![]() |
Het verboden boek, leidraad voor de moderne politiek?
Het is beangstigend wat ik in dit boek lees. De retoriek die ik van onze partijslaafjes lees is conform.
![]() |
Ik heb ook iets in de kast liggen waar ik regelmatig wat in lees om eens goed te lachen.
![]() |
Citaat:
(Prettige nachtshift nog hier, ik ga nu maffen) |
Citaat:
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben daar ~50 blz ver in geraakt, en heb het dan opgegeven. Kopen? :-P ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ging ervan uit dat Hitler een gestoorde gek was. Dat was hij ongetwijfeld, maar hij legt haarfijn uit hoe je de massa kan manipuleren en de gelijkenis met de retoriek van hedendaagse politieke populisten is angstwekkend. :-( |
Citaat:
Had je dat nog niet door? Waarom zitten er hier zoveel nva partij slaven elke dag de grootste onzin te verkondigen, tot vervelens toe denk je? |
Citaat:
2. Alle politieke partijen (en bedrijven) maken gebruik van die technieken. 3. Hun retoriek pakte ook alleen maar omdat er een voedingsbodem voor was. Zo is het nu ook weer : als je niet wilt dat populistische partijen opgang maken zorg dan voor sterkere grenzen, meer onderlinge solidariteit en samenhang en minder ongelijkheid. Neem de voedingsbodem weg. Volgens mij is het echter al te laat. Als je ziet wat Erdogan kan doen zonder dat Europa moved omdat er nu eenmaal miljoenen Turken in Europa leven die ze niet tegen het hoofd kan stoten dan weet je wel hoe laat het is. Het gaat alleen maar erger worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat zou ik echt niet kunnen opbrengen ... zoveel goeie romans en dan zoiets kiezen ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- je moet een nationalistisch Calimero effect creëren: wij (dat prachtige volk/land) zijn uitgebuit. - je moet een vijand creëren en daar constant op zitten schelden, zij zijn de oorzaak van alle kwaad: Joden, Mexikanen, sossen, migranten... voila :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indertijd misschien wel. Vandaag zijn arbeiders veel beter beschermd dan zelfstandigen. |
Citaat:
The Nazi Vote, 1924–34 Date Votes Percentage Seats in the Reichstag Background May 1924 1,918,300 6.5 32 Hitler in prison December 1924 907,300 3.0 14 Hitler released from prison May 1928 810,100 2.6 12 September 1930 6,409,600 18.3 107 After the financial crisis July 1932 13,745,800 37.4 230 November 1932 11,737,000 33.1 196 March 1933 17,277,000 43.9 288 After Hitler became Chancellor http://www.bbc.co.uk/schools/gcsebit...ofnazis2.shtml |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon leugens vertellen en als je die maar lang genoeg herhaalt dan geloven ze het op de duur. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen mochten toen nog niet zoveel in vraag stellen en waren niet zo geïnformeerd dan nu in de huidige tijd? Alsof de Stalinisten niet allemaal wat Marxistische lectuur hadden? Dat is hetzelfde met die moslimextremisten; ze zoeken orde en vinden dat alleen maar in hun Koran en hebben geen andere bronnen van informatie. De huidige tijd is een overvloed geworden aan informatie omdat er zoveel bronnen zijn dat de geest vermoeid wordt en verward. Daarom kiezen veel mensen dan ook alleen maar voor de bronnen van de MSM (de makkelijke weg) anders worden ze overladen en gaat je geest in "overload". We leven dan ook in een tijd waar een echte "informatie-oorlog" woedt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be