regering, om hier in België controles te komen uitvoeren, zo'n politicus krijgt mijn stem mooit.

Wapper 20 september 2017 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8531049)

Ambtenaren uitnodigen, uit een land waar de Sharia in voege is, die Bin Laden jarenlang ongehinderd hebben gehuisvest, waar besnijdenis schering en inslag is, waar slavernij gedoogd wordt door de regering, om hier in België controles te komen uitvoeren, zo'n politicus krijgt mijn stem mooit.

U bent dan ook de vleesgeworden politieke correctheid. Vertel eens iets nieuws?

quercus 20 september 2017 19:36

Citaat:

:roll: Zal ons een zorg wezen!

DucDEnghien 20 september 2017 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8531051)
:roll: Zal ons een zorg wezen!

Aangezien ik al lang niet meer stem zal het niemand een zorg wezen.
Als je veel geld hebt zoals ik, hoef je niet meer te gaan stemmen.

MORPHEUS 20 september 2017 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8531045)
En 100.000 stemmen minder voor het VB.

Wel een klein denkkadertje van u

wat als ik u vertel dat er bij een onderzoek naar kiesintenties, blijkt dat NVA kan groeien naar 44 % ?

44 % die het mogelijk achten om ooit nog eens voor NVA te stemmen

Daar zitten ook Spa stemmers, Ovld stemmers ..... en ja, Ook groen stemmers bij.

met dergelijke verwerpelijke politiek van de groenen, kan Theo misschien een 1% of 3% meer mensen overtuigd hebben, die enkel de intenties hadden om ooit eens voor NVA te stemmen

MORPHEUS 20 september 2017 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8531054)

ik heb dubbel zoveel geld als u en toch ga ik stemmen

ik zie wel een tegenstrijdigheid in uw bijdrage. U is hier politiek bezig op politics en ga dan op de dag van de hoogmis niet stemmen ?

ik twijfel dus bijgevolg ook aan uw financiële " eigen lof stinkt"
vandaar ik beweer dubbel zoveel geld te hebben als u

quercus 20 september 2017 19:46

Citaat:

Och ja... 't is waar, dat was ik even uit het oog verloren.

't Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis moeilijk bescheiden te wezen
Wanneer je zo rijk bent als ik!
Zo lief, zo charmant en zo aardig
dat zie je in één ogenblik.

epicurist_dirk 20 september 2017 19:48

Citaat:

Daarom zou gans de maatschappij via de politiek, de pers, TV heel duidelijk iedereen op de hoogte gesteld moeten worden dat Extreem links Agalef-Groen-Ecolo “alles AAN en VOOR de staat” ijvert om privé bezit te annexeren enz.!!!! dat dit verborgen word onder een misleidend Groen camouflage net.

Oneerlijk bedrieglijk gedrag met voorbedachte rade bedreigt duidelijk onze jeugd, jonge mensen die dromen van en betere maatschappij worden op bedrieglijke wijze in de dictatoriale val gelokt! Wat hen om toveren tot Stasi soldaten om onze maatschappij aan te tasten en aan zet tot haat, wat duidelijk word met bewezen bewijzen zoals die foto en hun uitlatingen en aanvallen dat ze napraten uit preken van Calvo en co.

Met nu al oprui en Haat uitbarstingen op werk dat geleverd door lid van democratisch verkozen regering in België.

DucDEnghien 20 september 2017 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8531058)

Schlagermuziek is voor de lagere klasse. Simpele teksten die gemakkelijk strontzat kunnen meegebruld worden ...

MORPHEUS 20 september 2017 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 8531060)
Daarom zou gans de maatschappij via de politiek, de pers, TV heel duidelijk iedereen op de hoogte gesteld moeten worden dat Extreem links Agalef-Groen-Ecolo “alles AAN en VOOR de staat” ijvert om privé bezit te annexeren enz.!!!! dat dit verborgen word onder een misleidend Groen camouflage net.

Oneerlijk bedrieglijk gedrag met voorbedachte rade bedreigt duidelijk onze jeugd, jonge mensen die dromen van en betere maatschappij worden op bedrieglijke wijze in de dictatoriale val gelokt! Wat hen om toveren tot Stasi soldaten om onze maatschappij aan te tasten en aan zet tot haat, wat duidelijk word met bewezen bewijzen zoals die foto en hun uitlatingen en aanvallen dat ze napraten uit preken van Calvo en co.

Met nu al oprui en Haat uitbarstingen op werk dat geleverd door lid van democratisch verkozen regering in België.

ik heb inderdaad een beetje deja gevoel

de Duitse socialisten onder Hitler begonnen hun opmars de jaren 30 ook door haat te zaaien tegen het kapitaal ( Joden )

quercus 20 september 2017 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 8531060)

Groen en het crapuul Ecolo zijn doodeenvoudig bastaard-socialisten. Wanneer dat zootje ooit weer aan de macht zou komen dan loopt alles wat met ondernemingen te maken heeft gewoon uit België weg. Ik zie hen nog pogen een coalitie te vormen met PS, het Vlaamse PS-aanhangsel SPa en de communisten van PVDA/PTB. Die maken er een tweede Venezuela van.

Er zijn pipo's die beweren dat de links-rechts tegenstelling in de samenleving voorbijgestreefd is. Geloof het maar niet! Die strijd gaat onverminderd door en verhardt nog. Het zal uiteindelijk gaan om de keuze tussen een vrije markt-economie of een marxistische dictatuur.

Mindset 20 september 2017 19:55

Citaat:

Het is realpolitik

Vlad 20 september 2017 20:01

Pff als Francken daar al niet tegen kan. Een minister moet tegen zo'n dingen kunnen.

Langs de andere kant, als de NV-A jongerenvoorzitter hiervoor ontslag moet nemen :

Dan kan die van Ecolo ook wel z'n biezen pakken.

Langs nog een andere kant. Francken zat ooit wel in een vriendenkring die zichzelf VNV noemde ... als je het zelf al zegt kan moeilijk de anderen verwijten het ook te zeggen (of knip en plakken).

Het Oosten 20 september 2017 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8531071)
Pff als Francken daar al niet tegen kan. Een minister moet tegen zo'n dingen kunnen.

Langs de andere kant, als de NV-A jongerenvoorzitter hiervoor ontslag moet nemen :

Langs nog een andere kant. Francken zat ooit wel in een vriendenkring die zichzelf VNV noemde ... als je het zelf al zegt kan moeilijk de anderen verwijten het ook te zeggen (of knip en plakken).

Inderdaad. Maar daar wordt zedig over gezwegen in de NVA. Let wel, moest ik NVA-er zijn, ik zou daar ook over zwijgen.

reservespeler 20 september 2017 20:08

Citaat:

Wat heeft dat in Godsnaam met geld te maken?

Vrijheideerst 20 september 2017 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8531075)
Inderdaad. Maar daar wordt zedig over gezwegen in de NVA. Let wel, moest ik NVA-er zijn, ik zou daar ook over zwijgen.

Let wel, die gast is uit de partij gezet.

Als ge trolt, trol dan tenminste met waarheden.

epicurist_dirk 20 september 2017 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8531067)
Groen en het crapuul Ecolo zijn doodeenvoudig bastaard-socialisten.....aanhangsel.... communisten van PVDA/PTB. Die maken er een tweede Venezuela van......marxistische dictatuur.

Kopt,
Maar de communisten van PVDA/PTB zijn er openlijk over, al proberen ze de mensen wijs te maken dat er zoiets als een nieuw communisme bestaat dat democratisch is toch erkennen ze communist te zijn. De mensen kunnen dus bewust kiezen voor of tegen communisme.
Dit in zeeeeeeeeeer groot contrast met leugenachtig Extreem links Agalef-Groen-Ecolo die via EVEN salon communisme en vooral misleidende Groene perceptie de mensen bedriegen en hen hersenspoelend probeert aan hen te binden om via democratie een dictatuur in te voeren op basis van misleiden. Waar de jeugd zich makkelijk laat aan vangen omdat ze van naturen in iets goed geloven ....en zich daarom makkelijk laten vangen en beschermd zouden moeten worden door en met duidelijkheid!!!!

Daarom terug: Oneerlijk bedrieglijk gedrag met voorbedachte rade bedreigt onze jeugd, aantast en aan zet tot haat, wat duidelijk word met bewezen bewijzen zoals die foto en hun uitlatingen en aanvallen dat ze napraten uit preken van Calvo en co.

Met nu al oprui en Haat uitbarstingen op werk dat geleverd word door lid van democratisch verkozen regering.

Eyjafjallajökull 20 september 2017 20:16

Citaat:

Als je veel geld hebt zoals ik.

:rofl:

reservespeler 20 september 2017 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8531071)

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...al-443657.html

Het gaat om het vriendenclubje Vlaams Nationale Vrienden

Jongens toch ...

Het Oosten 20 september 2017 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8531079)
Let wel, die gast is uit de partij gezet.

Als ge trolt, trol dan tenminste met waarheden.

Trollen?

Politiek pikante weetjes...

"Voormalig jongerenvoorzitter van de N-VA Bas Luyten deed een boekje open over dat nieuwe VNV: ‘Onder elkaar geven ze lucht aan hun homohaat, hun racisme en hun diepe afkeer van alles dat neigt naar links. Ook de meer linkse elementen binnen de N-VA moeten eraan geloven.’ Hij legde verder uit: ‘Karl Vanlouwe bijvoorbeeld is een racist. Een degoutante racist. En dat komt op VNV-feestjes tot uiting in de vorm van de gortigste uitspraken.’

Het gezelschap komt of kwam twee keer per jaar bij elkaar, onder het waakzaam oog van ‘waarnemend voorzitter’ Theo Francken, Kamerlid en burgemeester van Lubbeek. Die ondertekende mails naar de club met ‘waarnemend VNV-leider’ (sic). Hij nodigde zijn leden uit om op een feestje ‘samen de grote lijnen van het bestuur (en vooral het einde) van het land uit te tekenen’.

Lid van de VNV-club: Joachim Pohlmann, sinds 2013 de partijwoordvoerder van de N-VA. Hij werkte lang voor de studiedienst ervan, nota bene op de thema’s cultuur en identiteit. Pohlman is de speechschrijver van Bart De Wever.

Misschien toch maar een képi kopen voor Theo Francken. De kleur mag hij zelf kiezen.

Toemaatje.
Pohlman werd ondertussen beloond met een beheerspostje. Voor wat hoort wat. Kortom, de traditionele oude poliltieke cultuur van de postjes.

Wapper 20 september 2017 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8531085)
Trollen?

Politiek pikante weetjes...

"Voormalig jongerenvoorzitter van de N-VA Bas Luyten deed een boekje open over dat nieuwe VNV: ‘Onder elkaar geven ze lucht aan hun homohaat, hun racisme en hun diepe afkeer van alles dat neigt naar links. Ook de meer linkse elementen binnen de N-VA moeten eraan geloven.’ Hij legde verder uit: ‘Karl Vanlouwe bijvoorbeeld is een racist. Een degoutante racist. En dat komt op VNV-feestjes tot uiting in de vorm van de gortigste uitspraken.’

Het gezelschap komt of kwam twee keer per jaar bij elkaar, onder het waakzaam oog van ‘waarnemend voorzitter’ Theo Francken, Kamerlid en burgemeester van Lubbeek. Die ondertekende mails naar de club met ‘waarnemend VNV-leider’ (sic). Hij nodigde zijn leden uit om op een feestje ‘samen de grote lijnen van het bestuur (en vooral het einde) van het land uit te tekenen’.

Lid van de VNV-club: Joachim Pohlmann, sinds 2013 de partijwoordvoerder van de N-VA. Hij werkte lang voor de studiedienst ervan, nota bene op de thema’s cultuur en identiteit. Pohlman is de speechschrijver van Bart De Wever.

Misschien toch maar een képi kopen voor Theo Francken. De kleur mag hij zelf kiezen.

Toemaatje.
Pohlman werd ondertussen beloond met een beheerspostje. Voor wat hoort wat. Kortom, de traditionele oude poliltieke cultuur van de postjes.

Nog pikantere weetjes (evenals u ook zonder bronvermelding)

Oud-jongerenvoorzitter van N-VA Bas Luyten die in de zomer van 2010 met drugsperikelen niet alleen zichzelf maar ook kersvers N-VA-senator Kim Geybels in opspraak bracht, is een boek aan het schrijven "dat veel ophef zal maken".

Het schandaal begon toen uitlekte dat het Keerbergse gemeenteraadslid Bas Luyten een buitenechtelijke relatie had met Geybels. Beiden trokken naar Thailand en zouden er drugs hebben gebruikt. Geybels en Luyten werden daarop uit de partij gezet.

Skobelev 20 september 2017 21:15

Citaat:

De mijne ook niet, daar is hij, en met uitbreiding zijn partij, veel te soft voor

Het Oosten 20 september 2017 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8531091)
Nog pikantere weetjes (evenals u ook zonder bronvermelding)

Oud-jongerenvoorzitter van N-VA Bas Luyten die in de zomer van 2010 met drugsperikelen niet alleen zichzelf maar ook kersvers N-VA-senator Kim Geybels in opspraak bracht, is een boek aan het schrijven "dat veel ophef zal maken".

Het schandaal begon toen uitlekte dat het Keerbergse gemeenteraadslid Bas Luyten een buitenechtelijke relatie had met Geybels. Beiden trokken naar Thailand en zouden er drugs hebben gebruikt. Geybels en Luyten werden daarop uit de partij gezet.

Helaas voor uw proza en ongelukkiglijk voor u hebben we nog een paar vroegere mailtjes liggen van 'VNV-er' Theo Franken.

daiwa 20 september 2017 21:25

Citaat:

Gelukkig voor jou zijn dromen nog altijd niet verboden. :-)

daiwa 20 september 2017 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8531058)

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be