![]() |
Tesla S verkoopt beter dan Mercedes S en BMW 7 in Europa
Officieel verkoopcijfers jaar 2017:
Tesla S verkoopt nu ook al beter in zijn +80k-segment dan Mercedes S, BMW 7, of Audi A8 in Europa. En dat voor een Amerikaan. Cijfers liegen niet. Was trouwens groot nieuws op de de Duitse TV, D geplaagd door het zoveelste auto-emissie-schandaal. Tenor op TV: "we hebben Tesla te lang onderschat" enz... Ongezien in de auto-geschiedenis van Europa. En die premiummerken -met hun ICE-ballast- hebben nog altijd geen electrische versie in dat E-limousine segment, mss volgend jaar maar dan eerst bij de luxe-SUVs en daar pikt Tesla X ook al heelwat in, verkoopt met 12.000 evengoed als Porsche Cayenne, en 2000 stuks meer dan BMW X6. https://t3n.de/news/tesla-model-s-de...klasse-955930/ Citaat:
Citaat:
Morgen komt er mogelijk een uitspraak van het hoogste Duitse gerecht of dieselwagens mogen verboden worden in de steden, of welke maatregelen de autoconstructeurs moeten nemen om hun diesels aan te passen aan de emissienormen. Men spreekt zelfs van verplichte hardware aanpassingen, niet alleen software... In D bestaan er ook wetten qua luchtkwaliteit, vooral het deel NOx... http://www.boerse-online.de/nachrich...uer-1016535469 |
Als je al een Tesla ziet hier (West-Vlaanderen) dan is het er inderdaad eentje van de S-klasse...
Een X heb ik nog nooit IRL gezien. Inderdaad kunnen we ons voorstellen dat er segmenten van de "upper-business-class" wagens bestaan waar een tesla-S gewoonweg,qua prijs, perfect in past..... Als deze wagens zich over tijd qua betrouwbaarheid en gebruikskosten bewijzen dan krijgt men Tesla met geen stokken meer uit dat marktsegment...:? |
Citaat:
Model S meerdere keren per dag. Ze zijn echt commonplace aan het worden. |
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-mode...y-degradation/ https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/a...344#gs.dje2DB8 augustus 2017 ... al, vandaag kan die boven de 450.000 km zitten. In de USA zou men al ruim 500.000 km moeten hebben: Citaat:
|
Tesla S zie je inderdaad al vrij veel rijden. Soms vraag je je af waar de mensen het geld halen? Fiscaal worden ze wel beloond en dat zal de verkoop ook wel extra stimuleren. Een X zie je soms. Maar daar ben ik geen fan van. Maar ik ben niet voor eender welke SUV. Patser gedrag. En een X is wel heel groot. Zeker als ze daar 22" velgen onder pompen. Hun rijgedrag is dan ook meestal naar patser normen.
Ik zou er als particulier nooit zoveel geld aan willen geven. Mocht ik morgen kunnen kiezen tussen een dikke S-klasse van Mercedes of een Tesla dan stond die S-klasse al in de garage. Of de nieuwe Audi A8, een luxebeest dat geen concurrentie kent. Maar zoveel geld geven aan een wagen die in waarde zakt? Voor bedrijven is het natuurlijk een heel andere berekening. Ik zou eens graag mensen leren kennen die al langer met een Tesla rond rijden. Eens hun eerlijke mening horen. Want ik ken eigenlijk niemand met een Tesla. Wel via via maar die hoor je enkel over hun fiscaal cadeau praten en hoe goed hun bedrijf wel niet draait. Waar ik dan serieuze vraagtekens bij plaats??????????? |
De S en 7 waren ooit een referentie, maar dat zijn lang vervlogen tijden. Tegenwoordig kopen die mensen een SUV of een E of 5 die generatie na generatie gegroeid zijn. ( letterlijk )
Kortom, niet bijzonder. |
Dat weet ik zo niet. Ik denk dat iemand die een BMW 7 koopt misschien eerder nu naar een 6 grand coupe zal gaan. Omdat die toch pakken moderner oogt. En van een S-klasse naar een E-klasse? Zou kunnen. Mensen die met luxe limousines rijden zullen niet snel geneigd zijn om naar een SUV te gaan. Dit zijn toch wel twee categorieën van mensen. EEn SUV wordt toch nog steeds als buitenbeentje bekeken. Echte SUV's dan en niet modellen zoals een BMW X1. Maar het verkoopt goed dus goede zet van de autofabrikanten om voor dat soort volk een wagen aan te bieden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nochtans heeft Mercedes, BMW en Audi voldoende p-i-hybrideversies in hun topsegment (dit met zeer lage CO2 want de sjoemeltest is nog de referte in 2017). Toch worden er meer Tesla S verkocht als al die versies, incl plug-inhybride versies, van die premiummerken respectievelijk. Citaat:
- Tesla S verkoopt 3 versies. Electrisch, 2 batterijpacks 75 kWh of 100 kWh - Mercedes S klasse wslk 12 versies of meer (diesel, benzine, diesel-hybride, benzine-hybride) van 4 cilinders tot 12 cilinders - BMW 7 quasi idem... mooie vette hybrides van 4-cilinder-hybride tot full 12 cilinder enz... - Audi A8 veel minder versies, maar nog altijd minstens 6 (hybride, diesel, benzine) ook van viercilinder tot V12 De 3 premiummerken hebben meer keuze in opties door een ellenlange optielijst, maar als men daar overdrijft kosten die versies veel meer dan een Tesla S. Of een ellenlange optielijst een voordeel is? Soit aangezien Tesla S nieuw is sinds 2013, elke Tesla S/X meer op de Europese markt is een klant minder bij de Europese ICE concurrentie, dat is het punt van het topic. Ondertussen rijden wslk meer dan 300.000 Tesla S/X op de wereld, want ook de premiummerken moeten daar verkopen in hun topsegment. off-topic: # https://www.practicali.be/blog/zomer...ten-voordelen/ |
Test tractiecontrole Tesla...
https://www.teslarati.com/tesla-mode...ruck-icy-road/ Tesla X sleept geladen vrachtwagen uit stilstand op sneeuw: Citaat:
|
Tesla ~ verdubbelde zijn omzet in China, en meer dan het dubbele in Noorwegen, zie tabel:
(uit het *jaarverslag 2017 voor de SEC = beurswaakhond USA) ![]() *ref: http://ir.tesla.com/secfiling.cfm?fi...56&CIK=1318605 tabel via: http://teslamag.de/news/tesla-hat-de...rdoppelt-18122 |
Citaat:
https://www.autoevolution.com/news/r...me-121206.html Wanneer komt Model 3 ook écht uit? Al opgevallen dat die X niet verkoopt? |
Citaat:
Citaat:
Staat numero uno van de E-wagens in de US, verkoop januari 2018: Citaat:
Citaat:
https://ev-sales.blogspot.be/search/label/World Zelfs inclusief alle plug-in hybrides vertegenwoordigt Tesla 8,4 % van de wereldmarkt en dan moet het model 3 nog echt massaal geproduceerd worden. De wachttijden bij Tesla S en X zijn wat langer geworden door de hoge vraag: https://electrek.co/2018/02/21/tesla...emand-backlog/ En bij het model 3 sowieso, wslk tot 1,5 jaar. Maar de vraag naar populaire E-wagens, vooral die met grote batterij is sowieso hoog de laatste maanden: https://www.focus.de/auto/elektroaut...d_8466989.html ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja ik ben geen zelfstandige en kan dus mijn wagens niet afschrijven. Dus geen E-wagen die ik aan 120% kan inboeken :cry: Over hoeveel iemand verdient of op zijn rekening heeft staan, of zelfs onder zijn matras heeft steken laten we in het midden. Ik maak jouw rekening niet en jij moet mijn rekening niet maken. Ik poch niet over rijkdom en bezit ;-)
Maar ik vroeg mij gewoon af. Is het iemand die er de centen voor over had of is het iemand die het fiscaal kostenplaatje gemaakt heeft? In het eerste geval zeg ik "hoed af" en in het tweede geval zeg ik optimalisatie van zijn fiscale boekhouding. |
Citaat:
|
Citaat:
Als er al iemand beschuldigd moet worden van pochen dan ben ik dat. Maar hier gaat het niet om pochen. Er zijn vandaag de dag technologische ontwikkelingen die vroeger sciencefiction waren en waar sommige mensen gewoon enthousiast over zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is een goede investering en de auto blijkt nauwelijks waarde te verliezen. Indien je echter regelmatig lange afstanden (600 km round trip) moet/wil doen is het jammer genoeg geen optie. |
Citaat:
Ik stop bij een trip van 200 km al gemakkelijk een half uur voor een koffie. |
Citaat:
Trouwens je zult maar pech hebben dat alle laadpalen bezet zijn, het is nu niet dat er zoveel staan. |
Zou dit geen goed idee zijn?
Ik vraag me trouwens af indien het niet een goed idee zou zijn om een extra batterij pack of een range extender in te bouwen in een aanhangwagen.
Je zou een verhuurdienst kunnen voorzien. Als je dan eens lange afstanden moet afleggen zou je dit aan je auto kunnen koppelen. Je moet het wel meesleuren dus het verbruik zal iets hoger zijn maar voor een electrische wagen is dit niet zo'n groot probleem heb ik begrepen. De aerodynamica moet wel in orde zijn. Als je dan naar het zuiden van Franrkijk op vakantie wil kun je gerust met de Tesla gaan, ginder gekomen koppel je de range extender af en rij je terug 100% op electriciteit. |
Citaat:
Indien jij dat in een ruk deed ga je zowat 20 minuten in tijd winnen, of op 6 uur verwaarloosbaar. |
Citaat:
Voor de huidige kleine hoeveelheden EV's zijn er massas. Het is nog niet zo dat je moet aanschuiven bij de superchargers (in de VS, en zeker Californie, is dat wel al eens andere koek, maar daar is net de grootste supercharger te wereld gebouwd). Anyway, ik hoor steeds verhalen van mensen die "6-10h rijden in een stuk". Goed, jij mag met de dieselkar blijven bollen. Want ik geloof dat nu eenmaal niet. Ik ben onlangs naar Oost-Duitsland gereden. Ik ben MOETEN stopen na 350 km uit vermoeidheid. Misschien zijn jullie supermensen. |
Citaat:
En met de Tesla vanuit Stuttgart, sorry, maar de SuC in Arlen ga je nauwelijks halen... als ik dan Luxemburg stad moet rondrijden voor een Suc, en dat in de spits, dan ben ik al rap een uur extra kwijt (zonder de laadtijd gerekend). Die beperkingen op dit moment (laadtijd, route aanpassen in functie van snellaadpunten) zijn mss te doen voor diegene die op autovakantie zijn, maar diegene die voor hun werk op de baan moeten, vrees ik er voor. |
Citaat:
|
En de Aarlen Supercharger is van hier thuis uit 182 km.
Maar jij komt weer uit de Vlaanders waarschijnlijk. |
Lees: problemen zoeken waar ze niet zijn.
|
Citaat:
Lees eens, bestond sinds update 6.2 van bijna 3 jaar geleden, en die zal nog regelmatig geoptimaliseerd worden, quasi elke week, want steeds komen er nieuwe SuC bij : Citaat:
Beperkingen? 8O |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be