Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Elektrische auto's als energiebuffer. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241305)

Dadeemelee 23 november 2017 16:48

Elektrische auto's als energiebuffer.
 
Geen idee of het hier al aan bod gekomen is.

De batterijen van elektrische wagens als buffer voor groene energie gebruiken.

Ik vind het een interessant idee, want een buffer hebben we nodig. Alleen vraag ik me af of het niet op praktische problemen gaat stuiten:
- overdag (als de zon schijnt) staan de auto's niet thuis
- je moet de controle van je voertuig voor een deel aan anderen overlaten

https://www.theguardian.com/business...upply-industry
Citaat:

You drive home and plug in your electric car, telling an app how many miles you need the next day. As you eat dinner, relax and sleep, your energy supplier takes control of your battery, using it to buy power when it’s cheap, selling it back later when high demand pushes prices up.

maddox 23 november 2017 17:29

Dat is al een paar keer voorbij gekomen.

Tavek 23 november 2017 19:03

In Nederland worden mensen met een Tesla batterij betaald. Een goede 400-500 euro per jaar.

Door het energiebedrijf.

Thuleander 23 november 2017 19:29

Overschakelen van fossiele brandstof op elektriciteit is een nuloperatie wanneer de bevolking blijft groeien.

Hoe gaan die elektrische auto's het fileprobleem oplossen?

En is het niet vervuilend om al die elektrische auto's te produceren?

Bovendien leveren ze aanzienlijke veiligheidsproblemen op.

Men blijft ons de illusie voorhouden dat economische (bevolkings-)groei en milieuvriendelijkheid hand in hand kunnen gaan.

Dat is een huizenhoge leugen.

Er zijn geen elektrische wagens nodig maar minder wagens. En de meest logische manier daartoe is minder mensen.

Maar jullie weten intussen waarom dat wordt tegengehouden.

Dadeemelee 23 november 2017 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8580218)
In Nederland worden mensen met een Tesla batterij betaald. Een goede 400-500 euro per jaar.

Door het energiebedrijf.

Wel dat vind ik een goede maatregel.

Tavek 23 november 2017 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8580245)
Wel dat vind ik een goede maatregel.

Er zijn best wel wat nieuwbouwwijken waar de thuis batterij standaard is geworden.

Die wijken bufferen energie nu en zorgen ervoor dat de energiefactuur voor de wijk goedkoper kan: men hoeft nu enkel energie af te nemen als het voor de energiemaatschappij goedkoop is.

Tavek 23 november 2017 22:52

Het zou me trouwens niet verbazen dat in de toekomst men speciale electriciteitstarieven voor batterijbezitters gaat afspreken.

Tussen 16h en 22h savonds geen stroom afnemen, is stroom tegen een fors gereduceerd tarief:

https://www.epexspot.com/en/market-d.../2017-11-24/FR

Jan van den Berghe 23 november 2017 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8580105)
Ik vind het een interessant idee, want een buffer hebben we nodig. Alleen vraag ik me af of het niet op praktische problemen gaat stuiten:
- overdag (als de zon schijnt) staan de auto's niet thuis
- je moet de controle van je voertuig voor een deel aan anderen overlaten

Bepaalde werkgevers kunnen nadenken over een laadstation op het werk.

Jan van den Berghe 23 november 2017 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8580237)
Overschakelen van fossiele brandstof op elektriciteit is een nuloperatie wanneer de bevolking blijft groeien.

Hoe gaan die elektrische auto's het fileprobleem oplossen?

En is het niet vervuilend om al die elektrische auto's te produceren?

Bovendien leveren ze aanzienlijke veiligheidsproblemen op.

Over welke "aanzienlijke veiligheidsproblemen" hebt u het?

Nuloperatie? Mij is niet duidelijk waar dit dan over gaat.

reservespeler 24 november 2017 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8580105)
Geen idee of het hier al aan bod gekomen is.

De batterijen van elektrische wagens als buffer voor groene energie gebruiken.

Ik vind het een interessant idee, want een buffer hebben we nodig. Alleen vraag ik me af of het niet op praktische problemen gaat stuiten:
- overdag (als de zon schijnt) staan de auto's niet thuis
- je moet de controle van je voertuig voor een deel aan anderen overlaten

https://www.theguardian.com/business...upply-industry

Ja, kwam al aan bod.

reservespeler 24 november 2017 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8580237)
Overschakelen van fossiele brandstof op elektriciteit is een nuloperatie wanneer de bevolking blijft groeien.

Hoe gaan die elektrische auto's het fileprobleem oplossen?

En is het niet vervuilend om al die elektrische auto's te produceren?

Bovendien leveren ze aanzienlijke veiligheidsproblemen op.

Men blijft ons de illusie voorhouden dat economische (bevolkings-)groei en milieuvriendelijkheid hand in hand kunnen gaan.

Dat is een huizenhoge leugen.

Er zijn geen elektrische wagens nodig maar minder wagens. En de meest logische manier daartoe is minder mensen.

Maar jullie weten intussen waarom dat wordt tegengehouden.

Inderdaad, de enige oplossing om al deze problemen te beperken, is een stop op de bevolkingsgroei. De aarde wordt pad terug leefbaar als er minstens de helft van de mensen verdwijnt.

De schoofzak 24 november 2017 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8580237)
....
Hoe gaan die elektrische auto's het fileprobleem oplossen?
...

Ken jij iemand die dat ooit beweerd heeft, dat één gewone auto vervangen door één elektrische, een invloed gaat hebben op het fileprobleem ?
Vertrouw die man dan nooit meer !

Van mijn kant vertrouw ik niemand die vervolgens zulke wanuitspraken verpakt in de discussie zoals in deze draad gevoerd wordt. (Hebdem ?)

Thuleander 24 november 2017 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8580650)
Ken jij iemand die dat ooit beweerd heeft, dat één gewone auto vervangen door één elektrische, een invloed gaat hebben op het fileprobleem ?

Nee, en precies daarom haal ik onder andere het fileprobleem aan.
Evenals de vervuilende industriële productie van wagens (ook van elektrische).
Want 'uitstoot' is maar een neveneffect van een veel groter probleem: we zijn met teveel.
En alleen een neveneffect als uitstoot bestrijden is in feite compleet zinloos als er niks aan de achterliggende oorzaak wordt gedaan.
Het uitvergroten en bestrijden van de symptomen is m.i. dan ook een tactiek om de achterliggende oorzaak de verdoezelen.

Thuleander 24 november 2017 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8580511)
Inderdaad, de enige oplossing om al deze problemen te beperken, is een stop op de bevolkingsgroei. De aarde wordt pad terug leefbaar als er minstens de helft van de mensen verdwijnt.

De aarde is al steving aan het inhakken op de bevolking.
En ze zal nog een tandje bijsteken in de nabije toekomst: Terrorisme, oorlog, ziektes, hongersnood, instorting van het financiële systeem.
De lijken zullen zich opstapelen.
Vooral die van uitgezakte, liberale boomers.

dpg 24 november 2017 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8580511)
Inderdaad, de enige oplossing om al deze problemen te beperken, is een stop op de bevolkingsgroei. De aarde wordt pad terug leefbaar als er minstens de helft van de mensen verdwijnt.

Uw reis naar Mars al geboekt ?

Voltian 24 november 2017 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8580218)
In Nederland worden mensen met een Tesla batterij betaald. Een goede 400-500 euro per jaar.

Door het energiebedrijf.

Da's wel heel veel. Waar hebt ge die cijfers gevonden?

Het gebruik van elektrische wagens voor grid balancing is iets dat al lang bestudeerd wordt. Het komt niet echt van de grond omdat:
1. het is al bij al een vrij beperkt vermogen
2. het is helemaal niet zo stuurbaar als het lijkt. Akkoord, 's nachts wel, maar de laadpalen met steeds groter vermogen zijn gericht op korte laadtijd overdag waarbij een korte laadtijd veel waardevoller is dan de vergoeding die de gebruiker zou krijgen om de auto aangesloten te houden voor grid balancing.

Nee, er zijn veel meer industriële lasten die daar eigenlijk meer geschikt voor zijn en die ook meer en meer daarvoor aangesproken worden. Ik heb het al een paar keer gepost hier, check ReStore: https://restore.energy/nl/homepage

Nu ook stilletjes aan op zoek naar particuliere lasten, maar geen elektrische wagens hoor, nee.... elektrische boilers!
https://restore.energy/nl/over-ons/n...ichten-branden

Micele 24 november 2017 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8580385)
Het zou me trouwens niet verbazen dat in de toekomst men speciale electriciteitstarieven voor batterijbezitters gaat afspreken.

Tussen 16h en 22h savonds geen stroom afnemen, is stroom tegen een fors gereduceerd tarief:

https://www.epexspot.com/en/market-d.../2017-11-24/FR

Ook daarvoor wil men slimme meters gebruiken.

En het opladen op bepaalde goedkope uren is simpel in te stellen via een appje. Nu nog dat appje met de slimme meter online synchroniseren en men hoeft zelfs niets meer te doen. Men kan zelfs de prijsmarges instellen wanneer geladen mag worden.

Voltian 24 november 2017 14:55

Ik ben laatst op dit gestoten:

http://bitfury.com/products#blockbox-ac

Een Mobile Datacenter voor bitcoin mining. De enige échte kost aan bitcoin mining is energiekost (op een beetje capital cost na). die dingen vragen een gigantisch vermogen voor koeling.

Wat hebben deze slimme jongens nu gedaan? Een mobilie eenheid gemaakt die verscheept en aangesloten kan worden waar de energie op dat moment het goedkoopst is.

Heerlijk idee dit! :)

We hebben het laatste nog niet gezien over grid balancing en er wordt volgens mij te veel naar EV's gekeken, terwijl er zoveel andere mogelijkheden zijn...

Micele 24 november 2017 15:21

-

Micele 24 november 2017 15:29

Alle beetjes helpen.

Ook "EV" natuurlijk, als de hernieuwbare energie steeds maar goedkoper wordt... moet het vooral opgeslagen kunnen worden of verbruikt kunnen worden... zodoende het overdadig-onefficiënt gebruik van fossiele brandstoffen voor bepaald vervoer vervangen, ook het autonoom rijden zal veel gemakkelijker gaan met een electrisch voertuig, van autonoom rijden hoopt men veel minder voertuigen op de baan, ook autonoom-kolonneverkeer is mogelijk waardoor de hoofdwegen meer capaciteit krijgen.

Hernieuwbare energie kan zelfs direct de EV bijladen met minder verliezen (DC naar DC). Off the grid laadstations worden al gebouwd en worden al gebruikt.

De transitie is ingezet, geen enkele constructeur durft het niet aan het electrisch voertuig links te laten liggen, een overzicht:

Citaat:

https://www.fool.com/investing/2017/...sil-fuels.aspx
Nov 24, 2017

How Renewable Energy Will Destroy Fossil Fuels

Fossil fuels may be in a lot of trouble over the long term.
Zelfs gelijkstroomhuishoudens is niet onmogelijk, gedeeltelijk zeker: http://www.lowtechmagazine.be/2016/0...ijkstroom.html
Ledverlichting is bvb ook DC.

De schoofzak 24 november 2017 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8580666)
Nee, en precies daarom haal ik onder andere het fileprobleem aan.
Evenals de vervuilende industriële productie van wagens (ook van elektrische).
Want 'uitstoot' is maar een neveneffect van een veel groter probleem: we zijn met teveel.
En alleen een neveneffect als uitstoot bestrijden is in feite compleet zinloos als er niks aan de achterliggende oorzaak wordt gedaan.
Het uitvergroten en bestrijden van de symptomen is m.i. dan ook een tactiek om de achterliggende oorzaak de verdoezelen.

Zo kan je je dada dan wel in elke draad stellen.
Dit is het onderwerp van de draad:
Citaat:

Elektrische auto's als energiebuffer

Jan van den Berghe 24 november 2017 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8580666)
Nee, en precies daarom haal ik onder andere het fileprobleem aan.
Evenals de vervuilende industriële productie van wagens (ook van elektrische).
Want 'uitstoot' is maar een neveneffect van een veel groter probleem: we zijn met teveel.
En alleen een neveneffect als uitstoot bestrijden is in feite compleet zinloos als er niks aan de achterliggende oorzaak wordt gedaan.
Het uitvergroten en bestrijden van de symptomen is m.i. dan ook een tactiek om de achterliggende oorzaak de verdoezelen.

We zijn niet met teveel. We zijn wel met te veel mensen die een veel te grote voetafdruk hebben. Kijk maar eens hoe gulzig de doorsnee Amerikaan onze aarde opslorpt.

Thuleander 24 november 2017 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8581007)
We zijn niet met teveel. We zijn wel met te veel mensen die een veel te grote voetafdruk hebben.

In deze harington Vlaanderen zijn er nauwelijks bossen meer.
Alle groot wild is verdwenen.
Bijna alle oppervlakte is ingepalmd door de mens (voor woonst, landbouw of industrie).

'Niet met teveel'?

Och ja, jij bent een vrome christen.
In het christendom staat de mens hoog verheven boven de natuur.

Citaat:

Kijk maar eens hoe gulzig de doorsnee Amerikaan onze aarde opslorpt.
De VS is nog vrij dun bevolkt en heeft uitgestrekte natuurgebieden.
Die zijn voorlopig nog niet met teveel.

Jan van den Berghe 24 november 2017 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8581048)
In deze harington Vlaanderen zijn er nauwelijks bossen meer.
Alle groot wild is verdwenen.
Bijna alle oppervlakte is ingepalmd door de mens (voor woonst, landbouw of industrie).

'Niet met teveel'?

Neen, het probleem in Vlaanderen is van een totaal andere aard: versnipperd bouwen. Rij eens door Zeeuws-Vlaanderen en ga dan bij Maldegem de grens over. Je gaat in Nederland van open velden, weilanden en bossen tussen de dorpen, naar een totaal uitgestrooide bewoning aan Belgische kant.

Jan van den Berghe 24 november 2017 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8581048)
De VS is nog vrij dun bevolkt en heeft uitgestrekte natuurgebieden.
Die zijn voorlopig nog niet met teveel.

Het gaat om het consumptiepatroon. Daar ligt het grote probleem.

maddox 25 november 2017 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8581007)
We zijn niet met teveel. We zijn wel met te veel mensen die een veel te grote voetafdruk hebben. Kijk maar eens hoe gulzig de doorsnee Amerikaan onze aarde opslorpt.

Ge hebt niet naast de Zenne gewandeld toen de grote waterzuiveringsinstallatie er nog niet stond. De stront en pis van 1 miljoen mensen op een klein hopeke maakte er een open riool van die haar sporen nalaat tot in de Noordzee.

Om een voorbeeld te geven op een andere manier. 1 normale menselijke bolus in de Sahara droogt uit en waait weg als stof op een paar uren tijd. Diezelfde hoop op Antartica blijft er liggen als gevriesdroogde brok.

We zijn wel met veel te veel in dit kleine apenlandje.
De enige mogelijkheid waarop we het leefbaar proberen te houden is door het gebruik van ZEER veel energie in alle vormen. Tot de jaren 80 van de vorige eeuw was de hoofdbron van energie voor menselijk afvalverwerking waterkracht. Gewoon zeik en schijt dumpen in de rivieren. de Noordzee zal het wel verwerken.

maddox 25 november 2017 03:14

dubbel

maddox 25 november 2017 03:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8581052)
Het gaat om het consumptiepatroon. Daar ligt het grote probleem.

Met zijn allen Noord Koreaans gaan leven, met Jan als grote roerganger.

Jan van den Berghe 25 november 2017 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8581168)
Ge hebt niet naast de Zenne gewandeld toen de grote waterzuiveringsinstallatie er nog niet stond. De stront en pis van 1 miljoen mensen op een klein hopeke maakte er een open riool van die haar sporen nalaat tot in de Noordzee.

Om een voorbeeld te geven op een andere manier. 1 normale menselijke bolus in de Sahara droogt uit en waait weg als stof op een paar uren tijd. Diezelfde hoop op Antartica blijft er liggen als gevriesdroogde brok.

We zijn wel met veel te veel in dit kleine apenlandje.
De enige mogelijkheid waarop we het leefbaar proberen te houden is door het gebruik van ZEER veel energie in alle vormen. Tot de jaren 80 van de vorige eeuw was de hoofdbron van energie voor menselijk afvalverwerking waterkracht. Gewoon zeik en schijt dumpen in de rivieren. de Noordzee zal het wel verwerken.

U geeft zelf aan dat uw stelling niet klopt, want u moet verwijzen naar een mistoestand uit het verleden. In veel gevallen gaat het om de vraag hoe de mens omgaat met de natuur rond zich.

Jan van den Berghe 25 november 2017 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8581170)
Met zijn allen Noord Koreaans gaan leven, met Jan als grote roerganger.

Merkwaardig dat redelijkheid u schijnbaar ontgaat en er volgens u niets bestaat tussen Amerikaanse spilzucht en Noord-Koreaanse ellende.

maddox 25 november 2017 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8581201)
Merkwaardig dat redelijkheid u schijnbaar ontgaat en er volgens u niets bestaat tussen Amerikaanse spilzucht en Noord-Koreaanse ellende.

Omdat U het bent, laat ons Zimbabwe als voorbeeld nemen.

maddox 25 november 2017 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8581199)
U geeft zelf aan dat uw stelling niet klopt, want u moet verwijzen naar een mistoestand uit het verleden. In veel gevallen gaat het om de vraag hoe de mens omgaat met de natuur rond zich.

Omdat we in't verleden met 1 miljoen Brusselaars een kleine rivier gewoon doodmaakten met stront en pis, en dat nu met de inzet van technologie en energie 1,1 miljoen Brusselaars diezelfde rivier niet meer doodzeiken is het allemaal veel beter?

Waar denkt U dat die energie vandaan komt?

kelt 25 november 2017 17:12

Als ondergetekende moet betalen voor het opladen van zijn auto moeten anderen,terwijl die e-auto daar geparkeerd staat,zich niet bemoeien met die potentiele energie in die wagen.

Mijn huidge wagen deelt,tijden het parkeren,ook geen diesel uit aan de behoeftigen....

Als we zoiets toelaten dan aanvaarden we,logischerwijze,dat de momentele bruikbaarheid van die wagen door anderen bepaald zal worden,ongeacht hoeveel je "laadt"....


En op IEDERE transactie moet BTW betaald worden.We dreigen allemaal,(onze politiek en de gulzigheid van de staat kennende),voor de inhoud van onze e-tank meerdere malen te betalen,met dergelijke "hair-brained" ideetjes.

Wagens moeten geen deel uitmaken van een "solidair communistisch netwerk" toegepast op de consumenten maar geleid door politici en kapitalisten...

Jan van den Berghe 25 november 2017 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8581317)
Omdat we in't verleden met 1 miljoen Brusselaars een kleine rivier gewoon doodmaakten met stront en pis, en dat nu met de inzet van technologie en energie 1,1 miljoen Brusselaars diezelfde rivier niet meer doodzeiken is het allemaal veel beter?

Het is inderdaad beter. Of het veel beter is, valt af te wegen naar de objectieven die men stelt. Wel blijkt er jaar na jaar beterschap.

http://www.vubtoday.be/nl/content/nieuw-leven-de-zenne

Jan van den Berghe 25 november 2017 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8581492)
Als ondergetekende moet betalen voor het opladen van zijn auto moeten anderen,terwijl die e-auto daar geparkeerd staat,zich niet bemoeien met die potentiele energie in die wagen.

Mijn huidge wagen deelt,tijden het parkeren,ook geen diesel uit aan de behoeftigen....

Als we zoiets toelaten dan aanvaarden we,logischerwijze,dat de momentele bruikbaarheid van die wagen door anderen bepaald zal worden,ongeacht hoeveel je "laadt"....


En op IEDERE transactie moet BTW betaald worden.We dreigen allemaal,(onze politiek en de gulzigheid van de staat kennende),voor de inhoud van onze e-tank meerdere malen te betalen,met dergelijke "hair-brained" ideetjes.

Wagens moeten geen deel uitmaken van een "solidair communistisch netwerk" toegepast op de consumenten maar geleid door politici en kapitalisten...

Hier is een zogezegde liberaal aan het woord die voortdurend het woord "moeten" in de mond neemt...

Hoe liberaal ben je dan eigenlijk?

kelt 25 november 2017 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8581574)
Hier is een zogezegde liberaal aan het woord die voortdurend het woord "moeten" in de mond neemt...

Hoe liberaal ben je dan eigenlijk?

Mja...."mogen" zou mogelijk hier en daar een betere woordkeuze zijn geweest...

Mag ik ondertussen opmerken dat ook "Liberaal" niet van toepassing kan zijn op mijn persoontje.
Het is allemaal zo "politiek" en "politiek" is een bezigheid die zich steeds verder aan het verwijderen is van werknemer-tsjoolder-kelt.....:?

Micele 14 december 2017 22:34

Continental stelt draadloos laadsysteem voor waar een E-wagen 64 km rijbereik per uur bijgeladen kan worden. Of op 6 uur 384 km, zowat 10 kW netto.
(is iets minder als het equivalent van een klassiek 11 kW-laadpunt, thuis bvb).

Auto wordt autonoom naar laadplaats gestuurd enz...

Citaat:

https://electrek.co/2017/12/13/conti...ging-wireless/

Continental AG, the large German automotive OEM company today previewed some new electric car charging technology that they plan to showcase at CES in Las Vegas next month. The announcements amount to two different parts of the EV charging infrastructure that would be OEM-ed into Electric vehicles by automakers:

1. Continental is announcing a wireless inductive charging pad. It will have sensors which will direct the driver via micro-navigation system to park the car over the exact spot where the vehicle can get the fastest charge.
Continental says the technology can produce 1 mile of range (assume ~250Wh) in 90 seconds which is about 40 miles/hour of range or the equivalent of about 10kW 40A/250 Volt AC level 2 chargers.
Subsequent versions of this system coupled with autonomous driving systems will allow positioning without driver intervention.



2. AllCharge is a system which “can utilize any charging point whatever the charging rate, type of current or voltage level.” I’ve followed up with Continental PR but if this is true, it would be the first 3rd party system we’ve seen that works with Tesla Superchargers.

AllCharge operates in a unique way. Instead of a dedicated inverter, it will use the vehicle’s AC electric motor inverter to transform AC into the DC that the batteries need to store energy (think of what happens when you use regen brakes). That will obviously save some cost and weight on a vehicle. The system will also theoretically work with CHAdeMO and CCS combo DC charging standards for fast charging.

AllCharge will have a secondary benefit in that the car’s electric motor inverter which already turns DC to AC for the engine, would also be able to send that AC power out of the same charging port.

Due to the high capacity of their batteries, EVs have the ability to double as a power bank. Normally, before an EV with on-board charger can be used in this way, it would first have to be fitted with a power inverter (to convert the DC current into AC current), at a cost of several thousand euros. In contrast, the AllCharge system already comes with pre-integrated with bidirectional capability. And the AC current can be supplied with no upper output limit. The bi-directional capability of the AllCharge system allows the EV to be used as a power source not only in the private sphere but also for tradesmen or mobile service providers, where it offers genuine added utility with the potential to open up new business models. Looking further ahead, this functionality will also make it possible to use electric vehicles as grid-integrated mobile energy stores, enabling them to play a part in the transition to renewable energy.



Electrek’s Take

Not only will you be able to go car camping in someone’s back yard like pictured above, you could theoretically go where there’s no outlets. Seriously though, these bi-directional charging ports can be used as a backup battery to the home (like a Tesla Powerwall) or would be able to smartly kick in when the grid is being taxed and then resume charging from the grid when power is cheaper. That’s something – smart bidirectional charging – we know Nissan and other EV makers are working on and we suspect Tesla is working on as well.

As for the wireless inductive charging, we’ve also seen this before from a number of different industry groups including WiTricity, Momentum Dynamics, Plugless, Google and others. What’s needed is a standard to be built upon.

On that front, all of these announcements sound suspiciously like the CCS 3.0 charging standard which includes:

-Wireless communication
-Inductive charging
-Reverse Power Transfer
-Pantograph

Continental is a member if CharIn, the CCS working group which has an inductive wireless working paper with standardization that many of the other group members can take advantage of.

It would be highly unlikely that Continental would build a proprietary interface, so this is likely one that will be compatible with others.

maddox 15 december 2017 07:21

Tof en aardig, maar de het moment ik de middelen vrij wil maken voor een elektrische wagen, ben ik al een tijdje off-grid.

Ik ga mijn accu niet belasten om de wasmachine van Demper te laten draaien.

Dadeemelee 15 december 2017 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8597648)
Tof en aardig, maar de het moment ik de middelen vrij wil maken voor een elektrische wagen, ben ik al een tijdje off-grid.

Ik ga mijn accu niet belasten om de wasmachine van Demper te laten draaien.

Ik denk het ook, benieuwd wat voor trukken er gaan uitgevonden worden om zoiets te omzeilen.

Johan Daelemans 15 december 2017 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8580218)
In Nederland worden mensen met een Tesla batterij betaald. Een goede 400-500 euro per jaar.

Door het energiebedrijf.

Die het dan doorrekent aan alle klanten.
Als vervolgens alle klanten zo'n batterij aanschaffen dan ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be