Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Cafébaas weigert 76-jarige longpatiënt te bedienen op terras , wegens .... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243184)

cookie monster 13 april 2018 02:30

Cafébaas weigert 76-jarige longpatiënt te bedienen op terras , wegens ....

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oppen~a92e9e1b
Cafébaas weigert 76-jarige longpatiënt te bedienen op terras: “Mindervalide? Mensen moeten stoppen met zich achter hun handicap te verstoppen”

Mindervalide zijn gelijkwaardig aan niet-mindervalide , maar ....
Citaat:

Na lang wachten op het drukke terras, kwam de zaakvoerder van taverne Maritimes hun richting uitgestapt. Niet om hun bestelling op te nemen, wel om te zeggen dat ze niet besteld gingen worden. “Als je drank wil, moet je er binnen achter. Lukt dat niet? Dan spijt het me, dan krijgen jullie niks”, sneerde de man het verbouwereerde koppel toe.
Zulke cafébazen , hij kan blijkbaar wel naar de "klant" toestappen
om hen vervolgens af te snauwen , dus kan hij ook gaan om ze bedienen !!
In elk geval , mocht ik naar Zeebrugge gaan , dat strontcafe sla ik over !!
Dat'm z'n gezellig cafe regelrecht of scheef in z'nne eigen nol ramt !!

fred vanhove 13 april 2018 06:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 8689509)
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oppen~a92e9e1b
Cafébaas weigert 76-jarige longpatiënt te bedienen op terras: “Mindervalide? Mensen moeten stoppen met zich achter hun handicap te verstoppen”

Mindervalide zijn gelijkwaardig aan niet-mindervalide , maar ....

Groot gelijk. Het is toch niet alle dagen dat een oude mens met een zuurstoffles op uw terras komt zitten. Is dat dan zo erg om als gezonde mens een drankje naar buiten te brengen.
Of vinden die geldwolven 3,5 euro voor een kopje koffie nog niet genoeg misschien ?
Zonder te willen veralgemenen zijn veel van die Vlamingen daar toch maar nijdigaards......Hoe mensen daar nog hun geld willen verteren is me een raadsel
In Brussel zelfs op een terras in Molenbeek bij de vreemden ben ik zeker dat die mensen goed en vriendelijk zouden bediend worden. Net als in de Ardennen.
Veel geluk kan ik die cafébaas echt niet toewensen.

Skobelev 13 april 2018 07:26

'k ga deze zomer wel eens op zijn terras zitten zonder iets te gaan bestellen. Gewoon, om eens te zitten na een lange wandeling.

Het Verzet 13 april 2018 07:27

Triestig vind ik dat.
Maar je zou voor minder zuur worden natuurlijk, als je dagdagelijks tussen de grijze betonblokken mag werken.

De schoofzak 13 april 2018 08:23

Ja, dat is wel straf, zo'n toon aanslaan tegen een gehandicapte.

Hij mag zelf zijn zakenstijl invoeren in zijn café (geen bestelling op het terras, beetje Angelsaxisch), maar zou wel beleefd moeten blijven.

Mocht ik er ooit passeren, dan zal ik ook wel goesting hebben om hem de mantel uit te vegen. En zeker niks bestellen.

quercus 13 april 2018 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8689525)
Groot gelijk. Het is toch niet alle dagen dat een oude mens met een zuurstoffles op uw terras komt zitten. Is dat dan zo erg om als gezonde mens een drankje naar buiten te brengen.
Of vinden die geldwolven 3,5 euro voor een kopje koffie nog niet genoeg misschien ?
Zonder te willen veralgemenen zijn veel van die Vlamingen daar toch maar nijdigaards......Hoe mensen daar nog hun geld willen verteren is me een raadsel
In Brussel zelfs op een terras in Molenbeek bij de vreemden ben ik zeker dat die mensen goed en vriendelijk zouden bediend worden. Net als in de Ardennen.

Hoe langer jij hier op het forum vertoeft hoe meer het opvalt dat jij elke (al of niet vermeende) kans aangrijpt om Vlamingen een veeg uit de pan te geven. Je hebt het over "die Vlamingen", wat eens te meer de indruk bevestigt dat jij, als zogezegde "Brusselse Vlaming", het als een soort roeping beschouwt om zoveel mogelijk op uw eigen afkomst te kakken. Kwestie van te behagen aan uw francofone omgeving.

fred vanhove 13 april 2018 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8689594)
Hoe langer jij hier op het forum vertoeft hoe meer het opvalt dat jij elke (al of niet vermeende) kans aangrijpt om Vlamingen een veeg uit de pan te geven. Je hebt het over "die Vlamingen", wat eens te meer de indruk bevestigt dat jij, als zogezegde "Brusselse Vlaming", het als een soort roeping beschouwt om zoveel mogelijk op uw eigen afkomst te kakken. Kwestie van te behagen aan uw francofone omgeving.

Als ik de reacties bekijk op het artikel in de krant hln.be zijn er blijkbaar veel Vlamingen die 'die Vlamingen aan de kust' nu niet bepaald het vriendelijkste volkje vinden. Ik denk niet dat dat allemaal Brusselse Vlamingen zijn die reageerden ?

Trouwens ben ik nog een pak milder gezien ik nog duidelijk heb geschreven dat ik niet wil veralgemenen :roll:

En ja ik vind dat in vele gevallen de doorsnee Waal een warmere mens is dan de doorsnee Vlaming.

Ook met die opinie sta ik zeker niet alleen.

Aan mij valt op dat jij nogal vlug je eigen interpretatie hebt over hetgeen ik schrijf.

Xenophon 13 april 2018 12:48

Ik wil op dat terras een kopjer koffie.

DewareJakob 13 april 2018 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8689619)
Als ik de reacties bekijk op het artikel in de krant hln.be zijn er blijkbaar veel Vlamingen die 'die Vlamingen aan de kust' nu niet bepaald het vriendelijkste volkje vinden. Ik denk niet dat dat allemaal Brusselse Vlamingen zijn die reageerden ?

Trouwens ben ik nog een pak milder gezien ik nog duidelijk heb geschreven dat ik niet wil veralgemenen :roll:

En ja ik vind dat in vele gevallen de doorsnee Waal een warmere mens is dan de doorsnee Vlaming.

Aan mij valt op dat jij nogal vlug je eigen interpretatie hebt over hetgeen ik schrijf.

Niet veralgemenen. Je geeft een heel mooi voorbeeld hoe je dat waar maakt...:roll:

quercus 13 april 2018 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8689619)

Je had het volstrekt niet over "die Vlamingen aan de kust". [/quote].

TheFourHorsemen 13 april 2018 13:33

Wat een non event.

dalibor 13 april 2018 13:36

Kon die vrouw niet gewoon binnen gaan bestellen? Tamzakken.

fred vanhove 13 april 2018 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8689758)
Niet veralgemenen. Je geeft een heel mooi voorbeeld hoe je dat waar maakt...:roll:

Leren lezen.De doorsnee Waal of de doorsnee Vlaming is dat volgens u veralgemenend ?

fred vanhove 13 april 2018 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8689778)
Je had het volstrekt niet over "die Vlamingen aan de kust".

.[/quote]

Ook leren lezen. Ik had het over die Vlamingen wat wijst op die Vlamingen waarvan sprake in het artikel en dat zijn volgens mij de Vlamingen aan de kust. Anders had ik het wel gehad over de Vlamingen.

marie daenen 13 april 2018 14:44

Citaat:

Francofonie ten voeten uit... Hele dagen lang zingen ze hun eigen lof en zwijgen de Vlamingen dood... enfin toch zolang ze geen kwaad over hem te vertellen hebben, want dat zijn ze er als de eerste bij om die feiten in het lang en het breed uit te stallen...
Inderdaad, regelrecht racisme... de andere nihileren waar ze kunnen en zichzelf de hemel in prijzen...

marie daenen 13 april 2018 14:47

Citaat:

Francofonie ten voeten uit... Hele dagen lang zingen ze hun eigen lof en zwijgen de Vlamingen dood... enfin toch zolang ze geen kwaad over hem te vertellen hebben, want dat zijn ze er als de eerste bij om die feiten in het lang en het breed uit te stallen...
Inderdaad, regelrecht racisme... de andere nihileren waar ze kunnen en zichzelf de hemel in prijzen...
En fred loopt daar, de ogen op, in en heeft dan nog het lef om de anderen uit te maken omdat het Belgisch spelletje hen verveelt...

marie daenen 13 april 2018 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8689758)

2

marie daenen 13 april 2018 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8689798)
Leren lezen.De doorsnee Waal of de doorsnee Vlaming is dat volgens u veralgemenend ?

Wat denk je dat het anders is???

In mijn tijd werd aan ons Vlamingen geleerd dat eigen lof stinkt...
Ik veronderstel dat dat een gezegde is dat de Walen niet kennen want ze gaan nooit verder dan hun eigen loftrompet te zingen...
En hier heb ik het aan beide zijde van de taalgrens over de media die de opdracht heeft de bevolking te indoctrineren...

En aan Fred te lezen werkt hun indoctrinatie opperbest...

marie daenen 13 april 2018 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8689800)
.

Ook leren lezen. Ik had het over die Vlamingen wat wijst op die Vlamingen waarvan sprake in het artikel en dat zijn volgens mij de Vlamingen aan de kust. Anders had ik het wel gehad over de Vlamingen.[/quote]

Maar je zei er wel bij dat de doorsnee Brusselaar en de Walen van de Ardennen beter waren...

fred vanhove 13 april 2018 15:13

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8689828)
Ook leren lezen. Ik had het over die Vlamingen wat wijst op die Vlamingen waarvan sprake in het artikel en dat zijn volgens mij de Vlamingen aan de kust. Anders had ik het wel gehad over de Vlamingen.

Maar je zei er wel bij dat de doorsnee Brusselaar en de Walen van de Ardennen beter waren...[/quote]

Ik schreef niet dat die beter waren Ik schreef ( zal het U voorlezen) dat ik de doorsnee Waal een warmere mens vind dan de doorsnee Vlaming. Een warmere mens is niet noodzakelijk een betere mens.
Ik schreef nergens dat de Brusselaars beter waren. Ik schreef dat het waarschijnlijk niet alleen Brusselaars waren die dat artikel hadden gelezen. Doorsnee Brusselaar zie ik nergens staan...jij wel dan ?

Bijlage 108730

DewareJakob 13 april 2018 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8689798)

U vindt dus van niet?
Als ik schrijf(hypothetisch) dat een doorsnee Marokkaan een dief is, dan veralgemeen ik dus niet?
Als ik schrijf(hypothetisch) dat een doorsnee Duitser een nazi is, dan veralgemeen ik niet?
Je hebt voor minder een klacht aan je broek voor racisme bij UNIA.

fred vanhove 13 april 2018 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8689896)
U vindt dus van niet?
Als ik schrijf(hypothetisch) dat een doorsnee Marokkaan een dief is, dan veralgemeen ik dus niet?
Als ik schrijf(hypothetisch) dat een doorsnee Duitser een nazi is, dan veralgemeen ik niet?
Je hebt voor minder een klacht aan je broek voor racisme bij UNIA.

Een doorsnee Waal vind ik een warmere mens dan een doorsnee Vlaming. Een doorsnee Italiaan vind ik eleganter dan een doorsnee Rus. Een doorsnee oude mens vind ik minder energiek dan een doorsnee jonge mens.

En als ik de bedoeling zou hebben van te veralgemenen dan zou ik die doorsnee wel weglaten.

Geef er de interpretatie aan die U zelf wil. Ik weet wat ik er mee bedoel en interpreteer het anders.

DewareJakob 13 april 2018 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8689916)
Een doorsnee Waal vind ik een warmere mens dan een doorsnee Vlaming. Een doorsnee Italiaan vind ik eleganter dan een doorsnee Rus. Een doorsnee oude mens vind ik minder energiek dan een doorsnee jonge mens.

En als ik de bedoeling zou hebben van te veralgemenen dan zou ik die doorsnee wel weglaten.

Geef er de interpretatie aan die U zelf wil. Ik weet wat ik er mee bedoel en interpreteer het anders.

Ik geef daar een doorsee-interpretatie aan :-D en ik weet maar al te best wat je bedoelt, daarover ben je al duidelijk genoeg geweest....

fred vanhove 13 april 2018 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8689921)
Ik geef daar een doorsee-interpretatie aan :-D en ik weet maar al te best wat je bedoelt, daarover ben je al duidelijk genoeg geweest....

Ik bedoel inderdaad dat de doorsnee Waal een warmere mens is dan de doorsnee Vlaming.
Dat is mijn mening en U mag daar helemaal niet mee akkoord zijn.
Alleen sta ik niet met die mening.
Zelfs de voorzitter van het Vlaams parlement vind dat. En dat is nog wel een Vlaams nationalist. Er was hier zelfs al een draad over.

Jan Peumans vindt Wallonië "plus aimable que la Flandre"

Bovenbuur 13 april 2018 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8689532)
'k ga deze zomer wel eens op zijn terras zitten zonder iets te gaan bestellen. Gewoon, om eens te zitten na een lange wandeling.

En nu weet je bij welk café dat kan zonder dat ze je om je bestelling komen vragen!

Pandareus 13 april 2018 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8689525)

Die kerel is een klootzak en een onmens, veel meer woorden moet men daar niet aan verspillen.

1207 13 april 2018 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8689965)
Die kerel is een klootzak en een onmens, veel meer woorden moet men daar niet aan verspillen.

hij discrimineert niemand en volgt de redenering dat iedereen gelijk is en dus dezelfde rechten en plichten heeft
da moet ge hem nageven

iedereen moet binnen bestellen en z'n drankje zelf halen ongeacht geslacht, ouderdom, beperking,...
niemand mag, ongeacht de reden, zomaar op z'n terras zitten zonder consumptie

als gehandicapte kunt ge ni enerzijds gelijke rechten eisen maar nadien een voorkeursbehandeling omdat het u, in die situatie, beter uitkomt

Gipsy 13 april 2018 18:51

Sommige invaliden kunnen wel arrogant omgaan. Enkele maanden terug stond ik een tiental meter verder van de ingang in een Duits winkelcentrum en toch in een gang ook van zeker 10 meter breed dus er was ruimte genoeg om 10 karretjes te passeren. Zo een invalide met een elektrisch karretje rijd aan een tamelijke snelheid tegen mijn been en dat was wel pijnlijk. Ik reageer niet alhoewel ik vermoedens had dat hij het opzettelijk had gedaan. Hij had wel echt een bakkes van een misnoegde smeerlap. Ik sta daar nog wat te wachten en dan rijd hij plots langs achter tegen mijn ander been. Van colère ben ik tegen hem beginnen brullen dat het winkelcentrum even stil viel. Op de koop toe was zijn vrouw er bij en die stond zich bijna te bepissen van de schrik.

Ik kan begrijpen dat het lastig kan zijn voor invaliden maar dat wil niet zeggen dat ze hun misnoegdheid op anderen moeten uitwerken.

quercus 13 april 2018 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8689800)
.

Citaat:

Ha, dat is dus een andere soort? Hoeveel soorten zijn er zo?

kiko 13 april 2018 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 8689979)
hij discrimineert niemand en volgt de redenering dat iedereen gelijk is en dus dezelfde rechten en plichten heeft
da moet ge hem nageven

Er is ook zoiets als klantvriendelijkheid. Of gewoon een beetje menselijkheid.

fred vanhove 14 april 2018 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8690001)
Ha, dat is dus een andere soort? Hoeveel soorten zijn er zo?

Of er al dan niet soorten van mensen zijn moet U zelf maar invullen.

1207 14 april 2018 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8690039)
Er is ook zoiets als klantvriendelijkheid. Of gewoon een beetje menselijkheid.

't is een boer mo los daarvan

als gehandicapte enerzijds gelijke rechten eisen maar bij het 1e het beste al direct een voorkeursbehandeling verlangen gaat niet.

u can't have it both ways

Jan van den Berghe 14 april 2018 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 8689509)

Gewoon de smartphone erbij nemen en de man filmen. Wedden dat hij vlug een toontje lager zingt...

Anna List 14 april 2018 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8689992)
Sommige invaliden kunnen wel arrogant omgaan. Enkele maanden terug stond ik een tiental meter verder van de ingang in een Duits winkelcentrum en toch in een gang ook van zeker 10 meter breed dus er was ruimte genoeg om 10 karretjes te passeren. Zo een invalide met een elektrisch karretje rijd aan een tamelijke snelheid tegen mijn been en dat was wel pijnlijk. Ik reageer niet alhoewel ik vermoedens had dat hij het opzettelijk had gedaan. Hij had wel echt een bakkes van een misnoegde smeerlap. Ik sta daar nog wat te wachten en dan rijd hij plots langs achter tegen mijn ander been. Van colère ben ik tegen hem beginnen brullen dat het winkelcentrum even stil viel. Op de koop toe was zijn vrouw er bij en die stond zich bijna te bepissen van de schrik.

Ik kan begrijpen dat het lastig kan zijn voor invaliden maar dat wil niet zeggen dat ze hun misnoegdheid op anderen moeten uitwerken.

Beetje respect voor de blinden he! Had je zijn witte bandjes ni gezien?

Jan van den Berghe 14 april 2018 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8689992)
Van colère ben ik tegen hem beginnen brullen dat het winkelcentrum even stil viel.

De ware aard van het beestje komt weer eens boven. Die van de arrogante zak. U denkt waarschijnlijk ook dat u de navel bent van de wereld.

Anna List 14 april 2018 09:36

Ik gun die uitbater zijn vrijheid, en mijn geloof in vrije markt, concurrentie en de mensen is groot genoeg om vertrouwen te hebben in het eindresultaat.

Jan van den Berghe 14 april 2018 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8690414)
Ik gun die uitbater zijn vrijheid, en mijn geloof in vrije markt, concurrentie en de mensen is groot genoeg om vertrouwen te hebben in het eindresultaat.

Natuurlijk, daarom pleit ik ervoor dat handicaptenorganisatie de vrijheid krijgen om een groot bord om de dijk te zetten met "Hier zijn handicapten niet gewenst" en dan een grote pijl naar die zaak.

Vrijheid voor allen!

Ja, daar ben ik voor!

De schoofzak 14 april 2018 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8690422)
Natuurlijk, daarom pleit ik ervoor dat handicaptenorganisatie de vrijheid krijgen om een groot bord om de dijk te zetten met "Hier zijn handicapten niet gewenst" en dan een grote pijl naar die zaak.

Vrijheid voor allen!

Ja, daar ben ik voor!

Een bord neerzetten is wat te gemakkelijk. Er zijn nogal wat mensen, en ieder van hen heeft nogal wat grieven.
Dat zou kunnen uitmonden in zeer veel borden.

Maar betogen is een fundamenteler recht, als onderdeel van de vrije meningsuiting.

Ik meen me te herinneren dat in de UK het recht om te manifesteren of zich te uiten, nogal straf beschermd en toegepast wordt. Zo las ik ooit dat via een beurtrol van vrijwilligers een boerderij of een slachthuis van bontdieren tot het failliet gedwongen werd. De uitbaters vroegen aan de rechtbank een manifestatieverbod tot aan de overkant van de straat van het bedrijf, maar er werd voorrang gegeven aan de vrije meningsuiting.

Xenophon 14 april 2018 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8689965)

Zal wel erelid van het VB zijn.

Nietzsche 14 april 2018 12:32

Ja, netjes is anders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be