![]() |
Geruchten VW E-Golf, productie gaat verdubbelen...
*VW heeft onlangs aangekondigd zijn Golf E productie willen te verdubbelen van 35 naar 70 E-Golfjes per dag, en dat van een wagen waarvan het accupack meer dan de helft kleiner is dat van een Tesla model 3.
Benieuwd of VW dat wel schafft. ;-) (Tesla maakt alvast 6 maal meer model 3 per dag als Volkswagen van zijn e-Golf) Citaat:
Gevonden, zelfs naar 160 per dag maar dan wel in 2 fabrieken, Wolfsburg en Dresden! Dit in de nabije toekomst. Met een dubbele shift in 2 fabrieken ? Er is extra productiepersoneel vrijgekomen omdat die VW Phaeton pleite is. Citaat:
Tesla zou dat wel hebben met 2500-3000 model 3 per week. 8-) https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ |
En waarom maken Europese constructeurs zoals VW niet meer e-wagens?
onder andere vooral daarom: ![]() Zonder voldoende accucellen geen accupacks. De eerste noemenswaardige (voldoende GWh) Europese batterijfabrieken worden pas vroegstens of na 2020 verwacht...: https://www.weser-kurier.de/deutschl...d,1699621.html Voorlopig blijven ze dus totaal afhankelijk van Aziatische fabrieken, en die hebben ze vooral zelf nodig voor hun wagens... |
Volkswagen bouwt nu ca. 72 electrische Golf per dag, en wil dat zien verdubbelen.
Tesla bouwt nu ca. 455 model 3 per dag, en wil dat zien verdubbelen. Tesla heeft echt productieproblemen. :-D |
Volkswagen net profit 2017: 11.4 billion euros
Tesla net loss 2017: 2.24 billion dollars Nuff said |
Citaat:
![]() Ik heb ook ene: Tesla: omzet 2017 vs 2016 stijgt 68% Tesla: omzet 2013-2017 : +485% VW Ag : omzet 2017 vs 2016 stijgt 6% VW Ag: omzet 2013-2017 : +17% Nuff said. :-P |
Citaat:
Want dat is de tendens bij Tesla. Recordomzet = recordverlies |
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Je weet best wel wat Tesla elk jaar investeert om zo te kunnen groeien. Of moet ik zeggen dat VW hun wagens veel te duur verkoopt? :lol: Soit het topic gaat wel over de productie van electrische wagens bij Volkswagen. Zijn die nu echt zo lomp? Of hebben ze geen geld? :-D |
Citaat:
Amazon heeft ook 6 jaar verlies gedraaid voordat het de winstmachine begon te worden die van Jeff Bezos de rijkste man op deze planeet heeft gemaakt. Ook hij heeft massas tegenwind gekregen uit de klassieke boeken- en muziekindustrie. Tesla draait gezonde marges per wagen. De verliezen worden veroorzaakt door de kapitaalsinvesteringen die ze moeten doen in productiecapaciteit en R&D. Dus er wordt daar geen "cash" verbrand in de strikte zin: deze investeringen hebben een rendement in de toekomst, dat hoger ligt dan de kost van het kapitaal. Als de verliezen te wijten zijn aan investeringen, dan heb ik geen problemen daar mee. Want investeringen brengen op termijn ook weer iets op. Als de verliezen te wijten zijn aan het feit dat de inkomsten te laag zijn om een "zero growth" situatie te handhaven, dan ga ik me bijzonder veel zorgen maken. Tesla groeit 86 % jaar op jaar...dus dat is niet de situatie. En VW moet niet te hoog van de toren dragen: dat bedrijf heeft haar aandeelhouders een loer gedraaid door een pak waarde te vernietigen door te foefelen met de diesels. De boetes in de VS waren niet van de poes. |
Citaat:
Even verduidelijken. Binnen een bedrijf krijgen alle werknemers 180€ bruto per maand opslag. Voor sommige werknemers is dat 10% per maand opslag, voor andere slecht 3%. |
Citaat:
Je kan het niet 1:1 vergelijken met VW. |
Citaat:
Maar Tesla is ook veel meer. Tesla zit ook in de ruimtevaart, wegenbouw en communicatie, ook PayPal was iets dat Elon Musk uitbouwde. Daarnaast word vaak vergeten dat Tesla ook onderdelen levert aan andere autobouwers. Daimler en Toyota zijn twee belangrijke klanten en investeerders van Tesla. |
Citaat:
Toyota: defintief einde ergens juni 2017 (alle aandelen verkocht aan $ 339) Daimler: gestopt maart 2016 (alle aandelen waren al verkocht in 2014) (Tesla leverde wel nog tot 3Q-2017 voor de B 250e) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal dingen die Tesla niet heeft. Tesla heeft wel een flamboyante CEO. Dat hebben de moffen dan weer niet. Chance voor Tesla, anders haalden ze nu al lang geen geld meer op, zonder Musk |
Citaat:
En hebben het recordaantal managers die in de bak zitten. Slim zijn ze. Want ze hebben de meeste domme klanten die ze in de zak gezet hebben. :lol: En betreft topic, ze zijn echt te lomp electrische wagens te produceren, ze bakken er niets van. Eerst wilden ze zelf geen eigen batterijfabrieken bouwen, en na 2 jaar managers buitensmijten hebben ze nu een nieuwe CEO die wel batterijfabrieken gaat laten zetten. Ggl is simpel. :-P |
Tis wel waar dat de vorige CEO tainted was door het dieselschandaal en de nieuwe veel sneller op electrificatie wilt inzetten.
|
Citaat:
Na 2,5 jaar al terug aan de kant gezet, niet meer geloofwaardig, ook na dwaze uitspraken richting Tesla. In de media noemde hij Elon Musk "de aankondigingswereldkampioen": https://www.heise.de/newsticker/meld...s-3866221.html De nieuwe Herbert Diess is de baas van "BMW-electrificatie" die via 2 tussenstappen gepromoveerd is tot baas van Volkswagen. Was al 2012 zeer pro-electrificatie, toen bij BMW. Stapte over naar VW net voor het dieselschandaal. http://www.sueddeutsche.de/wirtschaf...chef-1.3942612 Citaat:
https://www.electrive.net/tag/herbert-diess/ |
vervolg, de splinternieuwe baas van VW zei al in oktober 2017 dat Tesla hun voornaamste concurrent wordt qua massaproductie:
https://www.automobilwoche.de/articl...t-tesla-heraus |
Het leek toch merkwaardig dat autobouwers als VW toch op een of andere manier leken vast te houden aan de dieseltechnologie....We konden er hier over speculeren dat het eigenlijk uit "onmacht" was,onmacht om snel over te schakelen naar,bijvoorbeeld,massale electrische aandrijvingen...
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze wisten dat er "nieuws" aankwam. Bosh,een absolute top-toeleverancier in de auto-fabrikatie kondigt de 25ste april 2018 aan dat ze technologie hebben,zowat produktieklaar,om de veelbesproken stikstof uitstoot van dieselmotoren onder de 20 milligram per kilometer te krijgen,in ECHTE omstandigheden in alle omstandigheden... Volgens de beelden op kanaal Z is de technologie zelfs voldoende om de EU-normen na 2020 ruim te voldoen.....stikstofuitstoot in WERKELIJKE omstandigheden zouden ongeveer op 1/10de gebracht worden van de realiteit nu? Dit is niet licht te nemen;dergelijke mededeling van dergelijke technologie-groep. Mogelijk wist men bij VW ,grote afnemer van Bosh produkten,al een tijdje dat dit er aan zat te komen (misschien knutselden ze dapper mee ...) Nu even afwachten in verband met de technische details,maar ik kan me niet voorstellen dat deze technologie niet reeds in 2019 ingebouwd zal zitten....... |
Citaat:
Helaas zal ook 20 mg/km teveel worden, dan mag Bosch nog op zijn kop gaan staan. :-D Trouwens de nieuwe 1,5 TSi benzinemotor van VW stootte bovendien maar 8 mg/km NOx uit in een praktijktest RDE: Citaat:
|
Het feit dat er een chauffeur op een gaspedaal duwt en de brandstoftoevoer regelt is voldoende voor mij om te stellen dat al die aankondingen van minimale NOx uitstoor larie en apekool zijn.
|
Citaat:
Het nieuws is "uit",laat ons even de feitelijkheden afwachten. En tenslotte,den ouwen hier is sedert dit jaar aan zijn 4de wagen toe en kan U uit eerste hand bevestigen dat hij zelf op zijn gaspedaal duwt maar dat er,voor zelfs een fysiek GROTERE wagen merkelijk minder brandstof verbruikt wordt dan 25 jaar geleden....(mijn archief van tankbeurt-notities bewijst het)......Logischerwijze is er minder uitstoot.......niet?........ Toen ondergetekende begon te rijden was "lood" het grote duivelsartikel......er veranderen aandachtspuntjes doorheen de jaren,naarmate men meer dingen KAN meten.... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik niet hoor....maar laat dat ongetwijfeld ook iets zijn dat Bosch goed kan bemonsteren en beinvloeden..... ....het heet....expertise.... |
Citaat:
Een dieselmotor wordt (veel) langzamer warm dan een benzinemotor. Doe je korte stukken dan is je motor nog niet voldoende op temperatuur... Verbruik is helemaal niet rechtevenredig met uitstoot, zeker niet bij roetdeeltjes en NOx. Ook motortoerental en last is niet rechtevenredig met uitstoot. Optimale verbranding heb je ... zie NOx- en PM-diagrammen naargelang motorvulling(druk) en toerental ook qua lambdawaardes of mengsel lucht-brandstof... |
Citaat:
Zeker als je de boel door een computer laat sturen. Als je er een mens op een gaspedaal laat duwen....helaas. |
Citaat:
|
Tesla 7 maal meer productiever met zijn model 3 dan VW met zijn Golf E:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
VW bestelt in één klap voor € 40 miljard batterijen
https://www.auto55.be/nieuws/30041-v...on+2.0+TSI+280 Hoeveel is de staatschuld van b. ? |
Citaat:
En van waar komen ze? Volgens onderstaande link: - 20 mrd: Chinese batterijen van CATL (sinds maart) - 20 mrd: Koreaanse batterijen van LG Chem en Samsung SDI (sinds mei) - En als die Koreanen niet genoeg kunnen leveren hebben ze ook nog de Chinees Lishen als mogelijke optie. - en de titel is eigenlijk verkeerd, het is niet in één klap. De 13 maart was het nog voor 20 mrd bij de oude CEO Müller die moest ophoepelen half april. Met de nieuwe CEO Diess (die van BMW kwam) hebben ze 2 maand later de batterijbegroting verdubbeld tot 40 mrd. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be